abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 12 januari 2008 @ 03:28:02 #1
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55966715
De Verenigde Staten van Amerika

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 302 Miljoen inwoners (Schatting Juni 2007)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President George W. Bush (Tot 20 Januari 2009)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 4 November 2008.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama\'s, Rusland.


Vlag



Kaart:




Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:

    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV\\\'s voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.


    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Vorige delen:

    Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
  • Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55966745
    tvp alvast, wachtende op een reactie van maartena of iemand anders (no hurries)
      zaterdag 12 januari 2008 @ 03:34:09 #3
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55966768
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 03:23 schreef Teeno het volgende:

    [..]

    Is het daar net zo benauwd als hier wanneer het warm is? Ik heb geen probleem met hete zomers, maar als het er net zo benauwd wordt als hier zie ik er inderdaad van af. Wellicht kan ik er wat eerder heen, en afwachten wanneer het te erg wordt... is Maart een goede tijd om aan te komen?
    De 'benauwdheid' in NL is echt kattepis in vergelijking met bijv. Florida. FL is een moeras simpel bekeken. Heel warm en erg benauwend in de zomer. In de winter is het een ideaal klimaat voor kouwkleumen.

    Sommige mensen vinden het heerlijk, ik ga liever in m'n blote reet een iglo bouwen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 12 januari 2008 @ 03:35:49 #4
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55966785
    Waarom nou weer "#5"

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 12 januari 2008 @ 03:44:15 #5
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55966880
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 03:35 schreef wonderer het volgende:
    Waarom nou weer "#5"

    [FB] Voor de internationale FOK!ers
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55966885
      zaterdag 12 januari 2008 @ 05:38:34 #7
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_55967523
    quote:
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 12 januari 2008 @ 06:21:42 #8
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55967575
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 03:31 schreef Teeno het volgende:
    tvp alvast, wachtende op een reactie van maartena of iemand anders (no hurries)
    Ik ben zelf nooit in Florida geweest, maar mijn vrouw had er 2 jaar geleden een zakelijke conference. Zij zat voor 3 dagen in Orlando, en het was enorm benauwd..... In Nederland heb je van die benauwde zomers waar als je een kratje bier uit de auto tilt dat je loopt te zweten enzo..... denk daar aan, en dan keer 3 ongeveer.

    In April/Mei is Florida nog wel te doen, daarna niet meer. California is vrijwel het hele jaar droog, het is slechts een enkele keer benauwd, en dan slechts lichtjes. Het is dan ook een woestijnklimaat.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 12 januari 2008 @ 06:22:20 #9
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55967577
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 03:35 schreef wonderer het volgende:
    Waarom nou weer "#5"
    Ik protesteer met wonderer mee, en eis een (Deel 5)

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_55967859
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 03:09 schreef Teeno het volgende:

    [..]

    Ik neem aan dat je het meest kans maakt bij het huren van een apartementje/shared room... op bovengenoemde site staan veel leuke locaties.

    Mag ik aannemen dat het geen vereiste is daar te werken als je langer wilt blijven? Ik ben van plan in 2008 zodanig bedrag bij elkaar te sparen dat ik me zonder zorgen bezig kan houden met het verkennen van het land.

    Waarschijnlijke periode mei-augustus 2009, locatie Miami, FL
    Je hebt een visa waiver waarmee je maximaal 90 dagen als toerist mag verblijven. Je mag dus zeker niet werken in de VS zonder een daarvoor bedoeld visum en ook niet langer blijven zonder de juiste papieren.
    pi_55971494
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 09:05 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Je hebt een visa waiver waarmee je maximaal 90 dagen als toerist mag verblijven. Je mag dus zeker niet werken in de VS zonder een daarvoor bedoeld visum en ook niet langer blijven zonder de juiste papieren.
    90 dagen lijkt me lang zat, afhankelijk van de accomodatie die ik kan regelen wil ik per maand bepalen of ik weer terug ga of nog een maand (tot een max van 3 maanden) blijf.
      zaterdag 12 januari 2008 @ 14:32:04 #12
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_55973101
    uit Ohio.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      zaterdag 12 januari 2008 @ 14:53:56 #13
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55973549
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 06:22 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik protesteer met wonderer mee, en eis een (Deel 5)

    Nou vooruit dan maar weer.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 12 januari 2008 @ 18:26:33 #14
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55977709
    quote:
    Op zaterdag 12 januari 2008 09:05 schreef Evil_Jur het volgende:
    Je hebt een visa waiver waarmee je maximaal 90 dagen als toerist mag verblijven. Je mag dus zeker niet werken in de VS zonder een daarvoor bedoeld visum en ook niet langer blijven zonder de juiste papieren.
    Een Visum voor 180 dagen is echter makkelijk geregeld via het Amerikaans consulaat. Wel (ruim) van te voren regelen, en het kost geloof ik een euro of 100 bij elkaar.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_55978363
    Cornholio TVP.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_55978403
    IK zie tot mijn schrik dat ik nog niet op die Frappr kaart sta (tvp).
    Jesus saves but death prevails.
    pi_55989892
    zo ga me dit deel hier ook maar melden.
    Gister geland in San Francisco en blijf hier tot 27 juni om te studeren.

    Vandaag lekker hele dag in het zonnetje gelopen nadat ik gister in de regen weg ben gevlogen
    hmmmm....WAT???
    pi_55990416
    quote:
    Op zondag 13 januari 2008 02:20 schreef Vitamine_C het volgende:
    zo ga me dit deel hier ook maar melden.
    Gister geland in San Francisco en blijf hier tot 27 juni om te studeren.

    Vandaag lekker hele dag in het zonnetje gelopen nadat ik gister in de regen weg ben gevlogen
    is het daar nu echt 'nederlands' zomer weer.
    +- 25 graden, veel zon etc?
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_55990884
    helaas nog geen 25 graden (celsius iig). Komende week wel hele week zonnig en zo rond de 15 graden.
    hmmmm....WAT???
      maandag 14 januari 2008 @ 19:31:10 #20
    65516 gieling
    Live from NYC
    pi_56030660
    Even tvptje, ga in april 2 maanden naar NYC
    pi_56031277
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 19:31 schreef gieling het volgende:
    Even tvptje, ga in april 2 maanden naar NYC
    Lange april maand heb je !
    Jesus saves but death prevails.
    pi_56047416
    En is Wonderer aan het genieten van de sneeuw?

      dinsdag 15 januari 2008 @ 17:25:58 #23
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56052391
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 13:44 schreef Evil_Jur het volgende:
    En is Wonderer aan het genieten van de sneeuw?

    [ afbeelding ]


    Iedereen in de straat heeft snowblowers (zoals op die foto), alleen ik liep gisteren met een sneeuwschep te hannessen

    Gelukkig was een buurman zo aardig om even het stuk bij de brievenbus te doen, anders kregen we vast WEER zo'n briefje van de postbode met hoeveel sneeuw er daar weg moet
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 15 januari 2008 @ 18:20:28 #24
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56053564


    Ik zat gisteren te bellen met wat familie in Chicago.... en hoe KOUD het daar is.... terwijl het hier ruim boven de 20 graden is
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 15 januari 2008 @ 19:48:41 #25
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56055870
    We don't like bugs, please Winter, kill the bugs !
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_56119964
    pff blijft het na een weekje toch nog wel vrij gaar vinden dat het hier nu pas 10 voor 5 is en in Nederland bijna iedereen al in zijn bedje ligt.
    Maar daar zal ik na een tijdje wel vanaf zijn.

    SF is gaaf
    hmmmm....WAT???
    pi_56120829
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 01:48 schreef Vitamine_C het volgende:
    pff blijft het na een weekje toch nog wel vrij gaar vinden dat het hier nu pas 10 voor 5 is en in Nederland bijna iedereen al in zijn bedje ligt.
    Maar daar zal ik na een tijdje wel vanaf zijn.

    SF is gaaf
    Heel Europees: tijdens een gesprek SanFran ipv San Fransisco gebruiken. Vegas voor Las Vegas is wel toegestaan. The Big Apple (New York) is ook iets wat mensen liever niet horen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_56120849
    Ah dan ben ik blijkbaar niet heel europees
    hmmmm....WAT???
    pi_56135705
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 04:59 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Heel Europees: tijdens een gesprek SanFran ipv San Fransisco gebruiken. Vegas voor Las Vegas is wel toegestaan. The Big Apple (New York) is ook iets wat mensen liever niet horen.
    I was a crazy cat in Frisco, man.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 18 januari 2008 @ 19:50:45 #30
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56138072
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 04:59 schreef Lyrebird het volgende:
    Heel Europees: tijdens een gesprek SanFran ipv San Fransisco gebruiken. Vegas voor Las Vegas is wel toegestaan. The Big Apple (New York) is ook iets wat mensen liever niet horen.
    San Dog!

    Los Angeles wordt natuurlijk al eeuwen afgekort als L.A. - Ik zie mensen niet vaak N.Y. gebruiken in gesprekken. "En-Why" klinkt ook minder leuk dan "El-Aa" (engelse uitspraak natuurlijk)

    Wat is er trouwens Europees aan "SanFran", ik hoor een Brit dat echt niet zeggen: "I am going on vacation to San Fran". Maar nu weet ik dat Amerikanen wel vaker iets "Europees" noemen omdat dat cool klinkt, en misschien wel eens Europees zou kunnen zijn.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_56147828
    mag je in alle staten auto rijden vanaf je 16e?
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
      zaterdag 19 januari 2008 @ 04:41:13 #32
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56147878
    Sommige vanaf je vijftiende.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56147910
    damn
    hier staat zelfs al op je 14e
    http://en.wikipedia.org/wiki/Driver_license

    [ Bericht 36% gewijzigd door roburt op 19-01-2008 05:22:04 ]
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_56170372
    Ik meld mij hier ook maar even. Ik woon op dit moment in San Diego, heerlijk weertje. Helaas moet ik wel gewoon studeren en heb ik bijna geen vrije tijd. Gelukkig woon in in Pacific Beach lekker dicht bij het strand dus.
    "Happiness is not getting more, but wanting less"
    pi_56248571
    Ik woon zelf niet in de VS maar gewoon nog in "ons" koude kikkerlandje maar ik zit met een klein probleem; m'n US iPhone is met grote waarschijnlijkheid hardware-matig kapot. Gevalletje global garantie zou je denken maar dat gaat niet op; de iPhone is hier nog niet uit en gehackte iPhones worden niet geaccepteert.

    Vandaar ook de vraag of er iemand is die zo vriendelijk zou willen zijn om dat ding naar de Apple Store zou willen brengen en ook als garantie-afhandelingsadres te dienen, uiteraard tegen een kleine vergoeding. Het mooiste zou natuurlijk zijn als je ergens nog een keer in NL komt; dat geeft mij extra zekerheid en de verzendkosten van een normaal pakketje steek je dan nog extra in je zak.

    Hoop dat t werkt
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      woensdag 23 januari 2008 @ 16:01:01 #36
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56252474
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 13:16 schreef FJD het volgende:
    en gehackte iPhones worden niet geaccepteert.
    Vergeet het maar. Denk je dat ze in de VS wel gehackte iPhones accepteren? Als je de iPhone hebt gehacked, dan vervalt je garantie, dus je bent gewoon de pineut.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_56252697
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 16:01 schreef maartena het volgende:
    Vergeet het maar. Denk je dat ze in de VS wel gehackte iPhones accepteren? Als je de iPhone hebt gehacked, dan vervalt je garantie, dus je bent gewoon de pineut.
    Alstie hardwarematig stuk is dan kunnen ze dat niet zien Morgen eerst hier maar eens langs een Apple Centre, kijken of ze lief zijn.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      donderdag 24 januari 2008 @ 01:42:05 #38
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56266924
    Ik ben bang dat dat niet gaat lukken met de mensen hier. Is het wel legaal eigenlijk?

    -edit-

    Nee dus, zoals Maarten al zegt, g3h4xord3 iPhones worden ook in de VS niet geaccepteert. Dus jammer voor je.

    Snap sowieso die hype niet, leuke apparaten maar niks bijzonders verder. Ik had er een maar bellen ging toch met wat minder, weg dus.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 24 januari 2008 @ 01:56:22 #39
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56267043
    Ik probeer een telefoon uit te zoeken die quadband heeft... zodat we ze (unlocked) ook in Nederland kunnen gebruiken. Heeft iemand hier daar ervaring mee toevallig?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 24 januari 2008 @ 02:03:13 #40
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56267091
    Ik gebruik in NL gewoon een pre-paid geval. Werkt prima.

    Wil ik bellen gebruik ik onesuite.com voor goedkoop bellen naar NL als het niet met Skype kan.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_56267124
    Denken jullie wel eens van NL"ers:

    "HAHAHAHA, ik zit in de USA, jullie zitten allemaal in dat bekrompen landje met saai weer, ik heb het GOOOOD!!"

    ?
    Verwijderd door Admin.
      donderdag 24 januari 2008 @ 02:12:11 #42
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56267157
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:07 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
    Denken jullie wel eens van NL"ers:

    "HAHAHAHA, ik zit in de USA, jullie zitten allemaal in dat bekrompen landje met saai weer, ik heb het GOOOOD!!"

    ?
    Dat zou wel erg kort door de bocht zijn toch?

    Ja ik zit lekker hier, in een meter sneeuw. In de zomer is het weer te warm. Want, volgens Nederlandse traditie, je moet wat te klagen hebben.

    Nah ok, ik vind het heerlijk die echte seizoenen maar NL blijft een prima land. Ik kom er graag. It's the motherland.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_56267168
    Sorry, maar ik kan je niet geloven.

    Anders was je ook niet verhuisd, hé. Op veel fronten is het gewoon beter in de VS dan in NL.
    Verwijderd door Admin.
      donderdag 24 januari 2008 @ 02:19:30 #44
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_56267200
    Teeveepee .
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

    Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
      donderdag 24 januari 2008 @ 02:21:28 #45
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56267213
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:14 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
    Sorry, maar ik kan je niet geloven.
    Hoeft ook niet.
    quote:
    Anders was je ook niet verhuisd, hé. Op veel fronten is het gewoon beter in de VS dan in NL.
    Op veel fronten ook niet. Maar niet iedereen wil de zekerheid verlaten voor wat meer onzekerheid. Want hoe je het ook wendt of keert, zo kan het ook zijn.

    Maar ja, ik geniet hier van de ruimte, dat wel.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      Donald Duck held donderdag 24 januari 2008 @ 02:21:56 #46
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_56267214
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:14 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
    Anders was je ook niet verhuisd, hé. Op veel fronten is het gewoon beter in de VS dan in NL.
    het zijn vooral types als stefanp en vampier die het maar al te graag zo doen lijken
    zelf zie ik echt absoluut niks wat in de VS nou zo ontzettend veel beter zou zijn.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      donderdag 24 januari 2008 @ 02:23:27 #47
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56267222
    Als ik weer es wat Nederlanders over vanalles hoor klagen, heb ik wel zoiets van "mooi, daar ben ik vanaf", maar Amerika is echt geen paradijsje of zo.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 24 januari 2008 @ 02:25:08 #48
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56267231
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:23 schreef wonderer het volgende:
    Als ik weer es wat Nederlanders over vanalles hoor klagen, heb ik wel zoiets van "mooi, daar ben ik vanaf", maar Amerika is echt geen paradijsje of zo.
    Tja inderdaad, 't is een kwestie van relativeren.

    Maar ik heb het hier donders goed naar m'n zin. Wil niet zeggen dat dat voor anderen ook zou gelden.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_56267236
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:07 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
    Denken jullie wel eens van NL"ers:

    "HAHAHAHA, ik zit in de USA, jullie zitten allemaal in dat bekrompen landje met saai weer, ik heb het GOOOOD!!"

    ?
    Dat klinkt weer té StefanP achtig.
    trotse eigenaar van post nr. 52m
    Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
    Mods met een x zijn tof.
    pi_56267237
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:25 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Tja inderdaad, 't is een kwestie van relativeren.

    Maar ik heb het hier donders goed naar m'n zin. Wil niet zeggen dat dat voor anderen ook zou gelden.
    ieder zijn eigen meuk, ik zou ook dolgraag naar een ander land verhuizen, maar ik heb hier mijn familie, die wil ik voor geen goud achterlaten
    trotse eigenaar van post nr. 52m
    Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
    Mods met een x zijn tof.
    pi_56267242
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:21 schreef __Saviour__ het volgende:

    [..]

    het zijn vooral types als stefanp en vampier die het maar al te graag zo doen lijken
    zelf zie ik echt absoluut niks wat in de VS nou zo ontzettend veel beter zou zijn.
    De wijken bijvoorbeeld kosten echt niks, en vind maar een NL/BE wijk waar het ook zo mooi is:















    Verwijderd door Admin.
      donderdag 24 januari 2008 @ 02:29:13 #52
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56267249
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:25 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Tja inderdaad, 't is een kwestie van relativeren.

    Maar ik heb het hier donders goed naar m'n zin. Wil niet zeggen dat dat voor anderen ook zou gelden.
    Relativeren ben ik goed in
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 24 januari 2008 @ 02:30:13 #53
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56267255
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:27 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

    [..]

    De wijken bijvoorbeeld kosten echt niks, en vind maar een NL/BE wijk waar het ook zo mooi is:

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Nou weet ik wie je bent.

    Maar goed, ik zie al een paar wijken die veeeeeel te kaal zijn. Afschuwelijk gewoon.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_56267262
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:30 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Nou weet ik wie je bent.
    DIt is maar een kloonaccount van me, die onlangs weer geactiveerd was .
    quote:
    Maar goed, ik zie al een paar wijken die veeeeeel te kaal zijn. Afschuwelijk gewoon.
    Kaal is goed! Dit is moooi! Lekker strak & simpel!
    Verwijderd door Admin.
      Donald Duck held donderdag 24 januari 2008 @ 02:32:52 #55
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_56267268
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:27 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

    [..]

    De wijken bijvoorbeeld kosten echt niks, en vind maar een NL/BE wijk waar het ook zo mooi is:

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Dergelijke inrichting is duidelijk uniek amerikaans, maar om dat nou beter te noemen? Nee, zeker niet.
    Luchtfoto's ervan zien er leuk uit, maar om er in te wonen verschilt het niks van een grote woning hier.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_56267274
    Tja, smaken verschillen. Maar feit blijft dat je in VS meer seizoenswisselingen hebt dan in BE/NL.

    Is toch leuk, winters met echt sneeuw, en ECHTE zomers
    Verwijderd door Admin.
    pi_56267275


    Zoiets hebben ze in Emmen ook, genaamd Parc Sandúr
    trotse eigenaar van post nr. 52m
    Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
    Mods met een x zijn tof.
      donderdag 24 januari 2008 @ 02:35:29 #58
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56267282
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:27 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

    [..]

    De wijken bijvoorbeeld kosten echt niks, en vind maar een NL/BE wijk waar het ook zo mooi is:

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Zo'n grasmaaier wil ik ook wel, maar verder vind ik er echt niks aan. Nergens bomen! Het is allemaal zo artificial. Gemaakt. Bah.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56267288
    popo, uit nieuwsgierigheid, in wat voor soort huis woon jij?
    trotse eigenaar van post nr. 52m
    Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
    Mods met een x zijn tof.
    pi_56267294
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:36 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
    popo, uit nieuwsgierigheid, in wat voor soort huis woon jij?
    Dat heeft hij zo vaak gepost man

    Als hij het goed vindt, (pics zijn door hem in ander topic gepost):


    .
    Verwijderd door Admin.
      donderdag 24 januari 2008 @ 02:38:47 #61
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56267299
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:36 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
    popo, uit nieuwsgierigheid, in wat voor soort huis woon jij?
    FoBo?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_56267300
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:35 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Zo'n grasmaaier wil ik ook wel, maar verder vind ik er echt niks aan. Nergens bomen! Het is allemaal zo artificial. Gemaakt. Bah.
    Jij had anders extreem veel interesse in die wijk uit Australië
    Verwijderd door Admin.
    pi_56267302
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:37 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

    [..]

    Dat heeft hij zo vaak gepost man

    Als hij het goed vindt, (pics zijn door hem in ander topic gepost):

    [ afbeelding ]
    [ [url=http://img.photobucket.com/albums/v316/olavski/house/zoom02.jpg[/img
    [img]http://img.photobucket.com/albums/v316/olavski/house/zoom03.jpg]afbeelding[/url] ]
    Ik kom hier bijna nooit
    trotse eigenaar van post nr. 52m
    Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
    Mods met een x zijn tof.
    pi_56267307
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:38 schreef popolon het volgende:

    [..]

    FoBo?
    Schaats jij wel eens als je pool bevroveren is?
    oh, en FoBo's
    trotse eigenaar van post nr. 52m
    Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
    Mods met een x zijn tof.
      donderdag 24 januari 2008 @ 02:46:03 #65
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56267337
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:40 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

    [..]

    Schaats jij wel eens als je pool bevroveren is?
    oh, en FoBo's
    Short track.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 24 januari 2008 @ 03:02:19 #66
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56267375
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:39 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

    [..]

    Jij had anders extreem veel interesse in die wijk uit Australië
    Remind me? Ik vind niet al die wijken even erg, maar deze wel Ik woon zelf ook in iets vergelijkbaars, alleen wij hebben nog een "bos" in de achtertuin. Bomen vind ik belangrijk, die blakerende zon bezorgt me de kriebels. En ik vind de huizen gewoon oerlelijk.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 24 januari 2008 @ 03:06:18 #67
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56267385
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 03:02 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Remind me? Ik vind niet al die wijken even erg, maar deze wel Ik woon zelf ook in iets vergelijkbaars, alleen wij hebben nog een "bos" in de achtertuin. Bomen vind ik belangrijk, die blakerende zon bezorgt me de kriebels. En ik vind de huizen gewoon oerlelijk.
    Jullie huis is wel typisch. vind ik best mooi.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 24 januari 2008 @ 03:16:56 #68
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56267406
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 03:06 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Jullie huis is wel typisch. vind ik best mooi.
    Thanks Ik ben zelf ook niet ontevreden
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56269873
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:27 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

    [..]

    De wijken bijvoorbeeld kosten echt niks, en vind maar een NL/BE wijk waar het ook zo mooi is:

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Ok, beter dan een rijtjeshuis, maar hier ben ik ook geen fan van moet ik zeggen...
    pi_56374370
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 10:24 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Ok, beter dan een rijtjeshuis, maar hier ben ik ook geen fan van moet ik zeggen...
    Dat is de amerikaanse variant op de vinex locatie en om eerlijk te zijn, vind ik het maar niets

    Gelukkig zijn er ook zat leuke (en betaalbare) huizen te vinden in de US.
    pi_56375143
    Zijn mensen zoals Stefanp normaal in Amerika Anders boek ik wel een reis naar Oostenrijk dit jaar
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
      maandag 28 januari 2008 @ 23:58:09 #72
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56375302
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 23:49 schreef Slappy het volgende:
    Zijn mensen zoals Stefanp normaal in Amerika Anders boek ik wel een reis naar Oostenrijk dit jaar
    Ik ben er nog niet eentje tegengekomen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56375349
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 23:49 schreef Slappy het volgende:
    Zijn mensen zoals Stefanp normaal in Amerika Anders boek ik wel een reis naar Oostenrijk dit jaar
    Feistrich/Nitz is een aanrader mocht je naar Oostenrijk gaan, zit ook redelijk dichtbij de Italiaanse grens, als je een dagtoerist bent
    trotse eigenaar van post nr. 52m
    Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
    Mods met een x zijn tof.
    pi_56375393
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 23:58 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ik ben er nog niet eentje tegengekomen.
    Jammer dat het zo duur is vliegen Maar hotels enzo in rustig gebied zijn die daar wat goed geprijsd?Ohja Euro is nu leker hoog
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
      dinsdag 29 januari 2008 @ 01:20:05 #75
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56376490
    Geen idee, ik kom nooit in een hotel
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 29 januari 2008 @ 01:25:47 #76
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56376556
    Je hebt ze al vanaf $20 per nacht, ok, je kunt het nauwelijks een hotel noemen maar als het goed is staat er wel een bed. Ergens.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 30 januari 2008 @ 14:21:01 #77
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56409350
    Alle scholen in West Michigan zijn gesloten vandaag. Blizzards all over the place.

    Ik blijf ook nog maar een uurtje of wat thuis voordat ik ga werken. De beelden op de lokale tv voorspellen weinig goeds: Tientallen auto's in de berm op een traject van maar een paar kilometer.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_56412981
    Hier is het mild winterweer, temperatuurtje van rond de 45 graden schat ik zo. Veel plezier met sneeuwruimen.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 30 januari 2008 @ 17:10:32 #79
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56413072
    Hou je die zooi wel bij je, popo? De sneeuw begint hier net te smelten.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56415592
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 17:10 schreef wonderer het volgende:
    Hou je die zooi wel bij je, popo? De sneeuw begint hier net te smelten.
    Ik was afgelopen weekend op Loon Mountain, Lincoln, NH. Heb nog naar je gezwaaid toen we over de 93 reden! Concord, toch?
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 30 januari 2008 @ 19:40:45 #81
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56416175
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 19:17 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ik was afgelopen weekend op Loon Mountain, Lincoln, NH. Heb nog naar je gezwaaid toen we over de 93 reden! Concord, toch?
    Yep

    Was het leuk?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56416374
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:32 schreef __Saviour__ het volgende:
    Luchtfoto's ervan zien er leuk uit, maar om er in te wonen verschilt het niks van een grote woning hier.
    Qua wonen verschilt het misschien niet zo veel, maar qua geld scheelt het wel! De woningprijzen liggen in grote delen van de VS ver onder de Nederlandse prijzen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_56419298
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 19:47 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Qua wonen verschilt het misschien niet zo veel, maar qua geld scheelt het wel! De woningprijzen liggen in grote delen van de VS ver onder de Nederlandse prijzen.
    Helaas in sommige delen ver boven de Nl prijzen

    @ wonderer: ja, lekker geskied, veel kunstmatige sneeuw en redelijk wat ijs plekken maar prima weekend. Vriendelijk volk ook, met veel mensen gebabbeld in de liften omhoog.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 30 januari 2008 @ 21:54:51 #84
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56419750
    Veel kunstmatige sneeuw... wat hebben ze dan in vredesnaam met de sneeuw gedaan die er is gevallen??
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 30 januari 2008 @ 23:15:12 #85
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56422523
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 17:10 schreef wonderer het volgende:
    Hou je die zooi wel bij je, popo? De sneeuw begint hier net te smelten.
    Ik doe m'n best. Wel jammer dat je er nu 1.5 uur over doet om naar het werk te komen ipv 20 minuten.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 30 januari 2008 @ 23:21:45 #86
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56422705
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 23:15 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik doe m'n best. Wel jammer dat je er nu 1.5 uur over doet om naar het werk te komen ipv 20 minuten.
    Thuiswerken FTW
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56442414
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 19:47 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Qua wonen verschilt het misschien niet zo veel, maar qua geld scheelt het wel! De woningprijzen liggen in grote delen van de VS ver onder de Nederlandse prijzen.
    Mjah, een beetje appels/peren vergelijking. Hangt van de locatie af waarmee je vergelijkt en hoe je de waarde van de dollar vergelijkt met de euro. Maar,
    quote:
    De prijs van de gemiddelde verkochte woning komt nu uit op 247.000 euro
    nvm
    quote:
    while the average house purchase price decreased $10,400 to $297,100.
    federal housing finance board.

    Je zou dan ook moeten kijken naar het type huis, etc etc, dus echt makkelijk een vergelijking maken is niet echt mogelijk. Als ik kijk wat ik hier heb gekocht en ik vergelijk de prijzen met huizen die te koop staan in bv enschede (tenslotte is noord florida toch wel een beetje het twente van de us ), dan kan ik redelijk wat kopen. Alleen staat mijn huisje op een lot van 0.3 acre (wat hier klein is), maar dat zul je dus niet zo snel vinden binnen in een stad in nederland.
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:20:54 #88
    29690 csar
    Rock On With Yo Bad Self
    pi_56443398
    Laat die Amerikanen eens iets doen aan hun Nederlandse uitspraak. DeFreeze en VanDerSlut hebben niets met de zaak Natalee Holloway te maken
    Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:27:58 #89
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56443583
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 21:20 schreef csar het volgende:
    Laat die Amerikanen eens iets doen aan hun Nederlandse uitspraak. DeFreeze en VanDerSlut hebben niets met de zaak Natalee Holloway te maken
    Nederlands is best moeilijk voor Amerikanen

    Ze leggen ook altijd de nadruk op "van" of "de(r)", dat klinkt raar.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56444715
    Tsja, maar "van" en "der" is dan ook wel een beetje lastig. Vaak zie ik mijn middle name als "van" of hebben ze alle spaties maar uit mijn naam gehaald
      donderdag 31 januari 2008 @ 22:19:04 #91
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_56444939
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 22:09 schreef devzero het volgende:
    Tsja, maar "van" en "der" is dan ook wel een beetje lastig. Vaak zie ik mijn middle name als "van" of hebben ze alle spaties maar uit mijn naam gehaald
    Herkenbaar
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_56445826
    ben op zich nog verbaasd hoeveel amerikanen mijn voornaam nog redelijk goed uit kunnen spreken.
    Achternaam beginnen de meesten maar niet aan
    hmmmm....WAT???
      vrijdag 1 februari 2008 @ 09:33:06 #93
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56451690
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:30 schreef popolon het volgende:
    Maar goed, ik zie al een paar wijken die veeeeeel te kaal zijn. Afschuwelijk gewoon.
    Maar het is beter dan.....











    GODSALLEMACHTIG wat zijn ze de afgelopen 10 jaar toch OERlelijke wijken gaan bouwen in Nederland.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 1 februari 2008 @ 09:34:58 #94
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56451724
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:07 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
    "HAHAHAHA, ik zit in de USA, jullie zitten allemaal in dat bekrompen landje met saai weer, ik heb het GOOOOD!!"
    Ik heet geen StefanP
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 1 februari 2008 @ 09:40:13 #95
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56451833
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 02:21 schreef __Saviour__ het volgende:
    het zijn vooral types als stefanp en vampier die het maar al te graag zo doen lijken
    zelf zie ik echt absoluut niks wat in de VS nou zo ontzettend veel beter zou zijn.
    Urenlang winkelen of uitgaan zonder je blauw te betalen aan parkeergeld....

    Alle landen hebben hun nadelen natuurlijk, de VS heeft dat, net als Nederland dat heeft. Economisch gezien is "layoffs" het woord aan het worden voor 2008, dus nee.... economisch is Nederland een stuk beter af momenteel.

    En er zijn best dingen die ik aan Nederland niet (meer) leuk vindt, zoals bijvoorbeeld het....."creatieve" ontwerp van de moderne nieuwbouwhuizen, zie hierboven. Maar zo ontzettend afgeven op alles wat Nederlands is zoals StefanP.... neuh, Nederland is op heel veel vlakken nog best een geschikt landje.

    Nog even afwachten of dat nog steeds zo is trouwens na de Wilders-Koran-Film-Rellen.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 1 februari 2008 @ 10:21:20 #96
    29690 csar
    Rock On With Yo Bad Self
    pi_56452672
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 09:40 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Nog even afwachten of dat nog steeds zo is trouwens na de Wilders-Koran-Film-Rellen.....
    De film van Wilders wordt steeds aangekondigd en dan weer uitgesteld.

    Gaat dus voor de Vapourware Award 2008
    Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
    pi_56464391
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 09:33 schreef maartena het volgende:



    GODSALLEMACHTIG wat zijn ze de afgelopen 10 jaar toch OERlelijke wijken gaan bouwen in Nederland.....
    De dwell staat anders vol met dat soort moderne architectuur huizen
    de dwell is een soort van reclame/modern architectuur tijdschriftje, vooral populair bij yuppies/dinks/etc
    pi_56464572
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 22:49 schreef Vitamine_C het volgende:
    ben op zich nog verbaasd hoeveel amerikanen mijn voornaam nog redelijk goed uit kunnen spreken.
    Achternaam beginnen de meesten maar niet aan
    Mijn naam lijkt Amerikaans. Altijd leuk op conferentie's, omdat Nederlanders verwachten dat ik 100% Amerikaan ben.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_56501811
    Over 2 dagen vertrek ik naar NYC. Weet iemand of ze daar ECHT zo streng zijn bij clubs, dat je 21 moet zijn? Vragen ze altijd je ID? Ook als je een twijfelgeval bent?

    Vind het zo jammer dat ik niet gewoon lekker op stap kan gaan daar!
    Tri State. Tri State. !
    pi_56501917
    is er veel joran nieuws op de tv daar?
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_56504674
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 15:54 schreef _Supreme het volgende:
    Over 2 dagen vertrek ik naar NYC. Weet iemand of ze daar ECHT zo streng zijn bij clubs, dat je 21 moet zijn? Vragen ze altijd je ID? Ook als je een twijfelgeval bent?

    Vind het zo jammer dat ik niet gewoon lekker op stap kan gaan daar!
    Ja, en ja. Ik word ook iedere keer om mijn card gevraagd en ik ben 31.
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 3 februari 2008 @ 22:07:02 #102
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56509972
    Ik vind het heerlijk dat je er bijna geen tieners tegenkomt in het nachtleven.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_56515303
    Wanneer wordt bij jullie de docu van Peter R. de Vries uitgezonden over de bekentenis van Joran vd Sloot (ABC dacht ik toch?) En wat wordt er van verwacht?
      maandag 4 februari 2008 @ 01:32:35 #104
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56517531
    Maandagavond.

    Maar iedereen is bezig met de Superbowl.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 4 februari 2008 @ 02:45:56 #105
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56518440
    Superbowl
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56519305
    Superbowl
    Jesus saves but death prevails.
    pi_56519313
    Beetje anti-climactisch, deze Superbowl. Verdiend gewonnen door de Giants trouwens, die met Eli's ontsnapping MI the play of the game hadden. De Patriots (mijn team) had daar weinig tegenover te stellen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_56519357
    Jammer inderdaad. Het had zo mooi kunnen zijn, de Sox, de Pats en de Celtics in 1 seizoen. Dan maar hopen dat de Celtics in elk geval nog ver gaan komen.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 4 februari 2008 @ 13:45:49 #109
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56525198
    Heerlijke wedstrijd. Giants. Een echte thriller, vooral in het vierde kwart.

    Nu zijn we ook af van dat geleuter uit Boston over drie championships (Red Sox, Celtics, Patriots) want dat gaat niet door.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 4 februari 2008 @ 14:56:02 #110
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_56526588
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 13:45 schreef popolon het volgende:
    Heerlijke wedstrijd. Giants. Een echte thriller, vooral in het vierde kwart.

    Nu zijn we ook af van dat geleuter uit Boston over drie championships (Red Sox, Celtics, Patriots) want dat gaat niet door.
    Exact
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      maandag 4 februari 2008 @ 17:17:50 #111
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56529627
    Ik heb het laatste stuk gezien omdat ik op House zat te wachten.

    Op zich wel jammer van de Patriots, maar het kan me verder weinig boeien.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 5 februari 2008 @ 19:18:19 #112
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56547748
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 15:54 schreef _Supreme het volgende:
    Over 2 dagen vertrek ik naar NYC. Weet iemand of ze daar ECHT zo streng zijn bij clubs, dat je 21 moet zijn? Vragen ze altijd je ID? Ook als je een twijfelgeval bent?

    Vind het zo jammer dat ik niet gewoon lekker op stap kan gaan daar!
    Yep, onder de 21 kom je niet binnen. Of je komt wel binnen, (de kroeg waar ik wel eens heen ga heeft geen portier) maar dan kun je geen bier bestellen, en kun je in de problemen komen als je toch (door een ander te laten bestellen) bier drinkt. Het cafe kan hierdoor z'n licentie verliezen, dus dat bier wordt dan direct afgepakt en je wordt vriendelijk doch dringend verzocht de kroeg te verlaten.

    Ik vind het wel prettig trouwens dat als ik een keer naar de kroeg ga, dat daar niet van die 16 jarige breezah chickies ronddartelen, en 17-jarige puistenkoppen zich volgieten met bier.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_56548287
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 19:18 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Yep, onder de 21 kom je niet binnen. Of je komt wel binnen, (de kroeg waar ik wel eens heen ga heeft geen portier) maar dan kun je geen bier bestellen, en kun je in de problemen komen als je toch (door een ander te laten bestellen) bier drinkt. Het cafe kan hierdoor z'n licentie verliezen, dus dat bier wordt dan direct afgepakt en je wordt vriendelijk doch dringend verzocht de kroeg te verlaten.

    Ik vind het wel prettig trouwens dat als ik een keer naar de kroeg ga, dat daar niet van die 16 jarige breezah chickies ronddartelen, en 17-jarige puistenkoppen zich volgieten met bier.
    ooit van een 21+ bar gehoord?
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
      woensdag 6 februari 2008 @ 11:26:52 #114
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_56557955
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 18:10 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ja, en ja. Ik word ook iedere keer om mijn card gevraagd en ik ben 31.
    Ruim 10 jaar geleden (zero tolerance onder Rudy) toen ik 18 was had ik in NYC geen probleem om bars en clubs in te komen en ik zie er jonger uit dan ik ben en toen ook al. Upstate NY (Armonk eo) was het ook al geen probleem. Het zal wel veranderd zijn nu..
    reset
      donderdag 7 februari 2008 @ 16:53:54 #115
    65516 gieling
    Live from NYC
    pi_56585316
    Heb je in de VS eigenlijk een internationaal rijbewijs nodig?
      donderdag 7 februari 2008 @ 16:58:57 #116
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56585378
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 16:53 schreef gieling het volgende:
    Heb je in de VS eigenlijk een internationaal rijbewijs nodig?
    Het wordt wel aangeraden maar ik heb zonder problemen een half jaar met m'n Nederlandse rondgereden.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_56589051
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 16:58 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Het wordt wel aangeraden maar ik heb zonder problemen een half jaar met m'n Nederlandse rondgereden.
    Maar naar dat half jaar moet je wel een Amerikaans rijbewijs halen. Dat stelt geen biet voor, maar de administratieve kant (wat was het ook al weer, 2 proofs of identification, 2 proofs of address & w proofs of signature??) is wel zo verschrikkelijk ingewikkeld dat ik wel drie keer bij het DMV ben geweest voordat ik dat rond had.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_56589194
    Voor dat semester dat ik er straks zit haal ik gewoon even zo'n internationaal rijbewijs bij de ANWB, is toch maar 15 euro ofzo..
      donderdag 7 februari 2008 @ 20:10:36 #119
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56589223
    Ja klopt, het afrijden, en ook de theorie, stelt helemaal geen bal voor. Voor minder dan $50 kan je je rijbewijs al halen.

    Die administratieve molen die jij hebt meegemaakt heb ik gelukkig niet meegekregen, 't ging eigenlijk allemaal vrij vlot. Of had ik het papieren gedeelte beter voor elkaar?

    Lees, mijn vrouw. Die is daar veel beter in
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_56589516
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 20:08 schreef Evil_Jur het volgende:
    Voor dat semester dat ik er straks zit haal ik gewoon even zo'n internationaal rijbewijs bij de ANWB, is toch maar 15 euro ofzo..
    officieel mag je alleen maar met je internationale rijbewijs/nederlandse rijbewijs in amerika rijden als je binnenkomt op een toeristen visum.

    Als je binnenkomt op een studenten/werk visum dan ben je een ' legal resident' van amerika en ben je verplicht een amerikaans rijbewijs te halen.

    Ik ga volgende week naar de DMV voor mijn theorie.
    hmmmm....WAT???
    pi_56589574
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 20:25 schreef Vitamine_C het volgende:

    [..]

    officieel mag je alleen maar met je internationale rijbewijs/nederlandse rijbewijs in amerika rijden als je binnenkomt op een toeristen visum.

    Als je binnenkomt op een studenten/werk visum dan ben je een ' legal resident' van amerika en ben je verplicht een amerikaans rijbewijs te halen.

    Ik ga volgende week naar de DMV voor mijn theorie.
    Oh crap, dat wist ik niet. Is dat de moeite waard voor een verblijf van 6 maanden, wat kost dat enzo?
      donderdag 7 februari 2008 @ 20:35:48 #122
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56589732
    Ik heb sinds een paar weken rijles trouwens. Wel relaxt en stuk goedkoper dan in Nederland

    Evil_Jur, ik denk dat je met een beetje bestuderen van de theorie je wel een rijbewijs kan halen als je die in Nederland ook al hebt, zo ingewikkeld is het niet. Desnoods vraag je bij je lokale rij-instructeur om een losse les zodat ie kan zien waar je aan moet werken.

    Maar of het NODIG is... vraag het bij het DMV van de staat waar je heen gaat?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56589780
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 20:28 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Oh crap, dat wist ik niet. Is dat de moeite waard voor een verblijf van 6 maanden, wat kost dat enzo?
    ik vind van wel, ik blijf ook maar 6 maanden
    de theorie en rij examen zijn vrij simpel, naar horen zeggen.

    ik moet $27,- betalen (california) om de theorie toets (3 pogingen) en rij examen te doen (1 poging, $5,- voor de volgende 2 pogingen).
    Als alles goed gaat kost het me dus maar $27,-.

    kijk anders even op de DMV site van de staat waar je heen gaat
    hmmmm....WAT???
    pi_56590159
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 20:37 schreef Vitamine_C het volgende:

    [..]

    ik vind van wel, ik blijf ook maar 6 maanden
    de theorie en rij examen zijn vrij simpel, naar horen zeggen.

    ik moet $27,- betalen (california) om de theorie toets (3 pogingen) en rij examen te doen (1 poging, $5,- voor de volgende 2 pogingen).
    Als alles goed gaat kost het me dus maar $27,-.

    kijk anders even op de DMV site van de staat waar je heen gaat
    Voor mij gaat het om Maine. Ik ben even aan het rondneuzen op de website, en er staat wel iets over "Converting An Out-Of-State License", maar ik vrees dat het alleen betrekking heeft op andere Amerikaanse staten.

    Ik mail ze nog wel eens over de mogelijkheden en over welke toetsen ik eventueel zou moeten afleggen. Het ziet er in ieder geval spotgoedkoop uit in vergelijking met Nederland, en het heeft nog geen haast.
    pi_56591075
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 20:25 schreef Vitamine_C het volgende:

    [..]

    officieel mag je alleen maar met je internationale rijbewijs/nederlandse rijbewijs in amerika rijden als je binnenkomt op een toeristen visum.

    Als je binnenkomt op een studenten/werk visum dan ben je een ' legal resident' van amerika en ben je verplicht een amerikaans rijbewijs te halen.

    Ik ga volgende week naar de DMV voor mijn theorie.
    Um, dat verschilt op zijn minst per staat. In Massachusetts mag je tot een jaar na datum van binnenkomst gewoon autorijden en auto's huren. En iedere keer dat je opnieuw het land binnenkomt wordt deze datum ververst, waardoor ik dus in principe geen nieuw rijbewijs zou hoeven te halen aangezien ik met enige regelmaat terug ga. Maar helaas is mijn NL rijbewijs verlopen waardoor ik nu toch een Mass rijbewijs nodig heb.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 7 februari 2008 @ 21:38:22 #126
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56591084
    http://www.maine.gov/sos/bmv/licenses/MaineExamManual.pdf

    Misschien heb je hier wat aan. Mocht je toch opnieuw af willen rijden, dit moet je weten voor je theorie
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56592808
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 21:37 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Um, dat verschilt op zijn minst per staat. In Massachusetts mag je tot een jaar na datum van binnenkomst gewoon autorijden en auto's huren. En iedere keer dat je opnieuw het land binnenkomt wordt deze datum ververst, waardoor ik dus in principe geen nieuw rijbewijs zou hoeven te halen aangezien ik met enige regelmaat terug ga. Maar helaas is mijn NL rijbewijs verlopen waardoor ik nu toch een Mass rijbewijs nodig heb.
    ok, dacht dat het voor de hele verenigde staten telde, maar daarom gaf ik hem ook maar de 'tip' om op de dmv site van zijn staat te kijken
    hmmmm....WAT???
      donderdag 7 februari 2008 @ 23:08:41 #128
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56593113
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 16:53 schreef gieling het volgende:
    Heb je in de VS eigenlijk een internationaal rijbewijs nodig?
    Nergens voor nodig. Ook niet als je gaat emigreren.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 7 februari 2008 @ 23:12:48 #129
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56593214
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 21:37 schreef Shivo het volgende:
    Maar helaas is mijn NL rijbewijs verlopen waardoor ik nu toch een Mass rijbewijs nodig heb.
    In California kostte me dat hele geintje $12.50

    En daarin zit theorie, een boekje, praktijkexamen, EN het rijbewijs. Omdat California blut is kost het tegenwoordig $25.

    Maar bij mijn weten kun je in alle staten van de VS zo ongeveer onder de $30 wel een rijbewijs versieren. Je moet alleen even examen doen, wat kinderlijk eenvoudig is.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_56593449
    $27 zelfs, ben ik mooi even te laat
    hmmmm....WAT???
    pi_56595700
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 23:12 schreef maartena het volgende:

    [..]

    In California kostte me dat hele geintje $12.50

    En daarin zit theorie, een boekje, praktijkexamen, EN het rijbewijs. Omdat California blut is kost het tegenwoordig $25.

    Maar bij mijn weten kun je in alle staten van de VS zo ongeveer onder de $30 wel een rijbewijs versieren. Je moet alleen even examen doen, wat kinderlijk eenvoudig is.
    Het is ook niet het geld, maar de moeite die ik moet doen waardoor ik nu al drie weken niet legaal auto kan rijden
    Jesus saves but death prevails.
    pi_56596328
    Het bleek ook lastig te zijn om een auto voor het rijexamen te vinden. Want wie koopt een auto zonder rijbewijs? Je moet een sponsor vinden die een verzekerde auto heeft. Vooral in Boston is dat niet vanzelfsprekend, omdat je je auto nergens kwijt kunt en je je blauw betaalt aan verzekeringen en parkeerbonnen. Afrijden met een huurauto mag niet.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 8 februari 2008 @ 05:17:54 #133
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56596552
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 23:22 schreef Vitamine_C het volgende:
    $27 zelfs, ben ik mooi even te laat
    $50 in NH
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 10 februari 2008 @ 08:34:39 #134
    91600 MuKe
    Pagos Mensuales
    pi_56638885
    Ligt het aan mij of zijn heel veel jongeren hier ontiegelijk dom en kansloos... ja ik moet het er even uitgooien... Ik heb van sommigen gehoord dat het veelal aan Los Angeles ligt en in andere steden somewhat beter is maar dat weet ik nog niet zo gauw.

    Voorbeeld: Ga naar een normale college en je merkt het al, de conversaties die plaatsvinden etc. Especially the girls, sjeez... enige wat er uit hun mond komt is make-up and boys, komt geen zinnig woord uit...
    Same thing bij bijv. parties, zelfde soort types en wat hebben de jongeren hier toch met weed, ik ben in Amsterdam opgegroeid en daar is het half niet zo gek als hier... Verder kom je veel jongeren tegen die in hun early twenties niet meer naar school gaan en maar in in 1 of andere hol in de mall werken voor $8/h... Hun leven is als het ware van party tot party, je helemaal klem zuipen en blowen en de volgende dag weer verdergaan met je nutteloze leven...
    En het is echt niet de "crowd" waarmee ik omga...
    Ik ben echt benieuwd hoe het er op de Uni's hier aan toegaat, maar ik ben bang dat het veelal hetzelfde is met alle fraternities, al zijn er toch wel een heel stuk meer mensen die serieus aan hun leven denken. En het grappigste is, al het domme gedrag kom je most of the time bij Amerikaanse jongeren tegen, het zijn de immigrants etc die altijd intelligenter bezig zijn.

    Ik maak hier geen vergelijking met NL of iets dergelijks, maar het moest er gewoon ff uit...
    To Live and Die in LA
    pi_56652484
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 08:34 schreef MuKe het volgende:
    Ligt het aan mij of zijn heel veel jongeren hier ontiegelijk dom en kansloos... ja ik moet het er even uitgooien... Ik heb van sommigen gehoord dat het veelal aan Los Angeles ligt en in andere steden somewhat beter is maar dat weet ik nog niet zo gauw.

    Voorbeeld: Ga naar een normale college en je merkt het al, de conversaties die plaatsvinden etc. Especially the girls, sjeez... enige wat er uit hun mond komt is make-up and boys, komt geen zinnig woord uit...
    Same thing bij bijv. parties, zelfde soort types en wat hebben de jongeren hier toch met weed, ik ben in Amsterdam opgegroeid en daar is het half niet zo gek als hier... Verder kom je veel jongeren tegen die in hun early twenties niet meer naar school gaan en maar in in 1 of andere hol in de mall werken voor $8/h... Hun leven is als het ware van party tot party, je helemaal klem zuipen en blowen en de volgende dag weer verdergaan met je nutteloze leven...
    En het is echt niet de "crowd" waarmee ik omga...
    Ik ben echt benieuwd hoe het er op de Uni's hier aan toegaat, maar ik ben bang dat het veelal hetzelfde is met alle fraternities, al zijn er toch wel een heel stuk meer mensen die serieus aan hun leven denken. En het grappigste is, al het domme gedrag kom je most of the time bij Amerikaanse jongeren tegen, het zijn de immigrants etc die altijd intelligenter bezig zijn.

    Ik maak hier geen vergelijking met NL of iets dergelijks, maar het moest er gewoon ff uit...
    Ben bang dat het overal zo is. College wordt hier gezien als mogelijkheid om helemaal los te gaan. Voor het eerst zonder je ouders en voor het laatst voordat je vast zit aan credit card debts, een hyphotheek en een veeleisende partner. Toen ik in Nederland hoger onderwijs volgde, toen studeerde ik 7 dagen per week. Hier gaan ze van party naar party en wordt er veel tijd en geld besteed om het basketball team van de universiteit te volgen.

    Mijn vriendenkring bestaat nu uit 27-34 jarigen en die zijn een stuk serieuzer. Maar soms verbaas ik me over het gebrek aan intellectuele diepgang. Hun interesses zijn niet veranderd en bestaan eigenlijk nog steeds alleen uit het volgen van college sports (basketball, football), veel drinken en gokken. De fascinatie met Las Vegas, casino's en poker snap ik niet helemaal. Vergeleken met mijn Nederlandse vrienden zijn vriendschappen wel een stuk warmer; Amerikanen zijn minder afstandelijk.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 10 februari 2008 @ 22:04:03 #136
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_56653567
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 08:34 schreef MuKe het volgende:
    Ligt het aan mij of zijn heel veel jongeren hier ontiegelijk dom en kansloos... ja ik moet het er even uitgooien... Ik heb van sommigen gehoord dat het veelal aan Los Angeles ligt en in andere steden somewhat beter is maar dat weet ik nog niet zo gauw.

    Voorbeeld: Ga naar een normale college en je merkt het al, de conversaties die plaatsvinden etc. Especially the girls, sjeez... enige wat er uit hun mond komt is make-up and boys, komt geen zinnig woord uit...
    Same thing bij bijv. parties, zelfde soort types en wat hebben de jongeren hier toch met weed, ik ben in Amsterdam opgegroeid en daar is het half niet zo gek als hier... Verder kom je veel jongeren tegen die in hun early twenties niet meer naar school gaan en maar in in 1 of andere hol in de mall werken voor $8/h... Hun leven is als het ware van party tot party, je helemaal klem zuipen en blowen en de volgende dag weer verdergaan met je nutteloze leven...
    En het is echt niet de "crowd" waarmee ik omga...
    Ik ben echt benieuwd hoe het er op de Uni's hier aan toegaat, maar ik ben bang dat het veelal hetzelfde is met alle fraternities, al zijn er toch wel een heel stuk meer mensen die serieus aan hun leven denken. En het grappigste is, al het domme gedrag kom je most of the time bij Amerikaanse jongeren tegen, het zijn de immigrants etc die altijd intelligenter bezig zijn.

    Ik maak hier geen vergelijking met NL of iets dergelijks, maar het moest er gewoon ff uit...
    Je kunt het Amerikaanse collegevolk niet zomaar met het Nederlandse universiteitsvolk vergelijken. Een veel hoger percentage van Amerikaanse scholieren gaat naar college dan van de Nederlandse scholieren naar de universiteit gaat. Al met al denk ik dat Amerikaanse en Nederlandse jongeren elkaar in dom/slimheid niet of niet veel ontlopen.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_56658668
    quote:
    Op zondag 10 februari 2008 22:04 schreef Plastic_Power het volgende:
    Al met al denk ik dat Amerikaanse en Nederlandse jongeren elkaar in dom/slimheid niet of niet veel ontlopen.
    Dat ben ik zeker met je eens.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_56668333
    Ik heb meer met grad students te maken dan met college kids. Maar die zijn hier wel irritant slim en gedreven, daarmee vergeleken zijn we in Nederland echt een stelletje kneusjes. Maar ook die vergelijking is niet eerlijk, aangezien het echt het neusje van de zalm is wat hier rondloopt.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_56677701
    Hier het zelfde, undergrads zitten hier vrnl voor het feesten (uitzonderingen daargelaten) terwijl de grads over het algemeen een stuk serieuzer zijn (ook hier zijn uitzonderingen daarop). Ik vind de AIO's in nederland iets slimmer dan hier, maar dat kan ook komen omdat ze hier met een bachelor aan hun grad studie beginnen. De meeste postdocs willen gelukkig wel werken, maar ja, in die tijd is het publiceren, publiceren en nogmaals publicren, want daar heb je later niet zo veel tijd meer voor.

    Dat kan natuurlijk ook komen omdat ik slechts bij een state uni werk en niet bij een ivy league
    Ik ken iemand die haar undergrad aan Princeton heeft gedaan en het was daar redelijk serieus.
    pi_56677838
    Waarom kom je dan niet lekker in Boston werken? Het weer is niet zo best, maar verder is het best gezellig hier...
    Jesus saves but death prevails.
    pi_56677895
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 03:37 schreef devzero het volgende:
    Hier het zelfde, undergrads zitten hier vrnl voor het feesten (uitzonderingen daargelaten) terwijl de grads over het algemeen een stuk serieuzer zijn (ook hier zijn uitzonderingen daarop). Ik vind de AIO's in nederland iets slimmer dan hier, maar dat kan ook komen omdat ze hier met een bachelor aan hun grad studie beginnen. De meeste postdocs willen gelukkig wel werken, maar ja, in die tijd is het publiceren, publiceren en nogmaals publicren, want daar heb je later niet zo veel tijd meer voor.

    Dat kan natuurlijk ook komen omdat ik slechts bij een state uni werk en niet bij een ivy league
    Ik ken iemand die haar undergrad aan Princeton heeft gedaan en het was daar redelijk serieus.
    Mijn indruk is dat de kwaliteit van Amerikaanse state universiteiten minder is dan die van de Nederlandse universiteiten (uitzonderingen daargelaten, denk aan de UC universiteiten die stuk voor stuk heel behoorlijk zijn), alhoewel ik erbij moet zeggen dat ik alleen ervaring heb met de Nederlandse TU's. Je kunt de undergraduate programma's van de Amerikaanse state universiteiten het beste vergelijken met Nederlandse hogescholen.

    Maar.... voor programma's als die van Princeton, Stanford, Harvard en Caltech moet je toch echt in de VS zijn.

    Het is echt heel erg leuk om in een team te mogen werken met mensen van Harvard, Caltech, MIT en Stanford en je realiseren dat je jezelf staande kunt houden.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_56678420
    Ik heb het geluk gehad om vorig jaar een paar gastcolleges te hebben mogen volgen op Harvard en Boston College en ik moet zeggen dat ik de indruk heb dat het niveau daar erg hoog ligt vergeleken een gemiddelde Nederlandse universiteit. Nu zijn dat natuurlijk ook vrij unieke voorbeelden en is een gastcollege misschien niet representatief, maar ik hoor vaker dat de werkdruk op Amerikaanse universiteiten aanzienlijk hoger ligt dan hier. En hoewel werkdruk niet meteen alles zegt over de kwaliteit van het onderwijs, zegt het wel wat over de gedrevenheid van studenten.

    Ik zal het wel beter kunnen beoordelen als ik straks een heel semester in de VS studeer
    pi_56685876
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 08:43 schreef Evil_Jur het volgende:
    Ik heb het geluk gehad om vorig jaar een paar gastcolleges te hebben mogen volgen op Harvard en Boston College en ik moet zeggen dat ik de indruk heb dat het niveau daar erg hoog ligt vergeleken een gemiddelde Nederlandse universiteit. Nu zijn dat natuurlijk ook vrij unieke voorbeelden en is een gastcollege misschien niet representatief, maar ik hoor vaker dat de werkdruk op Amerikaanse universiteiten aanzienlijk hoger ligt dan hier. En hoewel werkdruk niet meteen alles zegt over de kwaliteit van het onderwijs, zegt het wel wat over de gedrevenheid van studenten.

    Ik zal het wel beter kunnen beoordelen als ik straks een heel semester in de VS studeer
    Ik werk hier bijna twee keer zo veel als in Nederland, qua uren per week. Maar dat is niet zo zeer omdat mijn supervisor me dat opdraagt, meer omdat je hier de kans krijgt unieke projecten te doen en dus de tijd moet benutten die je hebt. Ik ben geaffilieerd meet Harvard en MIT
    Jesus saves but death prevails.
    pi_56686974
    Klopt het dat je niet mag solliciteren als je in de VS bent met een toeristenvisa?

    Zo ja, dan vraag ik me wel af hoe je ooit daar werk kan vinden van ''buitenaf''...
    pi_56687205
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 17:43 schreef AS_R het volgende:
    Klopt het dat je niet mag solliciteren als je in de VS bent met een toeristenvisa?

    Zo ja, dan vraag ik me wel af hoe je ooit daar werk kan vinden van ''buitenaf''...
    Dat mag inderdaad niet.

    Je kunt er werk vinden door vanuit het buitenland te reageren op vacatures natuurlijk. Via websites, internationale bureaus, persoonlijke netwerken enzo. Voor het soort baantje waar je gewoon even binnenloopt nadat je een 'help wanted' bordje in het raam zag zullen ze je toch echt geen verblijfsstatus geven..
    pi_56687263
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 17:59 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Dat mag inderdaad niet.

    Je kunt er werk vinden door vanuit het buitenland te reageren op vacatures natuurlijk. Via websites, internationale bureaus, persoonlijke netwerken enzo. Voor het soort baantje waar je gewoon even binnenloopt nadat je een 'help wanted' bordje in het raam zag zullen ze je toch echt geen verblijfsstatus geven..
    Daar ging ik wel van uit ja haha

    Maar in ieder geval, ze zullen toch zeker liever een Amerikaan aannemen met dezelfde kwaliteiten?

    En volgens mij zijn bedrijven daar ook verplicht eerste een Amerikaan proberen te vinden voor een vrijstaande functie alvorens deze aan te bieden aan buitenlanders, niet?
    pi_56687391
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 18:03 schreef AS_R het volgende:

    [..]

    Daar ging ik wel van uit ja haha

    Maar in ieder geval, ze zullen toch zeker liever een Amerikaan aannemen met dezelfde kwaliteiten?

    En volgens mij zijn bedrijven daar ook verplicht eerste een Amerikaan proberen te vinden voor een vrijstaande functie alvorens deze aan te bieden aan buitenlanders, niet?
    Ja dat is waar, maar als je een beetje kwalificaties hebt en goed zoekt is er wel wat te vinden hoor. Ligt ook een beetje aan de situatie op de arbeidsmarkt en de sector waarin je werk zoekt.

    Het grootste nadeel is dat je waarschijnlijk enkele jaren afhankelijk zult zijn van je werkgever. Je moet daar blijven werken om je verblijfsvergunning te behouden.
    pi_56687478
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 18:12 schreef Evil_Jur het volgende:

    [..]

    Ja dat is waar, maar als je een beetje kwalificaties hebt en goed zoekt is er wel wat te vinden hoor. Ligt ook een beetje aan de situatie op de arbeidsmarkt en de sector waarin je werk zoekt.

    Het grootste nadeel is dat je waarschijnlijk enkele jaren afhankelijk zult zijn van je werkgever. Je moet daar blijven werken om je verblijfsvergunning te behouden.
    Ik zit in de (sport) marketing, maar daar zijn er in de VS al genoeg van heb ik begrepen...

    Trouwen met een Amerikaanse is ook een oplossing natuurlijk

    Woon je in de VS btw?
    pi_56687644
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 18:16 schreef AS_R het volgende:

    [..]

    Ik zit in de (sport) marketing, maar daar zijn er in de VS al genoeg van heb ik begrepen...

    Trouwen met een Amerikaanse is ook een oplossing natuurlijk

    Woon je in de VS btw?
    Nope, maar het zit wel een beetje in de planning en daardoor en via vrienden en familie weet ik een beetje hoe het zit.

    De fokkers in dit topic die er wel wonen kunnen je waarschijnlijk wel meer info geven over hun eigen ervaringen.
    pi_56688092
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 18:16 schreef AS_R het volgende:

    [..]

    Ik zit in de (sport) marketing, maar daar zijn er in de VS al genoeg van heb ik begrepen...

    Trouwen met een Amerikaanse is ook een oplossing natuurlijk

    Woon je in de VS btw?
    Volgens mij betekent trouwen niet meteen dat je ook mag werken, maar wonderer zal dat beter weten.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 19:37:49 #151
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56688923
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 18:52 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Volgens mij betekent trouwen niet meteen dat je ook mag werken, maar wonderer zal dat beter weten.
    Als je een SSN hebt (sofi-nummer) mag je werken. Als import-spouse krijg je een verblijfsvergunning om te leven in de VS en werken valt onder leven
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 12 februari 2008 @ 20:04:16 #152
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_56689476
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 19:37 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Als je een SSN hebt (sofi-nummer) mag je werken. Als import-spouse krijg je een verblijfsvergunning om te leven in de VS en werken valt onder leven
    Was jij al getrouwd toen je naar de VS verhuisde? Ik zit al in de VS op een F-1 visa dat in augustus afloopt en ga in mei trouwen. Hopelijk zit het met mijn permanent verblijfsvergunning goed voordat mijn F-1 afloopt, anders weet ik eigenlijk niet zo goed wat er gaat gebeuren qua werk.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 20:21:40 #153
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56689844
    Die permanante kreeg ik vorig jaar, heb daarvoor met een tijdelijke rondgelopen. Ik kon pas aan de bak toen ik een werkvergunning had. (wat ongeveer een half jaar duurde)

    Dus in mijn geval: Trouwen (op visa naar binnen), aanvraag tijdelijke verblijfsvergunning + aanvraag werkvergunning. Volgens mij was het zoiets, ik weet 't al niet meer.

    Die administratieve molen in de VS is niet echt minder lomp of traag dan in Nederland trouwens.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 20:25:30 #154
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_56689909
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 20:21 schreef popolon het volgende:
    Die permanante kreeg ik vorig jaar, heb daarvoor met een tijdelijke rondgelopen. Ik kon pas aan de bak toen ik een werkvergunning had. (wat ongeveer een half jaar duurde)

    Dus in mijn geval: Trouwen (op visa naar binnen), aanvraag tijdelijke verblijfsvergunning + aanvraag werkvergunning. Volgens mij was het zoiets, ik weet 't al niet meer.

    Die administratieve molen in de VS is niet echt minder lomp of traag dan in Nederland trouwens.
    Tering, een half jaar?! Ik heb al een social security #, misschien dat dat de zaak wat bespoedigt.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 20:30:53 #155
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56690035
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 20:25 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Tering, een half jaar?! Ik heb al een social security #, misschien dat dat de zaak wat bespoedigt.
    Ja die had ik dus ook niet, dan gaat het zeker niet sneller.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 20:32:37 #156
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56690069
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 20:04 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Was jij al getrouwd toen je naar de VS verhuisde? Ik zit al in de VS op een F-1 visa dat in augustus afloopt en ga in mei trouwen. Hopelijk zit het met mijn permanent verblijfsvergunning goed voordat mijn F-1 afloopt, anders weet ik eigenlijk niet zo goed wat er gaat gebeuren qua werk.
    Yeah, we zijn eerst getrouwd en toen heb ik nog een jaar in Nederland gezeten om de papieren rond te krijgen. Niet aan te raden trouwens, wat heel frustrerend

    Binnenkort moet ik opnieuw bijna 500 dollar dokken om het "conditional" van mijn status af te krijgen. Bewijzen dat we nog steeds getrouwd zijn, zodat mijn greencard verlengd wordt. Dat moet binnen twee jaar nadat je binnenkomt.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 12 februari 2008 @ 20:33:28 #157
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56690082
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 20:30 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ja die had ik dus ook niet, dan gaat het zeker niet sneller.
    Volgens mij is het wel iets veranderd sinds jij emigreerde, of niet?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56690128
    Heb de afgelopen week doorgebracht op Michigan State en dat was wel een bijzondere ervaring, de mensen in Michigan waren op zich wel vriendelijk.
    Was ook op een frat party geweest daarro, dat was op zich wel een nieuwe ervaring, onder andere door de 21 jaar grens voor bier/drank.
    Ik kreeg er toch wel het idee van dat het universiteitsleven toch wel anders is dan hier, met een grote campus met alles er op en er aan, inclusief sportteams en dergelijke. En iedereen die trots kleren met de naam van de universiteit draagt.

    En ik was nog een verkeerdbord Prison area ahead: do not pick up hitchhikers tegen gekomen. Het tofste verkeersbord ooit.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      dinsdag 12 februari 2008 @ 20:37:08 #159
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56690152
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 20:33 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Volgens mij is het wel iets veranderd sinds jij emigreerde, of niet?
    Nou zo lang is het niet geleden. Ik weet wel dat ik in een hele drukke periode zat (ook voor het USCIS)

    De ticketgegevens van de dag:

    From: Amsterdam To: Chicago
    Date: 04-04-2005, Time: 11:05 - 13:20 uur
    Flight.: UA909 (United Airlines)
    Class: Economy/Tourist

    From: Chicago To: Grand Rapids
    Date: 04-04-2005, Time: 15:55 - 17:52 uur
    Flight.: UA6794 (United Airlines)
    Class: Economy/Tourist
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 20:39:59 #160
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56690213
    Even opgezocht: M'n Employment Authorization Card kreeg in begin juli 2005 dus dat was redelijk snel.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 20:42:38 #161
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_56690265
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 20:39 schreef popolon het volgende:
    Even opgezocht: M'n Employment Authorization Card kreeg in begin juli 2005 dus dat was redelijk snel.
    OK, dat is nog wel te doen Idealiter zou ik hem voor Fall semester 2008 binnenkrijgen, zodat ik ergens kan lesgeven mocht dat mogelijk zijn.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 20:48:26 #162
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56690404
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 20:37 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Nou zo lang is het niet geleden. Ik weet wel dat ik in een hele drukke periode zat (ook voor het USCIS)

    De ticketgegevens van de dag:

    From: Amsterdam To: Chicago
    Date: 04-04-2005, Time: 11:05 - 13:20 uur
    Flight.: UA909 (United Airlines)
    Class: Economy/Tourist

    From: Chicago To: Grand Rapids
    Date: 04-04-2005, Time: 15:55 - 17:52 uur
    Flight.: UA6794 (United Airlines)
    Class: Economy/Tourist
    Oh nee, da's maar een jaar voor mij...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 12 februari 2008 @ 20:51:12 #163
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56690475
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 20:42 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    OK, dat is nog wel te doen Idealiter zou ik hem voor Fall semester 2008 binnenkrijgen, zodat ik ergens kan lesgeven mocht dat mogelijk zijn.
    Ik heb drie maanden vrijwilligerswerk gedaan op de IT afdeling van Calvin College en Calvin Seminary. Staat nooit verkeerd op je CV. Misschien kun je ook zo iets doen als overbrugging.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 12 februari 2008 @ 23:43:32 #164
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56694653
    En hoe is het weer in OH, MA en IN ? Hier is het sneeuw op sneeuw op sneeuw elke dag. Bij supermarkten zie je bergen sneeuw van soms wel 6 meter hoog.

    Ik ben het al bijna zat maar nog niet helemaal.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 13 februari 2008 @ 00:06:11 #165
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56695046
    I hear ya. Sneeuw hier ook, ik kan het nergens meer kwijt
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 13 februari 2008 @ 00:09:37 #166
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_56695097
    Eerst sneeuw, nu ijzel
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_56696235
    In Boston weinig sneeuw, wel wat buitjes maar alles smelt meteen weer. Het is de laatste paar dagen wel koud, min 5 - 10 denk ik. Het weer verandert hier iedere keer zo snel dat dat waarschijnlijk ook maar een dagen duurt.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 13 februari 2008 @ 01:44:16 #168
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56696247
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 00:09 schreef Plastic_Power het volgende:
    Eerst sneeuw, nu ijzel
    In MN is nu nu nog veel kouder. Mis je het niet een beetje?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 13 februari 2008 @ 01:58:27 #169
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56696347
    6-10 inches vannacht en dan freezing rain. *zucht*

    Ik ben het zaaaat!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56696556
    The black streets of Harlem zijn nu ook wit
    Tri State. Tri State. !
    pi_56696870
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 23:43 schreef popolon het volgende:
    En hoe is het weer in OH, MA en IN ?
    In het zuiden van Indiana hebben we een echte ijsstorm (die film kan ik trouwens aanraden). Vanochtend lag er bijna een cm ijs op alle auto's. Ben ik blij dat ik een carport bij m'n huis heb! In mijn fotoboek heb ik een foto van een ijsstorm van afgelopen jaar staan.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_56697337
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 19:37 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Als je een SSN hebt (sofi-nummer) mag je werken. Als import-spouse krijg je een verblijfsvergunning om te leven in de VS en werken valt onder leven
    Je krijgt dus niet dezelfde rechten als je echtgeno(o)t(e)?
    pi_56697359
    Hier was het de afgelopen dagen fantastisch lenteweer!

    Helaas lijkt het vandaag niet echt great te gaan worden
    pi_56697365
    Wat zijn eigenlijk goede vacaturesites voor werk in de VS....?
      woensdag 13 februari 2008 @ 16:25:13 #175
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56706220
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 08:23 schreef AS_R het volgende:

    [..]

    Je krijgt dus niet dezelfde rechten als je echtgeno(o)t(e)?
    Je mag niet stemmen, nee...

    Hoe bedoel je precies, "dezelfde rechten"?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56708258
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 16:25 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Je mag niet stemmen, nee...

    Hoe bedoel je precies, "dezelfde rechten"?
    Ik bedoel dat je als gelijkwaardig wordt behandeld. Dus: mag werken, een rekening mag openen etc
      woensdag 13 februari 2008 @ 18:15:28 #177
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_56708360
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 18:10 schreef AS_R het volgende:

    [..]

    Ik bedoel dat je als gelijkwaardig wordt behandeld. Dus: mag werken, een rekening mag openen etc
    Ja hoor, dat mag allemaal.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_56877443
    Ik heb onlangs voor de tweede keer weer twee wekend in Redmond (nabij Seattle, WA) door moeten brengen... wat een ellende zeg. Alsof ik weer in Nederland woonde. Elke dag regen, rond de 0 graden, piepkleine parkeerplaatsjes, fietsers, kleine kuthuisjes die 400K kosten, dure benzine...

    Kom ik gisteren terug, is het hier 23 graden met stralende zon. Grote wegen en auto's, en m'n eigen ruime, goedkope huis. God bless TX.

    Democratenstaten
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_56878374
    Hij is er weer hoor!
    pi_56878495
    En je hebt hem duidelijk gemist! Obsess much?
      donderdag 21 februari 2008 @ 11:32:18 #181
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_56880792
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 07:56 schreef StefanP het volgende:
    Ik heb onlangs voor de tweede keer weer twee wekend in Redmond (nabij Seattle, WA) door moeten brengen... wat een ellende zeg. Alsof ik weer in Nederland woonde. Elke dag regen, rond de 0 graden, piepkleine parkeerplaatsjes, fietsers, kleine kuthuisjes die 400K kosten, dure benzine...

    Kom ik gisteren terug, is het hier 23 graden met stralende zon. Grote wegen en auto's, en m'n eigen ruime, goedkope huis. God bless TX.

    Democratenstaten
    We hebben je gemist
    pi_56884149
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 09:30 schreef Evil_Jur het volgende:
    En je hebt hem duidelijk gemist! Obsess much?
      donderdag 21 februari 2008 @ 14:50:00 #183
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56884665
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 07:56 schreef StefanP het volgende:
    Ik heb onlangs voor de tweede keer weer twee wekend in Redmond (nabij Seattle, WA) door moeten brengen... wat een ellende zeg. Alsof ik weer in Nederland woonde. Elke dag regen, rond de 0 graden, piepkleine parkeerplaatsjes, fietsers, kleine kuthuisjes die 400K kosten, dure benzine...

    Kom ik gisteren terug, is het hier 23 graden met stralende zon. Grote wegen en auto's, en m'n eigen ruime, goedkope huis. God bless TX.

    Democratenstaten


    Heb je dat soort standaard reacties ergens in een text file Steef? Wees blij dat je niet naar de Midwest moest. Had je met je snowmobile kunnen gaan.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 22 februari 2008 @ 20:39:32 #184
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_56913774
    Oh god, StefanP is weer eens terug.... heb je echt niets beters te doen dan dat soort reacties te plaatsen?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 24 februari 2008 @ 01:31:20 #185
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_56940279
    Wat ik me afvraag hebben jullie nou ook last van de kredietcrisis en/of enorme gezondszorg kosten ect.?
    pi_56941373
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 01:31 schreef Yurithemaster het volgende:
    Wat ik me afvraag hebben jullie nou ook last van de kredietcrisis en/of enorme gezondszorg kosten ect.?
    Geloof niet alles wat je in de krant leest.

    Ik betaal $1 voor mijn ziektekostenpolis per maand. Daar zit alles op en aan, alhoewel ik wel een (kleine) eigen bijdrage moet betalen voor medicijnen / doktersbezoek. Maar ik betaal honderden euro's/dollars minder dan mijn ouders in Nederland.

    Afgelopen week mijn belastingformulier ingevuld: ~23% belasting (inclusief Medicaid/Medicare bijdrage).

    Vanwege de kredietcrisis worden de huizen eindelijk goedkoper. Ik zit er dan ook aan te denken om een huis aan te schaffen.

    Wat dat betreft zit het wel snor.

    De financieringssituatie voor wetenschappelijk onderzoek, en dan met name grants van de NIH waar ik van afhankelijk ben, is minder rooskleurig. De budgetten zijn flink gekort en wat dat betreft maak ik me wel zorgen. Terwijl juist in Europa de budgetten voor onderzoek en ontwikkeling flink stijgen, wordt daar hier op gekort. Een slechte zaak.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_56941401
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 07:21 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Geloof niet alles wat je in de krant leest.

    Ik betaal $1 voor mijn ziektekostenpolis per maand. Daar zit alles op en aan, alhoewel ik wel een (kleine) eigen bijdrage moet betalen voor medicijnen / doktersbezoek. Maar ik betaal honderden euro's/dollars minder dan mijn ouders in Nederland.
    Maar dat komt doordat je werkgever je ziektenkostenpolis betaald.
    quote:
    Afgelopen week mijn belastingformulier ingevuld: ~23% belasting (inclusief Medicaid/Medicare bijdrage).
    Moet ik ook eens doen, de eerste keer altijd spannend
    quote:
    De financieringssituatie voor wetenschappelijk onderzoek, en dan met name grants van de NIH waar ik van afhankelijk ben, is minder rooskleurig. De budgetten zijn flink gekort en wat dat betreft maak ik me wel zorgen. Terwijl juist in Europa de budgetten voor onderzoek en ontwikkeling flink stijgen, wordt daar hier op gekort. Een slechte zaak.
    Waarom dacht ik dat jij in een bedrijf werkte? Je zou iets met genomics moeten gaan doen, dan zit je nog wel even goed qua NIH budget.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_56941483
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 07:37 schreef Shivo het volgende:
    Waarom dacht ik dat jij in een bedrijf werkte? Je zou iets met genomics moeten gaan doen, dan zit je nog wel even goed qua NIH budget.
    Ik heb jarenlang voor een gloeilampenfabriek in het Zuiden van het land gewerkt... Maar in de VS alleen voor een wetenschappelijk instituut en een universiteit.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_56941488
    Kijkt er iemand hier wel eens Fight Quest op Discovery Channel? Wat mij betreft de leukste/beste show die nu op TV te zien is. Ben eigenlijk niet zo into vechtsporten, maar de combinatie van verschillende culturen met de ervaringen die Jimmy en Doug ondergaan is is erg verrassend en interessant. Gisteren was er een aflevering over Krav Maga, een Israelische vechtsport. Ik heb met open mond zitten kijken.

    Hier op Youtube vertellen ze meer over die aflevering.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 25 februari 2008 @ 02:01:06 #190
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_56960772
    Ik ben verplicht op de grote tv de Oscars te kijken.

    Dat ziektekostenverhaal Lyre, dat is ook wat geluk hebben natuurlijk. Mijn werkgever betaalt er ook fors aan mee omdat ik het geluk heb in de IT gezondheidszorg te werken, echter is het niet voor iedereen zo mooi voor elkaar.

    Wij hebben twee jaar geleden een huis gekocht voor echt een mooi prijsje, groot stuk grond erbij. Ik zie het niet alleen als een investering, meer als een eigen huis, een eigen plek en dus gekocht met het oog op de toekomst. En fiscaal is het ook niet onaantrekkelijk. We krijgen weer een heel aardig bedrag terug zag ik vandaag bij het doen van de belastingen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_56961746
    O ja, belastingen. Moet ik ook eens aan doen. Iemand nog tips voor goede aftrekposten? Heb vorig jaar vanaf april gewerkt, maakt dat nog verschil?
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 25 februari 2008 @ 14:51:19 #192
    65516 gieling
    Live from NYC
    pi_56964709
    Weer even een vraagje:

    Zit erover te denken om een tweedehands autootje te kopen in April (en na de twee maanden het weer te verkopen). Ik heb sinds +-November mijn rijbewijs en iemand vertelde me dat de verzekering dan enorm hoog zou zijn. Weet iemand hoe dit zit met verzekering e.d.?
    pi_56968292
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 14:51 schreef gieling het volgende:
    Weer even een vraagje:

    Zit erover te denken om een tweedehands autootje te kopen in April (en na de twee maanden het weer te verkopen). Ik heb sinds +-November mijn rijbewijs en iemand vertelde me dat de verzekering dan enorm hoog zou zijn. Weet iemand hoe dit zit met verzekering e.d.?
    Ik weet alleen dat GEICO relatief goedkoop is. Op mijn auto (2e hands Audi A6, 2002) heb ik alleen WA verzekering ($200.000,-) zitten en ik betaal iets van $230 per half jaar. Qua rijbewijs zat ik in dezelfde categorie als jij: ik had wel een Nederlands rijbewijs en Amerikaans rijbewijs, maar nog nooit eerder een auto gehad.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_56971551
    Ik had GEICO voor mijn auto en was best tevreden met ze. Alleen moest ik voor mijn huis verzekering bij state farm, ook mijn auto verzekering bij hun afsluiten (tsja, schijnt niet helemaal legaal te zijn, maar goed, er zijn niet veel verzekeraars meer over hier in florida).

    Belastingen moet ik nog doen. Eens kijken wat mijn vorig jaar aangeschafte huis voor aftrekposten oplevert
    pi_57152384
    Nu val ik hier zomaar binnen, en ik weet zeker dat deze vraag hier al vaker is gesteld, maar ik wil even wat gerichter advies.
    Ik werk nu in Nederland, maar ik ben erg benieuwd hoe het is in de VS. Nu weet ik alvast zeker dat ik voordat ik er uberhaupt over ga denken om te migreren eerst daar eens op vakantie te gaan e.d., maar toch vind ik het ook wel prettig om wat vooruitzicht te hebben.

    Van mijn zoektochten op internet word ik niet veel wijzer. Het lijkt erop dat het of nagenoeg onmogelijk is om die kant op te gaan, of je werkgever moet je die kant op sturen. Ik werk gewoon in een nationaal bedrijf, die helemaal geen vestigingen heeft in de VS. Wat raden jullie me aan, welke richting kan ik het best op gaan als de VS me bevalt, solliciteren bij een internationaal bedrijf en hopen op overplaatsing naar de andere kant van het water, of door het aanvragen van verblijfs-, en werkvergunningen?
      dinsdag 4 maart 2008 @ 16:42:37 #196
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57152444
    Heel kort door de bocht: Solliciteren bij een bedrijf en hopen dat zij het waard vinden jou een visum te verschaffen, meedoen aan de loterij of trouwen met een Amerikaanse. Dat zijn eigenlijk de meest gangbare.

    Je zou eens op Monsterboard kunnen kijken voor specifieke banen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 5 maart 2008 @ 20:01:02 #197
    175463 Renda
    Dutchie gone USA
    pi_57180857
    Ik vind Geico vrij duur, check esurance eens... scheelt ons bijna 50% per jaar! (en ik zit nog op een learners permit!)

    Wij betalen 142 dollar per week!! voor onze healthinsurance, ook via de werkgever, die betaald 50%, te gek voor woorden, zeker als je ziet wat het deductable is. We zouden omgaan naar een private insurance, maar ik heb nu na de bevalling mijn deductable bereikt, dus zou niet zo slim zijn om nu te switchen.

    Popolon, hoe gaat het met je vrouw en de zwangerschap?
    Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
      donderdag 6 maart 2008 @ 01:13:38 #198
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57189067
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2008 20:01 schreef Renda het volgende:

    Popolon, hoe gaat het met je vrouw en de zwangerschap?
    Goed. Sort of.

    Nog een weekje, of twee.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57189304
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2008 01:13 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Goed. Sort of.

    Nog een weekje, of twee. [ afbeelding ]
    Ojee, nu al?!
    Zal wel stressen zijn indd: sterkte!!
    We duimen voor je! (vooral voor goede gezondheid van je vrouw en kind!)
     FR
      donderdag 6 maart 2008 @ 02:44:37 #200
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57189564
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2008 01:13 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Goed. Sort of.

    Nog een weekje, of twee. [ afbeelding ]
    Oef. Veel sterkte vast...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57233918
    Nog mensen iets geplanned voor de Spring Break?
    pi_57234234
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 23:36 schreef most_wanted het volgende:
    Nog mensen iets geplanned voor de Spring Break?
    Ja, ik ga voor een week terug naar Nederland. Qua weer is dat in ieder geval een opsteker. We krijgen hier de komende nacht een voet sneeuw en tot nu toe is er al een centimeter of vijf gevallen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 8 maart 2008 @ 00:09:56 #203
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57234807
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 23:47 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Ja, ik ga voor een week terug naar Nederland. Qua weer is dat in ieder geval een opsteker. We krijgen hier de komende nacht een voet sneeuw en tot nu toe is er al een centimeter of vijf gevallen.
    Geniet van het schoffelen morgen
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 8 maart 2008 @ 00:48:25 #204
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57235624
    Die storm gaat netjes onder MI door.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57237457
    Dat scheelt weer!

    Anders werd het met al die sneeuw vast een behoorlijk zooitje, niet?
     FR
      zaterdag 8 maart 2008 @ 03:46:50 #206
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57237554
    Ach, een metertje meer of minder.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 8 maart 2008 @ 03:51:14 #207
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57237586
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 03:46 schreef popolon het volgende:
    Ach, een metertje meer of minder.
    Ik kan weer stukken van het dak zien
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57237610
    Het zal vast errug mooi zijn bij jullie, nu!
     FR
    pi_57237620
    En Welterusten, beste Amerikanen!
     FR
      zaterdag 8 maart 2008 @ 06:48:39 #210
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57237987
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 23:47 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Ja, ik ga voor een week terug naar Nederland. Qua weer is dat in ieder geval een opsteker. We krijgen hier de komende nacht een voet sneeuw en tot nu toe is er al een centimeter of vijf gevallen.
    Ga je dan daar lopen verkondigen dat 't allemaal zo klote is in NL?

    Da's trouwens een serieuze vraag. Als ik in NL ben vind ik het geweldig en ik kan kan de voor- en nadelen van beide landen ook prima relativeren.

    Jij ook, je bent verre van dom namelijk, toch vraag ik me af waar dat gedram op NL vandaan komt. Of ben je eigenlijk gewoon een echte typische Nederlander die overal en altijd loopt te klagen en te zeiken?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57238340
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 06:48 schreef popolon het volgende:
    Jij ook, je bent verre van dom namelijk, toch vraag ik me af waar dat gedram op NL vandaan komt. Of ben je eigenlijk gewoon een echte typische Nederlander die overal en altijd loopt te klagen en te zeiken?
    Zeiken is mijn tweede natuur! Ik denk dat ik het redelijk kan relativeren, maar ik heb vaak een zwart/wit mening.

    Volgende week heb ik bijvoorbeeld een interview in Eindhoven voor een nieuwe baan en ik heb me af zitten vragen wat me terug naar Nederland zou brengen. Een alleen staand huis? Geen files? Aardige onbekende mensen met manieren?

    Nederland heeft desondanks onmiskenbaar ook voordelen. De korte afstanden, de toegang tot fenomenale poppodia met geweldige programmering, de fietspaden en de nabijheid van familie en vrienden. Ijsbaan. Eredivisie.

    Maar dat is het dan voor mij. Er is hier zo veel meer ruimte, keus, warmte, echte vriendschap.

    Ben bang dat alleen een beeldschone en interessante jonge dame mij naar Nederland kan terughalen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 8 maart 2008 @ 09:27:06 #212
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57238487
    Vraagje: wat betaal je in de VS voor een wat oudere, kleine tweedehands auto die nog goed genoeg is om het hele land mee door te crossen?
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_57241627
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 09:27 schreef Isegrim het volgende:
    Vraagje: wat betaal je in de VS voor een wat oudere, kleine tweedehands auto die nog goed genoeg is om het hele land mee door te crossen?
    Je hebt dezelfde plannen als ik gok ik
    pi_57242335
    Wij gaan dat in april of mei ook doen, maar dan als toeristen.
     FR
      zaterdag 8 maart 2008 @ 14:27:06 #215
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57243269
    Ik zou dan een auto huren. Zeker gezien de temperatuursverschillen in de VS en de mindere wegen. Die huur je in NYC en lever je af in LA bij wijze van spreken.

    Ben je ook meteen verzekerd. Je wilt echt niet in de woestijn met pech komen te staan.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57243544
    Ja, wij gaan 'm in ieder geval huren (was ik even vergeten te preciseren),
    maar het is indd ook een goeie redenering voor de in-Amerika-wonenden!

    En qua prijs is het goed te doen.

    De vraag hoort eigenlijk in TRV thuis, maar heb(ben) je(jullie) nog een tip voor een goedkope, flexibele maar toch betrouwbare autohuurmaatschappij?
     FR
      zaterdag 8 maart 2008 @ 15:03:32 #217
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57243785
    Ik heb alleen ervaring met Hertz door mijn werk. We moeten nog wel eens een kliniek opzetten en huren dan altijd een full size SUV om computerapparatuur door de staat te crossen.

    Vind de prijzen over het algemeen erg meevallen.

    Even snel een test gedaan op hertz.com: Oppikken in NYC, over een week afleveren in LA kost je $1100 voor een week, en dan heb je een dikke Chevy Trailblazer met alles er op en er aan.



    Daar kun je geen tweedehands voor kopen die je weer moeilijk kwijtraakt.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 8 maart 2008 @ 15:53:45 #218
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_57244540
    Mijn vlucht naar DC is gecanceled
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      zaterdag 8 maart 2008 @ 17:07:29 #219
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57245864
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 13:08 schreef Xith het volgende:

    [..]

    Je hebt dezelfde plannen als ik gok ik
    't Is nog meer een stiekem ideetje dan echt een plan. Ben al wel een paar keer in de VS geweest, maar alleen in Texas. Zou graag eens de hele VS doorcrossen in een week of vier, zes.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_57248576
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 14:43 schreef Bora-Bora het volgende:
    De vraag hoort eigenlijk in TRV thuis, maar heb(ben) je(jullie) nog een tip voor een goedkope, flexibele maar toch betrouwbare autohuurmaatschappij?
    Ik huur altijd via www.priceline.com. Zij hebben deals met alle grote maatschappijen. Meestal krijg je een auto via National / Alamo of Thrifty. Binnenkort ga ik naar Florida en heb daar een standard size auto gehuurd voor $18/dag (61% beneden de goedkoopste prijs online!), maar daar komt nog een zooi taxes en fees bij. Je moet een beetje oppassen met Priceline maar als je het spelletje goed speelt dan kun je echt heel veel besparen. Als je nu al weet dat je over een paar maanden in de VS bent, begin dan zo vroeg mogelijk te bieden en begin bij $10/dag. Je kunt maar een keer per 24 uur bieden, maar omdat je toch tijd genoeg hebt, maakt dat niet uit.

    De meeste credit cards verzekeren je gehuurde auto tegen beschadigingen. Je eigen autoverzekering beschermt je tegen WA.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 8 maart 2008 @ 19:40:09 #221
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57248992
    Kut. Tickets naar Nederland zijn duur
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57249276
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 09:27 schreef Isegrim het volgende:
    Vraagje: wat betaal je in de VS voor een wat oudere, kleine tweedehands auto die nog goed genoeg is om het hele land mee door te crossen?
    Voor $1000 moet dat wel lukken.

    Er zijn wel meer Europeanen die zoiets doen en soms pakt het goed uit. Maar vergeet niet dat de afstanden hier veel groter zijn en dat je niet de hele dag in een klein kutautootje wil zitten. Er is een praktische reden waarom Amerikanen een grote auto hebben.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 8 maart 2008 @ 20:28:00 #223
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57250133
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 19:53 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Voor $1000 moet dat wel lukken.

    Er zijn wel meer Europeanen die zoiets doen en soms pakt het goed uit. Maar vergeet niet dat de afstanden hier veel groter zijn en dat je niet de hele dag in een klein kutautootje wil zitten. Er is een praktische reden waarom Amerikanen een grote auto hebben.
    Het hoeft ook geen mini te zijn. Maar ik ben zelf klein, dus maakt niet zoveel uit.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_57256415
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 15:03 schreef popolon het volgende:
    Ik heb alleen ervaring met Hertz door mijn werk. We moeten nog wel eens een kliniek opzetten en huren dan altijd een full size SUV om computerapparatuur door de staat te crossen.

    Vind de prijzen over het algemeen erg meevallen.

    Even snel een test gedaan op hertz.com: Oppikken in NYC, over een week afleveren in LA kost je $1100 voor een week, en dan heb je een dikke Chevy Trailblazer met alles er op en er aan.

    [ afbeelding ]

    Daar kun je geen tweedehands voor kopen die je weer moeilijk kwijtraakt.
    Nee, dat lijkt me duidelijk.

    Ook Lyrebird bedankt voor de hint mbt www.priceline.com. Was ik niet mee bekend!
    Je zei dat je een beetje moet oppassen met priceline; je bedoelt gewoon dat het totaalbedrag niet hoger wordt dan wat interessant/redelijk is? Of nog andere details?


    We gaan het allemaal eens bekijken! Bedankt hè!
     FR
      zondag 9 maart 2008 @ 07:28:52 #225
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_57257746
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 19:53 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Voor $1000 moet dat wel lukken.

    Er zijn wel meer Europeanen die zoiets doen en soms pakt het goed uit. Maar vergeet niet dat de afstanden hier veel groter zijn en dat je niet de hele dag in een klein kutautootje wil zitten. Er is een praktische reden waarom Amerikanen een grote auto hebben.
    Volgens mij kun je tegenwoordig geen auto meer kopen zonder een Social Security Number (nodig om de auto te registreren bij de staat voor je license plate).

    De enkeling die ik ken heeft de auto in Canada gekocht, waar dat nog wel wat makkelijker kan, en zo de grens over gereden. Hou er ook rekening mee dat je verplicht verzekerd moet zijn in de VS. Voor een periode van 4 a 5 weken kan huren voordeliger uitpakken, omdat je vaak al voor $200-$250 ofzo per week kan huren, en dan heb je in ieder geval een auto waar als er iets mee mis gaat op 60 mijl van de dichtsbijzijnde stad, een telefoonnummer kan bellen voor een vervangende auto..... kan handig zijn als je motortje oververhit in de medogenloze woestijnwarmte hier in het zuid-westen..... Met een KOOPauto van $1000 is die kans een stuk groter
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 9 maart 2008 @ 08:48:20 #226
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57257917
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 07:28 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Volgens mij kun je tegenwoordig geen auto meer kopen zonder een Social Security Number (nodig om de auto te registreren bij de staat voor je license plate).

    De enkeling die ik ken heeft de auto in Canada gekocht, waar dat nog wel wat makkelijker kan, en zo de grens over gereden. Hou er ook rekening mee dat je verplicht verzekerd moet zijn in de VS. Voor een periode van 4 a 5 weken kan huren voordeliger uitpakken, omdat je vaak al voor $200-$250 ofzo per week kan huren, en dan heb je in ieder geval een auto waar als er iets mee mis gaat op 60 mijl van de dichtsbijzijnde stad, een telefoonnummer kan bellen voor een vervangende auto..... kan handig zijn als je motortje oververhit in de medogenloze woestijnwarmte hier in het zuid-westen..... Met een KOOPauto van $1000 is die kans een stuk groter

    Hmja, da's wel waar. Ik hoef niet in een remake van The Hills Have Eyes terecht te komen.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2008 @ 08:58:04 #227
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_57257946
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2008 01:13 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Goed. Sort of.

    Nog een weekje, of twee. [ afbeelding ]
    In the US doen ze aan pijnbestrijding, dus geen zorgen
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 maart 2008 @ 09:29:37 #228
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_57258099
    Hmz, ik zou natuurlijk bij een van de home network leveranciers in de VS kunnen solliciteren.....
    Maar die zitten alle 3 in California...
    pi_57266656
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 02:24 schreef Bora-Bora het volgende:
    Je zei dat je een beetje moet oppassen met priceline; je bedoelt gewoon dat het totaalbedrag niet hoger wordt dan wat interessant/redelijk is? Of nog andere details?
    Ik heb een keer een fout gemaakt bij de reservering van een hotelkamer. Als je prijs voor zeg een tweesterren kamer niet geaccepteerd wordt, dan kun je of voor een andere kwaliteit kamer kiezen, of je kunt de data van je reservering veranderen, voordat je opnieuw biedt en dat alles binnen 24 uur. Priceline heeft een keer uit zichzelf de data veranderd en ik was op dat moment zo overmand door slaapgebrek dat ik daarover heen keek.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_57271267
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 18:04 schreef Lyrebird het volgende:

    Ik heb een keer een fout gemaakt bij de reservering van een hotelkamer. Als je prijs voor zeg een tweesterren kamer niet geaccepteerd wordt, dan kun je of voor een andere kwaliteit kamer kiezen, of je kunt de data van je reservering veranderen, voordat je opnieuw biedt en dat alles binnen 24 uur. Priceline heeft een keer uit zichzelf de data veranderd en ik was op dat moment zo overmand door slaapgebrek dat ik daarover heen keek.
    Okee, goed opletten is de boodschap dus.
    Bedankt voor de toelichting .
     FR
      zondag 9 maart 2008 @ 23:42:32 #231
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57274533
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 09:29 schreef Swetsenegger het volgende:
    Hmz, ik zou natuurlijk bij een van de home network leveranciers in de VS kunnen solliciteren.....
    Maar die zitten alle 3 in California...
    Ach, oriënteren kan nooit kwaad.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 10 maart 2008 @ 10:56:58 #232
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_57280152
    Ik heb deze vraag nu al in het Sport en TV forum gevraagd, maar daar lijkt het aan dovemansoren gericht, mischien dat Fokkers in de USA me wel een zinnig antwoord kunnen geven. Het gaat hierom:
    door de digitale TV heb ik nu North American Sports Network (NASN). In feite een samenraapsel van ESPN en Fox sport en CBS enzo, maar lekker veel football en baseball.
    En ook een aantal dagelijkse sport talkshows, 'Around the horn' en 'Pardon the Interuption'. Nu moest ik even wennen aan het amerikaanse format, maar inmiddels ben ik er zwaar fan van. En krijg ik het idee er in de VS sportjournalisten rondlopen die veel breder georrienteerd zijn dan in Nederland. Ik bedoel, het is hier of voetbal, of schaatsen, of wielrennen, haast niemand doet meer dan 1 sport grondig.
    Terwijl het pannel van Around the Horn altijd een mening en en berg statistieken op tafel weet te gooien onafhankelijk of het nu om de NFL, de NBA of de MLB gaat, of over March madness. En voor mij klinkt het alsof ze meestal erg goed weten waar ze het over hebben. Bij PTI hetzelfde, daar wordt een half uur lang (OK 20 minuten zonder reclame) behoorlijk fel en inhoudelijk diep gepraat over alle belangrijke Amerikaanse sporten.
    In de revaring van Amerikaanse fookkers, klopt dit, of is het inhoudelijik veel minder sterk dan het voor mij vanaf hier lijkt?
    Dus julie mening over Toni Reali, en panelleden J.A. Adande, Kevin Blackistone, Tim Cowlishaw, Jay Mariotti, Woody Paige en Bill Plaschke. En wat vinden julie van het PTI duo Tony Kornheiser en Michael Wilbon. Vinden julie ze beter dan Nederlandse sportverslaggevers of niet?


    Hopen dat deze poging meer success heeft...
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      maandag 10 maart 2008 @ 15:04:03 #233
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57284556
    Jeetje wat een vraag, ik ga geen mening geven over elke commentator/verslaggever hoor.

    I hou van de Amerikaanse manier hoe ze met sport omgaan, de shows zijn geweldig. Alleen al de pre- en postgame shows bij de NFL zijn goed. En dan heb je meerdere stations die dus allen hun eigen shows hebben (ABC, NBC, FOX, ESPN etc.)

    En statistieken, daar zijn ze ook gek op. Vaak kom je ook vrij weinig zeggende stats tegen maar het zijn dan wel weer vaak leuke weetjes.

    En er is voor iedereen wel wat: FOX Soccer Channel, ESPN, ESPN2, ESPN Deportes, ESPN Classic, ESPN News, Speed Channel, VS (outdoor sporten en wielrennen), Tennis channel, NFL Network, NBA TV, NHL, vele college channels en eigenlijk gewoon teveel om op te noemen. Sportgek walhalla.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 10 maart 2008 @ 15:12:01 #234
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_57284696
    De zondagshow voor de NFL wedstrijden beginnen, smullen inderdaad. Maar dat is een show helemaal op 1 sport gefixeerd zoals we hier wel hebben. Maar een dagelijkse talkshow over meer dan alleen voetbal zou ik hier ook zo graag zien in Nederland. Weet alleen niet zeker of we dat kunnen hier, de VS is wat sportgekker dan NL als ik het zo hoor.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      maandag 10 maart 2008 @ 15:13:59 #235
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57284733
    Ik vind het al heel mooi dat NASN er is in NL.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57288807
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2008 19:20 schreef Lyrebird het volgende:
    Veel De meeste credit cards verzekeren je gehuurde auto tegen beschadigingen. Je amerikaanse eigen autoverzekering beschermt je tegen WA.
    Veel buitenlandse autoverzekeringen dekken die "collision damage waiver" niet en die moet je dan apart aanschaffen. Bij sommige verhuurders kun je het weigeren, anderen geven je geen auto mee zonder die waiver als je een buitenlands rijbewijs hebt. En die waiver is bijvoorbeeld in Florida toch al gauw een extra $20 per dag.
    pi_57311965
    quote:
    Op maandag 10 maart 2008 19:00 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Veel buitenlandse autoverzekeringen dekken die "collision damage waiver" niet en die moet je dan apart aanschaffen. Bij sommige verhuurders kun je het weigeren, anderen geven je geen auto mee zonder die waiver als je een buitenlands rijbewijs hebt. En die waiver is bijvoorbeeld in Florida toch al gauw een extra $20 per dag.
    Goed dat je me daar op wijst. Het is inderdaad zo dat sommige Amerikaanse credit cards (bv. Master card) de colllision damage waiver voor hun rekening nemen. Ik weet niet of Nederlandse credit cards net zo "luxe" zijn. WA wordt gedekt door je eigen Amerikaanse autoverzekering, maar is het dan ook automatisch zo dat iedere Nederlandse autoverzekering dat doet?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_57324802
    Zo, ik kom dit topic eens in de gaten houden.
    M'n vriendin is amerikaanse en hopelijk kan ik aan het eind van dit jaar (of begin volgend jaar, maar ik hoop eerder) daarheen verhuizen. Daar zal dan nog de papieren rompslomp voor een green card moeten starten, maar goed . Eerst komt ze me nog 2 weekjes hier bezoeken.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      woensdag 12 maart 2008 @ 16:51:54 #239
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57330105
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 11:55 schreef OMG het volgende:
    Zo, ik kom dit topic eens in de gaten houden.
    M'n vriendin is amerikaanse en hopelijk kan ik aan het eind van dit jaar (of begin volgend jaar, maar ik hoop eerder) daarheen verhuizen. Daar zal dan nog de papieren rompslomp voor een green card moeten starten, maar goed . Eerst komt ze me nog 2 weekjes hier bezoeken.
    Gaan jullie trouwen dan? Of hoe ga je je greencard regelen?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57331340
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 16:51 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Gaan jullie trouwen dan? Of hoe ga je je greencard regelen?
    Dat eerste . K-1 visum dus.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      woensdag 12 maart 2008 @ 18:18:48 #241
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57331835
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 17:56 schreef OMG het volgende:

    [..]

    Dat eerste . K-1 visum dus.
    Cool, veel geluk!

    Waar gaan jullie wonen?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 12 maart 2008 @ 18:20:13 #242
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57331861
    K-1, komt me bekend voor. Ik hoop dat je wat geduld hebt.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57332394
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 18:18 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Cool, veel geluk!

    Waar gaan jullie wonen?
    Dank u!
    In eerste instantie waar ze nu woont, Indianapolis. Ze is het daar echter zat want ze woont daar al haar hele leven, dus is er een grote kans dat we na een jaar of 2-3 ergens anders heen verhuizen. Waarheen is nog niet geheel duidelijk .
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 18:20 schreef popolon het volgende:
    K-1, komt me bekend voor. Ik hoop dat je wat geduld hebt.
    Mja, ik heb er al redelijk wat over gelezen .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      woensdag 12 maart 2008 @ 18:51:59 #244
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57332565
    Ik heb een simpele tip voor je: Hoe beter en uitgebreider jullie papierwerk eruit ziet, hoe sneller het gaat.

    Of ligt dat wat te erg voor de hand?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57332949
    Dat had ik al uit behoorlijk wat ervaringsverhalen van anderen begrepen op verscheidene fora/sites. Toch nog bedankt!
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_57337428
    Hoi!
    Ik had een vraag aan de Nederlanders in Amerika, en ik wist niet waar ik het beter kon vragen dan hier
    Een vriend van mij gaat binnenkort voor een half jaar naar Amerika, en we willen hem een soort overlevingspakket geven, met dingen die ze in Amerika niet hebben. Het probleem is alleen een beetje dat we bleven steken op drop en hagelslag. Heeft iemand van jullie misschien nog tips?
    Alvast bedankt!
      woensdag 12 maart 2008 @ 22:23:21 #247
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57337975
    Kaas, roggebrood, (diepgevroren) bitterballen, echte mayo, borrelnootjes, satesaus, nasi-kruiden.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57338627
    Ja! Echte mayo en saté-saus! De kaas eventueel, maar dat is natuurlijk maar beperkt houdbaar. Net als de diepgevroren bitterballen.
    Verder pepermunt ook. En gestampte muisjes ofzo. Of stroopwafels... (die zijn ook altijd een succes als je ze door locals laat proeven; een beetje opgewarmd )
     FR
      woensdag 12 maart 2008 @ 23:02:21 #249
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57339376
    Stroopwafels kun je hier ook kopen.

    Pepermunt is wel een goeie, die KING rollen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 12 maart 2008 @ 23:05:55 #250
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57339495
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 22:23 schreef wonderer het volgende:
    Kaas, roggebrood, (diepgevroren) bitterballen, echte mayo, borrelnootjes, satesaus, nasi-kruiden.
    Diepgevroren bitterballen gaat niet lukken.

    Hangt er af waar 'ie heen gaat, er zijn diverse Dutch Stores te vinden in de VS, ook online.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57339818
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 23:05 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Diepgevroren bitterballen gaat niet lukken.

    Hangt er af waar 'ie heen gaat, er zijn diverse Dutch Stores te vinden in de VS, ook online.
    Hij gaat naar Arizona, bomen kappen en hekjes bouwen in een of ander reservaat. Maar superbedankt voor alle tips tot nu toe, hier kan ik wel wat mee!
      woensdag 12 maart 2008 @ 23:20:55 #252
    201361 pepu
    Op de konijnen af= lekker?
    pi_57354099
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 23:02 schreef wonderer het volgende:
    Stroopwafels kun je hier ook kopen.
    Ja? Dezelfde?
    Wat hebben jullie een mazzel zeg!!

    Ik kom ze hier maar een enkele keer tegen; tussen de "exotische" artikelen.
    quote:
    Pepermunt is wel een goeie, die KING rollen.


    (Maar ook Tijger (Tiger?) pepermunt is lekker: die smelt zo heerlijk in de mond!.... )
     FR
    pi_57354199
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2008 23:15 schreef Merel1808 het volgende:
    Hij gaat naar Arizona, bomen kappen en hekjes bouwen in een of ander reservaat.
    Gaaf plan!!
     FR
      donderdag 13 maart 2008 @ 17:16:58 #255
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57355154
    quote:
    Op donderdag 13 maart 2008 16:33 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Ja? Dezelfde?
    Wat hebben jullie een mazzel zeg!!

    Ik kom ze hier maar een enkele keer tegen; tussen de "exotische" artikelen.
    [..]



    (Maar ook Tijger (Tiger?) pepermunt is lekker: die smelt zo heerlijk in de mond!.... )
    Ik weet niet of het dezelfde zijn, ik heb ze nog niet geprobeerd, maar ze staan hier gewoon in de supermarkt tussen het organische gedoe, a $3,50 per pakje
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57358082
    quote:
    Op donderdag 13 maart 2008 17:16 schreef wonderer het volgende:
    Ik weet niet of het dezelfde zijn, ik heb ze nog niet geprobeerd, maar ze staan hier gewoon in de supermarkt tussen het organische gedoe, a $3,50 per pakje
    Mijn man herinnert zich dat het in Zuid-Frankrijk 2¤37 was.
     FR
    pi_57406249
    Vandaag even met alle amerikanen van ierse afkomst St. Pattricks day gevierd
    ze hebben hier in SF een parade en een klein festival. Was erg leuk en iers bier (stout) en whiskey smaakt altijd prima

    vanavond verder met een feestje in St pattricks day style
    hmmmm....WAT???
      zondag 16 maart 2008 @ 03:34:25 #258
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_57407899
    Iedereen roept altijd dat de VS een heel groot land is (wat wel kopt denk ik ) en dat er veel cultuurverschillen zijn in de staten onderling. Ik vraag me alleen altijd af wat dat is. In Europa hoef je maar de grens over om meteen in een totaal andere wereld te belanden, hoe is dat in de VS? Wat voor verschillen heb je daar, die net zo groot zijn als verschillen in Europa?
    Ten percent faster with a sturdier frame
      zondag 16 maart 2008 @ 04:14:32 #259
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57408084
    In Massachussets rijden ze als idioten en in New Hampshire zijn ze heel vriendelijk in het verkeer.

    Of bedoel je dat niet?

    Ik denk dat er net zoveel verschil zit als tussen een Fries en een Amsterdammer, bijvoorbeeld.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57409004
    Even een vraagje, ik las ergens dat wax/gel of andere spul in je haar in het zuiden een totale not is onder jongeren. Klopt dat? Beetje vage vraag.
    pi_57410619
    Ik vertrek binnenkort voor het werk richting Dallas. Zijn er hier mensen die in die regio wonen en werken en daar iets over willen vertellen?
      zondag 16 maart 2008 @ 12:23:23 #262
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57410742
    Dallas is een mooie stad.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_57411198
    Dat is iets, maar ik hoopte op iets uitgebreiders

    Nachtleven, beste/leukste plekken om te wonen, do's & don'ts. Kortom: ervaringen van Fokkers...
      zondag 16 maart 2008 @ 12:57:34 #264
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_57411282
    Ik ben er maar één keer een dag geweest.
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_57411911
    Dallas?

    Do's & don'ts: vooral niet de wet overtreden, want met de Texaanse wetgeving ben je zoiezo de sigaar.

    Maarreh, gaaf hoor! Compleet anders dan Nederland! Lekker weer ook!
    Ik zou het ook zo doen!
     FR
      zondag 16 maart 2008 @ 19:44:14 #266
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57418512
    Goed nieuws!

    Sargento produceert tegenwoordig goudse kaas in plakken Net geprobeerd en 't is best wel erg Goudse kaas, voor zover ik me nog kan herinneren hoe dat smaakt, heheh. Gewoon een goeie plak jong belegen. Volgens mij is Sargento wel een merk dat je overal kan krijgen. 't Is alleen wel duur, maar goed...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 17 maart 2008 @ 09:38:51 #267
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_57426934
    Vraagje aan mensen van de Chicago area, een collega van me gaat binnenkort naar Chicago, en ik wel haar vragen om een shirt mee te nemen voor me van Brian Urlacher (54). Kun je die makkelijk krijgen of moet je er speciaal voor naar het stadion? En hoeveel kosten die in de VS. Importprijzen liggen boven 100 euro, is het in Amerika minder?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      maandag 17 maart 2008 @ 15:05:57 #268
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57432729
    Die Urlacher jerseys liggen in Chicago voor het oprapen en zeker voor mooie prijzen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 17 maart 2008 @ 16:29:55 #269
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_57434295
    sweet...
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_57457007
    quote:
    Op zondag 16 maart 2008 19:44 schreef wonderer het volgende:
    Goed nieuws!

    Sargento produceert tegenwoordig goudse kaas in plakken Net geprobeerd en 't is best wel erg Goudse kaas, voor zover ik me nog kan herinneren hoe dat smaakt, heheh. Gewoon een goeie plak jong belegen. Volgens mij is Sargento wel een merk dat je overal kan krijgen. 't Is alleen wel duur, maar goed...
    Dat is goed nieuws! Ik moet overigens zeggen dat hun Colby Jack kaas erg goed is:



    Ik kom trouwens net van Nederland terug en heb nog een heel groot stuk jonge komeinenkaas meegenomen. Heerlijk!
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 18 maart 2008 @ 17:41:43 #271
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57457203
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 17:31 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Dat is goed nieuws! Ik moet overigens zeggen dat hun Colby Jack kaas erg goed is:

    [ afbeelding ]

    Ik kom trouwens net van Nederland terug en heb nog een heel groot stuk jonge komeinenkaas meegenomen. Heerlijk!
    Mijn neefje heet Colby, ik vind het altijd zo raar om die kaas zo te zien

    Ik koop uit zelfbescherming trouwens nooit kaassnacks.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 18 maart 2008 @ 17:45:05 #272
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57457253
    Bij Sam's Club kun je trouwens gewoon blokken Uniekaas krijgen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 18 maart 2008 @ 17:55:29 #273
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57457440
    Serieus? Daar zit er eentje van in de buurt hier...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 18 maart 2008 @ 17:58:38 #274
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57457494
    Ik kom er niet vaak maar ik heb er hier wel eens een blokje gekocht. Zouden die Clubs per staat verschillen? Online zie ik het er niet op staan.

    Of je bestelt het hier online.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 18 maart 2008 @ 18:12:15 #275
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57457706
    The Dutch store vind ik veel te duur (ja, ik blijf een Nederlander )
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57458005
    bij mijn super hebben ze ook blokjes Uniekaas, maar zijn focking duur
    hmmmm....WAT???
      dinsdag 18 maart 2008 @ 19:15:22 #277
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57459058
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 18:12 schreef wonderer het volgende:
    The Dutch store vind ik veel te duur (ja, ik blijf een Nederlander )
    Ach, 6 kroketten voor $10, tja. In de snackbar zijn ze duurder.

    Een keer per maand vind ik 't dat zeker wel waard.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57459399
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 18:12 schreef wonderer het volgende:
    The Dutch store vind ik veel te duur (ja, ik blijf een Nederlander )
    Verzenden zij vanuit Nederland? Want dan duurt het of gruwelijk lang voordat het er is, of het is vreselijk duur om iets op te sturen... ervaringen?
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 18 maart 2008 @ 20:27:30 #279
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57460892
    http://www.thehollandring.com/shops.shtml

    Geen ervaring mee maar het zijn winkels die Nederlands voedsel verkopen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57467694
    Hmm, ik krijgt honger, hier!

    Binnenkort ben ik eventjes in NL, dus dat wordt genieten!
     FR
    pi_57467758


    Vandaag mijn californian drivers license gehaald . Driving test was een eitje
    hmmmm....WAT???
    pi_57468122
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 01:16 schreef Vitamine_C het volgende:
    Vandaag mijn californian drivers license gehaald . Driving test was een eitje
    Congrats!!

    Hoe verloopt zo'n rij-examen daar?
     FR
      woensdag 19 maart 2008 @ 01:58:27 #283
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57468213
    Stap in de auto, betaal $25 en hier is je rijbewijs. Zo ongeveer.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 19 maart 2008 @ 02:21:58 #284
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57468375
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 01:16 schreef Vitamine_C het volgende:


    Vandaag mijn californian drivers license gehaald . Driving test was een eitje
    Gefeliciteerd!

    Ik moet nog steeds
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57468376
    Jee, da's een makkie!

    En zie je dat vervolgens ook aan het rijgedrag van de jonge Amerikanen?
     FR
    pi_57468382
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 02:21 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd!

    Ik moet nog steeds
    Nou, dat gaat dan vast lukken, als ik 't zo lees! Succes!
     FR
      woensdag 19 maart 2008 @ 02:23:40 #287
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_57468386
    Rijden is een stuk relaxter hier dan in NL.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_57468793
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 01:58 schreef popolon het volgende:
    Stap in de auto, betaal $25 en hier is je rijbewijs. Zo ongeveer.
    ongeveer wel ja. Als je van te voren even een beetje de verkeersregels door leest en die kent is het een makkie.
    hmmmm....WAT???
    pi_57468805
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 01:48 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Congrats!!

    Hoe verloopt zo'n rij-examen daar?
    Thanks.
    Verloopt idd ongeveer zoals popolon beschreef. Je komt met een auto (dat betalen had ik al eerder gedaan toen ik mijn theorie moest doen). Ze checken je auto. Vervolgens rij je voor een minuutje of 15 rond en dan is het alweer klaar. Enige waar je op moet letten zijn verkeersregels die hier anders zijn dan in NL, verder is het 'a walk in the park'.

    Het regelen van een auto voor het examen (heb er zelf geen en huurbedrijven laten je de auto niet gebruiken voor een rijexamen) was meer moeite dan het examen zelf
    quote:
    Gefeliciteerd!

    Ik moet nog steeds
    Thanks.
    Hup die auto in dan!
    hmmmm....WAT???
    pi_57472893
    En was het theorie-examen net zo'n eitje?
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 02:23 schreef popolon het volgende:
    Rijden is een stuk relaxter hier dan in NL.
    Behalve in Las Vegas dan, in ieder geval!!... Daar zijn ze echt compleet gek!
     FR
      woensdag 19 maart 2008 @ 14:42:51 #291
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_57476509
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 02:21 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd!

    Ik moet nog steeds
    Ik heb vandaag m'n eerste les
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 19 maart 2008 @ 16:30:32 #292
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57478748
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 14:42 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Ik heb vandaag m'n eerste les
    Theorie of praktijk?

    Ik baal nog steeds, mijn partner heeft een schakelbak en ik wil dus eerst goed in een automaat kunnen rijden. Maar we komen er steeds niet toe om naar mijn schoonouders te gaan om daar te oefenen En ik wil hem wel hebben voor ik naar Nederland ga (niet dat ik dan daar durf te rijden, waarschijnlijk, maar het is wel handig om te hebben).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57480027
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 11:48 schreef Bora-Bora het volgende:
    En was het theorie-examen net zo'n eitje?
    Yep, als je de regels een beetje kent is het appeltje eitje
    hmmmm....WAT???
      woensdag 19 maart 2008 @ 18:08:25 #294
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_57480764
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 16:30 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Theorie of praktijk?

    Ik baal nog steeds, mijn partner heeft een schakelbak en ik wil dus eerst goed in een automaat kunnen rijden. Maar we komen er steeds niet toe om naar mijn schoonouders te gaan om daar te oefenen En ik wil hem wel hebben voor ik naar Nederland ga (niet dat ik dan daar durf te rijden, waarschijnlijk, maar het is wel handig om te hebben).
    Praktijk. Ik heb het net achter de rug en niemand is dood
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 19 maart 2008 @ 18:27:16 #295
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57481257
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 18:08 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Praktijk. Ik heb het net achter de rug en niemand is dood
    Goed zo!

    Hoe gaat het bij jou, ook tien uur les en de rest bij je "ouders" in de wagen?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 19 maart 2008 @ 18:28:58 #296
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_57481299
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 18:27 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Goed zo!

    Hoe gaat het bij jou, ook tien uur les en de rest bij je "ouders" in de wagen?
    Yep, al moet je dan wel "ouders" met "verloofde" vervangen
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 19 maart 2008 @ 18:34:01 #297
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_57481409
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 18:28 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Yep, al moet je dan wel "ouders" met "verloofde" vervangen
    Veel plezier. Beginnen er al Nederlanders te klagen over dat je het zo makkelijk hebt en dat het nooit goed kan zijn en dergelijke om hun 2000 euro rijlessen goed te praten?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_57485386
    zoniet dan doe ik het wel even
    hmmmm....WAT???
      woensdag 19 maart 2008 @ 21:09:57 #299
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_57485391
    neh, klagen niet, moet wel opeens denken aan een artikel dat ik laatst las, over Amerikanen die in Nederland komen werken en 5 keer voor hun examen zakken hier...en dan heb ik het over natuurkundigen en wiskundigen, dus niet de domste mensen zeg maar....elk land z'n eigen methode. In de VS heb je wat meer ruimte waarschijnlijk.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 maart 2008 @ 21:14:55 #300
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_57485535
    Kan je je nederlandse rijbewijs niet over laten zetten dan?
    pi_57485834
    Nope je moet opnieuw theorie en praktijk examen doen
    (iig in California)
    hmmmm....WAT???
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')