abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56912137
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:56 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

[..]

Misschien een vreemde vraag, maar let je wel is op de hoeveelheid die je eet?
Ik weet nog dat toen ik er mee begon, ik zeer snel 5 kg lichter was omdat het mijn honger gevoel weg nam.

Als ik jou was zou ik hier ook voor uit kijken. ik was net een spook in m'n gezicht .
Ja, ben daar erg van bewust. Gelukkig compenseert het meer sporten dit enigzins, dat stimuleert mijn trek.
Ik denk wel dat ik 1 kg af ben gevallen in 2 weken. Maar dat valt wel mee.

Hoeveel/wanneer gebruiken jullie het eigenlijk?

Ik pas een uurtje ofzo nadat ik ben opgestaan, tijdens me eerste eten. Ik neem m'n laatste vaak rond avondeten. Eigenlijk drink ik er nog teveel bij, gemiddeld 2 glazen per dag. Merk wel dat wanneer ik onder invloed van ritalin ben, ik minder behoefte heb om te drinken.
pi_56912157
Toen ik op kamers zat was het altijd wel erg met de pullen. Nam vaak een pul met water mee naar mijn eigen kamer. Op een gegeven moment begonnen ze te klagen dat er zo weinig pullen waren, had ik wel geteld 18 pullen verspreid over mijn kamer staan. Tja ietwat extreem inderdaad .

Waar ik altijd al een bloedhekel aan heb gehad is papierwerk, nooit belasting teruggave gedaan van mijn baantjes. Nu ik het afgelopen jaar toch wel behoorlijk veel gewerkt had, ging ik toch eens bekijken of ik niet wat terug kon krijgen. Nu blijkt dat ik van de afgelopen 2 jaar geld terug kan krijgen en dat toch wel heel erg hard oploopt . Zeg maar dat je er 2 keer goed van op vakantie kan gaan . Natuurlijk leuk zo'n financiële meevaller nu als student zijnde, maar dit had ik al veel eerder kunnen doen natuurlijk.
pi_56913370
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 19:27 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Ja, ben daar erg van bewust. Gelukkig compenseert het meer sporten dit enigzins, dat stimuleert mijn trek.
Ik denk wel dat ik 1 kg af ben gevallen in 2 weken. Maar dat valt wel mee.

Hoeveel/wanneer gebruiken jullie het eigenlijk?

Ik pas een uurtje ofzo nadat ik ben opgestaan, tijdens me eerste eten. Ik neem m'n laatste vaak rond avondeten. Eigenlijk drink ik er nog teveel bij, gemiddeld 2 glazen per dag. Merk wel dat wanneer ik onder invloed van ritalin ben, ik minder behoefte heb om te drinken.
Ik gebruik het gelukkig niet meer ,

Maar inderdaad ik ging het toen ook compenseren met sport, werkt perfect .
Lucidity4All
pi_56926731
Wat is jullie ervaring met caffeine en ritalin? Gisteren blikje golden power en koffie op, voelde me totaal verrot.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:57:28 #130
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56926861
Ritalin ben ik al heel lang geleden mee gestopt, ik werd er zwaar depri van en ik voerde helemáál niks meer uit..
pi_56929194
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:51 schreef slaapvaak het volgende:
Wat is jullie ervaring met caffeine en ritalin? Gisteren blikje golden power en koffie op, voelde me totaal verrot.
Ervaring van cafeïne en ritalin weet ik niet, maar cafeïne alleen heeft meestal een slechte uitwerking op me. 's Ochtends vroeg bij mijn bijbaantje is het wel lekker. Doordeweeks een kop koffie op de middag om de dufheid een beetje te verdrijven is altijd een slecht idee, daar word ik helemaal hyper van. En dan niet hyper in de vorm van lekker bezig zijn, maar echt een brak gevoel. Soms ook veel zweten enzo.

Ik laat de koffie meestal maar links staan dan.
pi_57050844
ADHD ik nee hoor.
Ik ben passioneel en en doe veel op gevoel en ben zeer ad rem.
Tja ik kom wel eens te laat of gewoon helemaal niet en een iet wat chaotisch.
zit vol met super ideeen en ik heb zelfs al een stuk of 10 pepetuim mobilees helemaal uit gewerkt in mijn hoofd
Schommel rammel slinger de heledaag met armen en benen pluk aan mijn vingers bijt soms al mijn nagels in 10 weg
tik tommel roffel. Scheld me de longen uit het lijft in het verkeer. Rij te hard. Stoor me aan elk zeik foutje ook die van mezelf. raak alles kwijt en soms wel binnen 5 minuten. Dat die kleren kast niet af kan ik eigenlijk na twee jaar niks aan doen. Ook facturen die als zzp-er zou moeten maken stel ik maanden uit of maak ze gewoon niet. en dat ik daardoor maar gestopt ben en weer in een reguliere baan ben gaan werken waar iik ook niks af kan maken. dat ik heel soms iets koop omdat ik het echt nodig heb en het pas na een jaar weer in de handen heb. en dat ik nu ik dit schrijf allang in bed had moeten liggen maar dit perse hier moet schrijven.

maar adhd nee niet als je al 40 bent

Nu mijn reletie na 8 jaar naar de koppen is is mijnhuis een bende ik begin met dit en over een uur ben met 6 andere dingen begonnen dus die bende word alleen groter dus doe ik maar niks.
Hoe ik er achter ben gekomen.
Ik keek eens op internet naar een relatie therapie en kom kom via via op een testje en dacht ach maak die eens (weer iets anders begonnen) en en ja hoor een score van 59 van 1 of andere dokter armens of ze. even lezen meer dan 20 sterke neiging naar adhd. Ach weer zon domme www-test. Toch nog een s verder gekeken en....nou nou dat kon ik wel geschreven hebben.
Een naar een psy gaan. Dus met veel pijn en moeite kom ik 20 minuten te laat aan. zonder brief en had een afspraak met...ik nu nog niet met wie. na twee gespreken was het duyidelijk. Ik liet haar zelfs niet uit spreken.
nu maar eens kijken wat er gaat gebeuren.
Waar ik bang voor ben...gaat met medicatie je karakter naar de klote want ik heb volgens mij best wel een ardig karakter of houd ik mezelf voor de gek.

goed ik kan nietr typen maar probeer het zo snel als ik praten kan dus zullen er hier wel bergen fouten staan...sorry he' ik kan ff niet anders. (niet weet ik nooit anders gekunt)

Nou dit bericht plaatsen begint me al......
eerst database fout
nu weer wachtwoord fout
nu weer niet kunnen plaatsen.
niet te vaal want dan krijgt dat ding weer een rotschop.
Had ik nog niet gezegd dat ik als ik geirriteerd ben tekeer ga als een tornado?..

zo hehe...nu gauw naar bed...

gr Sticmer
pi_57050962
Ik heb niet alle adhd topics gelezen, dus ik weet niet of dit al een keer is besproken, maar heeft iemand ervaring met neurofeedback?
Mijn vriend is zwaar adhd en ze hebben hem via een reintegratie bureau sessies neurofeedback aangeraden.
Alvast bedankt:)
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_57083212
Sticmer, ADHD hoeft niet met medicijnen behandelt te worden...

Alleen willen er veel volwassenen met ADHD wel eens van die chaos af.
sommigen gebruiken daarvoor medicijnen, andere leren zich een strak patroon van gebruiken aan.

Zo zijn er vele wegen naar een oplossing... soms is het alleen bewust zijn van het hebben van AD(H)D en dat verwerken al voldoende om een goed werkbaar leven te hebben.

enne als je maar vergeleken wordt met een tornado.... als je geirriteerd bent... bofkont... ik werd uitgemaakt voor atoombom op repeteerstand...
pi_57088209
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:51 schreef slaapvaak het volgende:
Zonder koffie ben ik té brak Neem mijn Ritalin meestal met koffie Red bull of wat dan ook kan ik niet tegen (word er chagrijnig en agressief van) Maar zonder koffie of frisdrank met caffeïne
pi_57101822
Ik volg dit forum al een tijdje, en heb vandaag toch maar besloten een account aan te maken

Ikzelf was op diverse middelbare scholen vastgelopen, en heb veel gesprekken met jeugdzorg gehad, waarvan ik ze állemaal ontzettend onzinnig vond, want ik was toch niet ziek in mij hoofd ofzo? Maar toen ik een tijdje terug (toen nog als gast) dit topic volgde, herkende ik mezelf er gelijk in. Is adhd niet gewoon de reden dat ik vastgelopen ben?

ik heb een neef die adhd én borderline heeft, en die zegt dat hij mij veel drukker vind dan zichzelf

Misschien toch maar een keertje langs de dokter gaan voor een testje?
pi_57102207
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:38 schreef Rekkof het volgende:
Ik volg dit forum al een tijdje, en heb vandaag toch maar besloten een account aan te maken

Ikzelf was op diverse middelbare scholen vastgelopen, en heb veel gesprekken met jeugdzorg gehad, waarvan ik ze állemaal ontzettend onzinnig vond, want ik was toch niet ziek in mij hoofd ofzo? Maar toen ik een tijdje terug (toen nog als gast) dit topic volgde, herkende ik mezelf er gelijk in. Is adhd niet gewoon de reden dat ik vastgelopen ben?

ik heb een neef die adhd én borderline heeft, en die zegt dat hij mij veel drukker vind dan zichzelf

Misschien toch maar een keertje langs de dokter gaan voor een testje?
voor een goed gesprek met je huisarts of andere hulpverlener erover... misschien geen slecht idee...
want zelfdiagnostiseren van AD(H)D en aanverwante dingen is gewoon erg lastig.

´t is meestal geen simpele test, maar een aantal testen, en veel gesprekken. Er zijn namelijk veel andere problemen/oorzaken die op het eerste gezicht op het bekende ADHD kunnen lijken qua symptomen, maar het echt niet zijn.
maar soms wel een tegengestelde achter behandeling kunnen nodig hebben.

succes met je zoektocht
  dinsdag 4 maart 2008 @ 11:41:20 #138
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_57146353
Ik heb dus ook ADD,ik ben erachter gekomen omdat ik altijd zo ontzettend veel moeite heb met slapen, ik kan mijn gedachten niet stop zetten. heel vervelend.
Ook kan ik me nergens langer dan 5 minuten op concentreren, als ik tv kijk ga ik er helemaal in op, geen aandacht voor de buitenwereld. van veel dingen zie ik het nut niet in..
Vroeger, toen ik een jaar of 12 was heb ik aan de Clonidine gezeten, 11 tabletjes per dag, de sterkte weet ik niet meer, maar ik was net een zombie, altijd slapen. Toen moest ik er mee stoppen, het ging een hele tijd goed, tot dat ik een operatie moest ondergaan, toen kwamen alle slaapproblemen weer terug, met medicatie is dit bijna opgelost het ging nog steeds moeilijk maar het lukte. nu sinds een maand heb ik er weer last van, inslapen gaat helemaal niet zonder zolpidem f nitrazepam.. De dokter vind natuurlik dat ik moet afbouwen ( slik ze nu een week overgens) natuurlijk is dat ook de beste oplossing. maar dan word ik weer bang dat ik niet kan slapen, en dat is ook vreselijk.
Ik wil de binnenkort naar de GGZ of Riagg of iets dergelijks om te kijken of er wat medicijnen zijn die mij kunnen helpen, nu wil ik niet mijn zombiegedrag terugkrijgen, maar wat angsten weg en wat beter kunnen inslapen.
Als ik nu in slaap van op die medicatie word ik om 5 uur wakker en met geen mogelijk meer in slaap te komen, hoe moe ik ook ben. het lijkt wel dat ik slaap puur en alleen op die pil, zodra die uitgewerkt is word ik wakker...
Naja dit was even mijn verhaal
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:47:06 #139
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_57147632
Bonjour. Even een vraagje... Iemand hier ervaring met concerta i.c.m. antidepressiva?
Ik slik nu concerta 54 mg (van 18 naar 36 naar 54 gegaan...) en lexapro, maar ik voel me alleen maar downer worden. Concerta schijnt toch redelijk snel resultaat te moeten gaan geven, maar ik merk er niks van. Echt, zo down als een slappe prei.
Iemand die dit kan beamen of juist ontzettend tegen kan spreken? Ben benieuwd naar ervaringen!
(ben een add'er trouwens... )
Don't come closer, I might hurt you
pi_57151674
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 12:47 schreef Lindytje het volgende:
Bonjour. Even een vraagje... Iemand hier ervaring met concerta i.c.m. antidepressiva?
Ik slik nu concerta 54 mg (van 18 naar 36 naar 54 gegaan...) en lexapro, maar ik voel me alleen maar downer worden. Concerta schijnt toch redelijk snel resultaat te moeten gaan geven, maar ik merk er niks van. Echt, zo down als een slappe prei.
Iemand die dit kan beamen of juist ontzettend tegen kan spreken? Ben benieuwd naar ervaringen!
Slik nu bijna een maand ritalin, heb ook last van een constant onbehaaglijk gevoel de laatste tijd.
Ook al heeft het wel effect op mijn ADD-problemen. Misschien hangt het samen met de verandering in de psyche, moet je een nieuw balans vinden.

Dit hoop ik althans, als dit aan blijft houden ga ik ermee stoppen.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:10:03 #141
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_57151788
Dank voor je reactie!
Op mijn ADD-problemen heeft het volgens mij niet eens veel voordeel... Ik krijg nog steeds niks uit mijn handen, kan me niet concetreren, en nou ja, het hele verhaal is nog steeds hetzelfde eigenlijk.
Onbehaaglijk gevoel inderdaad... En ik kan er niet eens precies de vinger op leggen wat het nou precies is... Irritant is dat.
Hmm... nog maar even aankijken denk ik.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 17:36:04 #142
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_57153339
Als je al problemen met slapen hebt is het dan verstandig om Ritalin te gaan gebruiken?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 18:35:50 #143
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_57154367
Ik denk dat het weinig kwaad kan als je ze maar niet te laat neemt...
pi_57154490
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:36 schreef frenkck het volgende:
Waarom ben ik altijd zo verschrikkelijk impulsief met relaties. Als ik een nieuw meisje leer kennen ben ik helemaal doorgedraaid van haar, maar na ongeveer een maand of 3 is de verliefdheid weer als sneeuw voor de zon verdwenen. En dit gaat gewoon altijd zo.

Na de vorige relatie zei ik gelijk dat ik voorlopig nergens meer aan begin. Na een maandje toch weer een hele leuke meid gevonden en daar nu weer een tijdje mee omgegaan, maar laatste weken gingen weer net zoals de vorige relatie. Het gaat vervelen.....

Ik krijg nu echt het idee alsof dit altijd zo gaat zijn, op de één of andere manier kan ik de gedachte dat ik monogaam/gebonden moet zijn niet verdragen, maar loslaten lukt mij ook maar met veel moeite. Frustrerend.
En we beginnen weer opnieuw . Kan het niet helpen, draaf op dit moment weer helemaal door in mijn gedachten.
pi_57157875
@Lindy'tje: ik slik nu 5 weken 30 mg Citalopram (AD) per dag en ben vandaag begonnen met 36 mg Concerta. Vandaag nog niks gemerkt, maar wie weet komt dat nog
pi_57158804
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 12:47 schreef Lindytje het volgende:
Ik werd behoorlijk depri van de Ritalin En voelde me ook niet helemaal oké. Vooral als het uitgewerkt was(avond), ging het heel vaak slecht. Nu zit ik op 20mg(eerst 30mg) en dit gaat veel beter zo Slik daarnaast ook nog ad
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:15:54 #147
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_57160385
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:25 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Ik werd behoorlijk depri van de Ritalin En voelde me ook niet helemaal oké. Vooral als het uitgewerkt was(avond), ging het heel vaak slecht. Nu zit ik op 20mg(eerst 30mg) en dit gaat veel beter zo Slik daarnaast ook nog ad
Dank je voor je antwoord!
Fijn dat het nu een stuk beter gaat!
Ik heb ook lager gezeten qua concerta, maar dat was ook niks, vandaar verhoogd... Maar dit blijkt ook niet echt de oplossing. Ik word er zo moe van. medicatie goed instellen is een beetje klote, blijkt...
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:16:29 #148
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_57160403
Is het dan niet slimmer om te stoppen met Ritalin om van je depressie af te komen ipv. daar anti-deprassiva bij te slikken?
Ik merkte zelf ook dat ik er depri van werd en helemáál niks meer uitvoerde, daarom ben ik toen ook gestopt: ik had er meer nadelen van dan voordelen.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:19:22 #149
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_57160495
Heb concerta, dat terzijde. Ik weet het niet. het zou prima samen moeten kunnen. En van mijn depressie ben ik blijkbaar niet 1,2,3 af en de psych zei dat het allebei nemen erg wenselijk was.
Maar goed, over een paar weken weer meds-controle, dus ga dan even vragen hoe nu verder. En als het voor die tijd niet wat beter gaat, maar eerder even bellen.
Dank iig voor de tip!
pi_57160993
Ik heb mijn ad al iets van vier jaar, en de Ritalin nog niet zo heel lang... Dus stoppen met de anti depressiva is heel geen goed plan Ik had daarvoor al heel erge stemmingswisselingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')