abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56055160
AMSTERDAM - De bewoners van een gesloten seniorencomplex in Utrecht worden tegenwoordig ook al binnen geterroriseerd door Marokkaans tuig.

Dit hek houdt het straattuig rond een seniorencomplex in Utrecht ook niet meer tegen

'Onze ouderen achter een hek en het schorem los op straat'. Zo karakteriseerde Geert Wilders in september de toestand in de Utrechtse wijk Kanaleneiland, en dan in het bijzonder rond het seniorencomplex aan de Gasperilaan. De politiehekken, bedoeld om scootercrimi's het vluchten te beletten, werden groot nieuws.

Maar inmiddels is het al zover dat het 'schorem' ook áchter het hek de dienst uitmaakt: de toegangsdeur is tot twee keer toe ingetrapt en een bejaarde bewoner is bedreigd. "De politie? Die wordt hier voor je ogen in elkaar geslagen."

"Als je me er niet door laat, weet ik je te vinden. Dan komen we bij je langs en snijden je strot af", kreeg een bejaarde inwoner van de Gasperiflat vorige week te horen toen hij een Marokkaanse jongen de toegang ontzegde: "Ik zei: wegwezen, je hoort hier niet binnen, dit is een gesloten seniorencomplex! Hij droop af naar een paar van z'n vrienden die verderop stonden", zegt de bewoner, die om begrijpelijke redenen anoniem wil blijven. Zijn vriendin is doodsbenauwd: "Vandaag of morgen doen ze hem iets aan. Ik woon hier zelf gelukkig niet, maar ik durf niet meer bij hem op bezoek te komen. Ik loop slecht en kan niet weghollen als ze eraan komen."

Speciale deur

De beruchte hekken, die in het najaar zoveel stof deden opwaaiden, zorgden er ook voor dat de Gasperibewoners, de meesten slecht ter been, moesten omlopen naar het winkelcentrum. Voor hen werd daarom een speciale deur gemaakt: "En die is nu al twee keer ingetrapt. Het is telkens gerepareerd en ik heb er eigenhandig een speciale beugel opgezet. Maar toen bleek opeens dat een paar van die jongens met sleutels rondliepen! Ze kunnen dus zomaar de galerijen op en dat doen ze ook. Rondhollen en erger, laatst is er al een poging tot inbraak geweest en een oude dame is van haar tas beroofd. Ik heb de politie gebeld dat ik ben bedreigd. Maar die kunnen ook niets uitrichten. Er zijn hier laatst nog twee agenten het ziekenhuis ingeslagen door een groep Marokkanen."

De huismeester van het Gaspericomplex laat weten dat hij 'niets mag zeggen van zijn werkgever'. Die werkgever is de Stichting Beschermd Wonen Utrecht. Locatiemanager Frank Pleijers is bekend met de gebeurtenissen: "Er blijkt een aantal sleutels in omloop te zijn. Een kwalijke zaak omdat het hier natuurlijk om een groep kwetsbare bewoners gaat. Wij zijn echter slechts de huurder. Ik heb begrepen dat de woningaanbieder nu een speciaal slot heeft besteld met sleutels die niet nagemaakt kunnen worden."

Pleijers laat echter ook weten dat enkele bewoners zélf de huismeester weg willen hebben: "Daar wordt binnenkort op hun verzoek een enquête over gehouden. Dat is natuurlijk vreemd als ze zich zo onveilig zouden voelen."

De bejaarde Gasperibewoner reageert woedend: "Dat gaat over de slaapwacht die 's nachts de zaak in de gaten houdt. Daar moeten we opeens veertig euro per maand meer voor gaan betalen en dat kunnen sommige mensen niet opbrengen. Als die slaapwacht weg is, wordt het hier helemaal een bende."

Evaluatie

Volgens een woordvoerder van de politie worden pas in maart de resultaten van het op Kanaleneiland heersende samenscholingsverbod geëvalueerd. Over de wantoestanden in het Gaspericomplex kan ze op het moment niets zeggen. Wel beaamt ze dat op 8 januari twee agenten zijn mishandeld door een groep jongeren: "Een agent heeft een klap in zijn nek gekregen, een ander is in zijn rug getrapt. Ze zijn overgebracht naar het ziekenhuis, maar houden gelukkig geen blijvend letsel over aan de mishandeling."

Een voorlichter van de gemeente laat weten dat er vlak voor de kerst nog een samenkomst is geweest met bewoners van de Gasperilaan: "Er werd ons toen verteld dat het een stuk rustiger was geworden, vooral in vergelijking met september. Wat echter beslist niet wil zeggen dat we de zaak in de hand hebben."

De bejaarde Gasperibewoner kan dáár van meepraten: "Politiewagens, achtervolgingen, auto-inbraken, ik zie het allemaal voor mijn neus gebeuren. Rustig achter de geraniums is er hier echt niet bij!"

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)iseerd__.html?p=19,1

Kijk dit is niet goed te praten maar wanneer mensen discriminerend worden kan ik het wel begrijpen. Die Marokkanen worden al sinds de jaren 70 gediscrimineerd. We moeten discriminatie aanpakken en Wilders aanpakken want hij is de schuld hiervan. Oh, ja ook TMF en MTV door hun gewelddadige clips hebben hier schuld aan.
Beter 1 vogel in de hand dan geen hand
pi_56055247
Geef mij maar Amsterdam
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:29:13 #3
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56055280
Dooie mus topic...
Ik verwachtte toch minimaal wel een scootmobiel in brand staan ofzo. Dreigen is jaren 90
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56055320
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:24 schreef The_Interpreter het volgende:
AMSTERDAM - De bewoners van een gesloten seniorencomplex in Utrecht worden tegenwoordig ook al binnen geterroriseerd door Marokkaans tuig.

Dit hek houdt het straattuig rond een seniorencomplex in Utrecht ook niet meer tegen

'Onze ouderen achter een hek en het schorem los op straat'. Zo karakteriseerde Geert Wilders in september de toestand in de Utrechtse wijk Kanaleneiland, en dan in het bijzonder rond het seniorencomplex aan de Gasperilaan. De politiehekken, bedoeld om scootercrimi's het vluchten te beletten, werden groot nieuws.

Maar inmiddels is het al zover dat het 'schorem' ook áchter het hek de dienst uitmaakt: de toegangsdeur is tot twee keer toe ingetrapt en een bejaarde bewoner is bedreigd. "De politie? Die wordt hier voor je ogen in elkaar geslagen."

"Als je me er niet door laat, weet ik je te vinden. Dan komen we bij je langs en snijden je strot af", kreeg een bejaarde inwoner van de Gasperiflat vorige week te horen toen hij een Marokkaanse jongen de toegang ontzegde: "Ik zei: wegwezen, je hoort hier niet binnen, dit is een gesloten seniorencomplex! Hij droop af naar een paar van z'n vrienden die verderop stonden", zegt de bewoner, die om begrijpelijke redenen anoniem wil blijven. Zijn vriendin is doodsbenauwd: "Vandaag of morgen doen ze hem iets aan. Ik woon hier zelf gelukkig niet, maar ik durf niet meer bij hem op bezoek te komen. Ik loop slecht en kan niet weghollen als ze eraan komen."

Speciale deur

De beruchte hekken, die in het najaar zoveel stof deden opwaaiden, zorgden er ook voor dat de Gasperibewoners, de meesten slecht ter been, moesten omlopen naar het winkelcentrum. Voor hen werd daarom een speciale deur gemaakt: "En die is nu al twee keer ingetrapt. Het is telkens gerepareerd en ik heb er eigenhandig een speciale beugel opgezet. Maar toen bleek opeens dat een paar van die jongens met sleutels rondliepen! Ze kunnen dus zomaar de galerijen op en dat doen ze ook. Rondhollen en erger, laatst is er al een poging tot inbraak geweest en een oude dame is van haar tas beroofd. Ik heb de politie gebeld dat ik ben bedreigd. Maar die kunnen ook niets uitrichten. Er zijn hier laatst nog twee agenten het ziekenhuis ingeslagen door een groep Marokkanen."

De huismeester van het Gaspericomplex laat weten dat hij 'niets mag zeggen van zijn werkgever'. Die werkgever is de Stichting Beschermd Wonen Utrecht. Locatiemanager Frank Pleijers is bekend met de gebeurtenissen: "Er blijkt een aantal sleutels in omloop te zijn. Een kwalijke zaak omdat het hier natuurlijk om een groep kwetsbare bewoners gaat. Wij zijn echter slechts de huurder. Ik heb begrepen dat de woningaanbieder nu een speciaal slot heeft besteld met sleutels die niet nagemaakt kunnen worden."

Pleijers laat echter ook weten dat enkele bewoners zélf de huismeester weg willen hebben: "Daar wordt binnenkort op hun verzoek een enquête over gehouden. Dat is natuurlijk vreemd als ze zich zo onveilig zouden voelen."

De bejaarde Gasperibewoner reageert woedend: "Dat gaat over de slaapwacht die 's nachts de zaak in de gaten houdt. Daar moeten we opeens veertig euro per maand meer voor gaan betalen en dat kunnen sommige mensen niet opbrengen. Als die slaapwacht weg is, wordt het hier helemaal een bende."

Evaluatie

Volgens een woordvoerder van de politie worden pas in maart de resultaten van het op Kanaleneiland heersende samenscholingsverbod geëvalueerd. Over de wantoestanden in het Gaspericomplex kan ze op het moment niets zeggen. Wel beaamt ze dat op 8 januari twee agenten zijn mishandeld door een groep jongeren: "Een agent heeft een klap in zijn nek gekregen, een ander is in zijn rug getrapt. Ze zijn overgebracht naar het ziekenhuis, maar houden gelukkig geen blijvend letsel over aan de mishandeling."

Een voorlichter van de gemeente laat weten dat er vlak voor de kerst nog een samenkomst is geweest met bewoners van de Gasperilaan: "Er werd ons toen verteld dat het een stuk rustiger was geworden, vooral in vergelijking met september. Wat echter beslist niet wil zeggen dat we de zaak in de hand hebben."

De bejaarde Gasperibewoner kan dáár van meepraten: "Politiewagens, achtervolgingen, auto-inbraken, ik zie het allemaal voor mijn neus gebeuren. Rustig achter de geraniums is er hier echt niet bij!"

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)iseerd__.html?p=19,1

Kijk dit is niet goed te praten maar wanneer mensen discriminerend worden kan ik het wel begrijpen. Die Marokkanen worden al sinds de jaren 70 gediscrimineerd. We moeten discriminatie aanpakken en Wilders aanpakken want hij is de schuld hiervan. Oh, ja ook TMF en MTV door hun gewelddadige clips hebben hier schuld aan.
En ''The Box''
pi_56055351
pauper
pi_56055371
Het is een bejaardencomplex en daar horen ze idd niet. Dus wat is nou je punt?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_56055415
de meeste oudjes hebben WO2 wel mee gemaakt en enkelen hebben preventief stenguns begraven mochten de facisten terug komen.

word tijd dat die bejaarden idd die dingen eens opgraven om dat facistische tuig manieren bij te leren.
pi_56055423
Marokkanen JA of NEE het punt is in dit geval dat het om jeugd gaat en die horen duidelijk niet thuis in een seniorencomplex, tenzij ze er op familie bezoek gaan hé!

Zei ik toch al TS

[ Bericht 25% gewijzigd door Sander170 op 15-01-2008 19:45:30 ]
pi_56055431
Even in de spiegel kijken....

Nop, geen glimlach te herkennen.
pi_56055432
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:32 schreef StateOfMind het volgende:
Het is een bejaardencomplex en daar horen ze idd niet. Dus wat is nou je punt?
Discriminatie moet uitgeroeid worden!!!!!!!!!!!!!!!

Ik roep alle linkse rakkers op uit hun holen te komen en met mij te strijden tegen het fascisme
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:35:55 #11
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_56055481
ME, rubber kogels en vrijelijk knallen, oppakken, dubbele nationaliteit afnemen en uitzetten, pick one, het kan me allemaal helemaal geen reet meer schelen. Ik wordt zo schijtziek van dat kutvolk, van mij hoeft nuance niet meer richting dit soort jongeren...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_56055487
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:34 schreef Sinat het volgende:
Even in de spiegel kijken....

Nop, geen glimlach te herkennen.
Zou ik ook niet doen met zo'n kop als jij
pi_56055488
Geert Wilders doet het toch altijd fout!
pi_56055548
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:35 schreef AgLarrr het volgende:
ME, rubber kogels en vrijelijk knallen, oppakken, dubbele nationaliteit afnemen en uitzetten, pick one, het kan me allemaal helemaal geen reet meer schelen. Ik wordt zo schijtziek van dat kutvolk, van mij hoeft nuance niet meer richting dit soort jongeren...
Bedoel je geen Pickwick ? HAHAHAHAHAHHAAHhihihihihihihihih
pi_56055558
Het moet niet gekker worden!!!

Gaan nu zelfs slechtlopende bejaarden de vriendelijke heren marokjes tegenhouden die een boterham willen verdienen?

Zijn ze helemaal van de ratten besnuffelt, geef die jongen gewoon je portomonee of je tv, doe nou eens niet zo tegendraads, waardeloze bejaarden.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:39:20 #16
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_56055600
VROEGER , hadden we mariniers die af en toe de dam schoonveegde
soms best jammer dat VROEGER voorbij is
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_56055614
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:34 schreef The_Interpreter het volgende:

[..]

Discriminatie moet uitgeroeid worden!!!!!!!!!!!!!!!

Ik roep alle linkse rakkers op uit hun holen te komen en met mij te strijden tegen het fascisme
In het artikel heb jij de zinssnede, waarin een bejaarde bewoner tegen zo'n lijer zegt dat ie moet wegwezen omdat hij daar niet hoort, dikgedrukt.

Hij moet daar wegwezen omdat hij daar niet hoort; als in: bejaardencomplex --> jongere.

Wat is daar discriminerend aan....
A murky, forgotten land.
pi_56055682
Ikke dit toppie niette snappe warre valluh klappeh.
pi_56055695
Maar TS wat verwacht je dan precies van ons?
pi_56055738
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

In het artikel heb jij de zinssnede, waarin een bejaarde bewoner tegen zo'n lijer zegt dat ie moet wegwezen omdat hij daar niet hoort, dikgedrukt.

Hij moet daar wegwezen omdat hij daar niet hoort; als in: bejaardencomplex --> jongere.

Wat is daar discriminerend aan....
Mag je tegenwoordig niet eens je opa of oma meer bezoeken? Dat wist ik niet. Sinds wanneer is dat? Maar alleen omdat hij marokkaan is ging die discriminant er al van ui dat hij iets kwaads in zin had.

Is dit discriminerend genoeg of ben je een fascist?
pi_56055772
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:42 schreef Sander170 het volgende:
Maar TS wat verwacht je dan precies van ons?
Kom uit uw holen en vecht met mij tegen fascisme !!!!!!!!
pi_56055775
Pleur ze (dat tuig, niet de bejaarden) met zn allen in een put met een laagje rioolwater, en gooi eens in de week een paar ouwe broden naar beneden. Probleem opgelost.
pi_56055786
Klopt
pi_56055819
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:45 schreef LoggedIn het volgende:
Pleur ze (dat tuig, niet de bejaarden) met zn allen in een put met een laagje rioolwater, en gooi eens in de week een paar ouwe broden naar beneden. Probleem opgelost.
waarom een paar oude broden?

Tis geen hotel, 1 of geen is genoeg hoor.
pi_56055831
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:45 schreef The_Interpreter het volgende:

[..]

Kom uit uw holen en vecht met mij tegen fascisme !!!!!!!!
Noem eens 3 voorbeelden als kan?
pi_56055919
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:44 schreef The_Interpreter het volgende:

[..]

Mag je tegenwoordig niet eens je opa of oma meer bezoeken? Dat wist ik niet. Sinds wanneer is dat? Maar alleen omdat hij marokkaan is ging die discriminant er al van ui dat hij iets kwaads in zin had.

Tuurlijk...dat tuig dat al jaren de hele buurt terroriseert gaat opeens braaf bij opa en oma langs, haartjes netjes gekamt, zondagse kleren aan...

Slaap lekker verder.
A murky, forgotten land.
pi_56055925
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:47 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Noem eens 3 voorbeelden als kan?
Lees het stuk maar. Een voorbeeld is dat een bejaarde tegen een marokkaan zegt, die zijn hele leven hard heeft gewerkt en nederland heeft opgebouwd, dat hij hier niet thuis hoort..............

IS FASCHISME
pi_56055953
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Tuurlijk...dat tuig dat al jaren de hele buurt terroriseert gaat opeens braaf bij opa en oma langs, haartjes netjes gekamt, zondagse kleren aan...

Slaap lekker verder.
Kijk jij bent een faschist ik wist het wel
pi_56055964
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:49 schreef The_Interpreter het volgende:

[..]

Lees het stuk maar. Een voorbeeld is dat een bejaarde tegen een marokkaan zegt, die zijn hele leven hard heeft gewerkt en nederland heeft opgebouwd, dat hij hier niet thuis hoort..............

IS FASCHISME
Snap ik!

Maar wat verwacht je van mij, wat kan ik voor u betekenen?
pi_56056020
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:51 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Snap ik!

Maar wat verwacht je van mij, wat kan ik voor u betekenen?
Meld u aan en vecht met mij tegen het faschisme
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:54:49 #31
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_56056032
quote:

[..]

hahah een marokkaan die een opa in een bejaardentehuis heeft. In de bak heeft ie een grotere kans zijn opa te vinden. roflol.

Maar effe zonder dollen: ik zou hulp zoeken. Die paranoide geest begint je parten te spelen
pi_56056038
quote:

[..]

IS FASCHISME
Ja, dat krijg je als je soortgenootjes er alles aan doen om hun zeer slechte naam te behouden.

So?
pi_56056077
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:54 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

hahah een marokkaan die een opa in een bejaardentehuis heeft. In de bak heeft ie een grotere kans zijn opa te vinden. roflol.

Maar effe zonder dollen: ik zou hulp zoeken. Die paranoide geest begint je parten te spelen
Ik zoek ook hulp, bij jullie mede-fokkers. Om met mij tegen het faschisme te vechten
pi_56056079
quote:

[..]

quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:24 schreef The_Interpreter het volgende:
........
Rondhollen en erger, laatst is er al een poging tot inbraak geweest en een oude dame is van haar tas beroofd.
.........
Even lekker bij opa en oma op bezoek he?
A murky, forgotten land.
pi_56056097
quote:

[..]

IS FASCHISME
Bovendien...

stel opa marokje is 70, en woont in het bejaardenhuis

Zoon is 40 en zit vast.

Kleinzoon is dan pakweg 20 , om nou te zeggen dat die Nederland heeft opgebouwd, denk eerder afgebroken.
pi_56056129
Of racist?
pi_56056216
Typisch Meki-topic eigenlijk, kloontje?

En het is trouwens fascisme i.p.v. faschisme, by the way...
A murky, forgotten land.
pi_56056251
Het lijkt hier wel MSN joh.
pi_56056277
weer een pracht voorbeeld van onze marokaanse gasten bejaarden lastig vallen gatverdamme
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ok meki kom er maar in
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:05:29 #40
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_56056293
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:54 schreef The_Interpreter het volgende:

[..]

Meld u aan en vecht met mij tegen het faschisme
Leuk een burgeroorlog in het het landje van de links rakkers
pi_56056315
Nu hebben de bejaarden het weer gedaan.
pi_56056364
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:04 schreef GewoneMan het volgende:
weer een pracht voorbeeld van onze marokaanse gasten bejaarden lastig vallen gatverdamme
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ok meki kom er maar in
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:01 schreef StateOfMind het volgende:
Typisch Meki-topic eigenlijk, kloontje?

En het is trouwens fascisme i.p.v. faschisme, by the way...
A murky, forgotten land.
pi_56056372
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

[..]

Even lekker bij opa en oma op bezoek he?
Ja omdat een paar moraokkanen dit doen, doen ze het allemaal he.
pi_56056397
Ik ga zo effe koffie inschenken!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:11:50 #45
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:12:56 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56056495
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:34 schreef akkoord2008 het volgende:
de meeste oudjes hebben WO2 wel mee gemaakt en enkelen hebben preventief stenguns begraven mochten de facisten terug komen.

word tijd dat die bejaarden idd die dingen eens opgraven om dat facistische tuig manieren bij te leren.
Kleine correctie: slechts een piepkleine minderheid zat in het verzet. De meesten mensen werkten min of meer mee met de Nazi's. Maar goed, voor het punt dat je wilde maken maakt dat weinig uit want de nazi's namen ook geen halve maatregelen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_56056510
Kut Topic waar ik nog steeds niks van snap?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:13:52 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56056517
Het is trouwens de schuld van de linksen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_56056630
Komt er trouwens nog een deeltje 2?
pi_56056703
Nou ben nog effe GTST afkijken tot zo beste mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')