Dat heet doctrine.quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:27 schreef nozem het volgende:
Ik eet zelf vlees, sterker nog, een maaltijd zonder een flink stuk vlees is voor mij nauwelijks een complete maaltijd. En net zoals ik die koe op mijn bord niet 'persoonlijk' heb gekend, heb ik die kat van tinkebell ook niet 'persoonlijk' gekend. Toch is er wel een verschil. Katten zijn huisdieren en nemen voor veel mensen al snel de rol in van 'vriend' en 'maatje'. We kennen vaak mensenlijke eigenschappen (hoe onterecht soms ook) aan onze huisdieren toe, eigenschappen die we - als het goed is - ook aan onze vrienden toekennen, zoals betrouwbaarheid, loyaliteit, wederzijds begrip etc. Tja, en je vrienden vermoord je nu eenmaal niet. (als het goed is tenminste..) Een koe in de wei blijft een koe in de wei, en daar voelt men verder weinig bij. Als koeien voor veel mensen als huisdier zouden fungeren werden ze veel minder snel geslacht en opgegeten.
Volgens mij is dat het hele eieren eten..
Ja, ik draag een muts gemaakt van mijn hond.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:09 schreef Wallinator het volgende:
[..]
Ben jij ook zo'n psycho als Tinkebell?
quote:Hamsters van kunstenares in beslag genomen
AMSTERDAM - De Stichting Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) heeft donderdag in samenwerking met een hondengeleider van de politie Amsterdam-Amstelland honderd hamsters van kunstenares Tinkebell in beslag genomen. Dat maakte de Dierenbescherming donderdag bekend.
De Amsterdamse Dierenbescherming was vorige week naar de tentoonstelling gaan kijken. „Toen hebben we besloten om dit bij de Landelijke Inspectiedienst neer te leggen. Zij zijn donderdag gaan kijken en namen de dieren in beslag”, aldus een woordvoerster van de Dierenbescherming.
Volgens de Dierenbescherming wordt het welzijn van de hamsters ernstig geschaad. De dieren zitten 4 uur lang in een bol opgesloten en hebben geen vrije keuze of ze willen rennen, slapen, eten of drinken. Daarbij komt dat hamsters nachtdieren zijn en dus overdag meestal slapen, aldus de organisatie.
„De kunstenares zegt een statement te willen maken over de dubbele moraal van mensen in hun omgang met dieren. Daar heeft de Dierenbescherming natuurlijk niets op tegen, maar wél dat zij dat doet ten koste van deze hamsters. Dieren moeten niet worden gebruikt in bijvoorbeeld kunstuitingen of bij tentoonstellingen”, liet de zegsvrouw weten.
Tinkebell vraagt zich af of de Dierenbescherming invallen gaat doen bij mensen thuis die de hamsters ook in de bollen stoppen. „Ik probeer normaal gedrag in een andere context te laten zien. Kinderen met hamsters stoppen ze ook in zo'n bol.” De kunstenares liet weten dat de tentoontstelling vrijdag gewoon weer doorgaat.
De hamsters zijn naar een opvang gebracht. Er volgt een gerechtelijke procedure waarbij het Openbaar Ministerie bepaalt of de kunstenares met haar project door mag gaan, liet de Dierenbescherming weten.
De Dierenbescherming was overigens niet de enige organisatie die het welzijn van de hamsters in de gaten hield. Dinsdag deed het Comité Dierennoodhulp aangifte van dierenmishandeling.
Ik ben een man van tegenstellingenquote:Op donderdag 24 januari 2008 20:49 schreef DutchieBre het volgende:
Als jij het zo zielig vindt, waarom ben jij het dan eens met het feit dat zij 100 van die diertjes zo kwelt ? Erg kromme en bekrompen manier van denken
Blijkbaar heeft dit effect.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:32 schreef Hijacking het volgende:
Waarom moet ze zo extreem haar mening geven , waarom moet ze anderen wezens onder haar mening laten lijden . Er zijn ook andere manieren om je mening over zulke zaken te uiten
Dit is grote kul.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:25 schreef PretKroket het volgende:
[..]
Omdat ze in huis wonen, ze een gedeelte v an de familie zijn, en meestal niet goed eetbaar
Vee daarentegen is voedzaam, geeft melk/vlees, en staat op de weide, ver van het gezin af..
quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:32 schreef DutchieBre het volgende:
Ja .. Leuk, ff een uurtje of misschien 2, maar dan in de avond, het moment dat die beestjes leven moeten. Overdag dienen ze te slapen en niet urenlang door een gek opgesloten worden in een balletje "om een statement" te maken .. Als ze echt een statement wil maken moet ze dat soort dingen maar bij zichzelf doen, hebben anderen er geen last van en kan ze ook haar statement maken !
Nederland houdt van extremen!quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:47 schreef Hijacking het volgende:
oke het klinkt extreem dramatisch die post van mij als ik het zo doorlees![]()
Maar er zijn ook andere extreme acties waar mee je aandacht kunt krijgen voor zaken zoals dit.
Mag je aan toevoegen dat vlees een bron van ziektekiemen is en melk van de koe aan het kalf toebehoort zoals de moedermelk van een mensenvrouw aan het mensenkind, mensen zijn van nature lactoseintolerant namelijk.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:48 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Dit is grote kul.
Dat ze een gedeelte van de familie zijn is onzin. Het vee is voor de meeste boeren ook familie, echter ben jij misschien een stedeling die dat niet zo beseft.
Het enige verschil is dat de huisdieren in het algemeen ''knuffelbaar'' en ''lief'' zijn. (wat schattig!) Echter, in China eten ze bijvoorbeeld honden aan de vleet. Hetzelfde voor poezen en katten. Ik kan je trouwens ook nog wel een aantal recepten van cavia's geven, die schijnen ook lekker te zijn. Ik vind het in dat opzicht vreemd waarom het in Nederland niet zou kunnen om zulke gerechten op het menu te zetten.
Juist!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:00 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mag je aan toevoegen dat vlees een bron van ziektekiemen is en melk van de koe aan het kalf toebehoort zoals de moedermelk van een mensenvrouw aan het mensenkind, mensen zijn van nature lactoseintolerant namelijk.
Ik ben vanaf mijn 11e vegetarisch, ik eet ook geen kaas, geen boter en geen eieren.. ook geen vis overigens.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:11 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Juist!
Maar ik blijf een carnivoor!
Dus je bent eigenlijk een veganist oid?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik ben vanaf mijn 11e vegetarisch, ik eet ook geen kaas, geen boter en geen eieren.. ook geen vis overigens.
Nou ik draag wel leren schoenen, maar dat is meer omdat je geen andere schoenen kunt kopen, en klompen maken teveel kabaal. Dus niet echt veganist. enkel qua eten, maar dat is niet omdat ik het zielig vind voor dieren, hoewel ik tegenwoordig naar vlees kijk alsof ik naar een dood mens kijk..quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:26 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Dus je bent eigenlijk een veganist oid?
En hier daalde je geloofwaardigheid naar 0%.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nou ik draag wel leren schoenen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |