Ergens heeft ie echt wel een punt, zeker dat hij niet bij de selectie zit, maar ik vraag af of hij volgend seizoen onder een andere trainer wel meer speelt, aangezien Van Der Wiel momenteel gewoon meer dan behoorlijk speelt op rechtsback.quote:'Als Van Basten blijft, vertrek ik'
Door David Kuipers
Maandag, 09 maart 2009, 00:08
Bruno Silva wil vertrekken bij Ajax als Marco van Basten aanblijft als trainer. De Uruguayaan is diep ongelukkig in Amsterdam en komt nauwelijks meer aan spelen toe. In 2009 maakte hij zelfs nog geen competitieminuten voor Ajax.
"Als Van Basten blijft, vertrek ik", is de verdediger duidelijk over zijn toekomst bij de Amsterdammers. "Toen ik zaterdag hoorde dat ik niet bij de selectie zat, heb ik gehuild. Ik snap niet wat Van Basten tegen mij heeft."
Silva kwam in de winterstop van vorig seizoen over van FC Groningen. De 28-jarige back deed het goed, maar belandde na de komst van Van Basten op de bank, de tribune en zit nu zelfs niet meer in de selectie. In het tweede probeert de Uruguayaan wat wedstrijdritme te behouden.
De afgelopen maanden leken verschillende clubs Silva over te willen nemen, maar Ajax hield een transfer tegen, zo zegt de verdediger zelf. "Als hij (Van Basten, red.) me echt zo slecht vindt, waarom mocht ik dan niet weg in de winterstop? Palermo en AS Roma wilden me graag hebben, maar ik moest blijven", zo laat Silva weten in Sportweek.
Zul je net zien dat Gregory geblesseerd raakt en dan huilt iedereen weer dat er een speler is verkocht. Gewoon geen spelers verkopen in de winterstopquote:Op maandag 9 maart 2009 15:26 schreef Tommeke het volgende:
Ik had hem echt naar AS ofzo laten gaan. Opties genoeg achterin.
quote:Op maandag 9 maart 2009 15:36 schreef venomsnake het volgende:
Gewoon niet meer gaan trainen Bruno.
Huilie..
Daar heb je gelijk in!quote:Op maandag 9 maart 2009 15:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zul je net zien dat Gregory geblesseerd raakt en dan huilt iedereen weer dat er een speler is verkocht. Gewoon geen spelers verkopen in de winterstop
quote:Silva wil blijven vechten voor zijn plek
nieuws Door: Redactie op 14 mei 2009
Silva wil blijven en vechten voor zijn plek.EXCLUSIEF - "Van Basten eruit of ik eruit," sprak Bruno Silva begin maart. Inmiddels is Van Basten weg en is het perspectief van Silva, die dit seizoen vooral op de bank zat, veranderd. Hij heeft geen plannen meer om deze zomer te vertrekken en wil graag bij Ajax blijven. "Ik wil blijven knokken."
Weer knokken
"Ik deed die uitspraken op een moment dat ik in een dip zat. Het was gewoon zwaar dat ik niet aan spelen toekwam," zegt Silva tegenover Ajaxlife.nl. "Ik heb vrij snel daarna al laten weten dat ik gewoon wil strijden voor mijn plaats. Ondanks dat ik niet speel, voel ik me goed bij Ajax, blijf ik rustig."
In goede en slechte tijden heeft de rechtsback altijd op steun van de supporters kunnen rekenen. Dat doet hem veel, vertelt de Uruguyaan. "Toen ik tegen Sparta warmliep, werd mijn naam gescandeerd: ze waren me nog niet vergeten. Dat sterkt me alleen maar in de beslissing hier te blijven, ik wil de fans laten zien wat ik kan."
Voor Silva is het nu afwachten: slaagt hij er volgend seizoen onder een nieuwe trainer in weer een basisplek af te dwingen? "Ook tijdens trainingen doe ik mijn best. Ik heb er zelf alles aan gedaan, kan mezelf niets verwijten. Na de zomerstop ga ik daar mee verder, ga ik weer knokken."
vd Wiel is nog geen topper nee, maar heeft zich wel erg goed ontwikkeld dit seizoen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 20:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
Goed zo!!
Want zo goed was Van der Wiel nou ook weer niet dit seizoen.
quote:Bruno Silva: "Ik wacht af"
Bruno Silva lijkt het ook volgend seizoen te moeten doen met een reserverol. De rechtsback van Ajax zag concurrent Gregory van der Wiel 'zijn' rugnummer 2 krijgen, maar blijft vooralsnog optimistisch.
"Dat is niet gecommuniceerd", doelt Silva op het feit dat zijn rugnummer naar Van der Wiel is gegaan. "Maar goed, dit is voetbal en het gaat erom dat je speelt, niet om welk rugnummer je krijgt", blijft de Uruguayaan in gesprek met Sportweek rustig onder de situatie.
Na het vertrek van Marco van Basten ruikt Silva onder Martin Jol weer nieuwe kansen. "Ik hoop dat ik onder deze trainer een kans krijg om te laten zien wat ik kan. Ik ga vechten voor mijn kans. Voetbal is dynamisch, morgen kunnen de verhoudingen weer heel anders zijn. Fit en mentaal sterk blijven is daarbij vaak het belangrijkst.
Toch weet de rechtsback dat hij moet spelen om in beeld te blijven bij het nationale elftal van Uruguay. "Daar wil ik natuurlijk bij blijven. Het WK is mijn droom en iedere bondscoach kijkt of je speelt. Ik moet straks dus spelen. Maar het is nog veel te vroeg om iets over mijn speelkansen te zeggen. Ik wacht af."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |