Zooi?quote:Op maandag 14 januari 2008 07:02 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de meeste printerdrivers bijvoorbeeld die ik op de mac gebruik zijn groter dan hun windows broertjes.. Overigens is Mac OS zelf wel hét voorbeeld als het gaat om extra zooi meeleveren met je OS
Mee eens.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:40 schreef hamkaastosti het volgende:
gebruikten ze maar standaard UI dingen. De meeste van die rommel ziet er _niet_ uit.
quote:Op maandag 14 januari 2008 10:47 schreef hamkaastosti het volgende:
idd.
[ afbeelding ]
zit je ineens tegen dit soort rommel aan te kijken
Kolere.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:47 schreef hamkaastosti het volgende:
idd.
[ afbeelding ]
quote:Don't use OK buttons for errors or warnings. Problems are never OK. Use Close instead.
mja dergelijke zooi meegeleverd door de producent installeer ik nooit. Asus heeft daar ook een handje van weg om dergelijke misbakken 'utilities' mee te leverenquote:Op maandag 14 januari 2008 10:47 schreef hamkaastosti het volgende:
idd.
[ afbeelding ]
goh.. dan ben je de enige denk ikquote:Op maandag 14 januari 2008 10:59 schreef Athmozz het volgende:
[..]
mja dergelijke zooi meegeleverd door de producent installeer ik nooit.
als ik kijk naar wat ik vaak binnen krijg voor herstellingen heb ik zo soms de indruk ja. Bonzai Buddy, 4 toolbars om de cpu'snelheid te zien, een hele hoop voor je ram te "optimalizeren", dan nog een hoop om je schijfdefragmentatie te monitoren...quote:Op maandag 14 januari 2008 11:03 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
goh.. dan ben je de enige denk ik![]()
Tering jantje! En dat is dan om het er "stoer" uit te laten zien.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:47 schreef hamkaastosti het volgende:
idd.
[ afbeelding ]
Mwach, daar hebben die mensen allemaal niet zoveel mee hoor. Denk: Halfords tuning.quote:Op maandag 14 januari 2008 11:07 schreef BobbyB het volgende:
Het is toch veel mooier als het allemaal 1 geheel vormt?
Hardware fabrikanten denken dat "gaming" hardware voor 12 jarige pubers is. Al helemaal getuige de toffe draak afbeelding op mijn videokaart.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:47 schreef hamkaastosti het volgende:
idd.
[ afbeelding ]
Als je er zo op tegen bent ga je maar toch lekker zelf stukjes software schrijven.quote:Op zondag 13 januari 2008 23:05 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Om dan maar weer even op SetPoint terug te komen; hoe groter die in de afgelopen jaren is geworden, hoe slechter en instabieler het allemaal werd met als eindelijke gevolg dat ik het maar van mijn computer heb gemikt. Dan maar geen meldingen op mijn media pad. Nog een voorbeeld is bijvoorbeeld Adobe Reader 22MB om PDFjes te lezen. En nogmaals, functionaliteit wat nog geen 3kb hoeft te kosten maar door allerlei rotzooi als mooie graphics 50MB gaat gebruiken vind ik erg overbodig. Ik heb liever iets wat goed, stabiel en snel werkt. Natuurlijk is eyecandy ook wel leuk, maar het moet niet ten koste gaan van de snelheid en bruikbaarheid.
Nog een voorbeeld; Windows Media Player. 25MB voor een stuk software wat nog niet eens zelfstandig DVD's kan afspelen en waar amper wat in te stellen is, als ik dat dan vergelijk met bijvoorbeeld Combined Community Codec Pack inclusief 2 spelers en een aantal codecs e.d. die slechts 6MB nodig heeft, maar waar je wel ontzettend veel kan finetunen en waarmee je ontzettend veel soorten bestanden mee kan afspelen, dan gaat jouw argument voor meer MB = meer functionaliteit ook niet op.
En ik vind het slecht uitgangspunt om maar geen energie te steken in het aantal MB's dat iets gebruikt onder het mom van "we hebben toch ruimte zat en zo niet dan verzinnen we daar wel weer wat op". Net als dat software fabrikanten tegenwoordig hun software half af de wereld ingooien omdat toch tegenwoordig iedereen wel een vaste internet verbinding heeft zodat ze je iedere week kunnen bestoken met updates. En die updates zijn dan ook weer 20MB. Dat gaat toch nergens meer over?
Het zal allemaal best kwalitatief goed spul wezen, dat geef ik graag toe, maar als niet-muzikant heb ik geen zin dat er een trial van garageband op m'n macbook staat, en als ik lekker neo-office of ms-office for mac wil gebruiken heb ik ook geen behoefte aan iWork.. Het probleem is niet dat het troep is, want dat is het niet en het is makkelijk te verwijderen, maar ik hoef t gewoon nietquote:Op maandag 14 januari 2008 10:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zooi?
Je bedoelt alle gangbare en minder gangbare talen meeleveren zodat iedereen het OS kan gebruiken in zijn eigen taal (per user instelbaar, zonder te rebooten switchen van taal?) zonder MUI's en andere ellende te hoeven downloaden? Je bedoelt het geweldige (en volledige en normaal gesproken 80 euro kostende) iLife dat compleet onvergelijkbaar is met welke trial software dan ook meegeleverd met een Wintel bak? Welke 'zooi' heb je het precies over eigenlijk?
Ook hier ben ik het mee eens. En dat niet eens omdat het meer geheugen/schijfruimte kost, maar omdat het er gewoon achterlijk uit ziet.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:40 schreef hamkaastosti het volgende:
gebruikten ze maar standaard UI dingen. De meeste van die rommel ziet er _niet_ uit.
omgquote:Op maandag 14 januari 2008 11:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als ik kijk naar wat ik vaak binnen krijg voor herstellingen heb ik zo soms de indruk ja. Bonzai Buddy, 4 toolbars om de cpu'snelheid te zien, een hele hoop voor je ram te "optimalizeren", dan nog een hoop om je schijfdefragmentatie te monitoren...
Ik heb zelfs 1x iemand gehad die met zo'n overklok utility altijd de spanning wat opdreef over haar cpu voor ze ging gamen, om er zeker van te zijn dat hij niet uitviel
Wat is dat toch altijd met die fok mentaliteit dat als je ergens kritiek op hebt, dat je het zelf maar moet gaan doen? Als je het oneens bent met het kabinet bent, moet je zelf maar de politiek in. Als je vind dat iets niet goed is, moet je daar gewoon je commentaar op kunnen geven. Zo'n reactie toont alleen maar dat je 1: weinig te melden hebt. 2: Je post niet kan onderbouwen 3: alles maar best vind wat anderen doen.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:27 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Als je er zo op tegen bent ga je maar toch lekker zelf stukjes software schrijven.![]()
Ik wil jou wel eens een programma van 3 KB zien schrijven wat PDF files kan lezen.![]()
En je praat zelf nu over enkele tientallen MB's.
Kom op zeg, dat is wel beetje mierennneukerig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |