Ok, een rustig avondje wederom, tijd voor wat kaarten!

She, jij staat bovenaan, ik ga jouw kaarten leggen met je toestemming, de vraag zal zijn wat de toekomst je brengt!
Goed, daar gaan we.. ik zit rustig, wierrookje weer aan, gordijnen dicht, spot aan..
10 kaarten voor jou She; echter, tijdens het schudden voor jou viel 1 kaart of ik kan wel zeggen sprong uit het deck voor mn neus op tafel: Zwaarden 6
Laat ik deze kaart als eerste erbij pakken en vertellen aan je, deze kaart zal invloed hebben op de uitkomst van de legging.
De betekenis van deze kaart is eigenlijk het weggaan van problemen, je spullen pakken en het ruime sop kiezen, op zoek naar het geluk elders. Op zoek ook vooral naar emotioneel evenwicht daar de 6 staat voor evenwicht, en het water staat voor emotie. Zodoende zal je de dingen weer beter in perspectief kunnen gaan zien. Soms betekent de kaart ook een fysieke verhuizing, ik weet niet of je plannen hierin hebt.
Goed, dan de legging.
Er komen 3 grote arcana kaarten op tafel, vaak doelend op levenslessen die we moeten leren of paden waar we ons op begeven.
De eerste kaart is meteen een grote kaart op de positie van nu, wat brengt je hier, het is de kaart De duivel.
De duivel is de kaart van angst, eigen angsten als het ware dat je in een bepaald patroon vast zit, of sleur en daar niet van los durft te komen. Het kan ook zijn dat er een keuze gemaakt moet worden, of dat je overweegt ergens een keuze in te maken maar de verkeerde keuze dan zal maken.
Tweede kaart is de kaart van wat er kruist, of hulp of belemmeringen.
Het is de kaart Bekers 6, dit is wel een positieve kaart. Bekers geven emotie aan, water is hun eigenschap, en 6 evenwicht. Dit hebben we eerder gezien bij de allereerste kaart he. De kaart staat voor harmonie en evenwicht, met name in de familiesfeer, je hebt waarschijnlijk een sterke familieband als hulp in deze. Het is de kaart van een gelukkige thuisomgeving. Aangezien deze kaart op tafel ligt, samen met de zwaarden 6 zouden we dit ook kunnen zien als een "naar huis gaan" situatie.. op zoek naar dat emotionele evenwicht, nieuwe positieve veranderingen.
Kaart 3, het verleden. Het verleden toont een man, een koning van zwaarden, en zijn kenmerken zijn dat het een man is die vaak al het een en ander meegemaakt heeft voor zn kiezen gehad heeft, hierdoor sterk is geworden, hij heeft zich niet klein laten krijgen. Overdenkt goed voor hij een besluit neemt, zal dat niet abrupt doen. Meestal diplomatiek, afgewogen met emotie. Meestal is de koning een mannelijk persoon, of kan een vrouw zijn met mannelijke trekjes, in deze zou het ook een rechtvaardig besluit kunnen zijn.
Het recente verleden is ook een kaart van evenwicht, het is staven 2.
Het is de kaart van iets bereikt hebben, succes gehad hebben, en nu overwegen wat een goede tweede stap zou kunnen gaan zijn. Er zijn goede bedoelingen en toewijding beschikbaar. Aan de ene kant is er een idee aan de andere kant de overweging hoe goed het idee is en hoe het te bereiken is.
De volgende kaart is de kaart van de mogelijke toekomst, het is de koning van munten, ondersteboven. Ook nu weer, meestal duidt de kaart op een mannelijk persoon. Wellicht iemand die je gaat helpen bij datgene wat jij wil gaan bereiken, of misschien juist iemand die je zou moeten ontwijken.
In ieder geval wijst deze kaart op een wat snauwerige man, een vrij materailistisch ingestelde persoonlijkheid. Hij is sluw en heeft er vaak wel wat voor over om aan zijn financieele gewin te komen.
Hij verafgod mensen die zelf ook hoog op de financiele ladder staan, dat wil hij ook graag bereiken,. Hij is meestal voorzien van een groot ego, en koppig. Het kan een zogenaamde workaholic zijn. Het is iemand die in ieder geval veel aan zichzelf denkt in de eerste plaats, en daarna pas aan een andere persoon.
De zesde kaart, de nabije toekomst is ook weer een kaart uit de grote arcana, het is de kaart De toren (Samen met de duivel misschien wel de 2 minst leuke kaarten uit het deck) maar deze kaart staat ondersteboven en dat geeft een nieuwe kijk op de kaart.
Het geeft in ieder geval aan dat er een situatie veranderd, of aan verandering onderheven is. Maar het is niet dat je het plotseling hebt, je weet er van, je weet hoe je de situatie zal moeten aanpakken. Handteerbare crisis zogezegd, geen paniek in de tent. De waarheid die boven komt is positief van aard, de wending heeft een positieve uitwerking. Niet langer meer vastzitten.
En om dan de vergelijking te maken met de eerste kaart is natuurlijk makkelijk, dat je op het moment vastzit geeft de duivel aan, misschien bang voor de verandering, zou het goed zijn of komen. En dan is het antwoord ja, wat je doet geeft een positieve uitwerking voor jouw.
Hoe kijk je er nou zelf tegenaan, hoe zie jij het in.. dat geeft de volgende grote arcana kaart weer, dat is de kaart de dood (ja je hebt inderdaad lekkere kaarten getrokken she) ook deze kaart ligt ondersteboven.
Het geeft aan dat je in een impasse zit, tijdelijke impasse want veranderingen liggen in het verschiet. En waarschijnlijk ben jeje daar ook bewust wel van op de hoogte. Misschien denk je, ja zo kan het toch ook niet langer?
De kaart van de omgeving, is wederom een thuiskaart.. het is staven 4. Het is de kaart van huiselijk harmonie, het is een kaart van feest, het is de kaart van het feest na de oogst. Het is een kaart van een viering, de omgeving is of zal blij zijn met de verandering denk ik nu. Of juichen het misschien toe?
Dan de kaart van hoop en vrees.. het is de kaart Het oordeel, sorry ja een 4de grote arcana kaart ik zei eerder maar 3 he. Het kenmerkt even los van de betekenis ervan dat dit toch een belangrijk kruispunt voor je is She, er staat iets op tilt, er zijn levenslessen te leren, wat er ook gebeurt het heeft voor jou een belangrijke uitwerking! Goed, de betekenis dan ook maar doen he.
Het oordeel is een kaart van vrijmaking, transformatie, het begint afgezaagd te klinken nu, maar ook weer die verandering. Het geeft een toegenomen bewustzijn aan, het geeft een bevrijding van angst aan, en nieuwe energie. Het geeft evenwicht in verstand, geest en lichaam, dat is de beloning die het oordeel jou zal geven.
De verlossing zal een verhuizing kunnen zijn, of een andere baan, andere bezigheden. Ik ben geneigd te denken aan de eerste uitleg, aangezien de significatie kaart, de kaart die uit het deck viel ook een reis aangeeft, het weggaan van... in ieder geval een roerige situatie. En ook niet de bekers 6 geeft een "naar huis gaan" situatie, en nu deze kaart, dan kan ik niet anders denken aan een fysieke verhuizing of in ieder geval aangezien de kaart op hulp of belemmeringen ligt, dat je bij de thuissituatie eens ten rade zou moeten gaan. Deze hebben je wel vaker goed geholpen denk ik, ze staan weer voor je klaar en zullen je helpen om die angsten te overwinnen die er bestaan. Of je net dat steuntje in de rug te kunnen geven.
Kaart 10, de uiteindelijke afloop.. bekers 7.. bekers is weer die emotie. Het is de emotie die in kalmer water is gekomen, het is de kaart van keuzes hebben in overvloed. Maar wat moet je nou kiezen? Zal ik kiezen voor de andere levensstijl , zal ik kiezen voor het geld, zal ik kiezen voor succes, zal ik kiezen voor spirituele (geestelijke) groei, het is een beetje de kaart van besluiteloos zijn maar de kansen wel zien. Je wilt het wel graag hebben.. 1 mogelijkheid hiervan maar je kiest nog niet. Misschien toch weer die angst omtrent iets wat er onder water ligt bij je.
Goed, als slot.. je hebt gelijk, je voelt letterlijk aan je water zoals je zelf al zei dat er iets speelt wat tot grootte hoogte leidt. En dat is ook wat ik hier naar voren zie komen voor je.. het is grappig, dat zegt de kaart de dood ook.. je ziet een handteerbare verandering op komst komen.
Ik kan niet goed duiden waar het nou om zou gaan, maar dat zal jij wel kunnen invullen voor jezelf. Als ik een wilde gok zou moeten maken dan heeft dat te maken met die koning van munten, dat is geen vriendelijke man, het is niet iemand die jou geestelijke verrijking kan geven die je zelf wel graag zou willen opdoen. Is het de angst om die man los te laten misschien, of die geldsituatie los te laten? Die zekerheid is lekker, maar word je dan gelukkig?
De verlossing ligt dan toch in het naar huis gaan, en als dat niet letterlijk vertaald kan worden dan is het naar huis gaan in jezelf, naar binnen gaan en kijken wat She dan echt wilt doen.
Ok, mn vingers vlogen over het toetsenbord tijdens deze legging, ik heb zelf daarmee sterk het idee dat jij dit verhaal te horen moest krijgen,.. of dat zo is laat ik geheel aan jou ter beoordeling.