abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 januari 2008 @ 00:18:19 #26
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56091442
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:52 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Je kan naar mijn ervaring prima alcohol bij de medicijnen nemen, ik heb er in ieder geval geen bijwerkingen van. Ook overdag niet, als ik s'ochtends concerta heb ingenomen.
Dank je wel!!
Don't come closer, I might hurt you
  donderdag 17 januari 2008 @ 02:59:37 #27
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56093124
Deze hyper de pieper gaat toch maar eens naar bed...
Welterusten, als er nog andere nachtbrakers wakker zijn!
pi_56093145
hoi of doei
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  donderdag 17 januari 2008 @ 03:11:23 #29
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56093152
Hoi en doei tegelijk!

Ga nu écht afsluiten!!
  donderdag 17 januari 2008 @ 04:32:05 #30
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56093265
Ik lig ook nooit voor 4-5 uur in bed..
ook altijd problemen met inslapen (duurt minstens een uur)
pi_56095726
Een neefje van me (4 jaar oud) schijnt ook adhd te hebben (hoewel ik daar zelf niet in geloof). Hij krijgt sinds een maand of 3 ritalin en hij is nu zo rustig... Te rustig; hij zondert zich af en bij een verjaardag gaat hij liever alleen boven spelen.
Ik dacht dat als je geen adhd hebt die ritalin geen invloed op je heeft, is dat ook zo, of klopt er hier iets niet?
pi_56098148
Vier jaar! en dan al aan de Ritalin
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:46:45 #33
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_56098412
Als je geen adhd hebt, dan wordt je hyper van ritalin. het is amfetamine, oftewel een soort speed.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_56098896
je hoeft niet hyper te worden van ritalin...

heel veel niet AD(H)Ders worden er ook rustig en "behandelbaar" van. Zo erg soms dat het eerder zombies zijn dan rustige menzen...
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:07:00 #35
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_56098958
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:04 schreef Duur het volgende:

heel veel niet AD(H)Ders worden er ook rustig en "behandelbaar" van. Zo erg soms dat het eerder zombies zijn dan rustige menzen...
bedoel je bij langdurig of incidenteel gebruik? Is daarbij trouwens ook afhankelijk van de dosis.
hoe hoger de dosis, hoe meer energie. Wordt ook veel gebruikt door studenten namelijk.
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:22:01 #36
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56099358
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:47 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Meer mensen hier last van slaapproblemen?

Mijn ritme ligt op het moment tussen de 3u en 4u voor het naar bed toegaan... als ik er inlig en ben niet totaal uitgeput etc. ga ik lopen piekeren...
Ja ik. Maar dat is alleen als ik bij mn vent zit, en dan weer naar school moet. Ik ben op maandag en dinsdag altijd vrij. En gisteren toevallig ook. Dus ik hoefde vanmorgen pas weer heen. Ooh men wat slaap ik de nacht voordat ik heen moet altijd kut. En waarom weet ik niet

Ik geloof dat ik 3 u slaap heb gehad in totaal
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_56102225
deel 10
Lucidity4All
pi_56106687
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:07 schreef tweakdsl het volgende:

[..]

bedoel je bij langdurig of incidenteel gebruik? Is daarbij trouwens ook afhankelijk van de dosis.
hoe hoger de dosis, hoe meer energie. Wordt ook veel gebruikt door studenten namelijk.
ik doelde op "normaal" gebruik, wat er gebeurt na het uitwerken van de dosis weet ik niet, Maar hier in de buurt hadden we een school die alle drukke leerlingen probeerde te verplichten om een ADHD stempeltje te laten halen en ritelin voor te laten schrijven, want ze waren te druk...

Dus ik vermoed bij structureel gebruik... de methode van inname is bij wat voor effecten optreden ook van belang.
pi_56108710
Hoi allen,

Ik schijn ook ADHD te hebben, in ieder geval een vorm. Ik herken mij 100% in de symptomen, alhoewel mijn drukheid lichamelijk moeilijk te zien is. Mijn psychiater heeft mij na 1,5 jaar ritalin voorgeschreven, ben er afgelopen vrijdag mee gestart. Ik merk nog weinig verschil, ik denk dat ik me beter kan concentreren. Geen heftige eerste indruk dus van het middel.

En mijn ADHD, ik bedoel, ik sta niet te trillen op de stoel. In gesprekken, bij het eten, kan ik eigenlijk moeilijk rustig zitten, moet altijd met iets klooien. Mijn problemen zijn meer psychologisch denk ik.

Het afgelopen halfjaar (daarvoor ook), als ik terugkijk... heb ik geen moment rust gehad. Veel dingen tegelijk, hoe moe ik ook was ik ging uit. Hoe moe ik ook was, ik ging naar een beeldhouwcursus, ik had een baantje wat veel tijd gekost heeft, ik ben bezig met afstuderen. Eigenlijk een supertijd, maar ik merk dat ik bij alles afrondingsproblemen heb, en het mezelf enorm druk maak. Slaapproblemen, tot 5.00 's morgens doormalen van gedachten in m'n hoofd, onrust.

Ik heb dit vorig jaar geschreven " Ik heb en had veel aan mn hoofd, heb het druk... Werk veel, doe fitness, thaiboxen (experiment, maar heb blessure), en salsa (experiment, kon maar 1 dag meedoen vanwege teveel inschrijvingen). Op vakantie geintterrailed (alleen, veel tijdelijke vrienden ontmoet)."

Ik merk gewoon dat ik het mezelf altijd druk maak. Altijd opzoek naar nieuwe ervaringen, nieuwe dingen, grenzen opzoeken... Ik denk dat mijn achtergrond, waar ik problemen mee heb, niet los te zien is van mijn ADHD verschijnselen. Ik ben trots op mijn opstandig gedrag, maar ik denk ook dat die drukte in alledaagse dingen problemen gegeven heeft. Ik denk dat ik bij de psychiater beland ben, omdat ik niet kon omgaan met de drukte in m'n hoofd.

Ik ben enorm veranderd, maar de drukte bleef. Ik heb dus Ritalin voorgeschreven gekregen. Ik ben erg kritisch, en heb mij voorgenomen het als instrument te gebruiken, niet als oplossing. En uiteindelijk hoop ik een structuur te leren waardoor ik zonder Ritalin m'n leven ook goed op een rijtje kan zetten.

Erg moeilijk allemaal...
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_56109072
hip.
Voices tell me I'm the shit.
pi_56112374
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 18:21 schreef melanie_the_miss het volgende:
hip.
Eigenlijk wil ik niet geloven dat ik ADHD zou hebben. Een half jaar geleden zei m'n psychiater het tegen mij, afgelopen vrijdag dus Ritalin. Eigenlijk maak ik me er heel druk om, waarom een medicijn? Ik heb nooit wat geslikt?

Als ik eerlijk ben vind ik het allemaal maar vaag. Vooral omdat ik geloof dat je altijd zelf verantwoordelijk bent voor wat je doet.

Kan iemand mij vertellen, waaraan ik zekerheid kan hebben dat ik dus echt iets aan Ritalin heb?

Iets over mijzelf... Toen ik jong was kon ik enorm genieten van stilte, heel veel alleen over de weilanden gezworven. Ik zocht de stilte vaak op. Ik ben een dromer. Nu zit ik in de stad, en is alles druk om mij heen.

Als er omgevingsgeluid is, kan ik me heel moeilijk concentreren op wat iemand mij verteld. Ieder gesprek zeg ik na elke zin, "wat zeg je?". Bij presentaties vergeet ik de vragen die mij gesteld zijn, ik verlies het hele overzicht van wat er gebeurd. Ik vergeet namen steevast. Ik kan alleen leren in een brandschone kamer, muziek of watvoor geluid dan ook is funest. Ik heb perioden gehad, 2 weken geleden nog, waar ik niet kon slapen, hele week, omdat ik zo druk bezig was met wat er allemaal gebeurde. Ik was ooit bang inslaap te vallen, hallucineerde zelfs door slaapgebrek. Ik gebruik al sinds m'n 14e geen agenda meer, en het lukt me gewoon niet gestructureerd te werken. Ik lette/let nooit op in de klas, omdat ik dacht dat ik het thuis toch zelf wel zou kunnen leren. Zelfs nu, als er discussies zijn met groepsgenoten, presentaties etc. Ik kan mij gewoon niet concentreren op wat er gezegd wordt. Ik vraag mij altijd af hoe mensen om mij heen het wel lukte. Ik kan dus nooit een vraag stellen, omdat ik niet kan opletten lijkt wel. Heel vaag, maar ik ga dan vaak tekenen tussendoor, of met dingen friemelen, heel frustrerend.

Als ik een presentatie geef, vergeet ik vrijwel direct wat ik gezegd heb, heel vaag. Dit zijn o.a. de negatieve kanten van mij.

Met mijn psychiater, ben ik vrijwel alleen bezig gedachten te ordenen. Dus met schrijven, etc. Structuur aanbrengen in mijn gedachten, zoiets. Ook op emotioneel gebied trouwens. Maar als er een beetje druk op mij staat in sociale situaties, dan raak ik helemaal verloren in wat ikzelf zeg... Ik kan mij niet concentreren op wat de ander zegt. Wat ik dan doe, is gewoon nog meer praten, omdat ik toch niet kan concentreren op wat de ander zegt.

Ik heb zo'n gevoel dat ik dit allemaal zelf moet oplossen, dat doe ik m'n hele leven al. Ik ben altijd in gevecht geweest, tegen mijn achtergrond, etc. Maar wat als het dus zo is, dat er iets lichamelijks is, wat mij ook in de weg staat? Dat mijn hersenen misschien te weinig dopamine aanmaken? Dan is het toch alleen maar redelijk dat ik daar iets voor slik?

Ik zit enorm in de twijfel... Ik ben altijd zo geweest als ik ben.

Ik bedoel, het lijkt zo simpel. Gewoon een agenda pakken, invullen en je eraan houden. Niet jezelf zo druk maken zodat je geen tijd hebt voor wat er echt to doet. Als je maalt in je hoofd, opschrijven en gaan slapen. Gewoon opletten als iemand wat verteld.

Ik bedoel ik kan opletten, ik slaap soms goed. Maar als ik mezelf zo bekijk, is het allemaal zo chaotisch, er zit totaal geen structuur in mijn periodes. Ik heb zovaak geprobeert een agenda te gebruiken, maar het lukte me ook allemaal zonder... Ik denk gewoon dat ik zonder structuur ook wel kan leven, maar zo werkt het dus niet. Ik raak achteraf vaak in de problemen.

Ik wil best eens ervaren wat rust inhoud...

Edit:
Rare dingen van mij, ik ben 7 maanden geleden begonnen met roken. In het begin deed ik het alleen om te vechten tegen de het gevoel dat opkwam. Vroeger blowde ik af en toe om in slaap te komen. Nu blow ik soms met mijn huisgenoten, maar ook als test, hoeveel blowtjes is het maximum? Ik wist dat ritalin en alcohol niet samengingen, maar wou testen wat er gebeurde als je blowt, bier drinkt, en ritalin gebruikt, kan ik daar tegen? Ik rook vaak door, ook al doet het mij pijn, hoeveel kan ik aan? Ik gooi mij vaak in situaties waar ik mij onzeker voel, gewoon omdat het voelt dat ik dat moet doen. Ik heb het gevoel dat ik altijd nieuwe dingen moet uitproberen, en neemt me helemaal in beslag.

Over het algemeen heb ik goede resultaten op de uni, maar ik krijg het nu moeilijk voor elkaar dingen af te ronden, sta echt op het punt af te studeren.

[ Bericht 5% gewijzigd door VendoR op 17-01-2008 20:49:43 ]
.
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:00:24 #42
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56112929
Hoi hoi,

Kan me in een aantal dingen wat wat je post wel vinden. Alleen weet ik nu al niet meer wat er nou helemaal bovenin je post staat... dat dus...
Medicijnen gebruiken. Tsja, als het je helpt, waarom niet? Als je daardoor iets meer structuur in je leven en gedachten kunt krijgen, zou ik zeggen: doen!! Ik kan je niet vertellen of ritalin het wondermiddel is. Ben gisteren zelf begonnen met concerta, merk er nog niks van.
Testen wat er gebeurt als je ritalin slikt, drinkt en blowt tegelijk lijkt me niet zo'n handig experiment...
Wil je in ieder geval veel succes wensen met afstuderen! En hopelijk doet de ritalin iets goeds voor je!
pi_56113541
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:00 schreef Lindytje het volgende:
Hoi hoi,

Kan me in een aantal dingen wat wat je post wel vinden. Alleen weet ik nu al niet meer wat er nou helemaal bovenin je post staat... dat dus...
Medicijnen gebruiken. Tsja, als het je helpt, waarom niet? Als je daardoor iets meer structuur in je leven en gedachten kunt krijgen, zou ik zeggen: doen!! Ik kan je niet vertellen of ritalin het wondermiddel is. Ben gisteren zelf begonnen met concerta, merk er nog niks van.
Testen wat er gebeurt als je ritalin slikt, drinkt en blowt tegelijk lijkt me niet zo'n handig experiment...
Wil je in ieder geval veel succes wensen met afstuderen! En hopelijk doet de ritalin iets goeds voor je!
Ja ik vind het raar dat ik geweigerd heb te kijken wat ADHD inhoud, maar ik realiseer me sinds kort... dat ik dus echt mij echt compleet in beslag laat nemen door bepaalde dingen... Dat ik iets heb wat niet voorkomt bij de meeste anderen, al dan niet negatief. Soms lig ik in bed, als iets mij bezighoud, en voel ik een soort verkramping van m'n spieren. Een enorme spanning op m'n lijf, onrust. En het is zo vaag, ik slaap ook regelmatig goed. Ik praat hierover met mensen, die compleet tegen drugs in het algemeen zijn... En zij lachen erom, joh... jij hebt een bepaalde achtergrond en je moet hieroverheenkomen. Jij hebt geen ritalin nodig, je moet met mensen praten. Hij kan gelijk hebben, maar moet ik zijn mening boven die van mijn psychiater stellen?

Hij ziet niks aan mij zegt hij... En dat twijfel ik zo enorm. Ik ben altijd zo geweest als ik ben, ben ik echt anders dan de meeste anderen? Over het algemeen ben ik blij met mijzelf, maar ik functioneer gewoon niet goed...

Ik heb een rare achtergrond, religieuze problemen. Heb hiertegen gevochten, en daardoor in sociaal opzicht mij vaak geisoleerd. Sinds 2 jaar ben ik sociaal leuk actief, doe van alles, maak vrienden. Ik ben enorm veranderd. Maar dan nog, mensen met eenzelfde achtergrond hebben niet de problemen die ik had, ik denk echt dat ik extra benadeeld/bevoorrecht ben door de drukte in m'n hoofd, ADHD of niet.

Ik heb geprobeert mij te verstoppen voor mijn emoties, m'n meningen, m'n eigenaardigheden... Eindelijk durf ik het meer los te laten... Al die zenuwtrekjes die ik had, ik schaam me er niet meer voor.

En dan heb ik net voor de grap een test gedaan, "Meer dan 20 items die vaak of altijd voorkomen wijst op een sterke neiging naar ADD-ADHD. Jouw antwoorden op de vragen 1, 6 en 7 zijn essentieel om de diagnose te kunnen stellen. " ik had dus meer dan 20...

Ik ving het nog steeds onbegrijpelijk... ik ben in een hokje gestopt, ADHD. Eigenlijk compleet belachelijk, het heeft mij zoveel positieve dingen gebracht, maar ook zoveel negatiefs. En dat ik mijzelf zo laat (25) leer kennen, patronen in mijn gedrag leer herkennen.

Wist ik 10 jaar geleden maar voor wat voor problemen ik zou kunnen staan... dan was ik er beter op voorbereid, had ik betere hulp gezocht...
.
pi_56123028
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:04 schreef Duur het volgende:

Hmm.. 'behandelbaar' is niet het juiste woord (daarom natuurlijk tussen haakjes) als het kind daarna zo ongeveer apatisch met z'n lego aan het spelen is ...
pi_56126899
@VendoR:
Ja, je zou wel iets aan Ritalin kunnen hebben dan. Vooral die afwezigheid die je hebt. Dat heb ik zelf ook heel erg, maar dan omdat ik de hele dag aan het denken was zeg maar Zo van huh, waar gaat nou over Maar dat heb ik nu met Ritalin nog steeds weleens, bijv. bij mijn vriend; heeft ook adhd, en kan verhalen vertellen En dan ratelt hij maar door! En dan zeg ik ook wel ja sorry luister maar half
Concentratie is er veel beter door geworden Ik kan lessen volgen op school, en vind ze interessant! En huiswerk maken kan ik nu heel veel beter!
Ik weet alleen de juiste dosering niet echt, want voor mijn gevoel zit ik nu veel te hoog Waarschijnlijk moet je ook even kijken wat de juiste hoeveelheid voor je is! Succes
  maandag 21 januari 2008 @ 10:08:43 #46
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_56193325
Verdomme! Verdomme! Verdomme!
Werkelijk een k#t weekend gehad. Kon me weer niet ertoe zetten om serieuzer dingen te doen en op tijd te gaan slapen. Dus: na 3.00 slapen en dan lang in bed liggen. Gevolg: mwhhhrr.... weekend verkloot. Ik heb het idee dat ik niks bereikt heb en niks gedaan heb.
Afgelopen nacht bezweet wakker geworden. Er lagen immers 3 dekens (!!!) op het bed en de verwarming had op 21 graden gestaan. Niet mijn idee dit! Jeuk van het zweten en geraast en getierd

Daarnaast heb ik liggen denken. Over vanalles en nogwat! Zelfs over koekjes!? Werkelijk waar totaal idioot.

Vanmorgen toch maar het uwv gebeld om te kijken of ik wel of niet ziekgemeld sta. Wist ik niet, zo duidelijk zijn ze. Ik was het dus niet! Nu wel, want ik kan niet meer. Hoe meer druk erop me staat, hoe meer het mis gaat. Dat zie ik mijn hele leven lang al nu ik terugkijk. Maar dingen die je niet wil weten verberg je. Studiekeuze om maar "iets" te doen, werk loopt mis, alles. Steeds psichische klachten en spierklachten. Juist ja, de spieren. Ik weet nog dat ik enkele jaren geleden cesar therapie had. "Ja Francopis, ontspan je evben je spieren?" Nou, dat KON IK DUS NIET. Ik wist niet hoe...
Spierklachten, geen wonder.
En nu? Uitkering (ww) tot April en dan? wachtlijst mondriaan 8 weken?
Als ik me nu weer tegen alles verzet en weer door wil gaan (en doorgaan en doorgaan) wordt het alleen maar erger. Ik wordt er dood ongelukkig van en dat weerspiegelt zich weer op anderen. En dat wil ik dus niet.
Voel me totaal onbegrepen door de buitenwereld en dat al mijn hele leven lang. En vooral de instantiesd. Help...
Zoals ik het nu zie heb ik die diagnose al. wat kan er anders zijn? Of ben ik gewoon een loser?
Ik wil graag even geen druk meer op me voelen. Doe dit, doe dat. Ja ik wil wel, maar het lukt niet!
Maar hoe krijg je dit aan hun verstand?
Ik heb geen zin om mijn CV de komende tijd nog meer te verkloten. gaten van enekele jaren zitten er nu al in.
Ik wil rust en niet om 4.00 uur 's nachts over koekjes nadenken.
Ja, ik weet het. Ik ben impulsief en gooi alles weer eens verwarrend eruit. gek genoeg lucht dit iets op.
Zo, nu een koekje eten...
pi_56194096
Gooi het er maar uit!

Heb je nu wel of geen diagnose?

Misschien kun je die krijgen, zodat je vervolgens ook hulp (bijv. coaching ofzo) kunt krijgen bij je struikelblokken.

Succes er mee, je klinkt alsof je wel de nodige porties succes kan gebruiken, geef niet op en waardeer de leuke dingen die AD(H)D met zich meebrengt!

Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 21 januari 2008 @ 11:02:52 #48
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_56194554
Leuke dingen? Ja! Mijn vrijwel fotografisch geheugen!
De diagnose krijg ik pas bij de mondriaan waar ze een lange wachttijd hebben. Jammer genoeg. Maar ik weet dat er iets is.
  maandag 21 januari 2008 @ 11:19:36 #49
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_56194971
Het is trouwens bij mioj duidelijk dat als ik onder druk (dwang) sta, de klachten verergeren.
En dat is behoorlijk frustrerend.
pi_56201397
@Tweakdsl: is er geen andere instantie die een diagnose kan stellen? Want 8 maanden wachten is inderdaad frustrerend lang!

Ik was vandaag ook weer heerlijk bezig trouwens. Ik ben ziek, heb griep en had een hertentamen vanmorgen. Waar ik persé heen wilde omdat ik anders volgend jaar pas weer mag herkansen. Vriend wilde wel mee om me te brengen, had echt het idee zo flauw te kunnen vallen namelijk.
Gisteravond vroeg ie hoe laat ik de bus moest hebben. "Om 08:17" antwoordde ik stellig. Zitten we in de tram, op weg naar het station, vraag hoelaat het was omdat ik nog ff wat op het station wilde kopen, bleek het 08:00 te zijn. Niks mis mee toch? Ware het niet dat ik op dat moment besefte dat ik al een kwartier in de bus had moeten zitten omdat ik de bus van 07:47 nodig had om op tijd bij 't hertentamen te komen... Naja, gelukkig reden er ook nog treinen en was ik maar 10 min. te laat.
Maar onderweg, in de trein, schiet me weer iets briljants te binnen. "Mijn grafische rekenmachine, fuck!". Die had ik dus thuis laten liggen, niet handig op een statistiek tentamen... Gelukkig kent vriendlief mij inmiddels en had hij zijn GR meegenomen

Morgen naar de arts, ben benieuwd wat voor medicatie ik voorgeschreven krijg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')