Even de discussie nieuw leven inblazen.

Vorige week dacht ik dat we in Doetinchem de slechtste mat van Nederland hadden gezien, maar wat ik in Tilburg zag leek ook weer helemaal nergens op.
Zo goed als iedereen in Nederland zit te zeuren dat het nivo van de competitie niet goed is momenteel, maar er liggen ook velden in Nederland waarop goed voetbal gewoon onmogelijk is. Levert dit geen thuisvoordeel op voor de clubs waarbij het vertrouwen ver te zoeken is? Die clubs kunnen op zulke velden lekker alle ballen naar voren trappen om er vervolgens een fysieke strijd van te maken terwijl de tegenstander die alles voetballend probeert op te lossen door het veld gewoon geen hoog tempo can creëren om de tegenstander kapot te spelen.
Een paar polletjes op het veld kan gebeuren, maar een veld dat meer op een weiland dan op een voetbalveld lijkt en ook een wedstrijd beslist is toch zeker een net zo grote schande als het kunstgras bij Heracles? In een sport waarbij er zulke grote belangen en bedragen op het spel staan is het minste wat je mag verwachten toch een goede grasmat?
Het overgrote deel van de voetballiefhebbers klaagt steen en been over de dwalingen van de scheidsrechters, iedere week zijn de scheidsrechters weer boosdoeners. Er wordt al jaren geroepen om electronische hulpmiddelen omdat missers van scheidsrechters de uitslagen van wedstrijden teveel beïnvloeden.
Weet je wat ik dan niet snap? Dat een overgroot deel van diezelfde personen het geweldig vind dat een bal niet over de doellijn gaat door een plas water of dat een keeper totaal naast de bal trapt vanwege een polletje. Dit wordt dan 'de charme van het voetbal' genoemd. Waarom wordt er dan gesproken over een schande gesproken wanneer een scheidsrechter een paar keer iets verkeerd beoordeelt?
Ben ik de enige die dat niet snapt? Ik vind het heel erg raar, vooral omdat we weten dat ieder mens fouten maakt, een scheidsrechter dus ook. Waarom worden zij dan ieder weekend opnieuw aangevallen door media en al terwijl er wekelijks ook andere factoren een rol spelen waarop mensen wel een grote rol hebben, bijvoorbeeld een grasmat. Hoe is het mogelijk dat profclubs waarbij alleen de 1e teams 1 keer in de 2 weken op het hoofdveld voetballen niet in staat zijn om een goede grasmat te prepareren? Waarom wordt kunstgras wel getest op stuiterhoogte en rolsnelheid en een natuurlijk grasmat niet? Ik weet namelijk zeker dat er genoeg natuurlijke matten zijn die niet aan de eisen voldoen. Dit is toch hetzelfde als de manier van fluiten van de arbiters, namelijk inconsequent?
Ten slotte (post is langer geworden dan ik vooraf in gedachten had) wil ik even kijken naar de andere sporten. Waarom worden bijna alle lange baan schaats- en ijshockeywedstrijdentegenwoordig niet meer op natuurijs met kraken en gaten erin maar op kunstijs? Waarom spreekt iedereen van een schande wanneer er in de Tour de France onderuit gaat door een slecht wegdek? Waarom vinden mensen alle technische vernieuwingen in de Formule 1 die tot snellere tijden leiden? Waarom vind Hockey tegenwoordig plaats op kunstgras? Waarom worden gravelbanen bij tennis om de X aantal games weer egaal geveegd? Dat zijn allemaal factoren die heel normaal gevonden worden en leiden tot een verbetering van de kwaliteit van de sport. Waarom reageert een groot deel van de voetballiefhebbers dan alsof het kunstgras een product is dat het voetbal kapot maakt? Ik wist dat de voetbalwereld terughoudend en vreemd in elkaar steekt, maar wordt de mening van velen niet heel erg beïnvloed door de media en door anderen? Het grootste deel hier heeft namelijk zelf nog nooit ervaren hoe het is om op het veld van Heracles te spelen.
Het is geen stuk bedoeld om te huilen. Willem II heeft gisteren met meer inzet en passie gespeeld en leek meer te beseffen wat er op het spel stond, ze hebben dus verdiend gewonnen.Is het zo moeilijk voor de media om toe te geven dat het veld de oorzak was en niet een blunder van Pieckenhagen?quote:
Fout Pieckenhagen brengt Heracles in problemen
quote:
In de 68ste minuut leek Willem II de wedstrijd in het slot te gooien. Frank Demouge tikte binnen na een blunder van doelman Martin Pieckenhagen.
quote:
Een kapitale blunder van Heracles-goalie Martin Pieckenhagen leidde de 2-0 voor de Tricolores in. Demouge profiteerde in de 69ste minuut adequaat van concentratieverlies bij de Duitse sluitpost.
quote:
Even later was het wel raak voor Willem II, met dank aan Pieckenhagen. De Duitser kwam ver uit zijn doel om een dieptepass op Frank Demouge weg te schoppen, maar hij trapte knullig over de bal.
quote:
Na een blunder van Martin Pieckenhagen verdubbelde Frank Demouge (69') de marge.
Zie hier het moment waarover gesproken wordt.[ Bericht 1% gewijzigd door Blawh op 24-03-2008 13:04:10 ]