Het apparaat hebben wij eens gegeven bij een gelegenheid. Per maand mag ze 10 euro beltegoed; wat ze meer verbelt is voor haar eigen rekening. Wij hebben trouwens wel een regeling waardoor we onderling gratis bellen als gezinquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:07 schreef Ticootje het volgende:
Wie betaalt bij jullie de telefoon?
ja hier dus ook en vreemd genoeg wordt er heeeeel weinig gebeld sinds ze dat ding heeft...quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:41 schreef Ticootje het volgende:
Ok, hier gewoon een telefoon met beltegoed. En dat moet ze zelf betalen.
Ik heb twee lichtingen meiden, eentje van 29 en eentje van 15.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:36 schreef SeaOfLove het volgende:
Wat ik sowieso niet begrijp is dat geklooi met die telefoons....damzz wie zijn nou de ouders?![]()
![]()
Niet dat ik nu de braafste was vroeger, maar dat soort dingen werd echt niet geaccepteerd.
Mijn ouders waren echt niet superstreng maar je wist wel als puber waar zo ongeveer de grenzen lagen.
Si si, sono de la mafiaquote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 09:06 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Si si, sono de la mafia
Tieners en hun wereld in afkortingen:
MSN
SMS
TMF
MTV
Wat dat betreft is alles tegenwoordig anders ja, eenoudergezinnen en andessoortige gezinsconstructies, sleutelkinderen etc. Wij zullen als ouder dus onze keuze moeten bepalen, qua hoe en welke normen en waarden wij overdragen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 09:36 schreef childintime het volgende:
[..]
![]()
Of in een smsje of op MSN van vriendje: hvj, ntb, wjnmk. In het begin had ik echt zoiets van![]()
Toch was het "in mijn tijd" wel een stuk simpeler. Je wist idd precies wat wel en niet kon en er was ook veel meer sociale controle. Vaak was ook 1 van de ouders thuis voor de kinderen. Tegenwoordig werken vaak beide ouders, of wonen kinderen bij een alleenstaande ouder, die natuurlijk ook gewoon moet werken.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:45 schreef childintime het volgende:
Ik las net wat in het jongerentopic. Leuk om te lezen (ben zelf nl ook ooit jongere geweest ), maar ben nu ouder van een puber van 15......Pfffff, het leven met een 15 jarige valt niet mee! Zijn hier meer ouders met een puber van 15 (of zo ongeveer rond die leeftijd)?
Ik heb twee tienerdochters, maar ze mogen geen MSN en hebben geen mobiel. TMF en MTV zitten niet eens op onze tvquote:Op vrijdag 25 januari 2008 09:06 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Si si, sono de la mafia
Tieners en hun wereld in afkortingen:
MSN
SMS
TMF
MTV
Oh Tan... Ik heb daar wel respect voor. MSN is hier niet weg te denken. Wel stellen we perken aan het computergebruik... Maar tegenhouden is ons niet gelukt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:40 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik heb twee tienerdochters, maar ze mogen geen MSN en hebben geen mobiel. TMF en MTV zitten niet eens op onze tv
Ben benieuwd hoe lang we dit nog vol kunnen houden
quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:02 schreef Ticootje het volgende:
Zodra Priscilla naar de middelbare gaat krijgt ze ook het bedrag van ongeveer 50 euro. Nu moet ze het doen met 30 euro per maand.
De afpersmethode heb ik nog niet gebruikt. Maar het is echt een geldwolf, ik denk dat de taktiek hier heel goed zal werken. Maar het is gewoon nog niet nodig geweest.
Kleedgeld/zakgeld, moeten ze daar echt alles van kopen? Wij hebben de afspraak dat wij de schoenen en jassen financieren, maar de rest moet ze wel zelf betalen. Dus ook sportkleding... dat ene ondergoedsetje... die ene spijkerbroek...geurtjes, zalfjes, smeersels. Allemaal zelf betalen. We doen nog niet heel lang kledinggeld hier, maar ik merk nu al dat ze eindelijk gaat inzien dat spulletjes toch wel duur zijn.
Ze wilde trouwens zelf kledinggeld. Ze was gewaarschuwd..
Respect!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:40 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik heb twee tienerdochters, maar ze mogen geen MSN en hebben geen mobiel. TMF en MTV zitten niet eens op onze tv
Ben benieuwd hoe lang we dit nog vol kunnen houden
De kinderen hebben wel een eigen PC, maar die is voor schoolgebruik, zit geen internet opquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh Tan... Ik heb daar wel respect voor. MSN is hier niet weg te denken. Wel stellen we perken aan het computergebruik... Maar tegenhouden is ons niet gelukt.
TMF en MTV staat hier wel eens aan. Maar daar houdt manlief ook van.
Haha, dat vind ik wel een goede, zal het onthouden. Tot nu toe gaat het hier wel goed, maar dat komt omdat allevier de kinderen op de PC willen, ze onthouden voor henzelf wel dat de ander er lang genoeg achter zitquote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:53 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Respect!
Voor MSN heb ik de kookwekkermethode. Toen de madammen dachten slim te zijn door de wekker te verdraaien, ontdekten ze dat "di Papa" een tweede kookwekker had staan
En dit is dus precies wat ik wil voorkomen: kuddegedrag. Ik leer mijn kinderen juist dicht bij henzelf te blijven, ook als dit betekent dat ze daardoor wat 'vreemd' (en dat valt in de praktijk reuze mee) zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:22 schreef childintime het volgende:
Mijn puber heeft sinds kort een laptop op haar kamer, met internet. Ze gebruikt hem eigenlijk alleen voor MSN. Dit doet ze eigenlijk pas een half jaartje ofzo. Ik vind het toch wel belangrijk dat ze zich een beetje mengt in de puberdingen die er spelen. Voor die tijd deed ze dit nauwelijks en was toch een beetje "vreemd" voor anderen. Ik ben juist dus wel blij dat ze dat nu wat meer gaat doen, zonder 24 uur per dag mijn hand vast te willen houden. De pc beneden wordt voor van alles en nog wat gebruikt, dus ook voor huiswerk.
Dat kledingverhaal los ik het zelfde op als jij. Alleen..... mijn dochter gooit dan in een opruimactie alles wat op de grond ligt weer terug in de wasmand; waarna ik het dan weer terug leg op haar bed; zo zijn we lekker bezig!quote:Op maandag 28 januari 2008 09:37 schreef childintime het volgende:
Ja, helemaal![]()
Mijn dochter gaat naar een speciale angsttandarts in het ziekenhuis. Daar zijn we zo'n 2,5 uur zoet mee. Zij vindt dan dat ze daarna niet meer naar school hoeft. Voor die 2,5 of 3 uur heeft dat geen zin meer vindt ze......
En die klerenIk leg het netjes gevouwen en gestreken op bed en de volgende dag ligt het over de vloer. De combinatie bed-kast schijnt nogal ingewikkeld te zijn. Maar ja, da's dan pech hebben....Wat weer over de vloer ligt ga ik echt niet opnieuw wassen en strijken, na verloop van tijd heeft ze dus nog weinig over en dan heeft ze zelf een probleem.......
quote:Op zondag 27 januari 2008 23:41 schreef doeka het volgende:
Hier meldt zich ook de moeder van een puber(dochter, bijna 14)
Wij hebben nog geen sexproblemen hier; mijn dochter weet van hoed en rand en heeft nog niet erg veel interesse.
Wat we wel hebben is dat we af en toe elkaar totaal niet begrijpen; ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom zij haar-door mij gestreken kleren- op de grond en op de bodem van haar kledingkast gooit; terwijl de rest van de kast leeg is.
Zij begrijpt niet waarom ik me daar druk over maak.
Nog een voorbeeldje: morgen moet ze voor het eerst naar de orthodontist, om 13.30; zij vindt dat als we daar om 14.00 klaar zijn we nog even lekker kunnen gaan winkelen. Ik vind dat ze daarna terug moet naar school; bonje dus, woedend naar boven. Van dat soort dingen dus.......
Herkenbaar?
Nee, niet met haar gebit. De reden dat ze daar naartoe gaat staat in een ander topic van mijquote:Op maandag 28 januari 2008 10:34 schreef doeka het volgende:
[..]
Dat kledingverhaal los ik het zelfde op als jij. Alleen..... mijn dochter gooit dan in een opruimactie alles wat op de grond ligt weer terug in de wasmand; waarna ik het dan weer terug leg op haar bed; zo zijn we lekker bezig!![]()
Ach het is dan wel een puber en niet altijd even makkelijk; leuk is het toch ook wel weer om te zien hoe ze veranderd is in een zelfbewuste jonge vrouw.
Heeft jouw dochter zoveel problemen met haar gebit dat ze naar een speciale tandarts moet? Naar lijkt me dat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |