Appels met peren vergelijken dit. Ze dachten met Luque een speler van een topklasse binnen te halen. (schijnt hij in potentie ook te zijn maar wegens blessures er neit uitgekomen.)quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:09 schreef Radegast het volgende:
[quote]Op vrijdag 11 januari 2008 16:02 schreef Nashje het volgende:
Ach man. Als een speler meer dan 1,5 jaar niet presteert, dan ga je als td echt niet nadenken om het contract te verlengen want stel je voor dat ie na die 1,5 jaar wel ineens naar behoren voetbalt.
Contracten moet je verdienen, niet als cadeau krijgen. We zijn geen liefdadigheidsinstelling.
[q]
Je lijkt verdomme Van Geel wel.
Maduro heeft de afgelopen anderhalf jaar meer dan 30 wedstrijden gespeeld voor Ajax, en lange tijd geen nieuw contract aangeboden. Dan krijgt Maduro eindelijk een contract aangeboden, en tegelijkertijd krijgt een of andere gare Spanjool uit Newcastle een contract waarmee hij 5 á 6 keer meer verdient dan jij.
Dan vind ik het niet gek dat Maduro zich even achter de oren krabt...
quote:Colin: "Ik blijf lachen"
Jurgen Colin blijft positief, al denkt hij niet dat zondag in actie zal komen tegen AZ. Desondanks zijn de kansen op speeltijd in het komend weekend wel toegenomen door de schorsing van rechtsback George Ogararu. Daarom blijft Colin scherp.
"Als ik de training vandaag heb bekeken, denk ik niet dat ik zondag speel. Dat is wel jammer, want ergens verwachtte ik het wel. Omdat ik dacht dat als de rechtsback weg zou vallen, ik de eerste zou zijn die die plaats overneemt", zegt Colin tegen Ajax.nl.
Toch wil de verdediger scherp blijven. "Fit blijven is op dit moment heel belangrijk. Als er dan iets gebeurt in het team, dan moet ik de kans pakken. Maar het is natuurlijk wel moeilijk om met de situatie om te gaan. Toch blijf ik lachen hoor. Ik ben een voetballer, dan weet je dat dit kan gebeuren en daar moet je dan ook naar handelen. Mijn tijd komt wel, want ik weet dat ik kan voetballen. Ik moet alleen even het geluk mee hebben. Ik wil me niet vergelijken met Ronaldinho, maar deze ster zit momenteel ook in een dip. Het kan iedereen gebeuren, dus."
Colin is ook tevreden met wat hij heeft laten zien tijdens het trainingskamp in Dubai. "Ik heb scherp getraind en we hebben als team twee lekkere potjes gespeeld. Zelf speelde ik negentig minuten tegen Stuttgart en daarin heb ik lekker in het centrum gespeeld. Ik kan wel tevreden zijn over mijn optreden."
Jezus mensen, zijn jullie nou zo verschrikkelijk dom? Van 'zekerheid te voetballen' maken jullie 'basisplaats eisen'? De uitspraak "IQ van een garnaal" begint bijna letterlijke vormen aan te nemen in dit topic.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:11 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Zekerheid om te voetballen? Het recht van opstelling in de basiself hoor je af te dwingen. Lukt dat niet omdat je crap voetbalt, krijg je geen nieuw contract. Nu voetbalt ie goed en had ie hem kunnen tekenen. Dat ie dat niet doet is volledig zijn vrije keus.
En inderdaad, hij heeft Davids en Gabri voor hem, die allebei klasses beter zijn, wil die niet op de bank wachten op zijn kans dan gaat ie toch?
Wegens blessures? Ook wanneer hij niet geblesseerd was, was het enige wat hij kon een leuke vrije trap nemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:11 schreef Fathom het volgende:
[..]
Appels met peren vergelijken dit. Ze dachten met Luque een speler van een topklasse binnen te halen. (schijnt hij in potentie ook te zijn maar wegens blessures er neit uitgekomen.)
Wat is dit nou voor onzinquote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:09 schreef Radegast het volgende:
[quote]Op vrijdag 11 januari 2008 16:02 schreef Nashje het volgende:
Ach man. Als een speler meer dan 1,5 jaar niet presteert, dan ga je als td echt niet nadenken om het contract te verlengen want stel je voor dat ie na die 1,5 jaar wel ineens naar behoren voetbalt.
Contracten moet je verdienen, niet als cadeau krijgen. We zijn geen liefdadigheidsinstelling.
[q]
Je lijkt verdomme Van Geel wel.
Maduro heeft de afgelopen anderhalf jaar meer dan 30 wedstrijden gespeeld voor Ajax, en lange tijd geen nieuw contract aangeboden. Dan krijgt Maduro eindelijk een contract aangeboden, en tegelijkertijd krijgt een of andere gare Spanjool uit Newcastle een contract waarmee hij 5 á 6 keer meer verdient dan jij.
Dan vind ik het niet gek dat Maduro zich even achter de oren krabt...
Heerlijk, zo'n stukje naam. Laten we daar nog maar een paar miljoen voor uittrekken, in plaats van onze eigen jeugdspelers naam laten maken. Want waarom zouden we? Wij zijn toch Ajax, met ons uitstekende scoutingsapparaat?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:18 schreef Nashje het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor onzin. Luque heeft net iets meer naam dan Maduro. Niet dat ik echt zo blij ben met Luque, maar dit is de slechtste onderbouwing omtrend zaak Maduro die ik heb gelezen.
Tja, kut. Anderhalf jaar geleden had je voor een paar ton het risico kunnen nemen. Je had hem altijd nog wel aan een subtopper kwijt gekunt. Maar helaas. Het ga hem goed.quote:
Tja dat het een miskoop is zijn we het over eens. Maar het blijft appels met peren vergelijken.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:17 schreef twi het volgende:
[..]
Wegens blessures? Ook wanneer hij niet geblesseerd was, was het enige wat hij kon een leuke vrije trap nemen.
Inderdaad onhandig..quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:01 schreef Blight het volgende:
[..]
Hij doelt op Ronaldinho hoor, met die woorden. Gewoon een onhandige notatie, taalkundig gezien.
Tja, zo werkt dat in de voetbalwereld. En om een naam te maken moet je presteren. Niet 1,5 jaar lang lopen janken dat je oververmoeid bent.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:19 schreef twi het volgende:
[..]
Heerlijk, zo'n stukje naam. Laten we daar nog maar een paar miljoen voor uittrekken, in plaats van onze eigen jeugdspelers naam laten maken. Want waarom zouden we? Wij zijn toch Ajax, met ons uitstekende scoutingsapparaat?
quote:Maduro na dit seizoen weg bij Ajax
Amsterdam, 11 jan 2008
Hedwiges Maduro gaat Ajax aan het einde van dit seizoen verlaten. De middenvelder bracht trainer Adrie Koster en technisch directeur Martin van Geel vanmiddag op de hoogte van zijn beslissing. Na de ochtendtraining bracht hij enkele journalisten al op de hoogte.
Net als Koster reageerde ook Van Geel enigszins verrast. ,,Niet zo zeer over het feit dat Hedwiges ons gaat verlaten. Wel over de timing en de manier waarop het gecommuniceerd is’’, zegt de technisch directeur. ,,Hij heeft mij daar zojuist al zijn excuses over aangeboden.”
Op 19 december kreeg de clubleiding van de zaakwaarnemer van Maduro te horen dat de middenvelder nog geen beslissing had genomen over zijn sportieve toekomst. Ajax trok de aanbieding tot contractverlenging daarop in. ,,Toen Hedwiges ons een tijdje terug te kennen gaf er nog niet uit te zijn, hebben wij hem al gezegd dat we vanaf dat moment naar de situatie moeten handelen’’ , aldus Van Geel. ,,Daar is nu geen verandering in gekomen. Ik heb al in eerdere interviews gezegd dat de trainer de spelers moet opstellen met wie hij denkt het beste resultaat te halen. Ik bemoei me niet met de opstelling.”
Ik word er gewoon echt pissig over. Jongens als Emanuelson en Maduro hebben mij genoeg laten zien om te zeggen dat ze het niveau van Ajax aan kunnen. Maar ze worden door supporters een voor een geslachtofferd, en nu gebeurt dit dus voor het eerst door de club zelf zonder dat er een waardige vervanger voor aan is getrokken.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:24 schreef Fathom het volgende:
Je slaat nu door Twi en dan gelijk IQ van een garnaal uitspraken erbij te halen staat je niet.
Maduro speelt al een tijd lang gewoon niet op niveau dan is het heel normaal dan een club als AJAX wacht met een contract verlengen. Je kan namelijk wel uit de eigen opleiding komen maar dat is geen garantie op succes. Dat er dingen mis gegaan zijn in de afgelopen jaren met de beste jongen qua begeleiding geloof ik best. Maduro is de persoon die niet het niveau haalde vorig seizoen en dan is eht niet meer dan logisch dat hij in de wachtkamer gezet word. Vervolgens mij hij blijven en gaat meneer op ze strepen staan. Zo werkt het dus niet.
Nou dat laatste betwijfel ik.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:11 schreef twi het volgende:
Dus hij heeft met opzet slecht gespeeld. Ik begin het te begrijpen!
Anderhalf jaar janken dat je geen kans bij Newcastle krijgt, dat is dat geld dus wel waard?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:28 schreef Nashje het volgende:
[..]
Tja, zo werkt dat in de voetbalwereld. En om een naam te maken moet je presteren. Niet 1,5 jaar lang lopen janken dat je oververmoeid bent.
Dat dus. En dat mag nog wel een paar duizend keer gelezen worden door supporters en de club zelf.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:26 schreef M0NTANA het volgende:
Het is sowieso stom van Ajax, ze hadden hem sowieso een contract aan moeten bieden. Wants tel dat hij die opleving niet had gehad, dan nog had je hem altijd voor een mooi bedrag kunnen slijten. Die jongen is 22 jaar en heeft er al een flink aantal interlands opzitten, voor veel clubs een hele interessante optie.
Luque is een miskoop zijn we het over eens(wie weet gaat hij ons nog verrassen). En die onzin over club liefde zal me aan me reet roesten. Hij was gewoon niet in de positie om iets te eisen qua zekerheid en vertrouwen. Hij heeft niet genoeg laten zien omdat te eisen. Hij had gewoon meer moeten laten zien om dit soort dingen te kunnen willen. AJAX bied hem vervolgens een contract aan en dat wil hij niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:32 schreef twi het volgende:
[..]
Ik word er gewoon echt pissig over. Jongens als Emanuelson en Maduro hebben mij genoeg laten zien om te zeggen dat ze het niveau van Ajax aan kunnen. Maar ze worden door supporters een voor een geslachtofferd, en nu gebeurt dit dus voor het eerst door de club zelf zonder dat er een waardige vervanger voor aan is getrokken.
Luque had twee jaar niets laten zien, maar kreeg een contract van 2,2 miljoen per jaar exclusief teken- en transfergeld. Je gaat mij niet vertellen dat Maduro meer dan pakweg 7 ton verdient. En die zou geen contract krijgen, terwijl hij bij Ajax al had laten zien dat hij het niveau aan kon? Dat beleid dat strookt gewoon totaal niet met elkaar.
Stel nu dat Ajax Landzaat had gehaald, dan had ik de keuze om afscheid te nemen van Maduro nog begrepen (al zie ik de toegevoegde waarde niet, dan zat er nog enige logica achter). Maar op dit moment? Geen goede aankopen doen, maar laten we in plaats daarvan de deur met een jeugdspeler maar dichtgooien!
En het hele zooitje aan ja-knikkers hier die lopen er maar achteraan, omdat Maduro niet genoeg clubliefde toont door bij Ajax bij te tekenen terwijl er nog helemaal geen enkele zekerheid is, in niets, voor het komende seizoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |