O dat ga ik even lezen! Dank!quote:Op maandag 14 januari 2008 00:58 schreef DutchTrain het volgende:
Er staat nog een mooi verhaal met foto's >>>hier<<<
en ja het is niet hip en trendy, maar dat mag ook wel op FOK!
nee, daarom geef ik je een linkje achter een woord. Als er hier een paar weken niet meer gepost wordt, dan mergen we de boel wel weerquote:Op maandag 14 januari 2008 01:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik hoef toch niet met mijn hele ego in één of ander saai centraal topic tussen allerlei andere mensen verder hè DutchTrain?
[ afbeelding ]
Nee! Ik wil niet gemergedquote:Op maandag 14 januari 2008 01:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
nee, daarom geef ik je een linkje achter een woord. Als er hier een paar weken niet meer gepost wordt, dan mergen we de boel wel weer
Nou, dat wordt een feest van herkenning.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben net terug van een weekje lopen op Madeira, en het was geweldig!
Vooral geliefd bij Engelse renteniers is het een bestemming voor bejaarden die van het milde klimaat genieten, en, voor mensen die van wandelen houden.
Dus dat gaat helemaal goedkomen met Dude op Madeira.quote:Ze was jong, ze was net, ze was lief en koket
Ze was maagd, ze was sweet seventeen
In dat geval plaats ik in dit topic gewoon een post zodat ik het in de gaten kan houden. Dit wordt een reisverhaal dat ik zeker niet wil missen!quote:Op maandag 14 januari 2008 02:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja en dit klopt al vast als een bus:
[..]
Dus dat gaat helemaal goedkomen met Dude op Madeira.
Ik denk dat ik me gewoon eens helemaal laat gaan daar op Madeira. Ja echt! Ik ben dat maagdelijke en nette imago nu wel eens zát!quote:Op maandag 14 januari 2008 14:55 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In dat geval plaats ik in dit topic gewoon een post zodat ik het in de gaten kan houden. Dit wordt een reisverhaal dat ik zeker niet wil missen!
Madeira drinkenquote:Wat ga je allemaal doen?
Er naartoe en er weer weg. Daartussen ligt alles nog openquote:Heb je al een reisprogramma?
We hebben gedurende de twee weken een auto, dus we kunnen van hot naar her crossen.quote:Ga je het eiland rond met het Openbaar Vervoer? Huur je een auto?
Kom je nu meequote:En zo ja, huur je een cabrio, want de dude hoort natuurlijk met open dak te reizen?
Ja!quote:Ben je van plan je hart te verliezen aan een 'local' met een snor á la Ted de B.? Als hij je bevalt, trek je dan bij hem in? En word je dan een hospita die voor de rondtrekkende reiziger een noeste stoofpot klaarzet? Mogen wij dan ook langskomen? Start je dan ook een politieke beweging om de naam van het eiland te veranderen in Madudeira?
Goede tips! Dat van die catamaran gaat zeker gebeuren! Had geen idee dat je daar dolfijntjes kan zien joh! Laat staan walvissen.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:48 schreef Baboontje het volgende:
ben er in 2006 2 weken geweest, ziehier mn tips:
ga in ieder geval 1 wandeling langs een levada maken, het is echt niet suf , de uitzichten die je krijgt zijn fantastisch. Weet niet waar je quinta staat, maar je kan bijvoorbeeld van Pico do Facho naar Canical, moet je geen hoogtevrees hebben.
Verder is het echt super om vanuit Funchal met een catamaran mee te gaan. Walvissen spotten, en gegarandeerd dat er een heleboel dolfijnen met je mee zwemmen, je kan ze bijna aanraken, echt heel gaaf.
veel plezier
Wanneer ga je?quote:Op maandag 14 januari 2008 16:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik denk dat ik me gewoon eens helemaal laat gaan daar op Madeira. Ja echt! Ik ben dat maagdelijke en nette imago nu wel eens zát!![]()
Direct bij de balie van de verhuurder vragen om een upgrade! Je bent immers de Dude!quote:Madeira drinkenVerder weet ik het nog niet.
Er naartoe en er weer weg. Daartussen ligt alles nog openMaar ik hou wel van een beetje actie in de taxi, dus we blijven niet twee weken bij ons huisje hangen.
We hebben gedurende de twee weken een auto, dus we kunnen van hot naar her crossen.
Kom je nu meeVolgens mij krijgen we een Peugeot 107 mee of zo
![]()
Een glaasje Madudeira my dear?quote:Ja!Onmiddellijk!
Ja!
Tuurlijk!
En dat van die politieke beweging is ronduit een briljant idee
En de drank moet dan ook zo gaan heten hè!
En dan nodig ik Tedje B. uit om het volkslied in te komen zingen
17 juliquote:
Verdorie, je hebt gelijk! What was I thinking, met die suffe 107quote:Direct bij de balie van de verhuurder vragen om een upgrade! Je bent immers de Dude!
Dat gaat er wel inquote:Een glaasje Madudeira my dear?
Ik ookquote:Op maandag 14 januari 2008 23:03 schreef k_man het volgende:
Madeira? Is dat een soort port? Ik ken het eigenlijk alleen van naam.
Madeiraquote:Madera (ook: madeira) is een versterkte, zeer lang houdbare wijn, afkomstig van het eiland Madeira.
Oorspronkelijk werd madera van vier soorten druiven gemaakt, elk met zijn eigen smaakkarakteristiek variërend van zoet tot droog. De madera werd naar de druif genoemd waar hij van gemaakt was: Sercial (dry), Verdelho (medium dry), Bual (medium sweet) en Malmsey (sweet).
Tegenwoordig wordt de meeste madera van één druivensoort gemaakt (Tinta Negra) die er beter groeit. Wel worden de vier typen madera uit die ene druivensoort geproduceerd. De naamgeving is dan niet meer de naam van de druif maar het smaaktype (dry t/m sweet).
Mja, het is toch echt niet mijn ding. Al moet ik zeggen dat een mooie oude port bij een mooie kaasselectie er wel weer in gaat. Onlangs nog in een restaurant van genoten. Maar ik zou voor mezelf geen glas port inschenken.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:55 schreef k_man het volgende:
Als je alleen goedkope, jonge, zoete slobberport drinkt kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar een goede, bruine port van 20 jaar oud... niet lekker?
Ik zal naar je uitkijkenquote:Op woensdag 16 januari 2008 00:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Greys, straks kom ik je tegen! Je herkent me aan een roos in mijn knoopsgat en een krant onder mijn arm![]()
Ik denk dat je er niet zo heel veel over hoort omdat het voor een best vrij beperkte doelgroep interessant is. Mensen die dol zijn op bakken op het strand zouden het op Madeira niets vinden, want er is amper strand. Bijna niets! Mensen die graag gaan stappen als in discotheken die tot de volgende ochtend open zijn kunnen het ook vergeten op Madeira.quote:Dank voor je goede tips. Het klinkt echt allemaal geweldig. Waarom hoor je zo weinig over dit aards paradijs? Misschien maar goed ook, wordt het daar geen toeristenkermis.
Een grote aanrader en heel simpel: "Madeira, WAT & HOE". Oranje boekje met een wit ringbandje. Meer dan die heb je niet nodig! Alle leuke en nuttige dingen staan er in, alsmede diverse wandelingen geheel beschreven en alle bezienswaardigheden. Met dit boekje op zak mis je niets! Ook de afraders staan er in, heel handigquote:Ik ga binnenkort even een boekje over Madeira kopen en daar schrijf ik al jullie tips ook in![]()
Bedoel je die in Porto Moniz, op het kaartje linksboven ongeveer?quote:Greys, ben jij naar dat zeezwembad geweest? dat schijnt geweldig te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |