XLN Addictive Drums vind ik net iets beter klinken eigenlijk.quote:Op zondag 13 januari 2008 14:07 schreef kingjotte het volgende:
Whohoo, Cubase SX3 + ezDrummer draait
Sorry witch, maar hier wordt de natuurkundige in me ff wakker. Wat jij zegt is gewoon absolute onzin. Geluidsgolven hebben een golflengte die afhankelijk is van de frequentie volgens de volgende formule:quote:Op zondag 13 januari 2008 12:44 schreef Witchfynder het volgende:
Men zegt ook weleens: 4x10 heb je voor jezelf, 1x15 heb je voor het publiek. Zelf hoor je er geen moer van, want de golven die eruit komen zijn vrij lang en jij die op 1, 2 meter van je ampje staat hoort dat niet. Is jammer..
Jij hebt in 2001 voor het laatst je snaren vervangenquote:Op zondag 13 januari 2008 15:56 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Zo zat ik laatst te denken, als ik "al" mijn planken van nieuwe snaartjes wil voorzien kost me dat 88 gulden!
Guldensquote:Op zondag 13 januari 2008 15:56 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Zo zat ik laatst te denken, als ik "al" mijn planken van nieuwe snaartjes wil voorzien kost me dat 88 gulden!
Goed bezig!!quote:Op zondag 13 januari 2008 17:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Gister tof optreden gehad [afbeelding] Hele zaak zat stampens vol mensen mochten bij de deur er niet meer in [afbeelding] Ging goed strak en veel positieve reacties uit het publiek gehad [afbeelding]
Eerder die avond nog interview gehad voor de krant van voglende week. En toen kwamen ze met het idee om die week daarop nog een extra artikel erbij te doen [afbeelding] [afbeelding]
Knexquote:Op zondag 13 januari 2008 17:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[afbeelding]
het ziet er in ieder geval wel mooi uit zo [afbeelding]
Ik dacht dat je Vipers zulke tumoren vond hebbenquote:
Ja ik ben bang dat ik aan het bijtrekken benquote:Op zondag 13 januari 2008 18:13 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je Vipers zulke tumoren vond hebben
Die stukjes knex houden die onderste hoekstukjes vast. Die heb ik nog niet vast geschroefd.quote:Op zondag 13 januari 2008 18:01 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Goed bezig!!
[..]
Knex
Ziet er netjes uit dude [ afbeelding ]
Reken maar dat je 60 watt of meer nodig hebt, wij rekenen voor bas altijd Gitaar*2=Basquote:Op zondag 13 januari 2008 11:31 schreef punkjunk het volgende:
De bassist heeft een nieuwe versterker nodig, zijn oefen versterkertje kon niet echt mee komen met mijn versterker en ook niet met de drummer. Hoeveel watt is nou handig om naar te kijken? Mijn versterker is 30watt buizen en stond voor iets meer als de helft open, de drummer heeft de grootste en dikste stokken die verkrijgbaar zijn en rost keihard op z'n drumstel.
Ik heb de bassist gewezen op peavey versterkers. Als de TNT serie. Maar hoeveel watt moet ie dan hebben?
Buizenversterker aantal watts is ook weer niet te vergelijken met buizen watts dus ik denk dat je er met 60 niet helemaa lekker gaat komenquote:Op zondag 13 januari 2008 20:28 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Reken maar dat je 60 watt of meer nodig hebt, wij rekenen voor bas altijd Gitaar*2=Bas![]()
maar gewoon een dikke hartke, is goed spul en wel te betalen
Eerste nummer wat ik ooit heb leren spelen.quote:Op zondag 13 januari 2008 16:43 schreef Deansensitized het volgende:
- Ramones - Blitzkrieg Bop
Inhewikkeld gedoe allemaal. Punkjunk, laat die vent een 300W kopen, dan is het aaaaltijd goed. Als je grotere gigs speelt, gaat hij toch over DI/monitor.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:28 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Reken maar dat je 60 watt of meer nodig hebt, wij rekenen voor bas altijd Gitaar*2=Bas![]()
maar gewoon een dikke hartke, is goed spul en wel te betalen
Da's decadent; vergulde snaren.quote:Op zondag 13 januari 2008 15:56 schreef NASDAQbastardo het volgende:
quote:Op zondag 13 januari 2008 17:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[ afbeelding ]
het ziet er in ieder geval wel mooi uit zo
Life of Agony - River Runs Red!quote:
DRIEHONDERD WATT. Mijn god, dat is nogal wat, me bakkie is maar 30 hoor, en opzich ging ze thuis bakkie ook wel goed, maar die ging helaas gaande weg de avond steeds meer krakenquote:Op zondag 13 januari 2008 20:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Inhewikkeld gedoe allemaal. Punkjunk, laat die vent een 300W kopen, dan is het aaaaltijd goed. Als je grotere gigs speelt, gaat hij toch over DI/monitor..
Misschien iets van Bad Religion of Millencolinquote:
Inderdaad, elk willekeurig nummer van die cd.quote:
Volgens mij bedoel je Narcotic, van de band Liquido. Hier een linkje op jijbuis.quote:Op zondag 13 januari 2008 23:13 schreef punkjunk het volgende:
Ik zoek een nummer, en ik weet bij god niet meer van welke band.
De clip weet ik wel precies nog, ze spelen bij een soort flat. Allemaal vreselijk idealistisch. Uiteindelijk stijgen ze op in de lucht.
Het nummer heeft zo'n vreselijk 'ik-krijg-het-niet-meer-uit-me-hoofd' toetsen riedeltje en de zanger is kaal en heeft zo'n nerd bril op.
Weet iemand wat ik bedoel?.
Aan dat nummer moest ik ook gelijk denkenquote:Op maandag 14 januari 2008 00:26 schreef Mas het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je Narcotic, van de band Liquido. Hier een linkje op jijbuis.
Dat was em, bedankt!quote:Op maandag 14 januari 2008 00:26 schreef Mas het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je Narcotic, van de band Liquido. Hier een linkje op jijbuis.
Zocht Cynic niet zo'n ding?quote:
Waarbij Hartke verder helemaal geen slecht (en betaalbaar) merk is voor basversterking, ik heb alleen zo even geen idee of de sound daarvan wel "neutraal" genoeg te krijgen is. Bassisten horen in ieder geval op vermogen te spelen waarvan gitaristen denken "is dat nou wel nodig?"quote:Op zondag 13 januari 2008 20:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Inhewikkeld gedoe allemaal. Punkjunk, laat die vent een 300W kopen, dan is het aaaaltijd goed. Als je grotere gigs speelt, gaat hij toch over DI/monitor..
Da's alleen niet heel erg punk lijkt me.quote:Op zondag 13 januari 2008 23:59 schreef ibaneX het volgende:
Iron maiden doet het ook altijd goed of iets van eigen bodem of akoestiez
Preciesquote:Op maandag 14 januari 2008 11:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's alleen niet heel erg punk lijkt me.
Je komt met wat van het werk van de eerste twee albums nog een beetje in de buurt. Alhoewel het natuurlijk wel heel erg unpunk is om je instrument ook nog te beheersen.quote:Op maandag 14 januari 2008 11:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's alleen niet heel erg punk lijkt me.
Doe nou niet, ik was net weer een beetje over die bui heen....quote:Op maandag 14 januari 2008 08:19 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Zocht Cynic niet zo'n ding?
top zwaar went welquote:Op maandag 14 januari 2008 13:12 schreef Deansensitized het volgende:
En die dingen zijn topzwaar, die Vipers, en ook geen klein beetje
Sustain als een motherfucker, want die dingen wegen er flink in, dat is dan wel weer ok. En ze klinken ook wel goed
Een vriend van me heeft een LTD EC-1000, meer zo'n Les Paul model. Maar die is zo licht als een veertje, helemaal als je hem vergelijk met een Gibson.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:12 schreef Deansensitized het volgende:
Sustain als een motherfucker, want die dingen wegen er flink in, dat is dan wel weer ok. En ze klinken ook wel goed
Je zou er bijna zittend mee gaan spelen op verzoek van je hernia inderdaadquote:Op maandag 14 januari 2008 13:12 schreef Deansensitized het volgende:
Wellicht, maar na een uurtje spelen had ik er wel genoeg van.quote:
Dimarzio heeft de meeste pickups in beide versies...zal je dus echt even moeten nakijken (of meten, denk haast dat het er niet op staat) als je thuis bentquote:Op maandag 14 januari 2008 13:25 schreef Deansensitized het volgende:
Weet iemand trouwens uit het hoofd of een Dimarzio SuperDistortion [DP-100] F-Spaced is? Kreeg die vraag via e-mail, maar kan het nergens vinden... en meten kan thuis pas, zit nu op stage...
quote:Op maandag 14 januari 2008 13:26 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dimarzio heeft de meeste pickups in beide versies...zal je dus echt even moeten nakijken (of meten, denk haast dat het er niet op staat) als je thuis bent
heb ik ook! wel leuk speelgoed, al gebruik ik het te weinig... alleen om een solo beetje voller te maken is de delay wel grappigquote:Op maandag 14 januari 2008 01:59 schreef Under_Score het volgende:
laatst zo`n H2O pedaaltje gekocht, de nieuwe versie. leuk spul
Ik weet niet waar je woont, maar hier bij de muziekhandel (Venray) hebben ze een mooie American Telecaster te koop (tweedehands). 700 euro vragen ze er voor, en het is een erg goed exemplaar.quote:Op maandag 14 januari 2008 11:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar was meer op zoek naar een Fender eigenlijk. Leuke gitaar, dat wel.
Tofquote:Op maandag 14 januari 2008 20:21 schreef punkjunk het volgende:
Goed nieuws, we hebben een zanger, hij heet Bert.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 14 januari 2008 20:21 schreef punkjunk het volgende:
Goed nieuws, we hebben een zanger, hij heet Bert.
quote:Op maandag 14 januari 2008 20:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Mijn haat richting telecasters is weer helemaal aangewakkerd [afbeelding] Zaterdag moesten we oa met een britpopbandje spelen [afbeelding] klote schelle tering telecasters bijna heel m'n trommelvliezen aan gort geblazen
blegh [afbeelding]
Nou, een 2e gitarist zou opzich wel vet zijn. Dan kunnen we wat vollere muziek gaan maken, maar vooralsnog is het top! We gaan eventueel optreden op de verjaardag van de drummer, dat is op 2 feb. De drummer en ik moeten Bert nog leren kennen, het enigste wat ik tot nu toe van em gezien heb is een foto dat ie enkel en alleen een BH aan heeft, dus het beloofd veel goedsquote:Op maandag 14 januari 2008 20:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tofzijn jullie nou compleet ?
Mijn haat richting telecasters is weer helemaal aangewakkerdZaterdag moesten we oa met een britpopbandje spelen
klote schelle tering telecasters bijna heel m'n trommelvliezen aan gort geblazen
blegh
*mompelt iets over banaan en oor enzo*quote:
Dan staat er te weinig spanning op de veren aan de achterkant van de strat. Oplossing, meer veren erin zetten. Een andere oplossing is dunnere snaren er opzetten, waardoor de spanning vermindert.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:00 schreef -Menn0- het volgende:
Ik kreeg een Squier (affinity serie) in m'n handen geduwd van de overburen om nieuwe snaren op te zetten/afstellen/schoonmaken enz. Iedereen doet hier toch altijd zo negatief over? Maar zo slecht speelt dat ding niet, je moet alleen niet aan de jengel stok komen want dan onstemt dat ding meteen (omhoog nog welg word a enz
).
Of de veren aanschroeven.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:07 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dan staat er te weinig spanning op de veren aan de achterkant van de strat. Oplossing, meer veren erin zetten. Een andere oplossing is dunnere snaren er opzetten, waardoor de spanning vermindert.
Kan ook te maken hebben met het feit dat deze snaren er al 6 jaar opzitten?!quote:Op maandag 14 januari 2008 22:07 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dan staat er te weinig spanning op de veren aan de achterkant van de strat. Oplossing, meer veren erin zetten. Een andere oplossing is dunnere snaren er opzetten, waardoor de spanning vermindert.
Dat is net iets als vragen hoe hard de banden opgepompt moeten zijn van een blauwe autoquote:Op maandag 14 januari 2008 22:13 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Kan ook te maken hebben met het feit dat deze snaren er al 6 jaar opzitten?!![]()
Maar hoe kom ik er in godsnaam achter welke dikte ze er op hebben gezet? T voelt als .009 (ze zijn dunner dan mijn .010.
En dan nog een vraag: hoe moeten die veren staan voor .009? (oftewel: weet iemand ff snel een soort handleiding voor het afstellen van een strat?)
Laat ik mijn vraag anders formulerenquote:Op maandag 14 januari 2008 22:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat is net iets als vragen hoe hard de banden opgepompt moeten zijn van een blauwe auto
Maar dat is dus een beetje kutten en kijken wanneer het goed staat
Check!quote:Op maandag 14 januari 2008 22:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat is net iets als vragen hoe hard de banden opgepompt moeten zijn van een blauwe auto [afbeelding]
Als ik aan een Fender toe ben (financieel uiteraardquote:Op maandag 14 januari 2008 19:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont, maar hier bij de muziekhandel (Venray) hebben ze een mooie American Telecaster te koop (tweedehands). 700 euro vragen ze er voor, en het is een erg goed exemplaar.
Een stratocaster met humbuckers.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als ik aan een Fender toe ben (financieel uiteraard) wordt het een strat. Met humbuckers.
Ooit komt de Anti-Christ onder de Telecasters er wel. Dean weet waar ik het over heb. En dan zal onze wraak zoet zijn!quote:Op maandag 14 januari 2008 20:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Mijn haat richting telecasters is weer helemaal aangewakkerdZaterdag moesten we oa met een britpopbandje spelen
klote schelle tering telecasters bijna heel m'n trommelvliezen aan gort geblazen
blegh
Nee hoor, gewone 195/60-13 bandjes, dikke 70 pk TurboDiesel erin te ronkenquote:Op maandag 14 januari 2008 22:27 schreef brother52 het volgende:
Dat is behoorlijk hard, dan gebruik je zeker vast een behoorlijk dikke v-snaar [afbeelding]
quote:Op maandag 14 januari 2008 22:30 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ooit komt de Anti-Christ onder de Telecasters er wel. Dean weet waar ik het over heb. En dan zal onze wraak zoet zijn! [afbeelding].
Nee, een Jettaquote:
Als je .9 of .10 gebruikt zit je met 3 veren wel goed. Mocht je iets meer spanning nodig hebben kan je inderdaad de schroeven iets verder inschroeven, of je moet de buitenste 2 veren in een hoek gooien, zodat ze een soort driehoek vormen met de punt naar de headstock toequote:Op maandag 14 januari 2008 22:18 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Laat ik mijn vraag anders formulerenWanneer staat het goed ?! Of is dat ook weer persoonlijk? 'T is namelijk de grap dat overbuurmeisje erop gaat beginnen met gitaar spelen.
Choke uitrekken, half minuutje gloeien, sleutel omdraaien en cruisenquote:Op maandag 14 januari 2008 22:38 schreef brother52 het volgende:
Dat bedoel ik, die dingen moet je toch eerst een trap geven voordat ze willen starten?
Erger nog: ook met 24 frets.quote:
* Goover leest: "Niet aankomen n00b!"quote:Op maandag 14 januari 2008 23:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Die stelschroefjes bij de brug waar de snaren overheen lopen zijn om te intoneren. Een losse E snaar moet op de 12e fret ook precies een E zijn. Net als de rest van de snaren. Is dat niet zo dan kan je dat daarmee bijstellen.
In de brug zelf zitten ook 2 grote schroeven die recht je body ingaan daarmee kan je de hoogte van de brug instellen. Dus hoe hoog je actie is. Niet te laag want dan gaan je snaren aanlopen en niet te hoog want dat speelt kut
Ja dat zijn veel gebruikte snaren gebruik ze zelf ook niks mis meequote:Op maandag 14 januari 2008 23:19 schreef Goover het volgende:
[..]
* Goover leest: "Niet aankomen n00b!"
Dit is het setje btw:
[ afbeelding ]
Volgende vraag, wanneer vervang je snaren? Ik vind er niets mis mee, geen slijt plekken, vet of corrosie (in tegenstelling tot mijn akoestische snarenquote:Op maandag 14 januari 2008 23:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat zijn veel gebruikte snaren gebruik ze zelf ook niks mis mee
Maar zet eerst ff de snaren erop. Dan ff stemmen en kijken als hij op de 12e fret ook nog de goeie toon aangeeft. Waarschijnlijk staat het wel goed. Dan gewoon zo laten staan
En als die lekker speelt ookg ewoon zo laten
Ik vervang ze redelijk vaak maar gebruik ze vaak en optreden ermee. Dus eens in de maand gaan er wel nieuwe op. Maar zodra ze dof gaan klinken of echt smerig zijn/roestenquote:Op maandag 14 januari 2008 23:39 schreef Goover het volgende:
[..]
Volgende vraag, wanneer vervang je snaren? Ik vind er niets mis mee, geen slijt plekken, vet of corrosie (in tegenstelling tot mijn akoestische snaren).
Ik heb pics van het schuren en van de primer, zo ff van de gekleurde strat maken. Hij hangt nu te drogen. Dalijk nog 2 lagen eroverheen ofzo.quote:
Het lukt me nog maar amper om mijn gitaar op gehoor te stemmen, laat staan of ik kan horen of mijn snaren 'dof' klinken.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik vervang ze redelijk vaak maar gebruik ze vaak en optreden ermee. Dus eens in de maand gaan er wel nieuwe op. Maar zodra ze dof gaan klinken of echt smerig zijn/roesten
Voordat die snaren op rek zijn, ben ik een week verderquote:Op maandag 14 januari 2008 23:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik vervang ze redelijk vaak maar gebruik ze vaak en optreden ermee. Dus eens in de maand gaan er wel nieuwe op. Maar zodra ze dof gaan klinken of echt smerig zijn/roesten
Ik zweet wel een boel, alleen speel nog niet zo ontzettend veel. Ik kijk het voorlopig nog wel ff aan. Zeker omdat ik geen zin heb in een les met een ontstemde gitaar (woensdag avond)quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Voordat die snaren op rek zijn, ben ik een week verder![]()
Zo vaak vervang ik ze niet... ik heb mijn setje al sinds begin november erop zitten en hij speelt prima... ik zweet weinig, dus de snaren blijven lang goed...
Op gehoor stemmen kan ik ook niet goed. Maar dof klinken dat kan je wel horen hoorquote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:12 schreef Goover het volgende:
[..]
Het lukt me nog maar amper om mijn gitaar op gehoor te stemmen, laat staan of ik kan horen of mijn snaren 'dof' klinken.![]()
Ik zweet als een otter in een sauna, maar mijn snaren roesten niet. Lapje erover na het spelen en ze blijven lekker zilver. Ik weet niet wat voor gore dingen Dribbel_ allemaal met die plank doet, maar uh...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Zo vaak vervang ik ze niet... ik heb mijn setje al sinds begin november erop zitten en hij speelt prima... ik zweet weinig, dus de snaren blijven lang goed...
Niet dat ik Dribbel_ hoef te verdedigen natuurlijk, maar er zijn aanzienlijke verschillen in de zuurgraad van zweetquote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zweet als een otter in een sauna, maar mijn snaren roesten niet. Lapje erover na het spelen en ze blijven lekker zilver. Ik weet niet wat voor gore dingen Dribbel_ allemaal met die plank doet, maar uh....
Met schuren ben ik echt weken bezig geweest. Steeds laten liggen omdat ik niet het goede materiaal had, tot ik eergisteren een hittepistool en een grove schuurmachine vondquote:
Da's geen echte Strat, en zeker geen echte Fenderquote:Op maandag 14 januari 2008 23:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
Erger nog: ook met 24 frets.
Liefst zonder tremolo overigens.
Je bedoelt tot ze niet meer ontstemmen omdat ze nog wat uitlopen? Dan doe je namelijk iets verkeerdquote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
FF oprekken en eind van middag nergens meer last van hierquote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Inderdaad...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 01:06 schreef Dribbel_ het volgende:
FF oprekken en eind van middag nergens meer last van hier
Maar ik wil er wel echte muziek op spelen en dan heb ik wel die specificaties nodig. IK heb namelijk het vermoeden dat single coil elementjes niet heel lekker klinken als je naar C terug stemt en daar rock mee gaat spelen. En ik hou niet van ruis.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 01:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Da's geen echte Strat, en zeker geen echte Fender.
Waarom wil je dat dan op een strat? Je koopt toch een strat om het lekkere single coil-bluesgeluidje?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:40 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar ik wil er wel echte muziek op spelen en dan heb ik wel die specificaties nodig. IK heb namelijk het vermoeden dat single coil elementjes niet heel lekker klinken als je naar C terug stemt en daar rock mee gaat spelen. En ik hou niet van ruis.
Precies. Echtequote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:55 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Waarom wil je dat dan op een strat? Je koopt toch een strat om het lekkere single coil-bluesgeluidje?
Nou nee, omdat die dingen ook willen scheuren en een lekker fel geluid hebben dat weer heel anders klinkt dan bijvoorbeeld een Gibson. Het is ook niet een onmogelijk iets wat ik vraag dacht ik, Fender maakt die dingen namelijk gewoon al.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:55 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Waarom wil je dat dan op een strat? Je koopt toch een strat om het lekkere single coil-bluesgeluidje?
Oh, er is ook niets tegen dat Fender die gitaren maakt. De puristen zijn het er alleen niet geheel mee eens om daar het labeltje "Stratocaster" op te plakken. Ook niet als Fender dat doet, neequote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:59 schreef Cynic het volgende:
Het is ook niet een onmogelijk iets wat ik vraag dacht ik, Fender maakt die dingen namelijk gewoon al.
Zometeen even, baas en leraar komen zo even praten, en dan is het niet wenselijk dat ik aan het MSN'en benquote:
Niet zo dringend maar zet het wel ff in pmquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:06 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Zometeen even, baas en leraar komen zo even praten, en dan is het niet wenselijk dat ik aan het MSN'en ben![]()
Mocht het dringend zijn, PM het dan eerst even
Dank en lols. Wat is er op tegen hehe.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:04 schreef Deansensitized het volgende:
Alain Crap
Het is dat jij het bent, maar ik ben er principieel op tegen.
http://www.911tabs.com/link/?4612737
Ik mag dus blij zijn dat ik het niet ken?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:25 schreef Deansensitized het volgende:
Ik vind het maar een zeikerig gejengel wat hij produceert. Vooral dat quasi lieve maar vooral slijmballerige janknummer met zijn vader.
Tevens vind ik hem steeds arroganter worden, iets wat hem zeker niet siert, want zonder 3FM was hij nog nergens
denk het...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik mag dus blij zijn dat ik het niet ken?
Nou das dan heel fijn!!! Geen idee wat "the Messe" is. En die Fender peoples kunnen niet lezen ook!!quote:Hello,
the Jim Root TeleŽ will probably arrive for the Messe in Frankfurt.
Kind regards,
Torsten Huber
Customer Support Coordinator
FenderŽ Musical Instruments GmbH
Frankfurt is niet Netherlands (Holland, Europe)!! Bitches!!quote:Could you please inform me about the release date of the Jim Root Telecaster in the Netherlands (Holland, Europe).
Ik wacht pas een jaarquote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:27 schreef Deansensitized het volgende:
En dan koop je net voor die tijd wat anders, ga je perongeluk toch naar de Musikmesse, speel je er op, word je verliefd op dat ding en knal je je zelf voor de harses omdat je toch wat anders gekocht hebt.
Als je echt benieuwd bent zou ik even wachten....
Je gaat er maar gewoon lekker voor werkenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:09 schreef Deansensitized het volgende:
Koop je iets voor mij
Stille hint![]()
Ga ik zeker doenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:42 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Je gaat er maar gewoon lekker voor werken
Haha, dus toch??quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Over 2 weken bij optreden ga ik een nummertje bas spelen![]()
Nee jacob mag ondertussen bier halenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:48 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Haha, dus toch??
Cool
En Jacob gitaar toch?
Nog beterquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee jacob mag ondertussen bier halen
Er komt een bruut geluid uit. je kan hem ook heel precies afstellen naar wat je wilt. Heb de hele middag dat ding voluit staanquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:46 schreef Deansensitized het volgende:
Boss Hogg
Klinkt dat wat? En zou het wat toevoegen aan mijn Marshall MG100?
Ik hoor alleen maar goede verhalen over Bo-el.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:32 schreef Aresdreams het volgende:
misschien nog even +/- 1500 erbij sparen zodat ik gelijk een bo~el kan kopen
* Menno waarschijnlijk Mesa kopen gaatquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:02 schreef Deansensitized het volgende:
Wellicht toch interessant, wil iets minder standaard Marshall, maar nog geen geld voor een andere versterker...
Of wil Menno ruilen? Mijn Marshall MG100HDFX tegen jou Randall+150 euro
oeh, da's meteen een flinke. wat voor? MarkIV? Rectifier?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:10 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
* Menno waarschijnlijk Mesa kopen gaat![]()
Rectifier!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:21 schreef Cynic het volgende:
[..]
oeh, da's meteen een flinke. wat voor? MarkIV? Rectifier?
Spider III?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Volgens de gitarist van deze maand was die nieuwe van Line 6, die buizenbak ook wel ok
Die gaat toch eigenlijk gewoon veel te hard? Iets van 150 watt buizen dacht ik, dat is helemaal niet praktisch meer.quote:
ik vind dat juist mooi, en dan zo een zwartequote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik hoor alleen maar goede verhalen over Bo-el.
Als je maar niet zo'n lelijke tree-of-life inlay neemt dan
Dat kan met 50 watt buizen ook al, 150 is wel erg veel hoor.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:32 schreef Deansensitized het volgende:
Maar is soms wel even lekker om ongegeneerd hard te kunnen raggen
Cool... ik heb ook een Valvestate (AVT50). Heb wel moeite om een goed geluid te vinden, maar als ik 'm eenmaal heb gevonden, dan kan ie best goed scheuren.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die gaat toch eigenlijk gewoon veel te hard? Iets van 150 watt buizen dacht ik, dat is helemaal niet praktisch meer.
Wij hebben in de studio met de vorige plaat trouwens nog een rectifier geprobeerd maar vonden die te korrelig. Vervolgens heb ik dus gewoon mijn Valvestate gebruikt
Ben een keer naar zo'n clinic/demo van Bo-el geweest op een beurs... Marcel Coenen gaf even een demonstratietje. Ik dacht er even aan om mijn gitaar meteen in de wilgen te hangen...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:34 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik vind dat juist mooi, en dan zo een zwarte
natuurlijk wel eerst wat proberen in een winkel
edit:
deze dus
[ afbeelding ]
Da's de nieuwere serie, ik heb een oudere (VST100). Daarvoor is er nog een serie valvestates geweest. Over het algemeen is "men" het best te spreken over die eerste serie, maar vind die tweede ook prima. Die AVT's heb ik nog niet geprobeerd. Ik neem aan dat die ook niet zo heel veel anders zijn.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Cool... ik heb ook een Valvestate (AVT50). Heb wel moeite om een goed geluid te vinden, maar als ik 'm eenmaal heb gevonden, dan kan ie best goed scheuren.
Ik zat te denken aan de Dual. Maar ga eerst rustig eens alles testenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:27 schreef Cynic het volgende:
De gewone of de dual of triple?
75 is al veel te veel voor hier thuisquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat kan met 50 watt buizen ook al, 150 is wel erg veel hoor.
wel een redelijke aanname, alleen met crappy elementen zal de gitaar altijd nog wel crappy blijven klinken, lijkt mijquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:50 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ben een keer naar zo'n clinic/demo van Bo-el geweest op een beurs... Marcel Coenen gaf even een demonstratietje. Ik dacht er even aan om mijn gitaar meteen in de wilgen te hangen...
Bo-el's klinken wel goed. Zijn credo was dan ook dat het geluid vanuit de body zelf moet komen en niet van fancy elementen.
Er is zelfs weer een nieuwererere serie (AVTx) met een strakker design.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's de nieuwere serie, ik heb een oudere (VST100). Daarvoor is er nog een serie valvestates geweest. Over het algemeen is "men" het best te spreken over die eerste serie, maar vind die tweede ook prima. Die AVT's heb ik nog niet geprobeerd. Ik neem aan dat die ook niet zo heel veel anders zijn.Maar met een beetje hulp en zoekwerk kunnen ze heel acceptabel klinken.
Wrong, but I love how you think!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:17 schreef Witchfynder het volgende:
De Dean Evo?
Wait 'til you see my next post.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:24 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Wrong, but I love how you think!
Dean first, rest later
Komt hier en speelt zou ik zeggenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:24 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb net op een Epiphone SG gespeeld. Geluid was redelijk, maar toch modderig. Action was triest, maar ja...out of the box.
Wie wel altijd vet goed uit de doos komen, zijn Deans! Heb op een ML gespeeld en het geluid, action etc was super. Alleen de vorm is vreselijk. [afbeelding]. V-vormig vast veel cooler. [afbeelding].
Dat was hem volgens mijquote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:23 schreef Deansensitized het volgende:
Goover, jij bedoeld de Epiphone Les Paul Special denk ik
[ afbeelding ]
Heb er slechts eenmaal op gespeeld, maar klonk, speelde en voelde net zoals mijn Epi SG Special, en dat is dus heel dik in ordequote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:31 schreef Goover het volgende:
[..]
Dat was hem volgens mij [afbeelding]
Is het wat? [afbeelding]
-Heb je het geld ervoorquote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:37 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Heb er slechts eenmaal op gespeeld, maar klonk, speelde en voelde net zoals mijn Epi SG Special, en dat is dus heel dik in orde
Maar gaat erom wat jij vind hé
Kleine checklist:
-Speelt het lekker?
-Klinkt het goed?
-Ziet er goed uit?
-Is de prijs goed?
-Is het wat je zoekt?
5x ja? Meteen naar de kassa! [ afbeelding ]
Jaquote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:37 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Heb er slechts eenmaal op gespeeld, maar klonk, speelde en voelde net zoals mijn Epi SG Special, en dat is dus heel dik in orde [ afbeelding ]
Maar gaat erom wat jij vind hé [ afbeelding ]
Kleine checklist:
-Heb je er het geld voor?
(nog) Geen ideequote:-Speelt het lekker?
(nog) Geen ideequote:-Klinkt het goed?
JA! (Piano blackquote:-Ziet er goed uit?
Ja?quote:-Is de prijs goed?
Ik denk hetquote:-Is het wat je zoekt?
Nog niet dusquote:6x ja? Meteen naar de kassa! [ afbeelding ]
quote:Mijn muzikale voorkeur gaat uit naar rock/pop (denk Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, Muse. Voornamelijk Britse bandjes dus). En ik vertelde dit keer dat ik net een versterker had gekocht en dat ik nu een beetje aan het oriënteren was in de grote boze gitaar wereld.
Humbuckers jaquote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:46 schreef Goover het volgende:
Ohwja, het zijn 2 dubbele elementen (humbucker?).
quote:Dribbel vertelde mij ooit dat ik een combi van een humbucker en single coil wou [afbeelding]
Lijkt me nou niet echt een gitaar voro britpop he zo'n ibanezquote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:56 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Humbuckers ja [ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Niks aan laten praten. Is moeilijk voor jezelf bepalen in het begin, dat is waar.
Nog geen fat-strats/superstrats in die prijsklasse gevonden?
Ibanez GRG170DX wellicht iets?
http://www.groove-factory(...)e2695de347d9aa8a4d6d
Wat is je budget?
Ik wou het onder de 200 houden. Het wordt mijn eerste gitaar, en ik heb nog maar amper les gehad. Maar ik wil net geen 100,- instapmodel..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:56 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Humbuckers ja [ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Niks aan laten praten. Is moeilijk voor jezelf bepalen in het begin, dat is waar.
Nog geen fat-strats/superstrats in die prijsklasse gevonden?
Ibanez GRG170DX wellicht iets?
http://www.groove-factory(...)e2695de347d9aa8a4d6d
Wat is je budget?
met 150 watt?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:32 schreef Deansensitized het volgende:
Maar is soms wel even lekker om ongegeneerd hard te kunnen raggen
Dribbel heeft wel een beetje gelijk, zeker met je britpop. Singlecoil in de neck en humbucker in de brug. Vreselijk goed all-round; het is dus in feite een Fatstrat.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:46 schreef Goover het volgende:
Ohwja, het zijn 2 dubbele elementen (humbucker?). Dribbel vertelde mij ooit dat ik een combi van een humbucker en single coil wou
Ik zei ooit:
[..]
Ja, heb hier een test liggen uit de Total Guitar van de Yamaha Pacifica 112V:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Dribbel heeft wel een beetje gelijk, zeker met je britpop. Singlecoil in de neck en humbucker in de brug. Vreselijk goed all-round; het is dus in feite een Fatstrat.
Ik ben begonnen met dit model: http://www.musik-produktiv.de/yamaha-pacifica-112-ovs.aspx
Relatief goedkoop (zeker voor wat je krijgt), want het geluid is goed met deze alder body. De humbuckers geven een stevige sound (van alle soorten metal tot punk) en de single coil klinkt lekker helder wat je zeker nodig hebt bij britpop.
Ik speel nog met plezier op deze gitaar.
Met zwarte hardware was ie nog wat mooier geweest...quote:
precies, met 30watt half open speel ik al met de band mee, als is ie 3/4 open wel overtuigenderquote:
En hij kost maar ¤200,-. .. ik ga er eens over nadenkenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:57 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Met zwarte hardware was ie nog wat mooier geweest...![]()
Sharkfin inlays
Ik heb tot nu toe alleen maar nylon gehad op mijn akoestische, wat is het probleem?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:54 schreef Witchfynder het volgende:
Nylon snaren op een gitaar zetten is KUT!!!.
Maar dan heb je ook wat..
Zoiets heet een Rectum Fryerquote:
Niks meerquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:11 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe alleen maar nylon gehad op mijn akoestische, wat is het probleem?
Dat liever dan meer dan een uur moeten zoeken naar een plug.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:20 schreef Witchfynder het volgende:
Dat geknoop ben ik niet handig in.
Ja, losse onderdelen is al helemaal niks voor mij.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat liever dan meer dan een uur moeten zoeken naar een plug.
Ik heb hem dus uiteindelijk weer gevonden. En ook een verklaring waarom ik zoveel plectrums kwijtraak.
Je kent me te goedquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Niks meer.
Dat geknoop ben ik niet handig in. Sowieso niet in pielen met kleine dingen..
(en geen flauwe bassistengrappen, Dean)
Ik heb een Vantage, het model weet ik zo niet uit mijn hoofd. Zou ik vanavond even thuis moeten kijken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, losse onderdelen is al helemaal niks voor mij.
Jij bent toch ook linkshandig? Wat voor ak gitaar heb jij? Ik wil tzt een semi-ak kopen en zit te denken aan Tanglewood.
Wees blij dat hij de binding van Kramtried zo snel niet kon vindenquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hm, beetje drastisch om er dingen in te gaan slaan
quote:
quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:06 schreef Cynic het volgende:
Lijkt me niet echt comfortabel eigenlijk.
Wordt allemaal gecompenseerd door z'n grote piemel.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:27 schreef Deansensitized het volgende:
Mja, zo'n hoofd hebben ook niet, dan kan dat ketting er nog wel bij.
Jammere actie van 'mquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
Wordt allemaal gecompenseerd door z'n grote piemel.
Valt best meequote:Op woensdag 16 januari 2008 13:06 schreef Cynic het volgende:
Lijkt me niet echt comfortabel eigenlijk.
De ijzeren beugels, met die rubbertjes er nog aanquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:04 schreef Deansensitized het volgende:
Die dingen [krammen] zijn gemaakt van 'kramtried' hoor
Maar je vroeg om een idee, dus
Je bedoeld die daadwerkelijke beugels? En niet de rubbertjes?
Hij heeft er een lage actie op zodat hij sneller kan spelen en minder kracht hoeft te zetten?quote:
Krijg ik een ban als ik hier foto's ga plaatsen?quote:
pics ?quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Valt best meehad 'm net ff met een ijzerdraadje vastgezet...maar je gitaar wordt er wel in een klap een stuk zwaarder van
Gozer! Burn the images out of my eyes!quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hij heeft er een lage actie op zodat hij sneller kan spelen en minder kracht hoeft te zetten?
Ik had kunnen leven zonder die wetenschap.
Zien!!quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Valt best meehad 'm net ff met een ijzerdraadje vastgezet...maar je gitaar wordt er wel in een klap een stuk zwaarder van
quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:41 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Gozer! Burn the images out of my eyes!
Juist!quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:10 schreef Goover het volgende:
Ik ga vanmiddag gewoon een gitaar kopen....
Ach... google afbeeldingen plaatst die foto ook als eerste... voor mensen met die behoefte, is het niet zo moeilijk om m te vinden... en daar gingen mijn noedelsquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:40 schreef Cynic het volgende:
[..]
Krijg ik een ban als ik hier foto's ga plaatsen?
Wat een komisch typetje eigenlijkquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:21 schreef Deansensitized het volgende:
Precies, kerriesoep tegen het scherm...
Toch niet zo'n dispenser die je op je body plakt?quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Straks m'n akoestische gitaar weer eens ophalen, die ik gisteren naar de winkel had gebracht voor een nakijkbeurtmeteen even kijken of ze een plectrumhouder hebben voor me
Op je kop lijkt het me wel handig tijdens een gig, maar voor de rest beetje zonde van je gitaar inderdaad.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:35 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Toch niet zo'n dispenser die je op je body plakt?
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:43 schreef Dupje het volgende:
Jeetje ben beetje afwezig geweest laatste tijd geloof ik.
Maar had t zo druk met schooooool! Heb nu wel mn assessment gehaald!Nu noooooit meer assessments!
(Muziektherapie geven aan 3 clienten, ofwel acteurs, voor 2 beoordelaars...)
Goed luisteren of die de juiste sound heeft, zeker omdat je britpop wilt spelenquote:
GuitarPro 5 Vista!!!quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:01 schreef -Menn0- het volgende:
GuitarPro 4 mac!!
Die LP?quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:33 schreef Goover het volgende:
Ik heb een gitaar gekocht(en een band, en een kabel, en een tas)
Hij glimt bijna te mooi, ik moet nu al afleren steeds mijn vette vingers er af te vegen.
Mooie gitaar voor het hardere scheurwerk, maar ik denk dat je beter eentje had kunnen kopen met single coils. Dat blikkerige van Britpop krijg je niet zo goed uit humbuckers aangezien deze over het algemeen vetter en doffer zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:44 schreef Goover het volgende:
[..]
![]()
Pics staan: Leer hier gitaar spelen #8
Klopt, ik heb de man in de winkel het zelfde verteld. Hij zei dat ik met wat draaien aan de knoppen van mijn versterker ook een heel eind zou komen met deze gitaar. En ik speel niet alleen britpop.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mooie gitaar voor het hardere scheurwerk, maar ik denk dat je beter eentje had kunnen kopen met single coils. Dat blikkerige van Britpop krijg je niet zo goed uit humbuckers aangezien deze over het algemeen vetter en doffer zijn.
Okayquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:48 schreef Goover het volgende:
[..]
Klopt, ik heb de man in de winkel het zelfde verteld. Hij zei dat ik met wat draaien aan de knoppen van mijn versterker ook een heel eind zou komen met deze gitaar. En ik speel niet alleen britpop.
Wel zo een, zit op de kop geplakt, aan de achterkantquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:35 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Toch niet zo'n dispenser die je op je body plakt?
Ik zie een Ibanez headstockvorm, maar volgens mij is het geen Ibanez... of wel?quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik heb een nieuwe gitaar besteld
[ afbeelding ]
Over 2 weken kan ik hem ophalen!
Nee, een DiMavery. De inlay zitten LED's in, hij kan dus ook licht gevenquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:59 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik zie een Ibanez headstockvorm, maar volgens mij is het geen Ibanez... of wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |