Misschien zie ik iets teveel beren op de weg. Maar dat komt eigenlijk omdat ik het een halfslachtig plan vind. Alles of niets zou ik zeggen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:29 schreef du_ke het volgende:
pssst matti, ze heeft al jaren schapen en laat die al jaren volgens de regels slachten.
Met alles of niets weet je zeker dat je gaat falen in Nederland.quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:31 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Misschien zie ik iets teveel beren op de weg. Maar dat komt eigenlijk omdat ik het een halfslachtig plan vind. Alles of niets zou ik zeggen.
Ik snap wat je bedoelt, eerst een hele hoge muur bouwen zodat je er niet meer uit kan en dan de ladder verbranden.quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met alles of niets weet je zeker dat je gaat falen in Nederland.
Dan is een pragmatische aanpak verstandiger.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:13 schreef du_ke het volgende:
Maar Sigme, je houdt toch ook nog wel van regelmatig mooie reizen maken? Heb je daar dan nog wel de middelen voor?
Ik bespeur enige hypocrisie of een pragmatische opstelling zoals du_ke het zou zeggen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:15 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Daar zal ik dan bij tijd & wijle extra voor moeten werken, denk ik zo.
Niet?quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:37 schreef sigme het volgende:
Maar ik heb me nooit zo verplicht gevoeld tot fundamentalistisch/extremistisch/dogmatisch perverteren van idealen tot het idioteriën zijn.
De 12 ambachten ken ik, de site kom ik wel eens, in werkelijkheid ben ik er nooit geweest (mijn moeder wel dacht ik). Zo'n mooie tegelkachel krijg ik ook, niet van hun trouwens. De onderdelen zijn er al, komend zomer maar eens in elkaar knutselen (metselen).quote:Op vrijdag 18 januari 2008 03:23 schreef dvr het volgende:
Sigme, waarom ga je niet gewoon lekker voor jezelf beginnen als testbureau? Dan verdien je twee keer zoveel per uur, hoef je nóg minder te werken en krijg je een stevige belastingaftrek. Je moet wel voldoende opdrachtgevers hebben om freelancer te mogen heten. Bovendien moet je aannemelijk kunnen maken dat je de urennorm gehaald hebt. Dat ga je niet -je wilt immers 'lui' zijn- maar om dat te ondervangen voeg je een tweede activiteit aan je bedrijvigheden toe: Schapenhoeden! Kun je het voer en de inentingen van die herkauwers meteen aftrekken.
Dat lui zijn wordt volgens mij trouwens niks, met al dat houthakken, vachten ontvetten en wol spinnen krijg je het waarschijnlijk drukker dan ooit.
Misschien kun je ter inspiratie ook hier eens een kijkje nemen - het zijn weliswaar geen echte autarkten, maar ik weet dat ze al sinds eind jaren 70 met zelfvoorzienende windmolentjes, tegelkachels en stro-toiletten bezig zijn: http://www.de12ambachten.nl
Is in elk geval een goed vooruitzicht om voor aan de slag te gaanquote:Op donderdag 17 januari 2008 18:15 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Daar zal ik dan bij tijd & wijle extra voor moeten werken, denk ik zo.
Misschien is het handiger om dan één dag in de week minder te gaan werken en dan die ene dag lekker te gaan houthakken.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 03:49 schreef sigme het volgende:
Natuurlijk is houthakken en wol spinnen etc een hoop werk, maar voor een deel is het zo leuk om te doen dat ik het toch als luieren kan zien. Houthakken bijvoorbeeld. En zoveel werk is het allemaal nou ook weer niet. Op één dag verwerk je (makkelijk) een kuub (zagen, kloven, stapelen), en per jaar zal ik rond de 14 kuub verbruiken.
Yep. Honger maakt rauwe bonen zoet, enzo.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:06 schreef Fastmatti het volgende:
Even serieus. Denk je nu echt dat houthakken leuk is als het pure noodzaak is omdat je jezelf warm moet houde?
Houthakken verveelt natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:06 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Misschien is het handiger om dan één dag in de week minder te gaan werken en dan die ene dag lekker te gaan houthakken.
Even serieus. Denk je nu echt dat houthakken leuk is als het pure noodzaak is omdat je jezelf warm moet houde?
Die appelboompjes kan je nog geen avond kampvuurtje van stokenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:36 schreef du_ke het volgende:
Ja Sigme appelboom brand prima maar er zit niet zoveel hout aan, dat schiet niet op. Plus dat je appeltjes dan ook niet meer komen.
Naaldhout is ook prima, maar dat hars kan vervelend zijn. En eigenlijk alle hout is goed, voor mijn kachel, maar de benodigde droogtijd verschilt erg. Even uit mijn hoofd: mijn hout mag niet meer dan 20% water bevatten.quote:Wat is eigenlijk goed kachelhout? Eiken brandt prima maar is wel prijzig volgens mij. Naaldhout is minder geschikt en snelle groeiers zijn ook niet je van het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |