abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 april 2008 @ 02:33:26 #101
181657 LordNemephis
computer says no
pi_58332886
Kun je alle nummers ook ergens gezipt op een FTP-server gooien, zodat wij, de internetters, het er zo vanaf kunnen downloaden?
Ik ben namelijk nogal lui aangelegd en dus te beroerd om al die nummers stuk voor stuk te downloaden en die player doet het helaas ook niet helemaal jofel...
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_58334210
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 23:33 schreef OmeCorn het volgende:
Ik wil even zeggen dat ik Yellow Light een prachtig nummer vind. De hele sfeer die je in dat nummer weet neer te zetten en je stem die daar op aansluit. Briljant gewoon.
Kijk, dit zijn nou hele fijne posts. Dank je!

Wat betreft het gooien op een ftp: nou, nee, ik vind het wel leuk om het via Hyves, Last.fm en Soundclick te doen, want dan heb ik ook nog een idee van hoe veel er naar geluisterd wordt en zo. Als ik alles dump op een ftp-server dan geef ik het net even te makkelijk weg, voor m'n gevoel... Wie weet wat er dan allemaal mee gebeurt... Ik vind het downloaden via Soundclick al een beetje eh... eng. Die drie sites vind ik eigenlijk al meer dan genoeg voorlopig. Als de Soundclick player niet goed werkt, kan je het via Hyves op Last.fm eens proberen! Luilak...

Ik heb het nummer Alone trouwens van Hyves gehaald (het stond nog niet op Last.fm) want ik vind het eigenlijk net even te eh... apart... Elke keer als ik het draai moet ik een paar keer slikken, zo van 'Hm, vreemde stem...' dus ik denk dat ik het even opnieuw ga opnemen en dan wat normaler. Als ik me ga schamen voor een nummer, dan is er iets niet in orde. Ik laat 'm nog wel ff op Soundclick staan: leuk voor de geinteresseerden en voor latere bootlegs, hahahaha!!!
pi_58337723
De nieuwe versie van Alone staat nu online:

Alone

Ik heb de zang compleet overnieuw gedaan en ook het instrumentale gedeelte veranderd: het is nu meer een normaal nummer, maar nog steeds wel sfeervol denk ik. Ik kan er zelf nu naar luisteren zonder me te schamen, dus dat scheelt alweer.
pi_58412195
Ben ik weer, nu met een meer hoopvol nummer genaamd 'Hope'. Dat was wel op z'n plaats na het nogal trieste Alone... Je kan het zoals onderhand gebruikelijk weer vinden op m'n Hyves! Maar voor degenen die daar geen zin in hebben, is hier een link naar het nummer op Soundclick:

Hope

Zo, en dan heb ik het nu voorlopig wel weer gehad met muziek maken , denk ik...
pi_58416816
Sorry hoor, het spijt me zeer (nou ja, niet echt eigenlijk) maar na het uploaden Hope hierboven, bedacht ik me opeens dat ik nog een nummer had waarmee is begonnen was na Alone van afgelopen weekend. Ik heb het opzij gelegd voor Hope omdat dit nummer eigenlijk een beetje te simpel en te vrolijk is voor mijn doen... Ik ben meer van de trieste toestanden, lijkt wel, maar goed, na het uploaden van Hope scheen de zon hier zo heerlijk, dus... heb ik de tekst geschreven, wat riffs, solo's and achtergrondzang opgenomen, de boel wat gearrangeerd (de basis had ik dus afgelopen weekend al opgenomen) en hopla, hier is het nieuwe nummer! Hij staat zelfs nog niet op Hyves, zo snel gaat het nu. Nogmaals, het is een zeer lichtvoetig deuntje, so be prepared.

This sunny day

Volgens mij had ik gezegd dat ik het nu voorlopig wel weer gehad had met muziek maken... Hm, dat was een vergissing dus. Maar NU ga ik ECHT even iets anders doen!!!
pi_58417617
Net even wat geluisterd, maar klinkt serieus goed dude! Niet echt mijn stijl muziek, maar kwa productie echt dik in orde! Goeie stem ook

En net als wat de rest roept, hier zou je echt wat mee moeten doen!
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_58417697
Trouwens, een MySpace niks? Ook een levensgrote muziekcommunity!
pi_58418683
Bedankt voor het luisteren en de complimenten, Deansensitized!
Wat betreft MySpace: je kan daar maar 4 nummers op zetten... Ik heb er sinds vrijdag al drie gemaakt en de afgelopoen maand zeven in totaal, dus tsja... 4 is gewoon te weinig voor me. Naast Hyves en Soundclcik staat m'n muziek ook al op Last.fm (ik moet de nieuwe songs nog toevoegen), en nog een site erbij wordt wat veel...

En wat betreft 'wat mee doen': tsja, ik heb het al eerder gezegd: ik zie mezelf nog steeds niet live optreden of zo. Misschien moet ik eens wat opsturen naar weet ik veel wie om te zien of iemand anders wat met m'n nummers kan doen. Voorlopig bevalt het me goed op zolder. En de kans dat je ECHT succes krijgt met muziek is zoooooooo gigantisch klein...
pi_58418968
Ja, maar met platenmaatschappijen praten. Genoeg mensen die leuk brood verdienen door zoals jij nu nummers te schrijven voor bekende [of minder bekende] artiesten.
pi_58419152
Ja, maar ik wil niet dat zomaar iedere idioot mijn nummers gaat zingen...! Maar goed, het is een idee: misschien moet ik gewoon wat cd'tjes branden en opsturen naar eh... een paar lui. Wie weet!
pi_58419189
Nee ok

Maar zolang je er in ieder geval voor jezelf veel lol en aardig in hebt is het al goed toch?
pi_58424319
Helemaal gelijk: toen ik afgelopen september begon had ik ook met mezelf afgesproken alleen muziek te maken voor m'n eigen lol en verder niet te letten op wat er met de muziek gebeurt. Maar ja... dan ben je toch benieuwd wat anderen ervan vinden dus zet je het op internet en als de reacties dan best wel positief zijn, dan ga je toch twijfelen aan je eigen uitgangspositie van 'als ik het maar leuk vind...'. Maar wat ik wel zeker weet is dat ik geen verplichtingen wil: dat ik nummers MOET schrijven of zo: het komt of het komt niet en het moet wel leuk blijven!
pi_58440737
Nou, als afsluiter van een productieve week een voor mijn doen nogal ruig nummer: de titel zegt alles. Volume op 10 s.v.p.!

Distortion

De komende week heb ik absoluut geen tijd meer voor muziek maken, dus weer gerust: dit was het voorlopig.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 19:50:41 #114
181657 LordNemephis
computer says no
pi_58441503
Leuk nummer, distortion! Goed weekend!
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 20:32:22 #115
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_58442403
Je stem is echt geweldig in dat nieuwe nummer, vooral als je helemaal tot de max gaat. De gitaren doen me een beetje te veel denken aan softe metal, waar ik nou niet echt een liefhebber van ben. Maar voor de rest erg goed.
pi_58444093
Bedankt voor het luisteren en de complimenten!

Dat m'n stem goed klinkt komt vooral door Guitar Rig 3, denk ik zo...? Jammergenoeg kan je dit truukje niet in elk nummer herhalen. De stem gaat trouwens door 2 GR's heen: de tweede draai ik 'per couplet' langzaam open, om het idee van de tekst te versterken. (Voor zover die 1. verstaanbaar en 2. te volgen is...).

Ik ga trouwens niet (nooit) echt tot m'n max, omdat ik op een niet-geisoleerde zolder opneem en de hele buurt me kan horen... :s Dus ik durf niet echt voluit te gaan... en ik neem ook nooit erg veel takes op daardoor. Jammer wel, want ik heb wel ideeen voor songs waarin ik voluit zou kunnen gaan, maar die blijven tot nu toe beperkt tot 'live-optredens' in m'n auto...

En haha, softe metal, tsja, ik maak niet vaak dit soort muziek: ik heb elders ook al te horen gekregen dat ik te netjes ben. Ik vond het al aardig ruig... Heb je het dan over het geluid of het soort riff, of beide? Allemaal VSTi's, he, maar dat heb ik al eerder gezegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door hello_goodbye op 02-05-2008 22:03:35 ]
pi_58445233
Dit is de eerste keer dat ik dit topic zie, en ik heb nog niet alles geluisterd (ga ik zeker doen) maar ik wil alvast zeggen dat ik Yellow Light echt fantastisch vind
  vrijdag 2 mei 2008 @ 23:54:18 #118
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_58446838
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 21:55 schreef hello_goodbye het volgende:

En haha, softe metal, tsja, ik maak niet vaak dit soort muziek: ik heb elders ook al te horen gekregen dat ik te netjes ben. Ik vond het al aardig ruig... Heb je het dan over het geluid of het soort riff, of beide? Allemaal VSTi's, he, maar dat heb ik al eerder gezegd.
Het gaat om het type gitaar, met de riffs zit het wel goed. En dat type (geen idee wat het precies is) doet me denken aan iron maiden enzo

[ Bericht 0% gewijzigd door JelleS op 03-05-2008 00:02:29 ]
pi_58450416
Klinkt lekker, die nieuwe man!

Je zou echt met 'live' artiesten moeten werken
pi_58451223
Bedankt allen!

@_dirkjan_: Ha, een Beatlesfan! Beter! Ik heb trouwens nog niet alles op Last.fm staan, mocht je toevallig daar luisteren (gezien je sig).

@JelleSD: okay, het geluid. Nog te braaf, dus...

@Deansensitized: dit is meer je stijl? En begin jij nou ook al over live?!?
pi_58595659
Ben ik weer. Met zo ongeveer het tegenovergestelde van Distortion!

Write the book
pi_58595864
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 10:34 schreef hello_goodbye het volgende:
@Deansensitized: dit is meer je stijl? En begin jij nou ook al over live?!?
Komt in de buurt inderdaad

Maar kwa inspelen bedoel ik, echte 'live' gitaren tracken
pi_58595876
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 16:46 schreef hello_goodbye het volgende:
Ben ik weer. Met zo ongeveer het tegenovergestelde van Distortion!

Write the book
Klinkt wederom erg gaaf dude
  zaterdag 10 mei 2008 @ 17:02:25 #124
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_58595894
Hey hoi,

Heb alles even snel beluisterd, heb niet al te veel tijd.
Het nummer downtown vind ik erg buiten de boot vallen. En dan ook wat productie betreft. Te midi zeg maar.
De rustige nummers vooral het eerste nummer is het beste nummer en ik persoonlijk vind dat je in die stijl verder moet gaan.

Ik zou zeker een band bij elkaar gaan sprokkelen en dit live op poten gaan zetten en dan kom ik een keer langs om te kijken.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_58595990
En 3FM spammen, die draaien wel meer van dit soort muziek, en denk dat er in Yellow Light wel een hitje schuilt

http://serioustalent.nl/
pi_58597610
Bedankt voor het compliment, Deanasensitized! En jij ook, dazzled: welk eerste nummer bedoel je precies?

Ik heb me net aangemeld bij de Ongekend talent site, via die serioustalent site. Ik zal eens even kijken of m'n muziek daar past.

EDIT:
Zo, weer een site erbij...

http://ongekendtalent.nl/profile/31727

Er kunnen maar 8 nummers staan, jammergenoeg. Als je vind dat ik de verkeerde nummers heb gekozen, mag je dat zeggen!

[ Bericht 18% gewijzigd door hello_goodbye op 10-05-2008 20:07:49 ]
pi_58711374
Een nieuw nummer: nogal diep en symbolisch (of gewoon vaag, net wat je wilt ).

Glass

Het begint met een fade in dus er is niets mis met je apparatuur.

Ook al is het een op het eerste gezicht (gehoor) simpel nummer, het kostte best wel wat moeite en inspanning om het te maken. Dus wellicht was dit het voorlopig wel: ik ga me nu ever simpel vermaken met de demo van GRID.
pi_58731147
En hier is alweer de volgende: ja hoor, ik ga gewoon door: reacties of geen reacties, haha! Deze heb ik vandaag gemaakt: tijdens het winkelen vanochtend kreeg ik een idee en hier is 'ie alweer. Zo blijft het voor mij allemaal ook nieuw en fris.

Deze is een stuk alternatiever dan de vorige nummers: misschien dat 'ie hier wat beter in de smaak valt.

Dirt
pi_58787773
'Dirty' op de manier uitgesproken zoals ook Marilyn Manson dat zo mooi kan
Blijf je nummers aanraden aan vrienden en familie, trouwens. Blijft allemaal lekker klinken!
pi_58805127
Hé, dank je Bot13! Voor de complimenten en het aanraden. De uitspraak van 'Dirty' ging vanzelf eigenlijk: totaal niet bij nagedacht hoe ik het uitsprak: dat gaat eigenlijk altijd vanzelf. Alléén bij het nummer Glass moest ik oppassen niet zo nu en dan de Engelse uitspraak te kiezen (ik ga meestal automatisch voor Amerikaans), dus 'è' i.p.v. 'a'.
  woensdag 21 mei 2008 @ 19:09:26 #131
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_58807386
Wow, ik opende het topic met het idee van 'oh iemand die wat prut wil laten horen' maar ik ben echt aangenaam verrast! Zoals al meerdere mensen gezegd hebben: je moet hier iets mee doen! Niet per se optreden (want ik las al dat je daar niet zoveel zin in had), maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die hier iets mee kunnen. Het klinkt echt heel goed!
pi_58808176
Kun je de lyrics van Yellow Light plaatsen?
pi_58808539
Dank je, dikkekaas! Echt blij dat je aangenaam verrast bent!

@_dirkjan_: kan je 't niet verstaan dan...? Of ben je benieuwd waar het ding eigenlijk over gaat? Volgens mij volgt niemand die tekst echt, ook al schrijf ik 'm op. Maar als je 't echt wil, zal ik 'm eens gaan opschrijven. Ik ken 'm niet uit m'n hoofd en bewaar nooit wat, dus ik moet, net als jij zou kunnen , het nummer gewoon afluisteren en kijken wat ik zing. Hopelijk kom ik eruit, haha!
pi_58808729
yellow light

close the door and cross the street
head is bowing down
no more sound of walking feet
all the sound has drowned

see the darkened trees
sense serenity
put your collar up
a bird that flies away makes you look astray

and the yellow light burns the sky
defeating stars once shining bright
in the black of night you hide your fright
planes and cars are passing by
passing by

stranger in a well known place
think of better times
turn around and all you face
are questions undefined

see the darkened trees
sense serenity
put your collar up
a bird that flies away makes you look astray

and the yellow light burns the sky
defeating stars once shining bright
in the black of night you hide your fright
planes and cars are passing by
passing by

see the darkened trees
sense serenity

and the yellow light etc. etc.

De 'aaaaaah's heb ik maar niet uitgetypt. Ben eigenlijk wel benieuwd of je veel anders had verstaan! En of je er nu wel wat van snapt. Niet dat ik het ga uitleggen, trouwens: iedereen moet er in horen wat 'ie erin hoort, vind ik.
pi_58822774
Tering, mooie stem.
pi_58825408
Tyfus, dank je!

pi_58879770
Ben ik weer. Deze keer met een grotendeels toch wel wat ander nummer. Het is in ieder geval weer heerlijk triest: daar ben ik toch wel gek op. Hou even vol want het eindigt anders dan dat het begint! Ik heb trouwens denk ik aardig wat gejat (toen ik er zowat mee klaar was bedacht ik me dat er misschien wel wat van Pink Floyd in zit, maar misschien zit ik er helemaal naast), maar dat kan me niet bommen: ik wilde het nummer gewoon maken. En misschien heb ik het wel mis: ik denk het wel vaker, dus...

I don't want to say goodbye
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:11:56 #138
181657 LordNemephis
computer says no
pi_58886179
Ik heb toevallig net een jonko gerookt maar dat past wel bij dit nummer. Doet me idd richting Pink Floyd denken - maar niet ten nadele. Shit weer een lekker nummer joh! het eindigt gelukkig niet depri
pi_58886751
Hey ik kan niet echt vinden waar ik je mp3's kan downloaden, kun je ze niet ergens op een ftp gooien ofzo? Nieuwe nummers klinken trouwens ook erg goed
pi_58887256
Dank u, dank u!

Ehm, sorry, ik heb een tijdje geleden het downloaden geblokkeerd: je hebt dan toch te weinig controle over wat er allemaal met je muziek gebeurt... Het blijft dus bij streaming. Mocht je echt een bepaald nummer ontiegelijk graag op je iPod willen hebben, mail me dan maar ff (via Soundclick of Hyves moet dat wel lukken).
pi_58887264
ha bedankt voor het neerschrijven van de lyrics van Yellow Light... ik was er ook mee begonnen maar ik liep vast bij sense serenity

maar al met al begrijp ik dat het een vrij donkere tekst is... dat wordt toch wel verbloemd door het vrolijke deuntje (de intro doet mij heel even kort aan de pixies denken eerste 8 sec. ofzo, al kan ik niet verklaren waarom )

Ik blijf het je beste nr vinden, je moet een label zoeken die je nummers op een plaatje wilt uitbrengen!
pi_58888292
Graag gedaan. Ik hoor wel vaker dat Yellow light een van de eh... leukere is.
Op de een of andere manier schrijf ik makkelijker lichtelijk melancholische teksten/nummers, richting donker/depri en zo: zelfs de positievere nummers gaan in feite uit van een minder positieve situatie. Ik vind mezelf ongeloofwaardig overkomen als ik te positief wordt... Zo lollig is het leven ook weer niet. Het nummer This sunny day heb ik bijvoorbeeld van m'n Hyves geschrapt want ik vond het eigenlijk te oppervlakkig. Al moet dat natuurlijk ook kunnen.
Grappige of aparte is wel dat ik over het algemeen (erg) opgewekt ben en liever grappen maak dan al te serieus door het leven ga. Ik plaats haast geen post zonder smiley. Ach, het zal wel met evenwicht te maken hebben.
En een label zoeken, tsja... dat wil iedereen die muziek maakt. Je hebt zoveel geluk nodig om het 'te maken'. En een goed uiterlijk ook nog, tegenwoordig. Nou, count me out then.
  zondag 25 mei 2008 @ 00:18:03 #143
181657 LordNemephis
computer says no
pi_58890359
quote:
En een goed uiterlijk ook nog, tegenwoordig. Nou, count me out then.
Dan ga ik wel mooi zitten wezen, kun je schuilen achter t drumstel
pi_58893068
Hahaha!
pi_58968978
Mmmh wil graag this sunny day als mp3 hebben. Eerst kon ik altijd ergens downloaden en ik heb dit topic ook nog eens doorgespit maar ik kan de download pagina niet meer vinden. Het was niet via soundclick, kan daar iig ook niets van download vinden.
pi_58972972
Marshall, je hebt een PM (op dit forum dus). Volgens mij krijg je hier geen melding bij een PM, dus zeg ik het maar even.
Grappig trouwens om te merken hoe verschillend ieders smaak is!
pi_58987305
Unresolved Anxiety heeft echt zo'n western sfeertje in het begin

Maar ik vind het ook zeer professioneel klinken, alleen dit soort muziek ligt mij niet echt heel erg. Als volgend jaar je CD in de winkel ligt zal ik hem dus niet kopen

Maar nogmaals, als ik objectief probeer te kijken zou hij wel zomaar volgend jaar in de platenzaak kunnen liggen
pi_58990355
Bedankt voor het luisteren (ondanks dat het je smaak niet is) en de (daardoor nog meer waardevolle) complimenten!
pi_75528593
Tjonge, is het alweer 514 dagen geleden...?

Free

Bonus voor de geinteresseerden (is wat anders dan de rest (alhoewel Free dat eigenlijk ook wel is ), maar ik post 'm toch maar even):

The only one
pi_75533018
Hee, bedankt voor de kick, anders had ik dit nooit gevonden Klinkt goed (twee nummers geluisterd tot nu toe: Fallen Leaves en Alone). Doet me kwa stijl en zang een beetje denken aan een aantal nummers van Alan Parsons (en da's wat mij betreft als compliment bedoeld )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')