@Ayla, ja, dat is nu al, dat ze internet voor school nodig hebben, dat mag onbeperkt, maar wel in huis, niet op hun kamer. Dat is nog haalbaar nu, maar straks met twee kinderen op de middelbare wordt het denk ik onhandiger, maar dan hebben we nog een andere pc ter beschikking, ook niet op hun eigen kamer.
MSN mag hier dus ook alleen voor 'werkoverleg' als dat evt. nodig mocht zijn. Maar voor chat vind ik persoonlijk onzin. Ik heb zelf wel MSN, maar heb maar één vriendin voor de chat, de rest van mijn zeer korte lijst spreek ik zelden, alleen ter vervanging van telefoongesprek (voornamelijk familie). Dus ze hebben ook niet echt het voorbeeld hier dat hun leven niks meer voorstelt zonder MSN

maar denk dat dat op de middelbare school wel anders wordt - zien we dan wel.
En v.w.b mobiel heb ik dezelfde regel als jij denk ik. VWO hier is alleen de eerste twee jaar hier in het dorp, dan moet ze ook naar een stad, veertig minuten fietsen verderop. Dan mag, nee moet ze een mobieltje, gewoon met een beltegoed voor nood, de rest mag ze uit eigen zak betalen.
Trouwens, leuk om te lezen hoe anderen dat allemaal doen. Met deze leeftijd heb ik nog totaal geen ervaring. Op internet wordt veel besproken over baby's en peuters/kleuters, maar van deze leeftijd vind ik niet zo bijster veel.