abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73908410
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:33 schreef H-blast het volgende:

[..]

Okay... ik snap helemaal niets van die stijlen met electro/electronisch enzo.
Is Yelle dan wel electro?
in de OP staat een redelijke omschrijving
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:53:39 #102
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_73908966
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:21 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

geen van die gasten maken electro dit is de post waar het fout mee ing in het topic, samen met teknomist zijn justice post
Dat was de OP van een nieuw topic dat ik had gemaakt, even later is 'ie gemerged met dit oude electro topic. Dus nu zitten de oude en nieuwe electro topics bij elkaar zeg maar Verder kan je dit geen electro vinden, maar aan deze muziek hangt tegenwoordig wel het label 'electro' (zie ook alle andere users die met soortgelijke muziek aankomen). Dus is dit gewoon de goede plaats om dit soort muziek te bespreken lijkt me.
Tranquillo
pi_73909009
Ik dat je voor Justice en aanverwanten beter een ander topic kan aanmaken, want het bevat veel meer elementen als de "echte" electro.
Is er eigenlijk nog een levendige electroscene (als je justice spul enzo niet mee telt) in Nederland, feesten / nieuwe releases,of is het vooral terugkijken op het wat ouder werk?
Ik vind vooral de electro tof toen het nog hiphop was, of was het nou andersom?

woensdag 21 oktober 2009 @ 11:56:10 #104
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_73909037
Ik hád dus een nieuw topic aangemaakt, zie die post die IrfieJ heeft gequote op de vorige pagina.
Edit: maar ik maak wel een nieuwe.
Tranquillo
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:58:39 #105
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_73909121
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:36 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

in de OP staat een redelijke omschrijving
hm ja oké!
Mijn muziek collectie is te groot om er zo even electro uit te halen, maar ik ken wel Shoc Corridor. Dat is minimal electro/dark wave.
Maar dat lijkt allemaal zóveel op elkaar
pi_73909160
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:55 schreef JackHerrer het volgende:
Ik dat je voor Justice en aanverwanten beter een ander topic kan aanmaken, want het bevat veel meer elementen als de "echte" electro.
Is er eigenlijk nog een levendige electroscene (als je justice spul enzo niet mee telt) in Nederland, feesten / nieuwe releases,of is het vooral terugkijken op het wat ouder werk?
nouja levendig, rondom Creme organization / bunker records gebeuren nog wel dingen

zaterdag komt dit festijn eraan

flyer klopt niet meer, het is verhuisd naar zaterdag 24 september in de Melkweg!
  woensdag 21 oktober 2009 @ 12:05:07 #107
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_73909315
Hier is het nieuwe topic voor de fans van de nieuwe electro: Electro New Style #1
Tranquillo
pi_73909334
quote:
Ik vind vooral de electro tof toen het nog hiphop was, of was het nou andersom?
Crame organisation, creme Jak, bunker 3000, strange life records, clone, margeruita records, Viewlex, murder capital. etc etc.. releasen nog wel dikke shit.. en dat is alleen nog maar een deel van de nederlandse labels. er is genoeg out there je moet het alleen wel ff vinden

en come on... meer elementen in die fidget crap van justice dan in de echte electro?
pi_73909354
quote:
Heb ik gedaan, maar werd gemerged.
Verder zijn er dan 2 stromingen in de electro. Ik zie niet in waarom dat erg is en waarom de een superieur is boven de ander.

Is niet dat het zo'n groot verschil is als tussen de 2 stijlen hardcore.
pi_73909489
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:05 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

Crame organisation, creme Jak, bunker 3000, strange life records, clone, margeruita records, Viewlex, murder capital. etc etc.. releasen nog wel dikke shit.. en dat is alleen nog maar een deel van de nederlandse labels. er is genoeg out there je moet het alleen wel ff vinden

en come on... meer elementen in die fidget crap van justice dan in de echte electro?
Ik bedoelde meer dat het ook geörienteerd en gecombineerd is op andere stijlen zoals house, rock en disco.
pi_73909616
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:06 schreef Adames het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, maar werd gemerged.
Verder zijn er dan 2 stromingen in de electro. Ik zie niet in waarom dat erg is en waarom de een superieur is boven de ander.

Is niet dat het zo'n groot verschil is als tussen de 2 stijlen hardcore.
geheh je zou die justice shit eens moeten draaien op een westcoast feestje , wordt je gelynched...maar het verschil is erg groot.. die echt electro is tijd loos die justice crap hoor je over 3 jaar niemand meer over..
  woensdag 21 oktober 2009 @ 12:16:36 #112
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_73909664
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:11 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat het ook geörienteerd en gecombineerd is op andere stijlen zoals house, rock en disco.
Heeft niks met electro te maken imo
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_73909710
maar het topic is dus weer geclaimed door echte electro, my work is done... nu irl die shizzle pitchen
pi_73909765
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:15 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

geheh je zou die justice shit eens moeten draaien op een westcoast feestje , wordt je gelynched...maar het verschil is erg groot.. die echt electro is tijd loos die justice crap hoor je over 3 jaar niemand meer over..
Daft Punk is iedereen ook al vergeten.
pi_73909945
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:05 schreef icebliss het volgende:
Hier is het nieuwe topic voor de fans van de nieuwe electro: Electro New Style #1
Goed topic. Gaan we vanaf nu alles duidelijk scheiden. Geen Justice meer hier.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_73915598
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:17 schreef IrfieJ het volgende:
maar het topic is dus weer geclaimed door echte electro, my work is done... nu irl die shizzle pitchen
Hee ik heb ook m'n steentje bijgedragen

Ik kan die hedendaagse 'electro' niet uitstaan. Aan de andere kant hoor ik dan wel voornamelijk de radiohitjes, en da's sowieso al crap.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 15:47:29 #117
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_73916735
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:19 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Ik luister nog heel vaak (bijna dagelijks) Daft Punk!
pi_73925847
pffff.. nou, bedankt voor het posten van al die clipjes hoor maar als dat echte electro is ga ik snel naar de nieuwe thread. Wát een tamme ouwelullenhouse zeg. Veel plezier ermee hier...
pi_73944436
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:19 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Daft punk vergelijken met een justice of een van die andere dwarrels.. de daft blijft geniaal.. oook al zijn ze tot eindeloos gesampeld.. je kan geen radio zender opzetten of je hoort wel een daft punk sample erin zitten..
pi_73944571
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:59 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

Daft punk vergelijken met een justice of een van die andere dwarrels.. de daft blijft geniaal.. oook al zijn ze tot eindeloos gesampeld.. je kan geen radio zender opzetten of je hoort wel een daft punk sample erin zitten..
zelf waren het ook samplekoningen.
en geen electro maar house
pi_73944991
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:03 schreef Yorrit het volgende:

[..]

zelf waren het ook samplekoningen.
en geen electro maar house
wat jij wilt!
pi_74840300
tvp
pi_77809057

heerlijk nummertje weer door danny
pi_77878654
mr Fucking consumer op de decks

[13-3] The Westcoast Sound of Holland
pi_78440366
Net de cd (Attack, Decay, Release ofzo) van Simian Mobile Disco gekocht, tof album.
pi_78440676
mooie dingen vooruitzicht
quote:
Date

24 Apr 2010
event

Disco 3000 / Urban Tribe LIVE
artists

URBAN TRIBE live feat. Kenny Dixon Jr, Drexciyan DJ Stingray & Heinrich Mueller aka Gerald Donald. all part of DISCO3000 with support by San Proper & Antal
genre
House, Techno, Disco
Price
¤ 15,00
Reservation Fee:
¤ 1
Comments
quote:
Programma Off Centre 2010

WOENSDAG 26 MEI: DAY 1

Melkweg Oude Zaal - Dopplereffekt LIVE / aftershow by Funckarma LIVE / Freek Fabricius
pi_79076048

Hij komt!!!!!!
pi_79157159
dus hier is het echte topic ik werd al raar aan gekeken toen ik met i-f en legowelt aankwam
.
pi_79159903
quote:
Op maandag 15 maart 2010 02:17 schreef Golden_Pauper het volgende:
dus hier is het echte topic ik werd al raar aan gekeken toen ik met i-f en legowelt aankwam
ze kwamen hard zaterdag!
pi_79170555
quote:
Op maandag 15 maart 2010 02:17 schreef Golden_Pauper het volgende:
Haha ja iedereen luistert tegenwoordig electro (of elektro, want dat klinkt hipper) maar als je dan begint over Rother, legowelt, kraftwerk hebben ze geen flauw idee waar je het over hebt.

Falers
pi_79301509
pi_79321834
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:06 schreef Yorrit het volgende:

[..]

ze kwamen hard zaterdag!
ja damn, net gemist. hoe was t dan. o wacht check dat topic wel :p
.
pi_79496626
http://www.godspill.net/Default.aspx?Page=Godspill_Detail&P1=00000675

weer nieuwe Legowelt damn die gast is echt productief! en weer kwaliteit!
pi_79850221
http://radio.intergalacticfm.com/1.m3u

Live donatie show ! super vette vage muziek live i-f, Legowelt, godspill, tlr, Elektrovolt! etc..
pi_81145560
vanavond hier in Nijmegen in de merleyn. http://www.doornroosje.nl/ProgrammaDetail.aspx?eventid=404645&id=320462

vr 7 mei | Open: 23:00 | Start: 23:00 | Geen toegang na: 5:00 | Einde: 5:00
dance techno, house, electro, italo, disco, detroit, chicago
Front024 @ Merleyn
Merleyn
Orgue Electronique - live + Axxonlab - live + Endfest + HerrFer + VJ's TiTech & Fos-For Rang

¤ 7,00
.
pi_81530969
[28-30 Mei] IntergalacticFM Micro Festival

Yeah een echte electro.disco/acid/vagegoede muziek parteeeej met BBQ en platen beurs! en super cheap!
bij gebrek aan een noizehub festival...
  maandag 17 mei 2010 @ 15:03:56 #137
79815 Awakie
Underworld
pi_81535463
tvp
Technobaby
pi_81535990
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:06 schreef IrfieJ het volgende:
[28-30 Mei] IntergalacticFM Micro Festival

Yeah een echte electro.disco/acid/vagegoede muziek parteeeej met BBQ en platen beurs! en super cheap!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 17 mei 2010 @ 15:35:38 #139
136780 Nosh
hurpdurp
pi_81536669
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:06 schreef IrfieJ het volgende:
dit jaar geen noizehub festival? .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_81536737
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:35 schreef Nosh het volgende:

[..]

dit jaar geen noizehub festival? .
Nopes...
  maandag 17 mei 2010 @ 15:44:32 #141
136780 Nosh
hurpdurp
pi_81537042
Zonde. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_81538839
hey de nl wiki geeft gewoon een goede beschrijving
quote:
electro is een muziekstijl die valt onder de meer algemene noemer elektronische muziek.

Het is oorspronkelijk een stijl die ontstaan is aan het eind van de jaren 1960. Groepen als het Duitse Can waren de pioniers van het genre, toen nog Krautrock genaamd. Maar de bekende droge elektronische sound van electro ligt bij de Duitse groep Kraftwerk en ook het Japanse Yellow Magic Orchestra in het begin en midden van de jaren 1970.

De naam Electro is waarschijnlijk afkomstig uit Japan als variant en nieuw gedefinieerd hokje voor de Duitse benaming voor elektronische muziek, elektrischen Klangmusik, dit was eigenlijk de brede benaming voor het genre.

Het bekendste subgenre Electro Funk wordt vaak ook gewoon bij Electro gerekend. Electro Funk zou een afkorting zijn van "electronic funk". Het subgenre is mengeling van Duitse/Japanse electro muziek met Amerikaanse funk. Begin 1980er jaren was deze sound enorm populair. De electro funk uit die tijd ging hand in hand met de breakdance-rage. Bekende artiesten uit die tijd zijn Afrika Bambaataa ("Planet Rock", 1982), Egyptian Lover, Newcleus, Man Parrish en Cybotron, een project met onder andere technopionier Juan Atkins. De meer energieke Electro of Electro Funk met invloeden van de Disco/New Wave met Hiphop wordt vaak geduid als Electro Boogie.

Het electro-geluid wordt getypeerd door de prominente aanwezigheid van oude drumcomputers zoals de Roland TR-808 en Roland TR-909. Een ander typerend element is het robotachtige stemgeluid dat wordt vervormd door een vocoder.

Substijlen van electro zijn electro hop, Miami Bass, freestyle, techno bass, ghettotech en breakdance-muziek (Electro Boogie). Het genre heeft ook een enorme invloed gehad op techno en breakbeat.

Electro trekt in de jaren na de eeuwwisseling weer veel aandacht met artiesten als Anthony Rother en DMX Krew en dj's als Dave Clarke. De populaire nieuwe scène electroclash mengt electro met new wave en synthpop. Onder meer Fischerspooner, Miss Kittin, Felix Da Housecat, Vitalic en het Belgische Vive la Fête zijn bekende electroclash-artiesten.

Momenteel wordt de term electro ook veel gebruikt voor elektronische bands binnen de new wave/gothic scene (variërend van de toegankelijke futurepop van VNV Nation, over de meer duistere EBM tot de hellectro van Hocico).

De meest bekende Nederlandse electro-artiest is I-F (Inter-Ference), een pseudoniem voor de Haagse dj/producer Ferenc van der Sluijs. Zijn electro-klassieker "Space Invaders Are Smoking Grass" (1997) wordt gerekend tot één van de eerste electroclash-nummers, hoewel het gewoon electro is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Electro_%28muziekstijl%29
pi_81539438
Tvp!
  zondag 23 mei 2010 @ 19:09:04 #144
136780 Nosh
hurpdurp
pi_81797946

(np: TLR - Aus der Reihe (streets of the hague) - 2000, oeiii)
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_92848177
Ik doe mee. Geen link van toffe muziek, maar wel een link van een tof festival, waar ik dit jaar voor de derde keer heen ga.
http://www.blocweekend.com/

Line-up:
Aphex Twin / Magnetic Man/Laurent Garnier / LFO / Moderat / Four Tet / Vitalic / Visionquest / Joy Orbison / Claude Von Stroke / Matthew Dear / Speedy J / Dopplereffekt / Beardyman / Venetian Snares / Mala [DMZ] / Modeselektor / Drop The Lime / Toddla T / Jamie xx / Ben Klock / A Guy Called Gerald / Gentlemans Dub Club / Black Devil Disco Club / King Midas Sound / Apparat / L-Vis 1990 / dOP / Pinch / The Advent / Daedelus / Shackleton / Soul Clap / Jimmy Edgar / Ramadanman / DJ Funk / Loefah / DJ Pete / Rustie / Floating Points / Ikonika / Untold / Oscar Mulero / Iration Steppas / Kyle Hall / Ancient Methods / Redlight / Luke Abbott / Boxcutter / Billy Nasty / Silent Servant / SBTRKT / Will Saul / SDC / Addison Groove / Roska / Al Tourettes / Mary Anne Hobbs / Alva Noto / Global Goon / Legowelt / TLR / Kenny Ken / Orgue Electronique / Mark II [Altern-8] / Placid / AGT Rave Cru / Gemmy / Guido / B12 / Union / Posthuman / Siriusmo / DMX Krew / Radioactive Man / Ceephax Acid crew / Jerome Hill / Dexorcist / ADJ / 214 / Lusinda / Jacques Greene / Union Presents / MAH Presents / Modeselektion / Overkill / Mulletover / Subloaded / Numbers / Resident Advisor / Plex / Outlook / Bodyhammer / I Love Acid / Bleep / Shine
pi_92854498
Inderdaad erg gaaf, maar niet naast de deur :(
pi_92855878
Inderdaad niet naast de deur, maar 9 a 10 uur met de auto valt mee. Het is op een resort, dus je hebt gewoon een huisje. Erg relaxed.
In de zalen ligt gewoon vloerbedekking en ipv een half lauw festival biertje krijg je hier gewoon halve liters tot de rand gevuld.
pi_92856975
jaaah erg zieke line up.. miss ben ik erbij dit jaar, ff kijken of ik een gastenlijst plekje kan veroveren is al een tijdje erg uitverkocht.
pi_92931296
Als je op de gastenlijst kan komen,zou ik zeker gaan. Al vaker geweest?
pi_92955988
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 20:20 schreef technopunx het volgende:
Als je op de gastenlijst kan komen,zou ik zeker gaan. Al vaker geweest?
nopes, maar ken het concept en de verhalen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')