Meestal halen ze daar toch nog vrije dagen en vakantiedagen vanaf?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:27 schreef Chanz0r het volgende:
Ik wil dus graag ontslag nemen, maar heb officieel een opzegtermijn. Hoe kan ik dit het best aanpakken en is het normaal dat dit soort regels gesteld worden?
Dat hangt wel een beetje af van de omstandigheden vh geval he, we hebben het hier over offpiste skien. Onderstaand heeft toch niet echt een beperkt risico:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 07:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je botten breken bij skieen is iets wat een beperkt risico is. Wanneer je teveel zuipt, zul je een kater krijgen wanneer je daarvoor gevoelig bent en dat weet je. Een risico van nabij 100% is nagenoeg een zekerheid.
quote:Op maandag 14 januari 2008 19:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
De ziekmelding is niet terecht, want het is ziekte die je zelf in de hand hebt gewerkt.
quote:Op maandag 14 januari 2008 19:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
De ziekmelding is niet terecht, want het is ziekte die je zelf in de hand hebt gewerkt.
Je begeeft je op een hellend vlak. Als je verkouden bent 'had je niet naar buiten moeten gaan zonder jas'. Heel veel ziektes worden dan achteraf, volgens de mening van de bedrijfsleider, ineens voorkoombaar.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:11 schreef Alicey het volgende:
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:43 schreef mgerben het volgende:
Deze zaak klinkt steeds meer als een bedrijfsleider die een onwetende parttimer onder druk probeert te zetten om zijn/haar roosterproblemen op te lossen.
Whe, iedereen met kanker en aids enzo ook zekerquote:Op maandag 14 januari 2008 19:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kom, we geven ons opquote:
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:03 schreef Sloper het volgende:
De enige die het recht heeft om te zeggen dat jij ook maar iets moet doen als jij hebt ziekgemeld is de Arbo-arts.
En als je werkgever met een advies van de arboarts (met evt een 2nd opinion) naar de recht stapt wordt hij 99,99% zeker in het gelijk gesteld.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:50 schreef r_one het volgende:
[..]
![]()
Op de keper beschouwd geeft de arbo-arts slechts een advies aan de werkgever.
Als hij conform dat advies gehandeld heeft ja. Maar hier is de zaak juist andersom: als de arbo-arts "ziek" adviseert en de werkgever beslist anders, krijgt de werknemer 99,99% zeker gelijk van de rechter.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:29 schreef Sloper het volgende:
En als je werkgever met een advies van de arboarts (met evt een 2nd opinion) naar de recht stapt wordt hij 99,99% zeker in het gelijk gesteld.
Dat is toch ook wat ik in mijn 1ste post heb betoogd?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Als hij conform dat advies gehandeld heeft ja. Maar hier is de zaak juist andersom: als de arbo-arts "ziek" adviseert en de werkgever beslist anders, krijgt de werknemer 99,99% zeker gelijk van de rechter.
Neen. Jij legde daar het exclusieve recht neer bij de arbo-arts en dát ligt juist bij de werkgeverquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:53 schreef Sloper het volgende:
Dat is toch ook wat ik in mijn 1ste post heb betoogd?
Okok, dat is waar. Maar in dit geval kan het 1 niet zonder het ander. Dus is de werkgever voor 99,99% afhankelijk van de arbo-arts. Accoord?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Neen. Jij legde daar het exclusieve recht neer bij de arbo-arts en dát ligt juist bij de werkgever
In de praktijk komt het daar wel op neer ja, omdat een advies van de arbo-arts zeer zwaar weegt (en een overrulend deskundigenoordeel van het UWV nog vele malen zwaarder).quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:16 schreef Sloper het volgende:
Okok, dat is waar. Maar in dit geval kan het 1 niet zonder het ander. Dus is de werkgever voor 99,99% afhankelijk van de arbo-arts. Accoord?
Eenschquote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:25 schreef r_one het volgende:
[..]
In de praktijk komt het daar wel op neer ja, omdat een advies van de arbo-arts zeer zwaar weegt (en een overrulend deskundigenoordeel van het UWV nog vele malen zwaarder).
De eer aan jezelf houden? Niet naar hun niveau afdalen? Volwassen zijn?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:32 schreef DroogDok het volgende:
Zie niet in waarom je donderdag moet gaan werken, afgezien van het geld natuurlijk
En zij jou maar uitzuigen zeker! Dit soort werkgevers moet aan de schandpaal m..i.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:34 schreef EvL. het volgende:
De eer aan jezelf houden? Niet naar hun niveau afdalen? Volwassen zijn?
Beetje jammer.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:20 schreef Chanz0r het volgende:
Uiteindelijk ook gezegt dat ik mijn ontslag in wil dienen, omdat het allemaal zo raar moet gaan blijkbaar, en er dus eigenlijk gewoon tegen me gelogen word, en dat ik me daar sowieso niet helemaal op m'n plek voel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |