in de OP staat een redelijke omschrijvingquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:33 schreef H-blast het volgende:
[..]
Okay... ik snap helemaal niets van die stijlen met electro/electronisch enzo.
Is Yelle dan wel electro?
Dat was de OP van een nieuw topic dat ik had gemaakt, even later is 'ie gemerged met dit oude electro topic. Dus nu zitten de oude en nieuwe electro topics bij elkaar zeg maarquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:21 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
![]()
geen van die gasten maken electrodit is de post waar het fout mee ing in het topic, samen met teknomist zijn justice post
hm ja oké!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:36 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
in de OP staat een redelijke omschrijving
nouja levendig, rondom Creme organization / bunker records gebeuren nog wel dingenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:55 schreef JackHerrer het volgende:
Ik dat je voor Justice en aanverwanten beter een ander topic kan aanmaken, want het bevat veel meer elementen als de "echte" electro.
Is er eigenlijk nog een levendige electroscene (als je justice spul enzo niet mee telt) in Nederland, feesten / nieuwe releases,of is het vooral terugkijken op het wat ouder werk?
Crame organisation, creme Jak, bunker 3000, strange life records, clone, margeruita records, Viewlex, murder capital. etc etc.. releasen nog wel dikke shit.. en dat is alleen nog maar een deel van de nederlandse labels.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:55 schreef JackHerrer het volgende:
Ik dat je voor Justice en aanverwanten beter een ander topic kan aanmaken, want het bevat veel meer elementen als de "echte" electro.
Is er eigenlijk nog een levendige electroscene (als je justice spul enzo niet mee telt) in Nederland, feesten / nieuwe releases,of is het vooral terugkijken op het wat ouder werk?
Ik vind vooral de electro tof toen het nog hiphop was, of was het nou andersom?
Heb ik gedaan, maar werd gemerged.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:55 schreef JackHerrer het volgende:
Ik bedoelde meer dat het ook geörienteerd en gecombineerd is op andere stijlen zoals house, rock en disco.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:05 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
Crame organisation, creme Jak, bunker 3000, strange life records, clone, margeruita records, Viewlex, murder capital. etc etc.. releasen nog wel dikke shit.. en dat is alleen nog maar een deel van de nederlandse labels.er is genoeg out there je moet het alleen wel ff vinden
en come on... meer elementen in die fidget crap van justice dan in de echte electro?![]()
geheh je zou die justice shit eens moeten draaien op een westcoast feestjequote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:06 schreef Adames het volgende:
[..]
Heb ik gedaan, maar werd gemerged.
Verder zijn er dan 2 stromingen in de electro. Ik zie niet in waarom dat erg is en waarom de een superieur is boven de ander.
Is niet dat het zo'n groot verschil is als tussen de 2 stijlen hardcore.
Heeft niks met electro te maken imoquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:11 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat het ook geörienteerd en gecombineerd is op andere stijlen zoals house, rock en disco.
Daft Punk is iedereen ook al vergeten.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:15 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
geheh je zou die justice shit eens moeten draaien op een westcoast feestje, wordt je gelynched...maar het verschil is erg groot.. die echt electro is tijd loos die justice crap hoor je over 3 jaar niemand meer over..
Goed topic. Gaan we vanaf nu alles duidelijk scheiden. Geen Justice meer hier.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:05 schreef icebliss het volgende:
Hier is het nieuwe topic voor de fans van de nieuwe electro: Electro New Style #1
Hee ik heb ook m'n steentje bijgedragenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:17 schreef IrfieJ het volgende:
maar het topic is dus weer geclaimed door echte electro, my work is done... nu irl die shizzle pitchen
Ik luister nog heel vaak (bijna dagelijks) Daft Punk!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:19 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Daft Punk is iedereen ook al vergeten.
Daft punk vergelijken met een justice of een van die andere dwarrels.. de daft blijft geniaal.. oook al zijn ze tot eindeloos gesampeld.. je kan geen radio zender opzetten of je hoort wel een daft punk sample erin zitten..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:19 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Daft Punk is iedereen ook al vergeten.
zelf waren het ook samplekoningen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:59 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
Daft punk vergelijken met een justice of een van die andere dwarrels.. de daft blijft geniaal.. oook al zijn ze tot eindeloos gesampeld.. je kan geen radio zender opzetten of je hoort wel een daft punk sample erin zitten..
wat jij wilt!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:03 schreef Yorrit het volgende:
[..]
zelf waren het ook samplekoningen.
en geen electro maar house
quote:Date
24 Apr 2010
event
Disco 3000 / Urban Tribe LIVE
artists
URBAN TRIBE live feat. Kenny Dixon Jr, Drexciyan DJ Stingray & Heinrich Mueller aka Gerald Donald. all part of DISCO3000 with support by San Proper & Antal
genre
House, Techno, Disco
Price
¤ 15,00
Reservation Fee:
¤ 1
Comments
quote:Programma Off Centre 2010
WOENSDAG 26 MEI: DAY 1
Melkweg Oude Zaal - Dopplereffekt LIVE / aftershow by Funckarma LIVE / Freek Fabricius
ze kwamen hard zaterdag!quote:Op maandag 15 maart 2010 02:17 schreef Golden_Pauper het volgende:
dus hier is het echte topicik werd al raar aan gekeken toen ik met i-f en legowelt aankwam
Haha ja iedereen luistert tegenwoordig electro (of elektro, want dat klinkt hipper) maar als je dan begint over Rother, legowelt, kraftwerk hebben ze geen flauw idee waar je het over hebt.quote:Op maandag 15 maart 2010 02:17 schreef Golden_Pauper het volgende:
dus hier is het echte topicik werd al raar aan gekeken toen ik met i-f en legowelt aankwam
quote:Op maandag 17 mei 2010 13:06 schreef IrfieJ het volgende:
[28-30 Mei] IntergalacticFM Micro Festival
Yeah een echte electro.disco/acid/vagegoede muziek parteeeej met BBQ en platen beurs! en super cheap!
bij gebrek aan een noizehub festival...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Electro_%28muziekstijl%29quote:electro is een muziekstijl die valt onder de meer algemene noemer elektronische muziek.
Het is oorspronkelijk een stijl die ontstaan is aan het eind van de jaren 1960. Groepen als het Duitse Can waren de pioniers van het genre, toen nog Krautrock genaamd. Maar de bekende droge elektronische sound van electro ligt bij de Duitse groep Kraftwerk en ook het Japanse Yellow Magic Orchestra in het begin en midden van de jaren 1970.
De naam Electro is waarschijnlijk afkomstig uit Japan als variant en nieuw gedefinieerd hokje voor de Duitse benaming voor elektronische muziek, elektrischen Klangmusik, dit was eigenlijk de brede benaming voor het genre.
Het bekendste subgenre Electro Funk wordt vaak ook gewoon bij Electro gerekend. Electro Funk zou een afkorting zijn van "electronic funk". Het subgenre is mengeling van Duitse/Japanse electro muziek met Amerikaanse funk. Begin 1980er jaren was deze sound enorm populair. De electro funk uit die tijd ging hand in hand met de breakdance-rage. Bekende artiesten uit die tijd zijn Afrika Bambaataa ("Planet Rock", 1982), Egyptian Lover, Newcleus, Man Parrish en Cybotron, een project met onder andere technopionier Juan Atkins. De meer energieke Electro of Electro Funk met invloeden van de Disco/New Wave met Hiphop wordt vaak geduid als Electro Boogie.
Het electro-geluid wordt getypeerd door de prominente aanwezigheid van oude drumcomputers zoals de Roland TR-808 en Roland TR-909. Een ander typerend element is het robotachtige stemgeluid dat wordt vervormd door een vocoder.
Substijlen van electro zijn electro hop, Miami Bass, freestyle, techno bass, ghettotech en breakdance-muziek (Electro Boogie). Het genre heeft ook een enorme invloed gehad op techno en breakbeat.
Electro trekt in de jaren na de eeuwwisseling weer veel aandacht met artiesten als Anthony Rother en DMX Krew en dj's als Dave Clarke. De populaire nieuwe scène electroclash mengt electro met new wave en synthpop. Onder meer Fischerspooner, Miss Kittin, Felix Da Housecat, Vitalic en het Belgische Vive la Fête zijn bekende electroclash-artiesten.
Momenteel wordt de term electro ook veel gebruikt voor elektronische bands binnen de new wave/gothic scene (variërend van de toegankelijke futurepop van VNV Nation, over de meer duistere EBM tot de hellectro van Hocico).
De meest bekende Nederlandse electro-artiest is I-F (Inter-Ference), een pseudoniem voor de Haagse dj/producer Ferenc van der Sluijs. Zijn electro-klassieker "Space Invaders Are Smoking Grass" (1997) wordt gerekend tot één van de eerste electroclash-nummers, hoewel het gewoon electro is.
nopes, maar ken het concept en de verhalen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:20 schreef technopunx het volgende:
Als je op de gastenlijst kan komen,zou ik zeker gaan. Al vaker geweest?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |