Goed zeg!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
bijna-meepost-post
heb nu een bmi van 27.1
voor het topic sluit wil ik hier 'legaal' kunnen posten![]()
Direct, zodra je je wijziging hebt ingevoerd op de website!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:28 schreef minilotje het volgende:
Verdorie, volgens bovenstaand lijstje ben ik nog steeds niet afgevallen!![]()
Wanneer wordt dat lijstje eigenlijk bijgewerkt?
Doe je wel "resultaat toevoegen" en niet "plan aanpassen?"quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:28 schreef minilotje het volgende:
Verdorie, volgens bovenstaand lijstje ben ik nog steeds niet afgevallen!![]()
Wanneer wordt dat lijstje eigenlijk bijgewerkt?
Ha, je hebt zeker dat vreselijke, hyperAmerikaanse filmpje van Fox News gezien?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:35 schreef Isabeau het volgende:
Minilotje, wat een nuttige site dat sparkpeople! De meest complete dieetsite die ik tot nu toe op internet ben tegengekomen. De eigenaar van de site heeft er zelf al 5 miljoen dollar ingestopt en hij doet het alleen om mensen te helpenEcht geweldig van die man.
Haaa, toetjes na het eten, en groenten uit eigen tuin. Dat maakt me blij.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:11 schreef conleche het volgende:
Gisteren was de paella maar zozo. Maar meneer Conleche had zo z'n best gedaan dat ik toch een klein bordje heb leeggegeten. Voor de rest aangevuld met de veldsla, met tomaat, ui, parmezaanse kaas en geroosterde pijnboompitten. Als toetje had ik wat frambozensorbetijs. Zodirect even een lunch verzinnen en voor vanavond staat er boerenkoolstamppot uit eigen tuin op het programma, met een biologisch kalkoenworstje ipv die vette rookworst.
Heerlijk, en heel Atkins.....hoewel ik geen Atkins meer zou doen, werkte het fantastich voor me. Ik krijg nl. gierende trek van koolhydraten, en die laat je bij Atkins nagenoeg weg. Ik had dus nooit honger, at heerlijk (wel 1800 kcal per dag) en viel 7 kilo af in 2 weken.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:54 schreef conleche het volgende:
Mijn lunch:
60 gram koud vlees (biefstuk in reepjes gesneden)
5 cocktailgarnalen
1 kwarteleitje
tomaat met ui
Ik heb ook heel lang Atkins gedaan en het werkte voor mij ook als een tiet, maar ooh, wat miste ik m'n boterhammetjes en m'n rijst en eigenlijk alle koolhydraten!!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:58 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Heerlijk, en heel Atkins.....hoewel ik geen Atkins meer zou doen, werkte het fantastich voor me. Ik krijg nl. gierende trek van koolhydraten, en die laat je bij Atkins nagenoeg weg. Ik had dus nooit honger, at heerlijk (wel 1800 kcal per dag) en viel 7 kilo af in 2 weken.
Dat is natuurlijk voor iedereen anders, je hoort vaak 2000kcal maar dat is voor mij veelste veel.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:16 schreef Bob. het volgende:
Hai dames en heren,
Sorry dat ik hier als nieuweling zo binnen kom vallen, maar ik had ik vraagje en vroeg me af of jullie konden helpen; Wat is nou normaal voor een volwassen persoon om te eten?
Ik eet al tijden namelijk niet echt goed, dan weer te veel dan weer dagen nauwelijks iets en daar moet maar eens wat aan gebeuren. (Tjsa, een beetje laat voor de goede voornemens, maar hey beter laten dan nooit.)
En wat ik op het voedingscentrum zie bijvoorbeeld lijkt me zo veel..
Ik lees hier trouwens wel af en toe mee en vind dat jullie heel goed bezig zijn! Gezond eten en afvallen is lastiger dan het lijkt en zo goed als veel mensen hier bezig zijn zou ik het ze niet zo snel na doen.
Ik ben trouwens 19, een meisje en vrij lang, neem aan dat dat ook nog wel uit maakt voor wat je mag eten.![]()
Meid, run jij een viersterrenrestaurant ofzo?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:25 schreef minilotje het volgende:
[..]
Haaa, toetjes na het eten, en groenten uit eigen tuin. Dat maakt me blij.![]()
Ik voel me eindelijk opgeknapt genoeg om te koken, dus vanavond eten we Cubaanse stoofkip met saffraanrijst en als toetje een vanille-flan met dulche de leche (gecondenseerde melk ingekookt tot dikke, stroperige toffee).
Zojuist als brunch twee maisbroodjes uit de oven op, met fijngesneden kerstomaat, gesnipperde sjalotjes en geraspte cheddarkaas. Een boel rode en witte druiven en een kiwi.
Verder eet ik niks vandaag.
Bob., hoor, dus met puntquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:25 schreef Isabeau het volgende:
Leuke naam voor een meisje, BobMaar eh, wat er op de site van het voedingscentrum staat is correct en niet veel. Als je dat als uitgangspunt neemt en vooral magere produkten neemt dan heb je nog steeds best weinig energie binnen gekregen. Ik heb ooit een keer hun aanbevolen hoeveelheden in de eetmeter ingevoerd met alleen erg magere dingen en kwam toen rond de 1000 kcal uit
Jij hebt ged*****load!!!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bob., hoor, dus met punt.
Zo, net gestudeerd, nu ga ik even een filmpje kijken (Atonement), dan koken en eten en vanavond maar weer even aan de studie. Ik merk dat ik dit werk veel liever 's avonds / 's nachts doe. Ben ik creatiever, schiet het meer op.
Hm ik heb net op de site van het voedingscentrum ook eens gekeken bij de caloriechecker, en dan lijkt het inderdaad niet te veel als je naar de calorieën kijkt.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:25 schreef Isabeau het volgende:
Leuke naam voor een meisje, BobMaar eh, wat er op de site van het voedingscentrum staat is correct en niet veel. Als je dat als uitgangspunt neemt en vooral magere produkten neemt dan heb je nog steeds best weinig energie binnen gekregen. Ik heb ooit een keer hun aanbevolen hoeveelheden in de eetmeter ingevoerd met alleen erg magere dingen en kwam toen rond de 1000 kcal uit
Hihi, nee hoor, ik hou van koken. Vandaag thuis = veel tijd, en als lief en ik moeten werken eten we ook vaak pas om acht uur ofzo.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Meid, run jij een viersterrenrestaurant ofzo?. Waar haal je de tijd vandaan?
.
Ik stop nog niet officieelquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:16 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Sylvana: hoe ga je dat dan doen met je kamer enzo als je met je studie stopt? (ik neem aan dat je dan geen stufi meer zal krijgen en een uitkering lijkt me lastig).
Ik zou het wel willen, maar mijn lijf niet. Ik krijg gewoon trek rond 16.00, en als ik dat niks eet word ik helemaal trillerig. Het is het beste voor je lijf om elke paar uur iets te eten, zodat je bloedsuikerspiegel gelijkmatiger blijft.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:20 schreef minilotje het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog meer die (zoals ik) standaard géén tussendoortjes eten?
Ik krijg met mn nieuwe ( naja oudequote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:21 schreef Plukie86 het volgende:
@ Sylvana: als je je uitschrijft krijg je een evenredig deel van je schoolgeld weer terug. Ik vraag me alleen af; hou je dan nog wel studiefinanciering over als je weer met een opleiding gaat beginnen?
Ik zou het niet kunnen denk ik. Als ik vroeg les heb en dan om 7:30 ontbijt ofzo, kan ik niet door tot 13:00 voor de lunch. Maar vanochtend was m'n tussendoortje een bakje bramen en vanmiddag een appel, dus het hoeft niet zo veel voor te stellen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:20 schreef minilotje het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog meer die (zoals ik) standaard géén tussendoortjes eten?
Nee, dan krijg ik echt honger en het is juist goed om (gezonde) tussendoortjes te eten, om je stofwisseling op gang te houdenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:20 schreef minilotje het volgende:
Maar moet je de andere stufi dan niet allemaal terug betalen?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik krijg met mn nieuwe ( naja oude) opleiding geen stufi meer, omdat ik die in deeltijd ga doen, en er dan dus gewoon een salaris naast heb
Dus zodra ik daar een baan voor gevonden heb, dan zet ik ook mn stufi stop
Ik eet nooit 'geplande tussendoortjes', helaas zwicht ik dus vaak voor snoepgoed, koek en andere zoete zooi.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:20 schreef minilotje het volgende:
Dan vraag ik me wel af: kan jij ten alle tijde thuis eten? Want een boterham weghappen is weer iets anders dan de vrij uitgebreide dingen die ik je hier zie posten. Ook ben ik wel benieuwd naar je bewuste reden om geen tussendoortjes te eten, want het is volgens de huidige theorieen niet slecht om ze te nemen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:27 schreef minilotje het volgende:
Nou, ik geloof niet dat mijn stofwisseling er ooit problemen mee heeft gehad dat ik nooit tussendoortjes eet hoor. Mijn stofwisseling gaat als een trein.![]()
't Is natuurlijk wel zo dat ik bij mijn maaltijden gewoon zóveel eet dat ik het met gemak uitzing tot de volgende maaltijd.
Nee, als ik binnen 10 jaar ( waarvan er nu al 4 om zijn) mn diploma haal, hoef ik alleen mn lening terug te betalenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:27 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Maar moet je de andere stufi dan niet allemaal terug betalen?
Oh gelukkig, ik dacht al, dat wordt dan een dure grap. Ik dacht altijd dat dat niet voor deeltijdstudies gold, omdat je daar geen stufi voor krijgt.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, als ik binnen 10 jaar ( waarvan er nu al 4 om zijn) mn diploma haal, hoef ik alleen mn lening terug te betalen
Dus dat gaat als het goed is wel lukken. Want deeltijdopleiding duurt als het goed is nog 3 jaar ( als ik geen vertraging oploop)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |