abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 januari 2008 @ 22:58:49 #51
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56010978
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:55 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ah, net alsof Groningen alleen de waarheid spreekt. .
Meer dan van Ginkel, die adviseerde Suarez al, wil schijnbaar alleen spelers naar Ajax hebben en zei tegen Groningen dat ze er niet op moesten rekenen dat Silva weer kwam trainen.

van Ginkel

Derksen
  zondag 13 januari 2008 @ 22:58:50 #52
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_56010979
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:55 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ah, net alsof Groningen alleen de waarheid spreekt. .
Dat zeg ik toch niet? Ik heb geen idee wie of wat er waar is/de waarheid spreekt.
De zaakwaarnemer heeft belangen en Groningen heeft belangen. Wie de waarheid spreekt? Geen idee
pi_56011087
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:55 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik heb nergens gelezen dat er door Nijland is beloofd dat ie voor 2 miljoen mocht vertrekken.
Nou, dat is dan ook het enige beetje ''nieuws''

Telegraaf kwam met zo'n beetje hetzelfde bericht:
quote:
Ajax biedt op Silva

GRONINGEN - Ajax wil deze maand graag Bruno Silva van FC Groningen inlijven, maar directeur Hans Nijland heeft het bod van Ajax (bijna 2,5 miljoen euro) afgewezen. De Uruguayaanse rechtsback heeft zijn zinnen op een transfer naar Ajax gezet.

Aanvankelijk gaf Nijland het richtbedrag door aan Silva’s zaakwaarnemers, maar kwam hierop terug toen het om Ajax als koper ging. Afgelopen zomer raakten beide clubs ook met elkaar in de clinch bij de transfer van Luis Suárez, maar kwam er uiteindelijk toch een akkoord. Ajax en Silva hopen op eenzelfde scenario.
Weinig nieuws dus, en bovendien door Groningen ontkend.
Waarom zal Groningen in godsnaam Bruno voor 2 miljoen verkopen als er niet eens een opvolger is en hij bovendien enorm belangrijk is?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 13 januari 2008 @ 23:08:32 #54
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_56011309
Groningen ken je plek Nijland..
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
  zondag 13 januari 2008 @ 23:10:36 #55
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_56011381
Mensen die alles geloven

En die de hele tijd gebruiken

zondag 13 januari 2008 @ 23:12:03 #56
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56011423
Mensen die doen alsof Groningen/Nijland naar de pijpen van Ajax moet dansen.

sorry tulp
  zondag 13 januari 2008 @ 23:15:47 #57
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_56011553
En Groningen moet :R hun plek kennen
Want iedereen wil naar Ajax en PSV en Feyenoord :R en FC Balop-tdak want Nijland is kut gewoon Domme boeren

:R
  zondag 13 januari 2008 @ 23:17:00 #58
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_56011598
Oftewel: we zullen wel zien

Het is gewoon allemaal een spel. De één zegt dit, de ander heeft dat gehoord en de waarheid ligt vast ergens in het midden.
pi_56012172
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:08 schreef BigFire het volgende:
Ken je plek??? Hij moet Groningens belang ondergeschikt stellen aan het grootse Ajax??? Wat een stompzinnige reactie. Al die Ajacieden die maar in hun wereld blijven leven waarin Ajax als het verlengstuk van hun zielige karakters als absolute godheid dient te worden verheven, daarvoor zou die irritante kotssmiley misschien op zijn plaats zijn.
En dat terwijl - als het waar is wat Derksen zei - er zeker een punt tegen de handelingswijze van Groningen te maken is. Het zou nogal vreemd zijn om zo met iemand om te gaan. Ik kan alleen niet begrijpen waarom ze het zo zouden doen en niet meteen zeggen dat ze hem niet kwijt willen. Wat schieten ze er mee op om een bedrag te noemen waarvoor ze hem toch niet willen laten gaan? Zeker als het niet zo onrealistisch lijkt dat clubs bereid zijn om dat bedrag te bieden. Het zou de frustratie van Bruno Silva ook weer in een wat ander perspectief zetten, al blijft werkweigering natuurlijk ongepast. Daarmee verlies je de redelijkheid die je aanvankelijk aan je kant had als Groningen inderdaad zo heeft gehandeld als Derksen beweerde.
  zondag 13 januari 2008 @ 23:37:23 #60
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_56012295
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:08 schreef BigFire het volgende:

Meen je toch niet he?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_56012477
Arbitragezaak aanspannen dus
  zondag 13 januari 2008 @ 23:47:03 #62
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56012602
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:43 schreef Cyberia18 het volgende:
Arbitragezaak aanspannen dus
en nu gewoon dus nog harder verliezen.
pi_56012717
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:47 schreef Prosac het volgende:

[..]

Dat ie dan gaat relschoppen in het team
  zondag 13 januari 2008 @ 23:51:17 #64
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_56012751
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:47 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ze staan notabene gelijk in punten aantal, en Europees hebben jullie het beter gedaan dan Ajax
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_56012793
een eventuele arbitragezaak wordt alleen verloren als Silva/zaakwaarnemer hard kan maken dat de prijs van 2 miljoen daadwerkelijk genoemd is/op papier staat.
  zondag 13 januari 2008 @ 23:55:32 #66
171357 Rikketik
pi_56012905
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:50 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Dat ie dan gaat relschoppen in het team
En wat dan? Toegeven aan de terreur van zo'n speler? Ik dacht het toch niet.
  maandag 14 januari 2008 @ 00:29:18 #67
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_56013737
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:37 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Meen je toch niet he?

- Edgar Davids
pi_56033781
quote:
Silva: ‘Zoals ik me nu voel heeft spelen voor FC Groningen geen zin’

EXCLUSIEF - Bruno Silva denkt dat hij voorlopig niet voor FC Groningen uitkomt. “Ik ben met mijn hoofd bij Ajax, dáár wil ik spelen. Dit is mijn kans. Als ik me zo blijf voelen heeft het geen zin om het shirt van Groningen te dragen, dan kan ik beter niet spelen. Maar ja, het is pas maandag.”

Toch houdt de speler hoop. “Ik ga er nog steeds vanuit dat het deze week goed komt, aan een arbitragezaak denk ik daarom nog steeds niet. Ik vind het jammer dat het zo gaat, vooral omdat ik een mooie tijd bij FC Groningen heb gehad, ik hoop ook niet dat de supporters nu boos op me zijn.” (DD)

sportweek
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56034029
Ik hoop niet dat de supporters nu boos op me zijn.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:40:41 #70
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56034311
Dat wordt dus fijn een half jaartje tribune voor Bruno.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:44:28 #71
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_56034400
Zonder salaris.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_56034427
Bruno leert het. Gewoon je frustraties richting Groningen blijven uiten en je krijgt je zin. Een echte Uruguayaan. Ik ben trots op hem.

Go go go Bruno!
  maandag 14 januari 2008 @ 21:50:15 #73
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_56034547
Het komt nogal erg Privé over.. dat stuk uit de Sportweek. Ergens kan ik Silva wel begrijpen, maar ik denk niet dat Groningen hem laat gaan.
Love will be my strongest weapon
pi_56034569
Wat stelt een contract tegenwoordig nog voor? Het voetbal wordt langzamerhand een slavenhandel. Zodra een speler lucht krijgt dat hij bij een betere club kan gaan voetballen (en een flinke som meer kan verdienen), dan houdt hij zijn poot stijf. Ajax maakt haar concurrent op deze manier op een schandelige manier kapot.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:52:07 #75
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_56034596
Erg zwak. Had ik niet van 'm verwacht.
Komende jaren maar geen Uruguayanen meer scouten, lijkt me duidelijk
  maandag 14 januari 2008 @ 21:56:18 #76
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_56034712
nou kom op Nijland, je kan niet meer anders nu

Groningen Ajax

Bruno Silva

- Edgar Davids
  maandag 14 januari 2008 @ 22:07:10 #77
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56035056
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:52 schreef Evil_Koekje het volgende:
Erg zwak. Had ik niet van 'm verwacht.
Komende jaren maar geen Uruguayanen meer scouten, lijkt me duidelijk
Er gelden heel andere regels daar in Uruguay. Dat hebben we met het afketsen van de transfer van Pablo Lima wel gemerkt. Neemt niet weg dat dit gedoe gewoon het werk van Van Ginkel is...
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:56 schreef BigFire het volgende:
nou kom op Nijland, je kan niet meer anders nu

Groningen Ajax

Bruno Silva
Ik wil wel eens zien of Silva na 1 februari nog dezelfde praatjes heeft wanneer hij nog bij Groningen zit. Lastig om jezelf te etaleren vanaf de tribune...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:07:12 #78
171357 Rikketik
pi_56035058
quote:
"Als ik me zo blijf voelen heeft het geen zin om het shirt van Groningen te dragen, dan kan ik beter niet spelen."
Best, maar je gaat ook niet naar Ajax. Dan maar op de tribune.
  maandag 14 januari 2008 @ 23:44:17 #79
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_56038037
quote:
Zaakwaarnemer Silva: "Het vertrouwen is geschaad"
14 januari 2008

Bruno Silva is niet van plan nog langer voor FC Groningen te spelen. De rechterverdediger is teleurgesteld dat de club niet met Ajax rond de tafel wil over een transfer. "Bruno is emotioneel niet meer in staat om nog langer voor Groningen uit te komen", aldus zaakwaarnemer Henk van Ginkel.

Volgens Van Ginkel heeft Groningen Silva toezeggingen gedaan, die het nu niet nakomt. "Eerst wilden ze 2 miljoen euro voor hem hebben en toen 2,5 miljoen. Toen bleek dat Ajax dat bedrag wilde betalen, was een transfer opeens onbespreekbaar. Ja, van de zomer. Maar dan wil misschien niemand Silva meer hebben. Hij is bijna 28. Dit is de kans van zijn leven. Een kans die misschien niet meer voorbij komt. Het vertrouwen is geschaad."

Manager technische zaken Henk Veldmate zegt dat Groningen Silva geen toezeggingen heeft gedaan. "In ieder geval niet de toezegging die Van Ginkel vertelt. Dit zijn zaken waar wij anders over denken. In een vroegtijdig stadium heeft Groningen besloten om in de winterstop geen spelers te laten vertrekken. We hebben ambities en doelstellingen die we dit seizoen waar willen maken. Een vertrek is op zijn vroegst in de zomer bespreekbaar."

fcupdate.nl

- Edgar Davids
  maandag 14 januari 2008 @ 23:55:49 #80
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56038300
Beste Bruno,

We hadden je met zijn allen lief
Je was een echte hartendief
Je leeuwenhart brulde over het veld
Jij zou niet kiezen voor het geld
Logo's kussen, hartje kloppen
De linksback kon je regelmatig niet stoppen
Maar wat je nu doet kan toch niet
Je bezorgt alleen jezelf verdriet
Niemand moet je meer
Je zegt, het doet je zeer
Nu blijf je arm, wat een pech
Bruno, rot maar lekker weg.

pi_56038766
pi_56038824
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:51 schreef robbedoes het volgende:
Wat stelt een contract tegenwoordig nog voor? Het voetbal wordt langzamerhand een slavenhandel. Zodra een speler lucht krijgt dat hij bij een betere club kan gaan voetballen (en een flinke som meer kan verdienen), dan houdt hij zijn poot stijf. Ajax maakt haar concurrent op deze manier op een schandelige manier kapot.
Ajax bied gewoon op een speler. Niets meer, niets minder.
Dus ga nu niet lopen lullen dat dit de fout is van Ajax.
Ajax krijgt wekelijks biedingen binnen op hun spelers.
De keus dan aan het bestuur of ze de spelers aan hun contract houden of niet.
Wil het bestuur van Groningen Bruno niet laten gaan, is dat hun goed recht. Dat een speler dan onproffesioneel is, en niet de knop om kan zetten, zegt meer over de speler.
Dus Bruno, blijf maar lekker in Groningen.
pi_56039240
Wel leuk dat Ajax het nu opeens weer gedaan heeft (in de ogen van sommigen). Ik weet niet of het waar is dat Groningen hem beloofd heeft dat hij weg zou mogen voor 2m. Maar als dat zo is dan had Groningen dit kunnen verwachten.

Het is dat we best hard een goede rechtsback nodig hebben anders had hij van mij lekker weg mogen blijven.
Dit soort spelers krijg je zelf ook alleen maar gezeik mee.

In ieder geval zwak om het zo uit te spelen van Bruno Silva maargoed het blijft lastig beoordelen als je niet weet wat er precies gezegd en beloofd is. Ook een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig.....(alleen moeilijk aan te tonen)

Ik hoop in ieder geval dat Ajax zich terugtrekt mocht het tot arbitrage komen, want dat vind ik gewoon echt te triest voor woorden.
AFC Ajax
  dinsdag 15 januari 2008 @ 01:19:20 #84
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_56039859
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 00:21 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Ajax bied gewoon op een speler. Niets meer, niets minder.
Dus ga nu niet lopen lullen dat dit de fout is van Ajax.
Ajax krijgt wekelijks biedingen binnen op hun spelers.
De keus dan aan het bestuur of ze de spelers aan hun contract houden of niet.
Wil het bestuur van Groningen Bruno niet laten gaan, is dat hun goed recht. Dat een speler dan onproffesioneel is, en niet de knop om kan zetten, zegt meer over de speler.
Dus Bruno, blijf maar lekker in Groningen.
Ik vraag me af hoe Silva dat te horen heeft gekregen, dat er een bod op hem is gedaan.Wat ik wel weet is dat Van Geel een reputatie heeft op dit gebied.
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_56039911
quote:
Manager technische zaken Henk Veldmate zegt dat Groningen Silva geen toezeggingen heeft gedaan. "In ieder geval niet de toezegging die Van Ginkel vertelt. Dit zijn zaken waar wij anders over denken. In een vroegtijdig stadium heeft Groningen besloten om in de winterstop geen spelers te laten vertrekken. We hebben ambities en doelstellingen die we dit seizoen waar willen maken. Een vertrek is op zijn vroegst in de zomer bespreekbaar."
nu.nl
quote:
Technisch manager Henk Veldmate ontkent dat er toezeggingen aan Silva zijn gedaan.
rtvnoord

Dusss, of V Ginkel heeft gelijk, of Veldmate... Ben toch geneigd die laatste te geloven.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 januari 2008 @ 01:34:18 #86
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56040025
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 00:42 schreef Tvduijn het volgende:
Wel leuk dat Ajax het nu opeens weer gedaan heeft (in de ogen van sommigen). Ik weet niet of het waar is dat Groningen hem beloofd heeft dat hij weg zou mogen voor 2m. Maar als dat zo is dan had Groningen dit kunnen verwachten.

vies he, ineens een andere transfersom verlangen, dat zou Ajax nooit doen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56040944
Bij Groningen hebben ze overigens al wel een functie voor Silva gevonden voor de komende wedstrijden:

Nee, Silva blijft maar lekker bij Groningen en gaat het gras maar knippen, de toiletten schrobben of uitsupporters vragen te gaan zitten als Groningen heeft gescoord
pi_56041142
Hij neemt je werk over?
That's all folks!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 08:40:16 #89
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56041489
Zoals ik ook tijdens de transfer al eens zei, clubs als FCG moeten zichzelf niet overschatten. Het is logisch dat spelers wegwillen naar clubs uit de traditionele Top 3, dus noem een redelijke prijs en ga op zoek naar een vervanger!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56041520
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 01:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

vies he, ineens een andere transfersom verlangen, dat zou Ajax nooit doen
Maakt mij niet uit hoor, moeten ze zelf weten, tegenover ajax is het gewoon zaken doen.

Alleen tegenover Bruno Silva is het wel vies als hem beloofd is dat hij voor 2m weg zou mogen.
AFC Ajax
pi_56041617
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 08:40 schreef M0NTANA het volgende:
Zoals ik ook tijdens de transfer al eens zei, clubs als FCG moeten zichzelf niet overschatten. Het is logisch dat spelers wegwillen naar clubs uit de traditionele Top 3, dus noem een redelijke prijs en ga op zoek naar een vervanger!
Maar het is niet logisch dat die grote clubs gewoon een speler krijgen zonder enige moeite. Wat mij betreft heeft Groningen groot gelijk als ze zeggen dat 'ie in de zomer pas weg kan. Ze hebben ook te maken met een team dat het nu goed doet, waar ze mee verder willen en Silvan is/was daar een belangrijk onderdeel van. Voor mijn part vragen ze 10 miljoen, dat recht hebben ze gewoon.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  dinsdag 15 januari 2008 @ 08:59:23 #92
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56041676
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 08:55 schreef Suijk het volgende:

[..]

Maar het is niet logisch dat die grote clubs gewoon een speler krijgen zonder enige moeite. Wat mij betreft heeft Groningen groot gelijk als ze zeggen dat 'ie in de zomer pas weg kan. Ze hebben ook te maken met een team dat het nu goed doet, waar ze mee verder willen en Silvan is/was daar een belangrijk onderdeel van. Voor mijn part vragen ze 10 miljoen, dat recht hebben ze gewoon.
Klopt, maar opnieuw (net als bij Luis Suarez) weigert men een prijs te noemen en zegt men dat hij niet te koop is.

Persoonlijk denk ik dat Bruno Silva het slachtoffer is van de vete tussen Ajax en FCG, die voortkwam uit de moeizame transfer van Luis Suarez naar Ajax.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56041840
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 08:59 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Klopt, maar opnieuw (net als bij Luis Suarez) weigert men een prijs te noemen en zegt men dat hij niet te koop is.

Persoonlijk denk ik dat Bruno Silva het slachtoffer is van de vete tussen Ajax en FCG, die voortkwam uit de moeizame transfer van Luis Suarez naar Ajax.
Maar vanuit het perspectief van Groningen is Silva toch ook niet te koop, zeker als er al eerder is aangegeven dat ze met dezelfde club verder willen dit jaar.
Waarom zou elke speler ten allen tijde te koop moeten zijn?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:24:18 #94
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56045489
Indien een speler een contract heeft en gewoon regelmatig speelt, dan moet een club toch gewoon kunnen zeggen: "niet te koop"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 januari 2008 @ 12:24:43 #95
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56045504
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 08:59 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

dus Huntelaar mag ook gewoon weg als ManU een nette prijs biedt?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:26:56 #96
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56045548
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Gabri en Stekelenburg zullen ook wel gewoon wegmogen bij een mooie prijs, bij van Geel is alles te koop.
Urzaiz vangt dat gat wel op.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:27:02 #97
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56045553
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Als ze de vraagprijs bieden gaat hij ook echt wel weg, zo liep het ook met Wesley Sneijder.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:29:04 #98
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56045598
Als Silva gaat en Groningen klopt aan voor Boakye kunnen wij ook de vraagprijs ineens een beetje aanpassen
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:32:26 #99
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56045674
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:29 schreef Damzkieee het volgende:
Als Silva gaat en Groningen klopt aan voor Boakye kunnen wij ook de vraagprijs ineens een beetje aanpassen
Boakye heeft toch een clausule met afkoopsom van een paar ton in zijn contract?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:59:28 #100
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56046354
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:32 schreef Prosac het volgende:

[..]

Boakye heeft toch een clausule met afkoopsom van een paar ton in zijn contract?
Nonsens. Hij is voor een paar ton gekocht van Ajax, die heeft echt geen clausule van een paar ton staan hoor.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')