Zoals ik eerder in dit topic schreef heb ik een RuToo gekocht. Hij is vanmiddag door de postbode bezorgd, en ik was als verstokte roker heel benieuwd hoe het zou zijn. Inmiddels gebruik ik hem al een paar uur, en het is best oké!
Mijn eerste indrukken waren om eerlijk te zijn niet al te best; Het 'ding', zoals Yvonne het noemt, ziet er belachelijk groot en kitscherig uit. Het was bovendien tamelijk onduidelijk hoe ik hem in elkaar moest zetten, en de verpakking rook erg vies en chemisch.
Eenmaal werkende viel het me gelukkig best mee! Ik ben een liefhebber van Gauloises sigaretten, zware shag en een sigaartje op z'n tijd, dus dit was wel een wereld van verschil. De hele ervaring komt in de verste verte niet overeen met het roken van een shaggie of een sigaret. Een ruwe omschrijving zou zijn dat je stoom inademt met een prettige zoetige bijsmaak. Ikzelf omschrijf het als appeltabak, een goede vriendin omschreef het als aardbeien

Het vervelendste hiervan is dat de 'gier', het scherpe gevoel in je keel, totaal onbreekt. De sensatie van brandende rook in je mond/keel is geheel afwezig.
Wat je echter wél ervaart, is de nicotine. Ik rook meestal één of twee sigaretjes per uur, maar ik heb er sinds ik dit ding heb geen behoefte aan! Ik heb als alternatief voor roken een tijdje terug nicotinekauwgom geprobeerd, maar ik miste het idee dat ik iets in mijn mond had om aan te lurken. Zoals iemand eerder in dit topic al schreef heb je na een paar trekjes van de e-sigaret een 'verzadigd' gevoel, wat ervoor zorgt dat je geen echte sigaret meer hoeft te roken.
Wat erg nadelig is, is dat het ding niet 'op' raakt. Een normaal peukje zorgt ervoor dat je een soort van maat kan houden, aangezien je sigaretje op een gegeven moment opgebrand is. De RuToo ligt hier gewoon, en ik kan op elk gewenst moment een trekje nemen. Dit zorgt er in principe voor dat ik misschien teveel gebruik. Vandaar dat ik hem nu steeds in de la van mijn bureau gooi, in plaats van hem tussen de F-toetsen en de QWERTY van mijn toetsenbord leg

Wat een lang verhaal! Ik zal er maar even een conclusie aan breien: Al met al vind ik dat de RuToo een goed alternatief is. Het haalt het qua smaak natuurlijk niet bij een echt sigaretje, en ik zal waarschijnlijk nog steeds af en toe mijn Gauloises roken, maar het is een stuk gezonder, makkelijker, goedkoper en schoner dan the real thing.