abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2008 @ 00:21:01 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56013544

'n glaasje madeira, my dear

Padadekidee padadekedaa padadekedoo
Eh scoobie doowap scoobie doo oeh oeh oeh oeh oeh oeh

Ze was jong, ze was net, ze was lief en koket
Ze was maagd, ze was sweet seventeen
Hij was oud, hij was dik, hij was kaal, had een sik
Hij was laag, hij was slecht en had een tik
Hij troonde haar mee naar zijn zondige flat
En liet z'n verzameling zien, postzegels
Hij dempte het licht en ook z'n stem
En zei toen "zeg wil je misschien
Een glaasje madeira my dear
Dat drink je toch voor je plezier
J'hahahahehe 'k wil je niet dwingen als je dat soms dacht
Nee, geen alcohol op dit uur van de nacht
Maar een glaasje madeira my dear
Dat is toch veel sjieker dan bier
Ikzelf, ik drink weinig, de hemel zij dank
Er gaan weken voorbij zonder één druppel drank
Ik heb als zovelen al genoeg aan de stank
Een glaasje madeira my dear"

Padatakatai padatatataa tatatatatie tadatakitee
Patatatoreop 't jophoehoehoehoe

Ze ontknoopte haar jas bij 't zevende glas
En was blind voor de adder in 't gras
Ze dronk op z'n heil, merkte niet voor 'n bijl
Dat de stemming steeg ten koste van 't peil
Hij schonk stiekempjes steeds weer haar lege glas vol
En droomde reeds van 't succes
Hij gniffelde wat en dacht "ghuhuhu dat gaat goed"
En greep haastig de halflege fles
"Een glaasje madeira my dear
Ik heb nog een heel mandflesje hier
En is het eenmaal open dan blijft het niet goed
Dus drink maar eens uit, dan slaap je straks goed
Een glaasje madeira my dear
Dat is toch veel sjieker dan bier
Ikzelf, ik drink weinig, de hemel zij dank
Er gaan weken voorbij zonder 1 druppel drank
Ik heb als zovelen al genoeg aan de stank
Een glaasje madeira my dear"

Padatatitaa padatadataa tadididlidee padatieprrrrr
Riedeliowapstikkiedoepoehoehoehoehoe aah

Toen dacht ze bedrukt, net toen hij dacht "het lukt"
Wat haar ma haar op 't hart had gedrukt
"Ga nooit met een vent, die je nauwelijks kent
En ga nooit naar z'n appartement"
Ze rende in paniek met haar jas naar de deur
Vloog acht trappen af naar benee
Ze rustte wat uit, naast de deur van de lift
Die hij met een ruk opendeed

"Ghahahahaha een glaasje madeira my dear
Dat rennen dat helpt je geen zier"
Maar zei gilde "nee" en rende in draf
Wel een half uur lang trap op en trap af
"Een glaasje madeira my dear"
Het klonk haar nog na als een sneer
Maar toen ze de volgende morgen heel vroeg
Met een lach op de lippen haar ogen opsloeg
Sprak de baard aan haar oorlel
Met zo'n kegel van bier
"Glaazje madeira my dear"

------------------------------------------------------------------------------------------
Daar ga ik naartoe! Naar dat glaasje Madeira! Van de zomer! Hier:

Zie hier meer.

Ja en ik weet dat het niet jong en hip is, maar toch hoop ik dat er wat FOK!kers zijn met tips(y) en ervaringen.

Proost!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_56014342
Er staat nog een mooi verhaal met foto's >>>hier<<<

en ja het is niet hip en trendy, maar dat mag ook wel op FOK!
  maandag 14 januari 2008 @ 01:08:50 #3
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56014532
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:58 schreef DutchTrain het volgende:
Er staat nog een mooi verhaal met foto's >>>hier<<<

en ja het is niet hip en trendy, maar dat mag ook wel op FOK!
O dat ga ik even lezen! Dank!

Ik hoef toch niet met mijn hele ego in één of ander saai centraal topic tussen allerlei andere mensen verder hè DutchTrain?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_56014569
quote:
Op maandag 14 januari 2008 01:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik hoef toch niet met mijn hele ego in één of ander saai centraal topic tussen allerlei andere mensen verder hè DutchTrain?
[ afbeelding ]
nee, daarom geef ik je een linkje achter een woord. Als er hier een paar weken niet meer gepost wordt, dan mergen we de boel wel weer
  maandag 14 januari 2008 @ 01:14:02 #5
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56014628
quote:
Op maandag 14 januari 2008 01:10 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

nee, daarom geef ik je een linkje achter een woord. Als er hier een paar weken niet meer gepost wordt, dan mergen we de boel wel weer
Nee! Ik wil niet gemerged Nooit

Maar sowieso ga ik er vanuit dat het hier storm gaat lopen en dit een reeks wordt, dus het is niet aan de orde.
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben net terug van een weekje lopen op Madeira, en het was geweldig!

Vooral geliefd bij Engelse renteniers is het een bestemming voor bejaarden die van het milde klimaat genieten, en, voor mensen die van wandelen houden.
Nou, dat wordt een feest van herkenning.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_56014675
Je gaat je er helemaal thuisvoelen en komt als herboren terug met een prachtig reisverhaal in deel 42 van deze reeks
  maandag 14 januari 2008 @ 02:17:18 #7
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56015442
Ja en dit klopt al vast als een bus:
quote:
Ze was jong, ze was net, ze was lief en koket
Ze was maagd, ze was sweet seventeen
Dus dat gaat helemaal goedkomen met Dude op Madeira.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 14-01-2008 02:46:48 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_56022851
ben er in 2006 2 weken geweest, ziehier mn tips:
ga in ieder geval 1 wandeling langs een levada maken, het is echt niet suf , de uitzichten die je krijgt zijn fantastisch. Weet niet waar je quinta staat, maar je kan bijvoorbeeld van Pico do Facho naar Canical, moet je geen hoogtevrees hebben.
Verder is het echt super om vanuit Funchal met een catamaran mee te gaan. Walvissen spotten, en gegarandeerd dat er een heleboel dolfijnen met je mee zwemmen, je kan ze bijna aanraken, echt heel gaaf.

veel plezier
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 14:55:38 #9
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56024430
quote:
Op maandag 14 januari 2008 02:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja en dit klopt al vast als een bus:
[..]

Dus dat gaat helemaal goedkomen met Dude op Madeira.
In dat geval plaats ik in dit topic gewoon een post zodat ik het in de gaten kan houden. Dit wordt een reisverhaal dat ik zeker niet wil missen!

Wat ga je allemaal doen? Heb je al een reisprogramma? Ga je het eiland rond met het Openbaar Vervoer? Huur je een auto? En zo ja, huur je een cabrio, want de dude hoort natuurlijk met open dak te reizen? Ben je van plan je hart te verliezen aan een 'local' met een snor á la Ted de B.? Als hij je bevalt, trek je dan bij hem in? En word je dan een hospita die voor de rondtrekkende reiziger een noeste stoofpot klaarzet? Mogen wij dan ook langskomen? Start je dan ook een politieke beweging om de naam van het eiland te veranderen in Madudeira?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 14 januari 2008 @ 16:06:39 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56025912
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

In dat geval plaats ik in dit topic gewoon een post zodat ik het in de gaten kan houden. Dit wordt een reisverhaal dat ik zeker niet wil missen!
Ik denk dat ik me gewoon eens helemaal laat gaan daar op Madeira. Ja echt! Ik ben dat maagdelijke en nette imago nu wel eens zát!
quote:
Wat ga je allemaal doen?
Madeira drinken Verder weet ik het nog niet.
quote:
Heb je al een reisprogramma?
Er naartoe en er weer weg. Daartussen ligt alles nog open Maar ik hou wel van een beetje actie in de taxi, dus we blijven niet twee weken bij ons huisje hangen.
quote:
Ga je het eiland rond met het Openbaar Vervoer? Huur je een auto?
We hebben gedurende de twee weken een auto, dus we kunnen van hot naar her crossen.
quote:
En zo ja, huur je een cabrio, want de dude hoort natuurlijk met open dak te reizen?
Kom je nu mee Volgens mij krijgen we een Peugeot 107 mee of zo
quote:
Ben je van plan je hart te verliezen aan een 'local' met een snor á la Ted de B.? Als hij je bevalt, trek je dan bij hem in? En word je dan een hospita die voor de rondtrekkende reiziger een noeste stoofpot klaarzet? Mogen wij dan ook langskomen? Start je dan ook een politieke beweging om de naam van het eiland te veranderen in Madudeira?
Ja! Onmiddellijk! Ja! Tuurlijk! En dat van die politieke beweging is ronduit een briljant idee En de drank moet dan ook zo gaan heten hè! En dan nodig ik Tedje B. uit om het volkslied in te komen zingen
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 14 januari 2008 @ 16:08:01 #11
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56025947
quote:
Op maandag 14 januari 2008 13:48 schreef Baboontje het volgende:
ben er in 2006 2 weken geweest, ziehier mn tips:
ga in ieder geval 1 wandeling langs een levada maken, het is echt niet suf , de uitzichten die je krijgt zijn fantastisch. Weet niet waar je quinta staat, maar je kan bijvoorbeeld van Pico do Facho naar Canical, moet je geen hoogtevrees hebben.
Verder is het echt super om vanuit Funchal met een catamaran mee te gaan. Walvissen spotten, en gegarandeerd dat er een heleboel dolfijnen met je mee zwemmen, je kan ze bijna aanraken, echt heel gaaf.

veel plezier
Goede tips! Dat van die catamaran gaat zeker gebeuren! Had geen idee dat je daar dolfijntjes kan zien joh! Laat staan walvissen.
Die wandeling gaan we ook doen. Ik zag al wel foto's op internet van hoe prachtig dat is.

Dank voor de adviezen
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 16:18:57 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56026216
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik denk dat ik me gewoon eens helemaal laat gaan daar op Madeira. Ja echt! Ik ben dat maagdelijke en nette imago nu wel eens zát!
Wanneer ga je?
quote:
Madeira drinken Verder weet ik het nog niet.

Er naartoe en er weer weg. Daartussen ligt alles nog open Maar ik hou wel van een beetje actie in de taxi, dus we blijven niet twee weken bij ons huisje hangen.

We hebben gedurende de twee weken een auto, dus we kunnen van hot naar her crossen.

Kom je nu mee Volgens mij krijgen we een Peugeot 107 mee of zo
Direct bij de balie van de verhuurder vragen om een upgrade! Je bent immers de Dude!
quote:
Ja! Onmiddellijk! Ja! Tuurlijk! En dat van die politieke beweging is ronduit een briljant idee En de drank moet dan ook zo gaan heten hè! En dan nodig ik Tedje B. uit om het volkslied in te komen zingen
Een glaasje Madudeira my dear?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 14 januari 2008 @ 16:44:01 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56026845
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:18 schreef UIO_AMS het volgende:

Wanneer ga je?
17 juli
quote:
Direct bij de balie van de verhuurder vragen om een upgrade! Je bent immers de Dude!
Verdorie, je hebt gelijk! What was I thinking, met die suffe 107 Maar ja, ik ben gewoon heel gewoon gebleven altijd, snap je. Ergens ben ik de Frans Bauer van Madudeira.
quote:
Een glaasje Madudeira my dear?
Dat gaat er wel in

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 14-01-2008 16:57:10 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_56036892
Madeira? Is dat een soort port? Ik ken het eigenlijk alleen van naam.
  maandag 14 januari 2008 @ 23:27:49 #15
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56037581
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:03 schreef k_man het volgende:
Madeira? Is dat een soort port? Ik ken het eigenlijk alleen van naam.
Ik ook
Maar het is iets met alcohol, dus dan ben ik eigenlijk sowieso al wel om.

Even gewiki de vikingd:
quote:
Madera (ook: madeira) is een versterkte, zeer lang houdbare wijn, afkomstig van het eiland Madeira.

Oorspronkelijk werd madera van vier soorten druiven gemaakt, elk met zijn eigen smaakkarakteristiek variërend van zoet tot droog. De madera werd naar de druif genoemd waar hij van gemaakt was: Sercial (dry), Verdelho (medium dry), Bual (medium sweet) en Malmsey (sweet).

Tegenwoordig wordt de meeste madera van één druivensoort gemaakt (Tinta Negra) die er beter groeit. Wel worden de vier typen madera uit die ene druivensoort geproduceerd. De naamgeving is dan niet meer de naam van de druif maar het smaaktype (dry t/m sweet).
Madeira
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_56037828
Op je plaatje staat 'Colheita', da's een typische portterm.

Port is natuurlijk ook een Portugese, gefortificeerde wijn, dus er zal vast enige overeenkomst zijn.
  maandag 14 januari 2008 @ 23:51:43 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56038209
Ik vind port persoonlijk vreselijk.

Maar er schijnt ook droge madeira te zijn. Misschien is dat al drinkbaarder.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 14 januari 2008 @ 23:55:09 #18
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56038288
Trouwens iedereen die in dit topic post: bedankt! Want die gekke DutchTrain gaat me anders mergen Dat wordt de dolkstoot voor mijn zelfvertrouwen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_56038291
Als je alleen goedkope, jonge, zoete slobberport drinkt kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar een goede, bruine port van 20 jaar oud... niet lekker?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 00:15:14 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56038714
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:55 schreef k_man het volgende:
Als je alleen goedkope, jonge, zoete slobberport drinkt kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar een goede, bruine port van 20 jaar oud... niet lekker?
Mja, het is toch echt niet mijn ding. Al moet ik zeggen dat een mooie oude port bij een mooie kaasselectie er wel weer in gaat. Onlangs nog in een restaurant van genoten. Maar ik zou voor mezelf geen glas port inschenken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 januari 2008 @ 22:11:31 #21
163650 Greys
pi_56059515
Ik ben vorige zomer geweest en ik ga deze zomer weer!
Hoppaaaaa, daar gaat mijn jonge snelle wilde hippe imagoooooo!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 januari 2008 @ 22:39:04 #22
163650 Greys
pi_56060277
Hm, misschien is iets meer info wel leuker Sorry.
Wij zaten in Santa Cruz, als je de kaart voor je hebt, rechts aan de kust. Bij het vliegveld.
Was wel apart, de vliegtuigen kwamen vlàk over je hoofd als je aan het zwembad lag, maar toch stoorde het totaal niet.

Madeira was voor ons een probeersel. Uiteraard werd er van alle kanten geroepen dat het een oude-wijven-eiland is, maar we gingen het toch eens bekijken voor 8 dagen. En we zijn nou niet bepaald echte fanatieke wandelaars
Het hotel was zálig, het weer was precies goed (steeds 26-27-28 graden, dus niet te heet) en het eiland zelf is prachtig. Je moet er geen discotheken gaan zoeken, want er is er geloof ik eentje op het hele eiland.
Een huurauto is een absolute aanrader. Dan kan je lekker op je gemakje het hele eiland gaan verkennen. We zijn o.a. (uiteraard) een dagje in Funchal geweest en daar met de kabelbaan naar boven waar een enorme Botanische tuin was. Dat klinkt bijzonder truttig, maar het was echt heel mooi. Onderweg met je auto kom je van alles tegen, een forellenkwekerij bijvoorbeeld met daar tegenover een restaurantje waar je de forellen verser dan vers kunt eten. Daar vandaan vertrekken er ook weer diverse wandelingen, van 20 minuten (onze keuze, uiteraard, langzaam beginnen ) naar Balcoes. Een adembenemend uitzichtpunt. Doen!!! Klein wandelingetje, groot plezier.

Wat ook fijn was, was het eten 's avonds. We hadden geen half pension geboekt, op aanraden van diverse posts op Vakantiereiswijzer. Enkele keren in ons 'eigen' durpje gegeten, voor 7 euro gemiddeld p.p. eet je de lekkerste dingen. Op andere dagen gingen we dan naar andere dorpjes om te eten. Aanrader (eet je vlees??) is Espetada, een plaatselijke topper. Dan krijg je een haak op tafel waar een spies aan hangt met stukken gegrilld vlees, laurier en knoflook. Om je vingers bij af te likken.

Het eiland is niet groot, toch hadden wij het nog niet voldoende gezien na 8 dagen. We gaan dan ook deze zomer terug, terwijl ik liefst nooit twee keer naar dezelfde bestemming ga eigenlijk
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 16 januari 2008 @ 00:24:18 #23
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56063192
Greys, straks kom ik je tegen! Je herkent me aan een roos in mijn knoopsgat en een krant onder mijn arm

Dank voor je goede tips. Het klinkt echt allemaal geweldig. Waarom hoor je zo weinig over dit aards paradijs? Misschien maar goed ook, wordt het daar geen toeristenkermis.

Ik ga binnenkort even een boekje over Madeira kopen en daar schrijf ik al jullie tips ook in

Greys, ben jij naar dat zeezwembad geweest? dat schijnt geweldig te zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 16 januari 2008 @ 00:25:42 #24
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56063224
Misschien wel handig:

Ons huisje ligt aan de noordkant, in/bij Arco de S. Jorge. We zitten pal aan zee en kijken daar ook op uit.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 januari 2008 @ 19:49:32 #25
163650 Greys
pi_56081874
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Greys, straks kom ik je tegen! Je herkent me aan een roos in mijn knoopsgat en een krant onder mijn arm
Ik zal naar je uitkijken
quote:
Dank voor je goede tips. Het klinkt echt allemaal geweldig. Waarom hoor je zo weinig over dit aards paradijs? Misschien maar goed ook, wordt het daar geen toeristenkermis.
Ik denk dat je er niet zo heel veel over hoort omdat het voor een best vrij beperkte doelgroep interessant is. Mensen die dol zijn op bakken op het strand zouden het op Madeira niets vinden, want er is amper strand. Bijna niets! Mensen die graag gaan stappen als in discotheken die tot de volgende ochtend open zijn kunnen het ook vergeten op Madeira.
Ik moet overigens zeggen dat het me qua leeftijd erg mee viel toen wij er waren vorig jaar. In het vliegtuig haalden we inderdaad het gemiddelde flink naar beneden, zeg maar ... maar op het eiland waren voornamelijk dertigers-stelletjes lekker aan het relaxen, wandelaars hun hart aan het ophalen en jonge gezinnetjes met babies in het poedelbadje aan het trutten
quote:
Ik ga binnenkort even een boekje over Madeira kopen en daar schrijf ik al jullie tips ook in
Een grote aanrader en heel simpel: "Madeira, WAT & HOE". Oranje boekje met een wit ringbandje. Meer dan die heb je niet nodig! Alle leuke en nuttige dingen staan er in, alsmede diverse wandelingen geheel beschreven en alle bezienswaardigheden. Met dit boekje op zak mis je niets! Ook de afraders staan er in, heel handig
quote:
Greys, ben jij naar dat zeezwembad geweest? dat schijnt geweldig te zijn.
Bedoel je die in Porto Moniz, op het kaartje linksboven ongeveer?
Daar zijn we langs gereden, maar niet in geweest. Dat staat dus op ons lijstje voor deze keer!
Die hele route boven langs is geweldig om te rijden. Kronkelweggetjes waar af en toe gewoon een waterval(letje) uit de bergen over de weg komt!

Santana vond ik tegenvallen. Die karakteristieke punthuisjes die er zo geweldig zouden zijn, dat zijn er maar 3 ofzo, heel toeristisch Maar verder is op het hele eiland eigenlijk niets tegengevallen. We 'moeten' nog heel veel doen waar we de vorige keer niet eens aan zijn toegekomen, zoals grotten die we niet zijn in geweest enzo. Heb er nu al weer zin in!
Ben nog aan het kijken wanneer we gaan en of we hetzelfde hotel pakken, of heel ergens anders op het eiland gaan zitten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')