abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2008 @ 21:17:26 #51
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_56208578
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:46 schreef Montov het volgende:

[..]

Je zegt dat er al een recessie is, maar de keiharde feiten geven het tegenovergestelde aan. Er zijn geen bronnen die zeggen dat we nu in een recessie zitten, simpelweg omdat het niet zo is. Dus probeer eens je stelling kracht bij te zetten door daadwerkelijk zo'n gerenommeerde bron te plaatsen, in plaats van gebluf over 'talloze berichten'.

Het 'positieve bericht' van het CPB behelst ook dat Nederland wat minder groei gaat krijgen dan het afgelopen jaar, vooral vanwege de situatie in Amerika en op de beurs. Ook vanuit het kabinet (ziede reactie van Bos die ik plaatste) wordt gesproken over negatieve effecten en verminderde groei. Maar nog wel groei. En groei is geen recessie. Simpeler dan dat kan ik het niet voor je maken.
Hoho, ik stel dat het er sterk op lijkt. Dat is misschien minder handig uitgedrukt, da's jammer dan.
Zodra iedereen er weer op vooruit gaat kan je moeilijk volhouden dat je in een recessie zit. Maar dat zit er voorlopig niet in (mede dankzij Bos...)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 21 januari 2008 @ 22:25:05 #52
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56210274
quote:
Bos verwerpt kritiek op economisch beleid kabinet
DEN HAAG - Minister Wouter Bos van Financiën vindt de kritiek van onder anderen VVD-leider Mark Rutte op het economisch beleid van het kabinet onzorgvuldig, inconsistent en opportunistisch. Bos schrijft dat maandag op zijn weblog.

Rutte heeft het kabinet bij herhaling verweten dat het „zijn kop in het zand steekt” voor de gevolgen van de financiële crisis in de Verenigde Staten. Hij wil dat het kabinet de belastingen verlaagt om de economie een oppepper te geven.

Volgens Bos zegt de VVD altijd dat de belastingen omlaag moeten. „Dus is het vooral een opportunistisch gelegenheidsargument. Zeker ook in het licht van het feit dat ze zelf in het kabinet destijds de lasten helemaal niet verlaagden (zelfs verhoogden) toen het economsich slechter ging.” Bovendien neemt de VVD met de linkerhand terug wat ze met de rechterhand geeft door zich tegelijk af te zetten tegen gratis schoolboeken, aldus Bos.

Bos gaat ook in op de oproep van president Nout Wellink van De Nederlandsche Bank, zonder diens naam overigens te noemen. Wellink zei zondag in het tv-programma Buitenhof dat het „niet verstandig” zou zijn als het kabinet een stijging van het financieringstekort op zijn beloop zou laten.

De begrotinsgregels schrijven voor dat er niet meteen extra bezuinigd wordt bij een economische teruggang, onderstreept Bos. „Deze begrotingsregels zijn altijd breed gesteund. Door economen, door De Nederlandsche Bank, de Europese Commissie en ook door de VVD toen ze zelf nog in het kabinet zaten.” Volgens Bos laat de VVD die begrotingsregels, opgesteld door zijn liberale voorganger Gerrit Zalm, nu „als een baksteen vallen”.

Bos wijst erop dat ook Zalm vorige week zei dat de Nederlandse economie door de problemen in de VS „een tikkie krijgt”, maar dat van een recessie nog lang geen sprake is. De VVD'er sloot daarmee aan bij eerdere uitlatingen van Bos zelf en van premier Jan Peter Balkenende.

Minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken wees er maandag op dat de „uitgangspositie van de Nederlandse economie niet slecht is.” Ze wees voor BNR Nieuwsradio op de bereidheid van het bedrijfsleven om te investeren en op de lage werkloosheid in ons land. Van der Hoeven vindt wel dat we de kredietcrisis in de Verenigde Staten „niet moeten bagatelliseren” en dat het verstandig is „de vinger aan de pols te houden.”

De minister van economische Zaken raadde beleggers aan hun aandelen nu niet hals over kop van de hand te doen en verder te kijken dan de korte termijn.
Wouter Bos

Geef Mark Rukke maar van katoen!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:37:45 #53
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_56221339
hmm, het gaat onverwacht goed met de beurzen in Europa. Ik vraag me af wat Rutte hierop te zeggen heeft...
  dinsdag 22 januari 2008 @ 12:40:38 #54
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56221416
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:37 schreef G.Fawkes het volgende:
hmm, het gaat onverwacht goed met de beurzen in Europa. Ik vraag me af wat Rutte hierop te zeggen heeft...
Dat de lasten omlaag moeten. Het gaat immers beter dan verwacht dus kunnen de belastingen omlaag. Gaat het slechter dan verwacht, dan moeten de lasten ook omlaag om zo de economie een impuls te geven.

Aldus de theorie van Rutte. Een nogal merkwaardige combinatie van pro-cyclisch en anti-cyclisch beleid zeg maar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56221708
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:37 schreef G.Fawkes het volgende:
Onerwacht Gewoon een gevolg van koopjesjagen
pi_56221736
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat de lasten omlaag moeten. Het gaat immers beter dan verwacht dus kunnen de belastingen omlaag. Gaat het slechter dan verwacht, dan moeten de lasten ook omlaag om zo de economie een impuls te geven.

Aldus de theorie van Rutte. Een nogal merkwaardige combinatie van pro-cyclisch en anti-cyclisch beleid zeg maar.
Hiermee geef je wederom aan niet goed te hebben geluisterd naar Rutte en zeer weinig te begrijpen van de beurs.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:23:10 #57
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56222456
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 12:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hiermee geef je wederom aan niet goed te hebben geluisterd naar Rutte en zeer weinig te begrijpen van de beurs.

Ik heb juist heel goed geluisterd naar de marionet van Wassenaar. Die man wil een lastenverlichtingoperatie a la Bush.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56222709
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb juist heel goed geluisterd naar de marionet van Wassenaar. Die man wil een lastenverlichtingoperatie a la Bush.

Dan heb je dus niet goed geluisterd, hij wil dat de 18 recente en aangekondigde belastingverhogingen geschrapt worden.

De beurs staat overigens weer in de min, toch wel een recessie en is Rutte zo machtig dat hij de hele wereldeconomie in een recessie kan praten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2008 13:31:04 ]
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:33:11 #59
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_56222784
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan heb je dus niet goed geluisterd, hij wil dat de 18 recente en aangekondigde belastingverhogingen geschrapt worden.

De beurs staat overigens weer in de min, toch wel een recessie en is Rutte zo machtig dat hij de hele wereldeconomie in een recessie kan praten?
"De beurs staat in de min, toch wel een recessie"

Één zwarte raaf maakt nog geen winter hoor.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56222960
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

"De beurs staat in de min, toch wel een recessie"

Één zwarte raaf maakt nog geen winter hoor.
Het was een vraag aangezien jij vorige week nog beweerde dat Rutte ons een recessie aan zit te praten
  dinsdag 22 januari 2008 @ 21:34:48 #61
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56235072
quote:
Bos: crisis VS en beurzen raakt ons ook
De financiële crisis in de Verenigde Staten en op de effectenbeurzen gaat 'natuurlijk ook Nederland raken'. Dat zei minister van Financiën Wouter Bos maandag in Brussel voorafgaand aan overleg met zijn collega's van de eurolanden.
Maar volgens Bos is Nederland voorbereid op de gevolgen en staat de Nederlandse economie er goed voor. 'We hebben de laagste werkloosheid van Europa, de laagste inflatie en een recordexport. We kunnen wel een stootje hebben', aldus Bos.

Volgens hem is er geen sprake van 'zwaar weer, maar wel van onzekerheid'. Bos verwacht dat de onrust op de internationale financiële markt nog wel een tijdje blijft. Maar duidelijk is dat de Nederlandse economie sterk is. 'We moeten elkaar niet de put in praten.'

Koffiedik kijken
Bos waagde zich niet aan 'koffiedik kijken' over de groei van de Nederlandse economie. President Nout Wellink van De Nederlansche Bank (DNB) zei zondag nog dat hij verwacht dat de groei tussen de 1,5 en 2,5 procent zal uitkomen, maar dichterbij de 1,5 procent.

Bos ziet geen grote verschillen tussen wat Wellink zegt en hij zelf gezegd heeft. 'In Wellinks contract staat dat hij iets somberder moet zijn dan politici. Je moet de situatie niet onderschatten, maar ook erkennen dat de Nederlandse economie er goed voor staat.'
Bron

Bos begint eindelijk ook het licht te zien. Maar wat mij wel zorgen baart is da hij de impact er van nog bagetaliseerd terwijl alle andere landen in de EU en ook de rest van de wereled al maatregelen aan het nemen is. Maar volgens Bos is er in Nederland niets nodig. Iets wat mij sterkt lijkt in een land met een economie die erg afhankelijk is van de handel en het buitenland.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 22 januari 2008 @ 21:44:32 #62
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56235353
De algemeen verbindendverklaring van CAO's moet afgeschaft worden. Dan kunnen de lonen in overleg tussen werknemer en werkgever vastgesteld worden. Zo komt iedereen aan het werk, ook de minkukels. Die worden dan gewoon goedkoper. En dan hoeft er ook niet moeilijk gedaan te worden over het aanpassen van de lonen qua recessie. Overigens is loonmatiging flauwekul, een recessie ontstaat niet door te hoge lonen maar door te weinig winst.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:08:17 #63
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_56238286
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:34 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Bos begint eindelijk ook het licht te zien. Maar wat mij wel zorgen baart is da hij de impact er van nog bagetaliseerd terwijl alle andere landen in de EU en ook de rest van de wereled al maatregelen aan het nemen is. Maar volgens Bos is er in Nederland niets nodig. Iets wat mij sterkt lijkt in een land met een economie die erg afhankelijk is van de handel en het buitenland.
Naast de berichten dat de beurzen iets hoger gesloten zijn (behalve de Aziatische) zijn er vandaag heel berichten dat 'men zich geen zorgen hoeft te maken'. De Nederlandse markt kan het rustig aan, de huizenmarkt is stabiel, persoonlijke beleggingen zullen wel iets dalen maar dat is normaal, etc.
En toch komt het niet geloofwaardig over...

-edit-
Ik zeg dus niet dat er een recessie is of aankomt, dat mogen potentiële klagers zelf lekker uitmaken. Wel zeg ik dat naar mijn mening dit kabinet er niets aan kan doen en zal doen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stupendous76 op 22-01-2008 23:23:08 ]
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:27:55 #64
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_56244349
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:44 schreef Ankeiler het volgende:
De algemeen verbindendverklaring van CAO's moet afgeschaft worden. Dan kunnen de lonen in overleg tussen werknemer en werkgever vastgesteld worden. Zo komt iedereen aan het werk, ook de minkukels. Die worden dan gewoon goedkoper. En dan hoeft er ook niet moeilijk gedaan te worden over het aanpassen van de lonen qua recessie. Overigens is loonmatiging flauwekul, een recessie ontstaat niet door te hoge lonen maar door te weinig winst.
En wat heeft er allemaal invloed op de hoeveelheid winst?
pi_56246095
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:44 schreef Ankeiler het volgende:
Ik mag hopen dat jij geen manager bij Philips bent dan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_56246227
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:34 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Juist vanwege die open economie is er niet zo heel veel dat Bos kan doen lijkt me.

Maar goed wat stel jij voor?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:52:01 #67
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56323685
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Juist vanwege die open economie is er niet zo heel veel dat Bos kan doen lijkt me.

Maar goed wat stel jij voor?
Rutte doet een goed voorstel:
quote:
Rutte eist noodpakket van Bos
Premier Jan Peter Balkenende vindt dat oppositieleider Mark Rutte op moet houden Nederland een recessie aan te praten, maar VVD'er Rutte vindt de situatie zo ernstig dat hij het kabinet oproept maatregelen te nemen in plaats van 'de kop in het zand te steken'.
In een vraaggesprek met Het Financieele Dagblad (inlog verplicht) geeft Rutte aan wat hij vindt dat minister Wouter Bos van Financiën moet doen: 'Het eerste wat hij moet doen, is de belastingverhogingen voor dit jaar - zoals de vliegtaks en de dieselaccijns - schrappen. Het liefst wil ik belastingverlaging maar ik snap dat dat politiek lastig is.'

Volgens Rutte hoeven lagere belastinginkomsten echter niet leiden tot een oplopend financieringstekort, aangezien de geplande extra uitgavenverhoging van 10 miljard euro moet worden bijgesteld. 'Er kan best minder naar ontwikkelingssamenwerking, en de gratis schoolboeken wordt een puinhoop, dus dat geld moeten we besparen. Ook moet het plan van Donner voor eenvoudiger ontslag doorgaan, dat laat de arbeidsmarkt beter werken. En er moet fiscale steun komen voor startende ondernemers.'
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 26 januari 2008 @ 19:01:49 #68
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56323895
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:27 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

En wat heeft er allemaal invloed op de hoeveelheid winst?
Nou, belastingen, regeldruk en het gedwongen teveel betalen aan minkukels, alsmede het gedwongen te weingi betalen aan toppers in hun vak.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ankeiler op 27-01-2008 02:20:40 ]
pi_56324049
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 18:52 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Rutte doet een goed voorstel:
[..]

Bron
Laat mij eens een econoom zien die het met Rutte eens is.... Deze was dat niet:

http://www.hetgesprek.nl/archief/620/
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 27 januari 2008 @ 14:15:15 #70
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56339701
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat jij geen manager bij Philips bent dan.
Als je technicus of productiemedewerker bent, wel. Als je pr-medewerker of in de personeelszaken zit, niet.
pi_56356031
quote:
Op zondag 27 januari 2008 14:15 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Als je technicus of productiemedewerker bent, wel. Als je pr-medewerker of in de personeelszaken zit, niet.
Stel dat je 400 man onder je hebt, hoe wil je met ieder afzonderlijk arbeidsvoorwaarden gesprekken gaan voeren ?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:45:34 #72
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56378974
quote:
Op maandag 28 januari 2008 09:22 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Stel dat je 400 man onder je hebt, hoe wil je met ieder afzonderlijk arbeidsvoorwaarden gesprekken gaan voeren ?
Mijn functioneringsgesprekken zouden heel simpel zijn. Beste man, jij hebt het afgelopen half jaar voor ons bedrag X opgebracht. Dus daarom kunnen we bedrag Y aan je uitgeven. Zeg maar hoe je dat geld wilt hebben. als vakantiedagen, auto van de zaak, loon, vergoedingen etc.
pi_56379060
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:45 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Mijn functioneringsgesprekken zouden heel simpel zijn. Beste man, jij hebt het afgelopen half jaar voor ons bedrag X opgebracht. Dus daarom kunnen we bedrag Y aan je uitgeven. Zeg maar hoe je dat geld wilt hebben. als vakantiedagen, auto van de zaak, loon, vergoedingen etc.
Dus met die 400 mensen van Philips zou je dus voor ieder afzonderlijk gaan berekenen hoeveel ze ´opgebracht´ hebben, en dat doorvertalen richting loonsverhogingen etc. ?

Heb jij tijd over of zo ? (nog afgezien van ontelbare functies waarbij niet echt is aan te geven hoeveel iemand heeft ´opgebracht´).
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:01:08 #74
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56379287
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dus met die 400 mensen van Philips zou je dus voor ieder afzonderlijk gaan berekenen hoeveel ze ´opgebracht´ hebben, en dat doorvertalen richting loonsverhogingen etc. ?

Heb jij tijd over of zo ? (nog afgezien van ontelbare functies waarbij niet echt is aan te geven hoeveel iemand heeft ´opgebracht´).
reken maar, een goed personeelsbeleid kan je niet voeren als je niet weet wat iemand heeft gekost en wat ie op heeft gebracht.
pi_56379397
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:01 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

reken maar, een goed personeelsbeleid kan je niet voeren als je niet weet wat iemand heeft gekost en wat ie op heeft gebracht.
Okay, 400 man een gesprek van 30 minuten elk. Is dus 120 uur. Zeg maar 3 werkweken alleen maar gesprekken voeren, nog afgezien voor al deze 400 mensen berekenen wat ze ieder individueel hebben ´opgebracht´.

Nogmaals, heb je tijd teveel ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')