abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56045238

Het vorige deel: Slank de lente in # 116

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_56045266
Ik kom niet in het lijstje, dat vergeet ik toch bij te houden.

Maar gaat wel snel, 800 gram in 5 dagen

Maarja, dat is altijd in het begin natuurlijk. Nou alleen volhouden
pi_56045267
bijna-meepost-post

heb nu een bmi van 27.1

voor het topic sluit wil ik hier 'legaal' kunnen posten
Ja doei.
pi_56045308
Welkom bijna legale MoBlo
pi_56045445
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
bijna-meepost-post

heb nu een bmi van 27.1

voor het topic sluit wil ik hier 'legaal' kunnen posten
Goed zeg!
pi_56045464
dus niet zo spammen
Ja doei.
pi_56045503
TerugVindPizza

pi_56045590
Verdorie, volgens bovenstaand lijstje ben ik nog steeds niet afgevallen!
Wanneer wordt dat lijstje eigenlijk bijgewerkt?
pi_56045602
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:28 schreef minilotje het volgende:
Direct, zodra je je wijziging hebt ingevoerd op de website!
pi_56045604
Ik ben pizza's ontwend Vind ze een stuk minder lekker dan vroeger en áls ik dan een pizza eet, dan een goede, in een pizzeria met vééél groente er op!
pi_56045621
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:28 schreef minilotje het volgende:
Doe je wel "resultaat toevoegen" en niet "plan aanpassen?"
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:32:48 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56045679
Hoooooooooi .
Niet meer actief op Fok!
pi_56045759
Minilotje, wat een nuttige site dat sparkpeople! De meest complete dieetsite die ik tot nu toe op internet ben tegengekomen. De eigenaar van de site heeft er zelf al 5 miljoen dollar ingestopt en hij doet het alleen om mensen te helpen Echt geweldig van die man.

Enige minpuntje: het is allemaal wel wat Amerikaans natuurlijk. Dus ook alle portiegroottes en recepten zijn met cups en oz etc. Dat is dan wel weer jammer. Wanneer gaan ze daar eens het metrisch stelsel invoeren
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56046621
@ Miss_S: Een tijdje geleden vroeg je waarom ik nooit op mn weblog over mn lichamelijke problemen praatte. Nu ik gestopt ben met school, en mn lichamelijke problemen een van de oorzaken is, heb ik er toch maar een logje aan gewijd...

Ik ga zo lunchen en dan de stad in, moet nog naar het postkantoor en nodig naar de kapper, dus hoop dat er nog een gaatje vrij is vanmiddag
pi_56046633
Vandaag ontbeten met 2 wasacrackers met edelham, zure lightmayo en sjalotringetjes.

Gisteren was de paella maar zozo. Maar meneer Conleche had zo z'n best gedaan dat ik toch een klein bordje heb leeggegeten. Voor de rest aangevuld met de veldsla, met tomaat, ui, parmezaanse kaas en geroosterde pijnboompitten. Als toetje had ik wat frambozensorbetijs. Zodirect even een lunch verzinnen en voor vanavond staat er boerenkoolstamppot uit eigen tuin op het programma, met een biologisch kalkoenworstje ipv die vette rookworst.
pi_56046654
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:35 schreef Isabeau het volgende:
Minilotje, wat een nuttige site dat sparkpeople! De meest complete dieetsite die ik tot nu toe op internet ben tegengekomen. De eigenaar van de site heeft er zelf al 5 miljoen dollar ingestopt en hij doet het alleen om mensen te helpen Echt geweldig van die man.
Ha, je hebt zeker dat vreselijke, hyperAmerikaanse filmpje van Fox News gezien?
Nou ja, het is inderdaad een prachtinitiatief.

En hoezee: mijn lijstje is geupdate. Ik was even vergeten dat het via Dieetweb gaat.
Vijf kilo in twee weken. De eerste week vooral omdat mijn stoelgang na december weer normaliseerde en ik een hoop opgeslagen vocht verloor, en afgelopen week vooral door griep.
Vanaf nu maar gewoon normaal een halve kilo per week, hoop ik.
pi_56046951
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:11 schreef conleche het volgende:

Gisteren was de paella maar zozo. Maar meneer Conleche had zo z'n best gedaan dat ik toch een klein bordje heb leeggegeten. Voor de rest aangevuld met de veldsla, met tomaat, ui, parmezaanse kaas en geroosterde pijnboompitten. Als toetje had ik wat frambozensorbetijs. Zodirect even een lunch verzinnen en voor vanavond staat er boerenkoolstamppot uit eigen tuin op het programma, met een biologisch kalkoenworstje ipv die vette rookworst.
Haaa, toetjes na het eten, en groenten uit eigen tuin. Dat maakt me blij.

Ik voel me eindelijk opgeknapt genoeg om te koken, dus vanavond eten we Cubaanse stoofkip met saffraanrijst en als toetje een vanille-flan met dulche de leche (gecondenseerde melk ingekookt tot dikke, stroperige toffee).
Zojuist als brunch twee maisbroodjes uit de oven op, met fijngesneden kerstomaat, gesnipperde sjalotjes en geraspte cheddarkaas. Een boel rode en witte druiven en een kiwi.
Verder eet ik niks vandaag.
pi_56047346
Zo, hier ben ik ook weer.
Spoilers!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:14:44 #19
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56048092
Ik moet wel weer wennen aan het minder eten zeg. Kben best hongerig de hele tijd. Mja, dat is vooral wennen denk ik.
pi_56048169
Wow, ik heb net boodschappen gedaan en echt alleen maar de gezonde dingen gekocht die op mijn lijstje stonden. Geen impulsaakopen, en zelfs geen gratis dropje bij de kassa gepakt!
Spoilers!
pi_56048264
Ik heb een banaan op, 2 mandarijntjes, een Vitalinea-yoghurtje en 2 plakken mueslibrood met boter.
En ik rammel...
pi_56048855
Ik ga zometeen ook maar eens bij het fruit kijken hier, eet deze avond bij mijn vriendje dus dat zal zo'n 3 uur later zijn als normaal
pi_56048951
Mijn lunch:

60 gram koud vlees (biefstuk in reepjes gesneden)
5 cocktailgarnalen
1 kwarteleitje
tomaat met ui
pi_56049045
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 14:54 schreef conleche het volgende:
Mijn lunch:

60 gram koud vlees (biefstuk in reepjes gesneden)
5 cocktailgarnalen
1 kwarteleitje
tomaat met ui
Heerlijk, en heel Atkins.....hoewel ik geen Atkins meer zou doen, werkte het fantastich voor me. Ik krijg nl. gierende trek van koolhydraten, en die laat je bij Atkins nagenoeg weg. Ik had dus nooit honger, at heerlijk (wel 1800 kcal per dag) en viel 7 kilo af in 2 weken.
pi_56049132
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 14:58 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Heerlijk, en heel Atkins.....hoewel ik geen Atkins meer zou doen, werkte het fantastich voor me. Ik krijg nl. gierende trek van koolhydraten, en die laat je bij Atkins nagenoeg weg. Ik had dus nooit honger, at heerlijk (wel 1800 kcal per dag) en viel 7 kilo af in 2 weken.
Ik heb ook heel lang Atkins gedaan en het werkte voor mij ook als een tiet, maar ooh, wat miste ik m'n boterhammetjes en m'n rijst en eigenlijk alle koolhydraten!!
Ik had toen ook nooit honger, maar had ook geen plezier meer in eten en dat heb ik nu wel terug. Maar heel af en toe minder ik nog wel een beetje met de koolhydraten, maar dat is dan meestal 's avonds bij het warme eten, dan laat ik de aardappels of de rijst weg of zo. Nu kwam het toevallig zo uit: ik had geen lekker brood meer in huis en nog wel allemaal restjes vlees en garnalen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')