Ja, het viel gelukkig allemaal mee.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Storm in een glas water?
Lol, dat overleeft die cessna nietquote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:08 schreef Koploperkopper het volgende:
13:07 Cessna is door geluidsbarriere gegaan
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:08 schreef Koploperkopper het volgende:
13:07 Cessna is door geluidsbarriere gegaan
Staat hier toch echt.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:09 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Lol, dat overleeft die cessna niet
Want een C17 en een Hercules zijn beide hetzelfde type vliegtuig?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:09 schreef splendor het volgende:
13:08 - Het zou om een militair vliegtuig type C17 gaan.
Maar goed dat er niks gebeurt is dan, het zou de 2e hercules zijn die er crasht.
Weetikut, 't staat altijd wel stoerquote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Waarom zou je er in godsnaam een F16 op afsturen? Om een leuk filmpje te maken, mocht hij toch crashen?
Yup, deze rokend, die andere ging muzikaal ten onder geloof ik.....quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:09 schreef splendor het volgende:
13:08 - Het zou om een militair vliegtuig type C17 gaan.
Maar goed dat er niks gebeurt is dan, het zou de 2e hercules zijn die er crasht.
er wordt wel vaker een F16 op pad gestuurd om een vliegtuig in nood te assisteren... en angezien het hier zelfs om een militair vliegtuig gaat lijkt me 1 + 1 nog altijd 2quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Waarom zou je er in godsnaam een F16 op afsturen? Om een leuk filmpje te maken, mocht hij toch crashen?
Is dat niet hetzelfde dan?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Want een C17 en een Hercules zijn beide hetzelfde type vliegtuig?
Ja! What the hell was het?!?!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:38 schreef splendor het volgende:
Een klein half uur geleden trilde de ruiten hier, behoorlijk knal die in heel Eindhoven te horen was, en nu zegt 112brabant:
12:31 Eindhoven Landsard / vliegveld Crash alarm scenario 2 650 678 521 640 641 520 467 885 473 781 992 ovd rogs cvd
12:34 - vliegtuig met 6 tot 50 personen aan boord
Iemand meer informatie?
Hercules is een C130. De C17 is een Globemaster.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:15 schreef splendor het volgende:
[..]
Is dat niet hetzelfde dan?Welk type is een hercules dan, dan haal ik er 2 door elkaar denk ik.
quote:12:29:55 11-01-08 22 G BRAN PRIO 1 : Crash Call (scenario: 2) EINDHOVEN AIRPORT EINDHOVEN (vliegveld) LANDSAR EIN : 650 678 521 640 641 520 467 473 992
801111229551108898 1108898 BRW Helmond ( Monitorcode )
801111229551108598 1108598 BRW Veldhoven ( Monitorcode )
801111229551108589 1108589 BRW Veldhoven ( Vrijwiligers Werkdagen )
801111229551108549 1108549 BRW Veldhoven ( Korpsalarm )
801111229551107598 1107598 BRW Oirschot ( Monitorcode )
801111229551107546 1107546 BRW Oirschot ( Postalarm )
801111229551107198 1107198 BRW Leende ( Monitorcode )
801111229551107125 1107125 BRW Leende ( Bemanning HA )
801111229551106998 1106998 BRW Eindhoven-Centrum ( Lichtkrant )
801111229551106973 1106973 BRW Eindhoven-Centrum ( Kazernealarm )
801111229551106098 1106098 BRW Best ( Monitorcode )
801111229551106024 1106024 BRW Best ( RV Groep Algemeen )
801111229551105198 1105198 BRW Asten ( Monitorcode )
801111229551105172 1105172 BRW Asten ( Bemanning VC )
801111229551104761 1104761 BRW Brabant Zuid-Oost ( OvD Eindhoven )
801111229551104757 1104757 BRW Brabant Zuid-Oost
801111229551104735 1104735 BRW Brabant Zuid-Oost
801111229551104733 1104733 BRW Brabant Zuid-Oost
801111229551104730 1104730 BRW Brabant Zuid-Oost
801111229551104729 1104729 BRW Brabant Zuid-Oost ( CORT Staf )
801111229551104728 1104728 BRW Brabant Zuid-Oost ( Plotters COH )
801111229551104727 1104727 BRW Brabant Zuid-Oost ( Piketnotulist Regionaal Beleidsteam )
801111229551104726 1104726 BRW Brabant Zuid-Oost ( Groepsoproep Notulisten Commando Beleidsteam )
801111229551104725 1104725 BRW Brabant Zuid-Oost ( Groepsoproep Notulisten Commando Rampterrein )
801111229551104724 1104724 BRW Brabant Zuid-Oost
801111229551104723 1104723 BRW Brabant Zuid-Oost ( Commandant CoRT)
801111229551104721 1104721 BRW Brabant Zuid-Oost ( Chef Ondersteuning )
801111229551104720 1104720 BRW Brabant Zuid-Oost
801111229551104704 1104704 BRW Brabant Zuid-Oost ( Pelotonscommandant )
801111229551104701 1104701 BRW Brabant Zuid-Oost ( ROGs Inzet )
801111229551104700 1104700 BRW Brabant Zuid-Oost ( RCvD )
Overigens, ik zit ter hoogte van t Van Abbe museum, en die knal was echt stevig. Misschien was het wel vliegtuig dat door geluidsbarriere heen ging, maar kan me niet herinneren van vroeger dat dat zo hard ging.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:16 schreef nein het volgende:
[..]
Ja! What the hell was het?!?!
Op nu.nl staat iets over een rokend vliegtuig, maar ik schrok me rot van die knal.
Ah okee, wikipedia biedt uitkomst in deze.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:17 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Hercules is een C130. De C17 is een Globemaster.
Bron: Depers.nlquote:Crash alarm op Eindhoven Airport
Op Eindhoven Airport is rond het middaguur een militair vrachtvliegtuig met rook geland. Aan boord bevonden zich 14 personen. Er zouden geen gewonden zijn.
Het vliegtuig deed een noodoproep. Er kwam rook uit het landingsgestel. De gemeente kan niet bevestigen dat het toestel 'warme remmen' had. De hulpdiensten waren uit voorzorg met groot materieel uitgerukt. Het toestel wist veilig te landen.
Het gaat om Boeing C-17 Globemaster-III, een een militair vrachtvliegtuig. Het toestel staat aan de grond en er komt rook uit. Een woordvoerder van de gemeente Eindhoven kon niet zeggen of de inzittenden al van boord zijn.
In Eindhoven zou ook een luide knal te horen zijn geweest. Het is onduidelijk of die met het incident te maken had. Een gemeentewoordvoerder kon dat niet bevestigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |