erkenning is de eerste stap naar genezingquote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:15 schreef Hersenspinsels het volgende:
Er gaan (professionele) stemmen op dat ik een vorm van ADHD zou kunnen hebben, dus vandaar deze tvp.
En ik ben natuurlijk een kloon, want ik vind dat niet iedereen dit hoeft te weten, ook al is het maar internet
Nee, ik ben er nooit voor naar de dokter geweest. Deels heb ik er gewoon geen zin in. Ik zit niet te wachten op een stempeltje waar je op zich niks mee kan, omdat sowieso het bij iedereen een beetje anders is en je uiteindelijk toch gewoon moet proberen wat het beste voor jou werkt. Daarnaast zit ik ook niet te wachten op reacties van anderen; ik wil niet dat mensen me opeens anders behandelen of zo, of dat ze denken 'wat een aansteller, naar de dokter omdat je weleens een afspraak vergeet'. In het verleden ben ik behandeld voor een depressie, en de eerste twee jaar kon ik echt nergens voor bij de dokter komen of mijn hele psyche werd doorgezaagd, waar ik ook voor kwam, omdat die vent natuurlijk in de computer zat te bladeren en psychische klachten tegenkwam. Op zich functioneer ik redelijk goed (niet zoals ik zelf weet dat ik zou kunnen, maar daar merkt het grootste deel van de wereld niets van), dus ik heb ook niet echt de noodzaak naar een dokter te gaan. Het enige 'echte' probleem dat ik heb is dat ik anders overkom op mensen dan ik denk/wil (qua gezichtsuitdrukking en intonatie). Solliciteren ging bij mij niet erg lekker en ik vermoed dat dat daarmee te maken heeft (deels in ieder geval). Maar goed, met een sollicitatiegesprek zeg je ook niet "sorry dat ik zo'n rotkop trek hoor, maar ik heb <insert etiketje>".quote:Op maandag 11 februari 2008 22:13 schreef melonovy het volgende:Maeghan, ben je wel eens gediagnostiseerd dan? Je kenmerken komen wel degelijk overeen met een ADDer, je hoeft niet voor 100% te matchen met de lijst van ADD klachten om het te hebben. Toch?
Structuur doet je duidelijk erg goed, als je zelf maar weet waar je goed aan doet en hoe je je leven het meest prettigst en best werkend kan inrichten zit het wel goed, wat dat betreft ga je volgens mij wel goed!
Ja ik koop zo af en toe eens nieuwe planten...quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:03 schreef MeloD het volgende:
Heb bijvoorbeeld een dagschema op de wcdeur hangen waarop ik kan zien wat ik allemaal moet doen op een dag. En dat zijn echt de simpelste dingen als de kat water geven
Hetzelde hierquote:Op donderdag 21 februari 2008 17:32 schreef frenkck het volgende:
Ondertussen kijk ik weer rond in mijn kamer en vraag me echt af hoe het weer zo'n enorme teringzooi heeft kunnen worden, ik snap er geen reet van. Constant totale chaos.
Misschien een vreemde vraag, maar let je wel is op de hoeveelheid die je eet?quote:Op donderdag 21 februari 2008 20:31 schreef slaapvaak het volgende:
Eerste week van ritaline.
Positief: motivatie om te studeren, niet meer zoveel piekeren, minder behoefte aan drank/uitgaan.
Neutraal: motivatie om veel te sporten, sport nu elke dag, veel meer conditie, voel me anders rusteloos.
Negatief: hoofdpijn, moodswings, af en toe soort onbehaaglijk gevoel.
Hahahaha! Herkenbaarheid ten top!! Je zou de studeerkamer bij mij eens moeten zien... (mijn hok in huis hier, woon samen..), het voldoet helemaal aan jouw beschrijving!quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hetzelde hierGodverdomme wat een teringbende. Alles flikkert overal vanaf, alles zit ook nog eens halfvol met drinken oid. Dus ik heb alles volstaan, een plakkerige kutbende op de vloer, en geen ruimte
Morgen maar opruimen
En ik zou toch vandaag opruimen? Nou mn reet hoor. Ik heb geen zin.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:49 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Hahahaha! Herkenbaarheid ten top!! Je zou de studeerkamer bij mij eens moeten zien... (mijn hok in huis hier, woon samen..), het voldoet helemaal aan jouw beschrijving!
jaquote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:16 schreef SiGNe het volgende:
Oh en borden met een restje rijst gaan na een tijdje enórm stinken!![]()
Hmm... ja dat wel, ben niet meer echt in zo'n slaap/droom modus. Nadeel is wel dat mijn hartslag stuk hoger ligt, ik soms gefrustreerd raak als ik me energie niet kwijt kan ofzo. Het opgejaagde gevoel is op een ander soort manier teruggekomen/of niet helemaal weg.quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:02 schreef melonovy het volgende:
Hoe is het met je vermoeidheid slaapvaak? Ben je al wat wakkerder, minder wattig in je hoofd?
Ja, ben daar erg van bewust. Gelukkig compenseert het meer sporten dit enigzins, dat stimuleert mijn trek.quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:56 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Misschien een vreemde vraag, maar let je wel is op de hoeveelheid die je eet?
Ik weet nog dat toen ik er mee begon, ik zeer snel 5 kg lichter was omdat het mijn honger gevoel weg nam.![]()
Als ik jou was zou ik hier ook voor uit kijken. ik was net een spook in m'n gezicht.
Ik gebruik het gelukkig niet meerquote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:27 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Ja, ben daar erg van bewust. Gelukkig compenseert het meer sporten dit enigzins, dat stimuleert mijn trek.
Ik denk wel dat ik 1 kg af ben gevallen in 2 weken. Maar dat valt wel mee.
Hoeveel/wanneer gebruiken jullie het eigenlijk?
Ik pas een uurtje ofzo nadat ik ben opgestaan, tijdens me eerste eten. Ik neem m'n laatste vaak rond avondeten. Eigenlijk drink ik er nog teveel bij, gemiddeld 2 glazen per dag. Merk wel dat wanneer ik onder invloed van ritalin ben, ik minder behoefte heb om te drinken.
Ervaring van cafeïne en ritalin weet ik niet, maar cafeïne alleen heeft meestal een slechte uitwerking op me. 's Ochtends vroeg bij mijn bijbaantje is het wel lekker. Doordeweeks een kop koffie op de middag om de dufheid een beetje te verdrijven is altijd een slecht idee, daar word ik helemaal hyper van. En dan niet hyper in de vorm van lekker bezig zijn, maar echt een brak gevoel. Soms ook veel zweten enzo.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 15:51 schreef slaapvaak het volgende:
Wat is jullie ervaring met caffeine en ritalin? Gisteren blikje golden power en koffie op, voelde me totaal verrot.
Zonder koffie ben ik té brakquote:Op zaterdag 23 februari 2008 15:51 schreef slaapvaak het volgende:
Wat is jullie ervaring met caffeine en ritalin? Gisteren blikje golden power en koffie op, voelde me totaal verrot.
voor een goed gesprek met je huisarts of andere hulpverlener erover... misschien geen slecht idee...quote:Op zondag 2 maart 2008 12:38 schreef Rekkof het volgende:
Ik volg dit forum al een tijdje, en heb vandaag toch maar besloten een account aan te maken![]()
Ikzelf was op diverse middelbare scholen vastgelopen, en heb veel gesprekken met jeugdzorg gehad, waarvan ik ze állemaal ontzettend onzinnig vond, want ik was toch niet ziek in mij hoofd ofzo? Maar toen ik een tijdje terug (toen nog als gast) dit topic volgde, herkende ik mezelf er gelijk in. Is adhd niet gewoon de reden dat ik vastgelopen ben?
ik heb een neef die adhd én borderline heeft, en die zegt dat hij mij veel drukker vind dan zichzelf![]()
Misschien toch maar een keertje langs de dokter gaan voor een testje?
Slik nu bijna een maand ritalin, heb ook last van een constant onbehaaglijk gevoel de laatste tijd.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:47 schreef Lindytje het volgende:
Bonjour. Even een vraagje... Iemand hier ervaring met concerta i.c.m. antidepressiva?
Ik slik nu concerta 54 mg (van 18 naar 36 naar 54 gegaan...) en lexapro, maar ik voel me alleen maar downer worden. Concerta schijnt toch redelijk snel resultaat te moeten gaan geven, maar ik merk er niks van. Echt, zo down als een slappe prei.
Iemand die dit kan beamen of juist ontzettend tegen kan spreken? Ben benieuwd naar ervaringen!
(ben een add'er trouwens... )
En we beginnen weer opnieuwquote:Op woensdag 16 januari 2008 19:36 schreef frenkck het volgende:
Waarom ben ik altijd zo verschrikkelijk impulsief met relaties. Als ik een nieuw meisje leer kennen ben ik helemaal doorgedraaid van haar, maar na ongeveer een maand of 3 is de verliefdheid weer als sneeuw voor de zon verdwenen. En dit gaat gewoon altijd zo.
Na de vorige relatie zei ik gelijk dat ik voorlopig nergens meer aan begin. Na een maandje toch weer een hele leuke meid gevonden en daar nu weer een tijdje mee omgegaan, maar laatste weken gingen weer net zoals de vorige relatie. Het gaat vervelen.....
Ik krijg nu echt het idee alsof dit altijd zo gaat zijn, op de één of andere manier kan ik de gedachte dat ik monogaam/gebonden moet zijn niet verdragen, maar loslaten lukt mij ook maar met veel moeite. Frustrerend.
Ik werd behoorlijk depri van de Ritalinquote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:47 schreef Lindytje het volgende:
Bonjour. Even een vraagje... Iemand hier ervaring met concerta i.c.m. antidepressiva?
Ik slik nu concerta 54 mg (van 18 naar 36 naar 54 gegaan...) en lexapro, maar ik voel me alleen maar downer worden. Concerta schijnt toch redelijk snel resultaat te moeten gaan geven, maar ik merk er niks van. Echt, zo down als een slappe prei.
Iemand die dit kan beamen of juist ontzettend tegen kan spreken? Ben benieuwd naar ervaringen!
(ben een add'er trouwens... )
Dank je voor je antwoord!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:25 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Ik werd behoorlijk depri van de RitalinEn voelde me ook niet helemaal oké. Vooral als het uitgewerkt was(avond), ging het heel vaak slecht. Nu zit ik op 20mg(eerst 30mg) en dit gaat veel beter zo
Slik daarnaast ook nog ad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |