abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2008 @ 18:55:32 #203
156146 Bron
Positive user
pi_57132372
Mijn moeder heeft nu sinds een week een nieuwe super smoker. Hij heeft een week prima gewerkt alleen sinds een paar dagen doet hij het soms niet en sinds vandaag doet hij helemaal niks meer. Hiervoor heeft ze hetzelfde probleem gehad met 2 andere supersmokers, deze heeft ze teruggebracht naar de winkel.

Ik neem aan dat dit een bekend probleem is aangezien ze nu al 3 supersmokers heeft gehad die alle 3 na een korte tijd niet meer schijnen te werken.
Moet je zo´n ding nog reinigen ofzo? Hij is gewoon helemaal opgeladen, ook zit er een nieuwe cardridge in maar er komt gewoon geen rook meer uit.
pi_57273148
Ik heb 'm al een hele tijd niet gebruikt . Ben vandaag maar weer eens begonnen. Echte sigaretten zijn op, en worden voorlopig niet gekocht .

Hoe gaat het met Yvonne ?
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_57273528
Ik heb op de huishoudbeurs ( ) de 'mini cig' gekocht. 60 euro, maar ik vond het echt prima te roken. Heb hem nu op mijn kamer liggen, in dit huis is de afspraak dat er alleen beneden gerookt mag worden niet boven/in bed, dus als ik boven achter de pc zit neem ik af en toe een paar hijsjes van m'n mini cig. Het blijft een maf, topzwaar ding, maar de smaakt valt me 100% mee en ik heb er ook genoeg aan na een paar hijsjes, terwijl ik toch een sigaretje of 25 minimaal per dag rook. Ik had verwacht dat ik elke keer als ik die mini cig zou pakken 40 hijsjes zou nemen voor ik het zat was, maar na een stuk of 8 hijsjes is mijn nicotine level weer op peil
Vivre
  dinsdag 18 maart 2008 @ 20:19:35 #206
142049 groofoo
Stil is !
pi_57460694
Nieuw zeeland onderzoek rapport

vertaling van de samenvatting

De Ruyan E-sigaret is ontworpen als een veilig alternatief voor roken, en na een nader onderzoek van een aantal aspekten, lijkt het erop dat dit doel is bereikt. De vernuftige elektronica verstuift, apart voor elke inhalering, zeer kleine hoeveelheden nicotine opgelost in propyleenglycol, twee kleine, goedbekende moleculen met uitstekende veiligheids-profielen – in een fijne nevel. Elke inhalering bevat een derde tot de helft van de nicotine in één inhalering van een gemiddelde normale sigaret. De vloeistof in de vulling is tabaks-vrij, en er vindt geen verbranding plaats.
Eenmaal in de verkoop, hangt het voortzetten van het veiligheidsprofiel af van : 1) goede fabricage en zuiverheid van de nicotine en propyleenglycol volgens geneesmiddelenstandaard die gebruikt wordt in de vullingen . 2) het voorkómen van gedeeld gebruik hetgeen zou kunnen resulteren in besmetting over en weer.
In het eerste kwartaal van 2008, test de Clinical Trials Unit van de Univesiteit van Auckland de effectiviteit van het verhogen van de nicotinespiegels in het bloed en het afnemen van de behoefte aan normale sigaretten.

* Dit rapport is erop gericht om 'wetgevenden' in beginsel bekend te maken met de veiligheid van de Ruyan E- Sigaret, en de mogelijke risico’s en voordelen van het toestaan van de verkoop.
* Verdere onderzoeken zijn gepland door Health New Zealand tot maart 2008. De belangrijkste conclusies van dit rapport echter, zijn reeds duidelijk.

voor verdere info zie www.e-cigaret.com (FreE-Smokers forum)
pi_57463843
Ik heb er ook een gekocht, een Sedansa. Na wat heen en weer gestuur (accu's stuk, verdamper stuk) werkte het geheel prima. Twee smaken erbij, tobacco en Marlboro, de laatste beviel prima.
Toch ben ik maar helemaal gestopt, nu twee weken geleden, omdat ik heb gelezen dat nicotine slecht is voor de opbouw van onderdelen van je rug en ik de laatste tijd behoorlijke rugproblemen heb.
Dus jammer van de aankoop, maar toch heb ik het liever zo. Iedereen succes gewenst met digitaal roken, het is beter dan sigaretten roken.
  zondag 23 maart 2008 @ 04:19:02 #208
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_57552393
Mijn sigaretten zijn wéér duurder geworen. Vier euro voor een pakje Gauloises, dat is in mijn geval jaarlijks 365 x 4 = 1460 euro....

Daarom heb ik net in een semi-opwelling een RuToo besteld. In verband met Pasen zal ie waarschijnlijk dinsdag of woensdag bezorgd worden. Ik ben heel benieuwd, en zal jullie op de hoogte houden
pi_57554481
Yvonne, nog steeds gestopt en aan de SuperSmoker?
  donderdag 27 maart 2008 @ 02:47:20 #210
152583 Schlumberger
pi_57640044
Zoals ik eerder in dit topic schreef heb ik een RuToo gekocht. Hij is vanmiddag door de postbode bezorgd, en ik was als verstokte roker heel benieuwd hoe het zou zijn. Inmiddels gebruik ik hem al een paar uur, en het is best oké!

Mijn eerste indrukken waren om eerlijk te zijn niet al te best; Het 'ding', zoals Yvonne het noemt, ziet er belachelijk groot en kitscherig uit. Het was bovendien tamelijk onduidelijk hoe ik hem in elkaar moest zetten, en de verpakking rook erg vies en chemisch.

Eenmaal werkende viel het me gelukkig best mee! Ik ben een liefhebber van Gauloises sigaretten, zware shag en een sigaartje op z'n tijd, dus dit was wel een wereld van verschil. De hele ervaring komt in de verste verte niet overeen met het roken van een shaggie of een sigaret. Een ruwe omschrijving zou zijn dat je stoom inademt met een prettige zoetige bijsmaak. Ikzelf omschrijf het als appeltabak, een goede vriendin omschreef het als aardbeien Het vervelendste hiervan is dat de 'gier', het scherpe gevoel in je keel, totaal onbreekt. De sensatie van brandende rook in je mond/keel is geheel afwezig.

Wat je echter wél ervaart, is de nicotine. Ik rook meestal één of twee sigaretjes per uur, maar ik heb er sinds ik dit ding heb geen behoefte aan! Ik heb als alternatief voor roken een tijdje terug nicotinekauwgom geprobeerd, maar ik miste het idee dat ik iets in mijn mond had om aan te lurken. Zoals iemand eerder in dit topic al schreef heb je na een paar trekjes van de e-sigaret een 'verzadigd' gevoel, wat ervoor zorgt dat je geen echte sigaret meer hoeft te roken.

Wat erg nadelig is, is dat het ding niet 'op' raakt. Een normaal peukje zorgt ervoor dat je een soort van maat kan houden, aangezien je sigaretje op een gegeven moment opgebrand is. De RuToo ligt hier gewoon, en ik kan op elk gewenst moment een trekje nemen. Dit zorgt er in principe voor dat ik misschien teveel gebruik. Vandaar dat ik hem nu steeds in de la van mijn bureau gooi, in plaats van hem tussen de F-toetsen en de QWERTY van mijn toetsenbord leg

Wat een lang verhaal! Ik zal er maar even een conclusie aan breien: Al met al vind ik dat de RuToo een goed alternatief is. Het haalt het qua smaak natuurlijk niet bij een echt sigaretje, en ik zal waarschijnlijk nog steeds af en toe mijn Gauloises roken, maar het is een stuk gezonder, makkelijker, goedkoper en schoner dan the real thing.
pi_58825046
Hoeveel mensen gebruiken de supersmoker eigenlijk nog? En is het gelukt om met zo'n smoker helemaal te stoppen met roken?

Mij in ieder geval niet.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  vrijdag 11 juli 2008 @ 09:18:44 #212
28033 Pek
je moet wat
pi_60035510
Ja hoe zit dat?
Ik hoor niemand er meer over, zie niemand ermee rondlopen, de sigarenboer verkoopt ze niet meer en ze worden tegen dumpprijzen aangeboden op het net. Van hype naar flop van het jaar in een paar maanden?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 10:15:13 #213
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60036283
mn ma heeft hem in de kast liggen en ze rookt nog steeds als een ketter. Dus nee, hij werkt niet en het was in haar geval weggegooit geld.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:35:33 #214
28033 Pek
je moet wat
pi_60041561
Als ze er toch niets mee doet....
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:39:18 #215
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60041671
[TK] Ismoke

Alleen dan geen 50 euri meer
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:50:59 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_60041990
Zou yvonne nog gebruik maken van haar SuperSmoker?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_60042432
Ik ben afgelopen dagen een paar keer uit eten geweest en heb nog nergens iemand zo'n ding zien "roken", ik heb er zelf ook een, maar zal er niet snel een mee nemen naar een restaurant. Op een of andere manier voel je je daar niet gemakkelijk bij. Net zo min als de mensen die tussen de gangen door even naar buiten wippen om een sigaret te roken, het is een raar gezicht en het is zelf een beetje genant als je het doet.
Maar goed, op een gegeven moment na een paar biertjes en geen gesprekstof meer ben ik ook maar even bij de ingang gaan staan.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:15:57 #218
152583 Schlumberger
pi_60042556
Ik ben hem al heel lang kwijt
  † In Memoriam † vrijdag 11 juli 2008 @ 16:14:58 #219
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_60043947
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 09:18 schreef Pek het volgende:
Ik hoor niemand er meer over, zie niemand ermee rondlopen, de sigarenboer verkoopt ze niet meer en ze worden tegen dumpprijzen aangeboden op het net. Van hype naar flop van het jaar in een paar maanden?
Het lijkt er wel op. Ik zie er ook niemand (meer) met zo'n ding.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 16:27:28 #220
28033 Pek
je moet wat
pi_60044186
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:10 schreef Dirkh het volgende:
het is een raar gezicht en het is zelf een beetje genant als je het doet.
Met zo'n ding van Qwea wel ja, die is 15 cm lang Alsof je aan een ballpen staat te lurken. Maar die nieuwe Rutoo 2.0 is maar 9 cm, dat is een beetje joint ook.

Maar dan loop je weer het gevaar dat ze je op je bek rammen omdat het er té echt uitziet
  zaterdag 12 juli 2008 @ 01:50:21 #221
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_60054370
Ik heb er echt maar een paar trekjes van genomen . Heb al een tijdje een partysmoker, maar het is het toch echt niet .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:44:53 #222
28033 Pek
je moet wat
pi_60176725
Ondanks de lauwe reacties hier heb ik er toch maar een aangeschaft en het bevalt me prima! Ik ben in 3 dagen van 20+ peuken naar 4/5 per dag gegaan en dat is voor mij al heel wat. Ik combineer de rutoo met shaggies van Dutch Spirit om toch het idee van echt roken te houden en alleen als het echt niet meer gaat (na een paar biertjes) rook ik een echte peuk. Mijn eerste doel is naar een pakje shag in de week te gaan (voorheen 1 per 2 dagen) en dan verder afbouwen. Jointjes rook ik nu alleen nog maar met Dutch Spirit, wat erg smakelijk is. Nu maar afwachten hoe het op de lange termijn gaat werken

Alleen wel gaar dat ze 2e hands batterijen geleverd hebben, ze waren niet leeg toen ik ze kreeg, zijn binnen 2 uur opgeladen en ook erg snel weer leeg, terwijl Li-ion batterijen in principe weinig last zouden moeten hebben van een geheugeneffect. Morgen maar eens contact opnemen.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 02:45:16 #223
152583 Schlumberger
pi_60180453
Er wordt vaak gezegd dat je niet volledig kunt stoppen wanneer je het niet écht wil. Ik heb het idee dat de meeste e-rokers (waaronder ikzelf) ook niet echt staan te juichen bij het idee om de nicotine af te zweren.

Ik heb een groot aantal recensies van de e-sigaretten gelezen, en bovendien de Rutoo zelf uitgeprobeerd. Ik vind het een puik alternatief voor roken in sommige situaties; het is prettig om te gebruiken wanneer je liever niet in je huis rookt, of wanneer je 'opgesloten' zit op je werk of in een restaurant. Daar staat helaas wel tegenover dat je nog steeds bijzonder gaat genieten van je échte sigaret die je kunt roken als je eenmaal de kans hebt...

Desalniettemin raad ik het iedere roker aan: tegenwoordig kan je bijna nergens meer roken, en dan is een alternatief altijd welkom. Met een e-sigaret heb je je nicotinefix binnen een halve minuut achter de kiezen, ook al is het een stuk minder lekker dan een gewone sigaret.

Overigens moet ik hier nog wel aan toevoegen dat er tamelijk veel gepruts met toebehoren bij het e-roken komt kijken: Je moet allereerst rekening houden met het opladen van de batterijen (een volle accu gaat hoogstens een dag mee).
Ten tweede is het naar mijn mening bijzonder lastig vast te stellen wanneer een ampul leeg is. Normale tabak is op wanneer het opgebrand is, maar deze nieuwe ampullen worden naarmate je ze oprookt steeds zwakker van smaak. Naarmate je ze oprookt worden ze dus steeds minder lekker. ikzelf vind het erg lastig om het moment vast te stellen waarop ze echt niet meer te roken zijn, en je ze dient te vervangen. But that might be just me
  vrijdag 18 juli 2008 @ 02:57:50 #224
28033 Pek
je moet wat
pi_60180545
Ach, elke peuk die ik minder rook is winst voor mij (ik hoest m'n longen uit m'n lijf ) en dat gefreubel met batterijen en cartridges vind ik juist wel fijn. Zo blijven m'n vingers tenminste bezig, alsof ik een sjekkie aan het rollen ben
pi_60180690
Nou... ondertussen heb ik m´n mini cig een paar maanden, en ik heb hem nog geen één keer zelfs maar opgeladen. In het begin een aantal keer ´gerookt´, maar nu is de nieuwigheid er een beetje vanaf. Toen ik begin juli op vakantie ging met mijn grootouders had ik wel spijt ervan dat ik hem niet meegenomen heb (vergeten) want nu je niet meer mag roken in de horeca, en dus ook niet in het hotel, is het gewoon klote om elke keer als je zin hebt in een peuk dat hele hotel door te hobbelen. Vooral 's nachts heb ik regelmatig liggen vloeken omdat ik echt geen zin had om uit bed te gaan, me aan te kleden en dan buiten in de kou te gaan staan. Voor dat soort gelegenheden denk ik dat de mini cig wel een fijne uitkomst is,

Maar, tja, ik denk dat ik mezelf gewoon aan moet leren om dat ding bij me te hebben. Maar zodra hij niet in de buurt ligt denk ik er ook niet aan en gebruik ik hem dus ook niet.

Daarbij blijft m'n echte sigaretje gewoon lekkerder...
Vivre
pi_61763329
quote:
WHO: Elektronische sigaret giftig
GENEVE - De zogenoemde elektronische sigaret, die door de producenten wordt gepresenteerd als een tabaksvervangende therapie om van het klassieke roken af te komen, kan in feite zeer giftig zijn. Daarvoor heeft de Wereldgezondheidsorganisatie WHO vrijdag gewaarschuwd.

„Het is 100 procent onjuist om te bevestigen dat dit een therapie voor rokers is om te stoppen”, aldus Douglas Bettcher, hoofd van het departement tabak van de WHO. „Er zit een aantal chemische toevoegingen in het product die heel erg giftig kunnen zijn”.

De e-sigaret bevat geen tabakswaar en brandt niet, waardoor er geen schadelijke stoffen zoals teer en koolmonoxide in het lichaam komen. De elektronische sigaret bevat wel de schadelijke en verslavende stof nicotine. Volgens critici geeft de e-sigaret ook te hoge concentraties nicotine af.
bron
  vrijdag 19 september 2008 @ 17:47:06 #227
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_61764550
Kunnen
Lekker duidelijk...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_61765455
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 17:47 schreef -skippybal- het volgende:
Kunnen
Lekker duidelijk...
Ze doelen op de nicotine, die is giftig.
Dat klopt helemaal, maar dat is niks nieuws. Het argument dat rokers anderen schaden is komen te vervallen bij het gebruik van de e-sigaret. Dus hebben ze nu besloten te roepen dat nicotine slecht is.
Nicotine is verslavend en bij te grote hoeveelheden giftig. Ik weet niet hoe het met de rest van Nederland is, maar voor mij was dat al enige jaren bekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')