abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56291840
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:52 schreef blessed19 het volgende:

[..]

zoals BJ zegt, 2 uur in een bal en dan 22 uur in een hok van 20x20 oid? en dat goed vinden?

beetje hypocriet
Beetje ondoordachte reactie .. Een cavia is denk ik een keer of 200 kleiner in vergelijking met een mens, hun leefruimte kan dus ook een keer of 200 kleiner, hoeveel studenten wonen niet op 5 m ² ? Daarnaast ga jij ook wel eens een pleziertocht maken ergens heen, jij stapt dan ook zonder problemen voor 2 uur in je auto, die toch vele malen kleiner is dan dat huis waarin je leeft. Zo kun je alles blijven vergelijken ..
  vrijdag 25 januari 2008 @ 09:18:52 #152
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_56292987
Hamsters TINKEBELL. in beslag genomen

Trouwens, ik post hier niet meer aangezien het toch geen zin heeft om met extreem kortzichtige mensen, die andere mensen er van betichten kortzichtig te zijn, in discussie te gaan.
pi_56293212
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 03:24 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Beetje ondoordachte reactie .. Een cavia is denk ik een keer of 200 kleiner in vergelijking met een mens, hun leefruimte kan dus ook een keer of 200 kleiner, hoeveel studenten wonen niet op 5 m ² ? Daarnaast ga jij ook wel eens een pleziertocht maken ergens heen, jij stapt dan ook zonder problemen voor 2 uur in je auto, die toch vele malen kleiner is dan dat huis waarin je leeft. Zo kun je alles blijven vergelijken ..
Een student heeft een eigen keuze wanneer hij zijn kamer verlaat. Een student kan makkelijk zelf een vakantie boeken naar een ver land. (als we niet op financieel gebied kijken) Een student die op 5m2 leeft vindt zijn/haar kamer niet echt plezierig, plus kan hij altijd uit de kamer wanneer het hem uitkomt. Hij eet wanneer hij er zin in heeft, plus hij bepaald zelf wat hij wilt eten. Hij slaapt wanneer hij dat wil en hij geeft feestjes in de nacht, wanneer hij dat wilt.

Als je denkt dat een cavia ook zulke privelege's hebt, leef je in een sprookje.

kutargument dus!

*edit*

Wat je zei over de auto:

Tuurlijk ga ik 2 uur reizen om naar het strand te gaan! Dat is frisse lucht, zijn harde winden en sommige mensen voelen zich daar echt vrij! (wat de mens op dat moment dan ook is.)

[ Bericht 4% gewijzigd door blessed19 op 25-01-2008 09:39:26 ]
pi_56293227
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 09:18 schreef PretKroket het volgende:
Hamsters TINKEBELL. in beslag genomen

Trouwens, ik post hier niet meer aangezien het toch geen zin heeft om met extreem kortzichtige mensen, die andere mensen er van betichten kortzichtig te zijn, in discussie te gaan.
pi_56293256
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 03:00 schreef Wallinator het volgende:

[..]

En hier daalde je geloofwaardigheid naar 0%.
Als je verder had gelezen, zou je erachter komen dat het BG's keuze totaal niet is om vegetarier te zijn.

Maargoed, we hebben hier over kortzichtige mensen, waarbij jij zo een hoofdrol speler kan zijn.

vrijdag 25 januari 2008 @ 09:48:45 #156
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_56293448
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 09:18 schreef PretKroket het volgende:

omg
pi_56293757
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:48 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Dit is grote kul.

Dat ze een gedeelte van de familie zijn is onzin. Het vee is voor de meeste boeren ook familie, echter ben jij misschien een stedeling die dat niet zo beseft.

Het enige verschil is dat de huisdieren in het algemeen ''knuffelbaar'' en ''lief'' zijn. (wat schattig!) Echter, in China eten ze bijvoorbeeld honden aan de vleet. Hetzelfde voor poezen en katten. Ik kan je trouwens ook nog wel een aantal recepten van cavia's geven, die schijnen ook lekker te zijn. Ik vind het in dat opzicht vreemd waarom het in Nederland niet zou kunnen om zulke gerechten op het menu te zetten.
Dat is nou cultuur.
Zo normaal als het daar is om beesten te eten waar amper vlees aan zit, zo abnormaal is dat hier.

En welk beest je eet kan me in die zin niet aan mijn reet roesten, maar de acties van deze verkapte hannibal lector zijn gewoon trietst. En dan leg ik nog maar weer even de nadruk op haar kat.
pi_56293821
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 09:34 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Een student heeft een eigen keuze wanneer hij zijn kamer verlaat. Een student kan makkelijk zelf een vakantie boeken naar een ver land. (als we niet op financieel gebied kijken) Een student die op 5m2 leeft vindt zijn/haar kamer niet echt plezierig, plus kan hij altijd uit de kamer wanneer het hem uitkomt. Hij eet wanneer hij er zin in heeft, plus hij bepaald zelf wat hij wilt eten. Hij slaapt wanneer hij dat wil en hij geeft feestjes in de nacht, wanneer hij dat wilt.

Als je denkt dat een cavia ook zulke privelege's hebt, leef je in een sprookje.

kutargument dus!

*edit*

Wat je zei over de auto:

Tuurlijk ga ik 2 uur reizen om naar het strand te gaan! Dat is frisse lucht, zijn harde winden en sommige mensen voelen zich daar echt vrij! (wat de mens op dat moment dan ook is.)
Bij mijn ouders thuis hebben ze dat, de kooi staat altijd open. Die beesten kunnen er zo uit en rondlopen als ze zouden willen, maar dat doen ze niet.
Ook leven ze harstikke vrolijk. Die hamster van mij ook trouwens, maar die heeft ook een fikse kooi.
pi_56294148
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:09 schreef McKillem het volgende:

[..]

Bij mijn ouders thuis hebben ze dat, de kooi staat altijd open. Die beesten kunnen er zo uit en rondlopen als ze zouden willen, maar dat doen ze niet.
Ook leven ze harstikke vrolijk. Die hamster van mij ook trouwens, maar die heeft ook een fikse kooi.
Dat ze bij jouw ouders een gigantisch hok (de kamer) tot hun beschikking hebben, maakt niks uit. Het blijft een hok met opgesloten dieren. Dat is gewoon iets waar ik van walg.

Dat ze vrolijk leven vind ik wel tof voor je. Maar in mijn ogen leven ze vrolijk, omdat ze niet beter weten/erop ingesteld zijn. Maargoed, dat is dan een discussie die de offtopic-kant op gaat.
pi_56294321
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:06 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat is nou cultuur.
Zo normaal als het daar is om beesten te eten waar amper vlees aan zit, zo abnormaal is dat hier.

En welk beest je eet kan me in die zin niet aan mijn reet roesten, maar de acties van deze verkapte hannibal lector zijn gewoon trietst. En dan leg ik nog maar weer even de nadruk op haar kat.
En dat is juist de clou! Ze wilt laten zien dat erg veel mensen er niet bij nadenken als ze iets van een vachtje kopen. Het typische is wel dat wat hedendaags afschuwelijk is, het over een klene 10 a 20 jaar plotseling helemaal in de mode kan zijn. Dat is nou de mode in onze cultuur.

Dat ze haar kat vilt en eigenhandig een tas van maakt moet ze zelf weten. Het enige waar ik dan weer aan denk is dat er echt een aantal sicko's zijn in NL die door zulke akties inspiratie krijgen.
pi_56294482
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:26 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Dat ze bij jouw ouders een gigantisch hok (de kamer) tot hun beschikking hebben, maakt niks uit. Het blijft een hok met opgesloten dieren. Dat is gewoon iets waar ik van walg.

Dat ze vrolijk leven vind ik wel tof voor je. Maar in mijn ogen leven ze vrolijk, omdat ze niet beter weten/erop ingesteld zijn. Maargoed, dat is dan een discussie die de offtopic-kant op gaat.
Als zo'n beest er aan gewent is doe je hem dus geen kwaad in die zin.
Hij leeft er naar en is er vrolijk bij.
Ik zie dan geen probleem meer.
Maargoed, dan wel weer even de nadruk op "ik".
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:36 schreef blessed19 het volgende:

[..]

En dat is juist de clou! Ze wilt laten zien dat erg veel mensen er niet bij nadenken als ze iets van een vachtje kopen. Het typische is wel dat wat hedendaags afschuwelijk is, het over een klene 10 a 20 jaar plotseling helemaal in de mode kan zijn. Dat is nou de mode in onze cultuur.

Dat ze haar kat vilt en eigenhandig een tas van maakt moet ze zelf weten. Het enige waar ik dan weer aan denk is dat er echt een aantal sicko's zijn in NL die door zulke akties inspiratie krijgen.
Maar dat moet dan ten koste gaan van haar kat met de smoes dat dat beest depressief zou zijn?
Ik ben ook falikant tegen bond, maar ik ga dat echt niet duidelijk maken door met nog een beest precies hetgeen te doen waar ik op tegen ben.

Toegegeven, iedereen kent haar nu en "waar ze voor staat" maar ze gaat helemaal het punt voorbij. In plaats van dat nu iedereen opeens in actie komt tegen bond kotst iedereen haar uit voor wat ze doet. Dat kan niet de bedoeling zijn.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:46:08 #162
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56294495
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 03:24 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Ten eerste beslis jij hoeveel ruimte een hamster nodig heeft qua leefruimte? Meneer de dierendictator.
De wereld is groot genoeg voor dieren maar de mens heeft het leefgebied van alle dieren ingeperkt, ik walg van mensen als jij.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_56294625
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ten eerste beslis jij hoeveel ruimte een hamster nodig heeft qua leefruimte? Meneer de dierendictator.
De wereld is groot genoeg voor dieren maar de mens heeft het leefgebied van alle dieren ingeperkt, ik walg van mensen als jij.
Hij kan niet bepalen wat voldoende ruimte zou zijn voor een hamster, maar intussen weet jij wel de vertellen dat de wereld groot genoeg is...
Ik heb momenteel de indruk dat de wereld met een rap tempo te klein aan het worden is voor mens _en_ dier.
pi_56295306
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wat een lieve reactie ..

Waarom walg je van mij ? Ten eerste heb ik niet eens een huisdier, dus doe ik ook niets verkeerds . Kijk, jij gaat nu tegen de wetten van de natuur aanschoppen, dat is wel een lastige proces kan ik je verzekeren. Door de evolutie heen is gebleken dat de mens het verst is gaan in de ontwikkeling. De sterkste krijgt de leiding, in onze hedendaagse cultuur is dat nog immer zo, jouw chef op het werk heeft over het algemeen een sterkere capaciteit als dat jij hebt, daarom is hij chef geworden en daarom dien jij zijn opdrachten uit te voeren. Ben jij in het geheel tegen machtsverhoudingen ? Als alle mensen op die manier zouden gaan denken zouden we in een nog veel verknipte wereld leven.

Zo heeft de mens dus ook een machtsverhouding t.o.v. de cavia. Het verschil is wel dat wij het beestje over het algemeen een prettig leven gunnen en hen netjes altijd te eten geven, wat speelgoed en zijn eigen ruimte waar hij zich kan terugtrekken (zoals jij je eigen kamer hebt). Daarnaast laten we ze vaak genoeg vrij om ze lekker rond te laten dollen in de kamer. Vreemd genoeg komt het beestje op een gegeven moment toch wel weer terug naar zijn kooi, net zoals jij na een tijd buiten te zijn ook weer terugkomt naar jouw kamer.

Ik moet er niet aan denken om die cavia los te laten en hem zelf naar zijn eten te laten zoeken, ben bang dat ie snel dood zal gaan in de buitenlucht.

Kusjes voor BaajGuardian
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:31:32 #165
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56295626
Ik kijk naar het grote plaatje dutchiebrie, niet naar het niet verder dan de neus lang is.
Dieren horen in de natuur, niet in een doosje.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:35:16 #166
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56295734
Hoe wij de natuur behandelen, en dus ook de dieren, zo zal de mens zichzelf behandelen.
De natuur is vervuild, wij zijn vervuild, we stoppen dieren in doosjes, we stoppen mensen in doosjes.
We doen alsof het creeeren van veiligheid boven vrijheid staat bij dieren, zelfde met mensen.
Lees mn ondertitel, staat er niet voor niks.

De mens is niet verantwoordelijk voor dieren, maar omdat de mens zelf de planeet verneukt, en het leefgebied indamt zijn dieren zo verzwakt, dat is dan ook de enige reden waarom een hamster niet lang zou overleven buiten, niet door de natuur maar door de mens.
De mens is een ziekte zolang de mens de planeet en de dieren behandeld zoals ze doet.
We vervuilen en vermoorden dagelijks meer leven dan de mens zichzelf toezegd te kunnen redden.
De mens is niet superieur, de mens heeft de kinderschoenen nog niet uit.
pi_56295775
Het grote plaatje heet evolutie.

Dus ik kijk niet alleen zolang mijn neus is (overigens is die nog best groot ook, check m'n fobo maar )
pi_56295899
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 11:35 schreef BaajGuardian het volgende:
Hoe wij de natuur behandelen, en dus ook de dieren, zo zal de mens zichzelf behandelen.
De natuur is vervuild, wij zijn vervuild, we stoppen dieren in doosjes, we stoppen mensen in doosjes.
We doen alsof het creeeren van veiligheid boven vrijheid staat bij dieren, zelfde met mensen.
Lees mn ondertitel, staat er niet voor niks.

De mens is niet verantwoordelijk voor dieren, maar omdat de mens zelf de planeet verneukt, en het leefgebied indamt zijn dieren zo verzwakt, dat is dan ook de enige reden waarom een hamster niet lang zou overleven buiten, niet door de natuur maar door de mens.
De mens is een ziekte zolang de mens de planeet en de dieren behandeld zoals ze doet.
We vervuilen en vermoorden dagelijks meer leven dan de mens zichzelf toezegd te kunnen redden.
De mens is niet superieur, de mens heeft de kinderschoenen nog niet uit.
Wanneer verhuis je naar Utopia ? Dit proces is nu eenmaal zo begonnen en zal niet zomaar eindigen, tenzij de vissen en cavia's in opstand gaan komen . Ik heb het idee dat jij wil streven naar het onhaalbare, kom je op je werk nooit in de problemen door die gedachtengang ?
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:52:09 #169
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56296158
Ik werk niet aan een maatschappij die de wereld vermoord, zelfs al zou ik het willen kan ik dat niet.
pi_56296289
Aaah .. je werkt niet .. Had het kunnen weten ..
pi_56296556
Ik dank de hemel dat ze bij de eerste hulp doorgaans kijken naar acuut levensgevaar, de hoeveelheid pijn en de ernst van de wond, in plaats van naar de schattigheid van het slachtoffer in kwestie.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 15:17:10 #172
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56300630
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 11:57 schreef DutchieBre het volgende:
Aaah .. je werkt niet .. Had het kunnen weten ..
Een sneer naar de persoonlijke toestand van discussiërenden wordt niet toegestaan! Dit is geen Amerikaanse presidentsverkiezing. Hup, door met deze interessante discussie maar zonder persoonlijk te worden
pi_56300831
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:17 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Een sneer naar de persoonlijke toestand van discussiërenden wordt niet toegestaan! Dit is geen Amerikaanse presidentsverkiezing. Hup, door met deze interessante discussie maar zonder persoonlijk te worden
Tjah, het is nou ook weer niet echt dat hij niet gewoon om die opmerking vroeg.
pi_56302899
Mag ik hier ook FoBo reacties plaatsen ? Dan zullen jullie zien dat BaajGuardian niet zo'n vriend is van alles wat in de vrije natuur gebeurd, terwijl hij hier juist pretendeert pro te zijn in alles wat de natuur biedt zonder dat in hokjes te plaatsen.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:01:50 #175
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56303872
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:12 schreef DutchieBre het volgende:
Mag ik hier ook FoBo reacties plaatsen ? Dan zullen jullie zien dat BaajGuardian niet zo'n vriend is van alles wat in de vrije natuur gebeurd, terwijl hij hier juist pretendeert pro te zijn in alles wat de natuur biedt zonder dat in hokjes te plaatsen.
Je doet maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')