Wat ben je nou? moeder of puberdochter?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:54 schreef ayla1 het volgende:
Hier een moeder een puberdochter van 15.
meld...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:45 schreef childintime het volgende:
Ik las net wat in het jongerentopic. Leuk om te lezen (ben zelf nl ook ooit jongere geweest ), maar ben nu ouder van een puber van 15......Pfffff, het leven met een 15 jarige valt niet mee! Zijn hier meer ouders met een puber van 15 (of zo ongeveer rond die leeftijd)?
Het leert ze je wel goed kennen, je bent dan immers niet alleen educatief bezig, maar ook opvoedkundig.quote:Op zondag 13 januari 2008 07:18 schreef Stout het volgende:
ik geef les aan pubers....telt dat ook ???
De piercing .... zucht ... ach ja, het is niet mijn kin/lip/navel ...ik heb het ten lange leste toegestaan, maar dat kwam mede doordat moeders haar instemming al had gegeven (co-ouderschap)... sja wat kan je dan nog als vader, behalve te accepteren dat kleine kinderen groot worden ...quote:Op zondag 13 januari 2008 09:07 schreef anne_Chris het volgende:
ayla, dat zou je niet willen, net zoals cul_non_kul al zegt. We kunnen soms niet mét elkaar maar willen ook niet zonder elkaar
*meld*
Dochter van 16, zoon van bijna 14![]()
Dochter's pubergedrag valt erg mee, de jongste gaat er net volop in. Hij gaat het gemiddelde hier in huis weer rechtzetten vrees ik
Wat ik érg mooi vind is de reclame voor een beleggingsproduct van Fortis: "Als je prinsesje thuis komt met door haar schattige lipje een piercing... (lang rampenverhaal) ... en ú denkt het is maar een fase ... " Alleen duren die fases soms zo lang
Hahaha, ja idd ... erg herkenbaar...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:55 schreef childintime het volgende:
Soms lijkt het wel alsof ze van een andere planeet komen.... Ik:"Wil je alsjeblieft je rommel opruimen als je iets hebt zitten snoepen of drinken"...Zij:" Ik heb er geen last van hoor, zeur niet zo"..... Grrrr, nee, jij hebt er geen last van, wat zou je er dan van vinden als ik vanaf nu alle lege glazen, bekers, snoeppapiertjes en alles wat je achter je laat slingeren op je kamer gooi...?
Als het te gortig werd met de rommel, gooide mijn vader alles gewoon hopla de container in en was ik het kwijt...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 01:26 schreef appelsap het volgende:
Mijn moeder gooide gewoon al mijn rommel op mijn bed, dan moest ik het wel opruimen. Oke, ik gooide het regelmatig op de grond, maar als je niet meer kan lopen ga je vanzelf opruimen.
En ook was ze gestopt met het strijken van mijn kleding.
Het werkte trouwens wel.
Tegenwoordig woon ik samen en ben ik heel erg netjes, dus er is nog hoop.
Heeft ze inmiddels een minimalstische kamer overgehouden aan deze acties?quote:Op zondag 20 januari 2008 00:13 schreef childintime het volgende:
Dat doen we hier wekelijks tegenwoordig. Eerst wachtte ik geduldig tot ze het zelf in zag. Maar die hoop heb ik inmiddels laten varen. Dus verplicht wordt er iedere week de kamer geinspecteerd en "samen" opgeruimd.
De omkoop- resp. afpersmethodequote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:52 schreef Ticootje het volgende:
Is een kamer opruimen niet te regelen met wel of geen kleed/zakgeld??
Die werkt zo goedquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:39 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
De omkoop- resp. afpersmethode
Nadeel is dat ik een co-ouderschap heb, dat maakt de zaken soms wat lastig, mede als er onverwachte switches plaatsvinden.
Het apparaat hebben wij eens gegeven bij een gelegenheid. Per maand mag ze 10 euro beltegoed; wat ze meer verbelt is voor haar eigen rekening. Wij hebben trouwens wel een regeling waardoor we onderling gratis bellen als gezinquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:07 schreef Ticootje het volgende:
Wie betaalt bij jullie de telefoon?
ja hier dus ook en vreemd genoeg wordt er heeeeel weinig gebeld sinds ze dat ding heeft...quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:41 schreef Ticootje het volgende:
Ok, hier gewoon een telefoon met beltegoed. En dat moet ze zelf betalen.
Ik heb twee lichtingen meiden, eentje van 29 en eentje van 15.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:36 schreef SeaOfLove het volgende:
Wat ik sowieso niet begrijp is dat geklooi met die telefoons....damzz wie zijn nou de ouders?![]()
![]()
Niet dat ik nu de braafste was vroeger, maar dat soort dingen werd echt niet geaccepteerd.
Mijn ouders waren echt niet superstreng maar je wist wel als puber waar zo ongeveer de grenzen lagen.
Si si, sono de la mafiaquote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 09:06 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Si si, sono de la mafia
Tieners en hun wereld in afkortingen:
MSN
SMS
TMF
MTV
Wat dat betreft is alles tegenwoordig anders ja, eenoudergezinnen en andessoortige gezinsconstructies, sleutelkinderen etc. Wij zullen als ouder dus onze keuze moeten bepalen, qua hoe en welke normen en waarden wij overdragen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 09:36 schreef childintime het volgende:
[..]
![]()
Of in een smsje of op MSN van vriendje: hvj, ntb, wjnmk. In het begin had ik echt zoiets van![]()
Toch was het "in mijn tijd" wel een stuk simpeler. Je wist idd precies wat wel en niet kon en er was ook veel meer sociale controle. Vaak was ook 1 van de ouders thuis voor de kinderen. Tegenwoordig werken vaak beide ouders, of wonen kinderen bij een alleenstaande ouder, die natuurlijk ook gewoon moet werken.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:45 schreef childintime het volgende:
Ik las net wat in het jongerentopic. Leuk om te lezen (ben zelf nl ook ooit jongere geweest ), maar ben nu ouder van een puber van 15......Pfffff, het leven met een 15 jarige valt niet mee! Zijn hier meer ouders met een puber van 15 (of zo ongeveer rond die leeftijd)?
Ik heb twee tienerdochters, maar ze mogen geen MSN en hebben geen mobiel. TMF en MTV zitten niet eens op onze tvquote:Op vrijdag 25 januari 2008 09:06 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Si si, sono de la mafia
Tieners en hun wereld in afkortingen:
MSN
SMS
TMF
MTV
Oh Tan... Ik heb daar wel respect voor. MSN is hier niet weg te denken. Wel stellen we perken aan het computergebruik... Maar tegenhouden is ons niet gelukt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:40 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik heb twee tienerdochters, maar ze mogen geen MSN en hebben geen mobiel. TMF en MTV zitten niet eens op onze tv
Ben benieuwd hoe lang we dit nog vol kunnen houden
quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:02 schreef Ticootje het volgende:
Zodra Priscilla naar de middelbare gaat krijgt ze ook het bedrag van ongeveer 50 euro. Nu moet ze het doen met 30 euro per maand.
De afpersmethode heb ik nog niet gebruikt. Maar het is echt een geldwolf, ik denk dat de taktiek hier heel goed zal werken. Maar het is gewoon nog niet nodig geweest.
Kleedgeld/zakgeld, moeten ze daar echt alles van kopen? Wij hebben de afspraak dat wij de schoenen en jassen financieren, maar de rest moet ze wel zelf betalen. Dus ook sportkleding... dat ene ondergoedsetje... die ene spijkerbroek...geurtjes, zalfjes, smeersels. Allemaal zelf betalen. We doen nog niet heel lang kledinggeld hier, maar ik merk nu al dat ze eindelijk gaat inzien dat spulletjes toch wel duur zijn.
Ze wilde trouwens zelf kledinggeld. Ze was gewaarschuwd..
Respect!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:40 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik heb twee tienerdochters, maar ze mogen geen MSN en hebben geen mobiel. TMF en MTV zitten niet eens op onze tv
Ben benieuwd hoe lang we dit nog vol kunnen houden
De kinderen hebben wel een eigen PC, maar die is voor schoolgebruik, zit geen internet opquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh Tan... Ik heb daar wel respect voor. MSN is hier niet weg te denken. Wel stellen we perken aan het computergebruik... Maar tegenhouden is ons niet gelukt.
TMF en MTV staat hier wel eens aan. Maar daar houdt manlief ook van.
Haha, dat vind ik wel een goede, zal het onthouden. Tot nu toe gaat het hier wel goed, maar dat komt omdat allevier de kinderen op de PC willen, ze onthouden voor henzelf wel dat de ander er lang genoeg achter zitquote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:53 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Respect!
Voor MSN heb ik de kookwekkermethode. Toen de madammen dachten slim te zijn door de wekker te verdraaien, ontdekten ze dat "di Papa" een tweede kookwekker had staan
En dit is dus precies wat ik wil voorkomen: kuddegedrag. Ik leer mijn kinderen juist dicht bij henzelf te blijven, ook als dit betekent dat ze daardoor wat 'vreemd' (en dat valt in de praktijk reuze mee) zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:22 schreef childintime het volgende:
Mijn puber heeft sinds kort een laptop op haar kamer, met internet. Ze gebruikt hem eigenlijk alleen voor MSN. Dit doet ze eigenlijk pas een half jaartje ofzo. Ik vind het toch wel belangrijk dat ze zich een beetje mengt in de puberdingen die er spelen. Voor die tijd deed ze dit nauwelijks en was toch een beetje "vreemd" voor anderen. Ik ben juist dus wel blij dat ze dat nu wat meer gaat doen, zonder 24 uur per dag mijn hand vast te willen houden. De pc beneden wordt voor van alles en nog wat gebruikt, dus ook voor huiswerk.
Dat kledingverhaal los ik het zelfde op als jij. Alleen..... mijn dochter gooit dan in een opruimactie alles wat op de grond ligt weer terug in de wasmand; waarna ik het dan weer terug leg op haar bed; zo zijn we lekker bezig!quote:Op maandag 28 januari 2008 09:37 schreef childintime het volgende:
Ja, helemaal![]()
Mijn dochter gaat naar een speciale angsttandarts in het ziekenhuis. Daar zijn we zo'n 2,5 uur zoet mee. Zij vindt dan dat ze daarna niet meer naar school hoeft. Voor die 2,5 of 3 uur heeft dat geen zin meer vindt ze......
En die klerenIk leg het netjes gevouwen en gestreken op bed en de volgende dag ligt het over de vloer. De combinatie bed-kast schijnt nogal ingewikkeld te zijn. Maar ja, da's dan pech hebben....Wat weer over de vloer ligt ga ik echt niet opnieuw wassen en strijken, na verloop van tijd heeft ze dus nog weinig over en dan heeft ze zelf een probleem.......
quote:Op zondag 27 januari 2008 23:41 schreef doeka het volgende:
Hier meldt zich ook de moeder van een puber(dochter, bijna 14)
Wij hebben nog geen sexproblemen hier; mijn dochter weet van hoed en rand en heeft nog niet erg veel interesse.
Wat we wel hebben is dat we af en toe elkaar totaal niet begrijpen; ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom zij haar-door mij gestreken kleren- op de grond en op de bodem van haar kledingkast gooit; terwijl de rest van de kast leeg is.
Zij begrijpt niet waarom ik me daar druk over maak.
Nog een voorbeeldje: morgen moet ze voor het eerst naar de orthodontist, om 13.30; zij vindt dat als we daar om 14.00 klaar zijn we nog even lekker kunnen gaan winkelen. Ik vind dat ze daarna terug moet naar school; bonje dus, woedend naar boven. Van dat soort dingen dus.......
Herkenbaar?
Nee, niet met haar gebit. De reden dat ze daar naartoe gaat staat in een ander topic van mijquote:Op maandag 28 januari 2008 10:34 schreef doeka het volgende:
[..]
Dat kledingverhaal los ik het zelfde op als jij. Alleen..... mijn dochter gooit dan in een opruimactie alles wat op de grond ligt weer terug in de wasmand; waarna ik het dan weer terug leg op haar bed; zo zijn we lekker bezig!![]()
Ach het is dan wel een puber en niet altijd even makkelijk; leuk is het toch ook wel weer om te zien hoe ze veranderd is in een zelfbewuste jonge vrouw.
Heeft jouw dochter zoveel problemen met haar gebit dat ze naar een speciale tandarts moet? Naar lijkt me dat.
Ik vind het ook altijd prettig te horen dat andere ouders ook wel eens hun twijfels hebben.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:20 schreef childintime het volgende:
Ik zit dit topic eens zo terug te lezen en het valt me op wat een leuk en interessant topic dit is gewordenDe onzekerheden van pubers, waar je als puber-ouder weer mee te maken krijgt en soms even niet zo goed weet hoe het aan te pakken (je krijgt er nou eenmaal geen gebruiksaanwijzing bij
) , maar toch nog altijd dat kind zien....Het is een kwestie van nabijheid en loslaten; je kind ineens zien veranderen in een jong volwassene en soms ineens weer die afhankelijkheid ervaren.......
Het is niet makkelijk, voor beide partijen, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met twijfels of ik het wel goed doe
Oh heerlijk!quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:32 schreef childintime het volgende:
Pffff, die hormonen....Het ene moment staat ze gezellig met haar vriendje te zoenen en het andere moment verandert ze compleet in een heks, die zowat het behang van de muren krabt....
Dat vind ik het meest moeilijke, vooral omdat ik juist in de tegengestelde richting ga; dus ook last van al die rondvliegende hormonen heb. Nu ben ik wie ik ben, mijn persoonlijkheid is gevormd en heeft soms last van hormonen. Haar persoonlijkheid is nog niet gevormd en wordt bij tijd en wijle overschaduwd door hormonen.
Ik vind het ook wel heel leuk om te zien hoe zij haar weg vindt. Ze belt me dan op als ik op mijn werk ben, " Mam, er staat op het treinbord "geen informatie beschikbaar"; er komt vast geen trein meer vandaag, hoe moet ik nou naar mijn vader......" Ik moet haar daardoorheen loodsen, terwijl zij de volgende dag weer staat te schreeuwen dat ik me niet overal mee moet bemoeien en zij zelf wel weet hoe het moet........
Het is inderdaad heel erg lekker dat je een weekend voor jezelf hebt! Eigenlijk zouden ze dat standaard moeten invoeren voor alle ouders, gescheiden of niet. Het is gewoon echt een uitkomst.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:40 schreef childintime het volgende:
Daarom kan ik er zo van genieten als ze het weekend naar haar vader is.....Even alleen maar aan mezelf hoeven denken
Hier komen er ( als het aan mij ligt ) geen navelpiercings oid voordat ze 18 is! Ze heeft oorbellen ( en meneer ook 1) maar meer niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 22:49 schreef Ticootje het volgende:
Mevrouw wil een navelpiercing. Ik dacht dat piercingshops die niet zette onder de 16, maar met ouders erbij blijkbaar wel. Nou ze moet het eerst maar vragen bij haar dansopleiding want daar hebben ze het helemaal niet op piercings.
Anders is het misschien wel een leuk verjaardagskadootje. Ik hou alleen mn hart vast, want alles ontsteekt bij haar. Dus er moet dan wel goud in, anders hebben we een zwaar probleem.
Even snel. Je wenkbrauw zit nogal dicht bij je oog. Daar wil je echt geen ontsteking hebben. En uit ervaring kan ik je vertellen dat een wenkbrauwpiercing goed kan gaan zweren en als je hem verwijdert je altijd twee putjes bij je wenkbrauw blijft zien.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 23:28 schreef childintime het volgende:
Mijn dochter had bijna 2 jaar geleden een neuspiercing laten zetten (juwelier). Na een half jaar heeft ze hem per ongeluk s'nachts eruit getrokken omdat het nog steeds irriteerde. Nu wil ze een piercing onder haar onderlip of in haar tong; NO WAY!! Ook bij haar ontsteken regelmatig haar oorpiercings nog (4 stuks, 3,5 jaar oud), dus ik vind dat niet goed. Ze mag opnieuw een neuspiercing of een wenkbrauwpiercing, maar piercings die echt door vlees gaan of ernstige gevolgen kunnen hebben (zoals navelpiercing buikvliesontsteking kan veroorzaken), krijgt ze van mij geen toestemming voor.
Officieel mag het ook echt niet onder de 15, ook niet als de ouders meekomen. Ik ken iemand die een tattoo/piercing studio heeft en hij is de enige waar mijn dochter een piercing mag laten zetten, omdat ik hem gewoon vertrouw. Hij heeft veel verstand van het menselijk lichaam, doet ook aan cosmetische tattoeage ism een chirurg bij bv vrouwen die een borstamputatie hebben gehad. Hij is zo'n beetje de enige die ik in deze vertrouw en als ze iets wil, dan mag ze dat bij hem laten doen. Maar hij doet het dus niet onder de 15, ook niet als de ouders toestemming geven.
Ik heb haar dus verteld dat ze er echt niet mee thuis hoeft te komen. Als er iets mis gaat, zit ik ook met de gevolgen. Ze mag dat van mij doen als ze zelf de volledige verantwoordelijkheid voor zoiets kan dragen. Vorige keer begon ze ineens over een tattoo......Ik heb haar gezegd dat als ze daar mee thuiskomt, ik er persoonlijk voor zal zorgen dat'ie er binnen een week weer af is
Ze wacht maar lekker tot haar 18e ofzo. Niet dat ik iets heb tegen tattoo's, ik heb ze zelf ook, maar dat is iets wat je niet als 15 jarige besluit.
De beinvloedbaarheid op deze leeftijd is zeer groot, alsmede de onzekerheid over zichzelf, wat dan weer een prikkel is op "het erbij willen horen" is, waar dan weer allerhande acties uit kunnen voortvloeien die aan gezond verstand voorbijracen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:56 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap je zorgen. Maar zoals je zelf al zegt, je kan ze echt niet meer voor alles behoeden. Ze moeten toch echt hun eigen fouten maken. Pubers zien gewoon nergens gevaar in, en overzien ook niet de consequenties van hun daden. (Daar wil ik mee zeggen dat dat gedrag misschien niet veel te maken heeft met haar IQ, maar meer met de leeftijd en de hormoonhuishouding)
Meeloopgedrag is gewoon niet leuk. Zeker als je weet dat je kind heel gevoelig is voor druk van anderen. Als je kind zich makkelijk voor het karretje laat spannen hebben anderen dat heel snel door. Jammer is dat. Misschien kan je haar eens tussen neus en lippen vertellen dat het helemaal niet stoer is om je voor iemand zijn karretje te laten spannen, maar dat het veel stoerder is om jezelf te zijn. (dat heeft hier wel geholpen)
quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:01 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
De beinvloedbaarheid op deze leeftijd is zeer groot, alsmede de onzekerheid over zichzelf, wat dan weer een prikkel is op "het erbij willen horen" is, waar dan weer allerhande acties uit kunnen voortvloeien die aan gezond verstand voorbijracen.
Zie dat bij mijn oudste ook, ze handelt soms zo ondoordacht en heeft zo een eigen tienerwereld, waarin egocentrisme hoogtij viert, alsmede rebelsheid....zucht....waren wij ook zo, vroeger?
![]()
Mee eens.quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:46 schreef sombie het volgende:
Met een laag IQ is het natuurlijk wel nog moeilijker om te relativeren en weerstand te bieden tegen de druk van leeftijdgenoten.
Het punt is dan dat als zij in de problemen komt door haar gedrag, ze niet weet hoe dit op te lossen. Degenen waar ze op dat moment mee omgaat zijn behoorlijk "gehaaid" en hebben altijd wel hun woordje klaar. Zij dus niet en als er problemen komen wordt ze overspoeld door paniek. Toch gaat ze steeds met dit soort jongeren om, idd omdat ze heel beinvloedbaar is en zonder vragen en na te denken achter ze aanloopt en mee doet. Zij is het soort meisje wat gepakt wordt als er gepikt is en de rest snel weg loopt en als de anderen dan later een smoes hebben waarom ze weg waren en zij als enige opgepakt is, dat nog gelooft ook.......quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:46 schreef sombie het volgende:
Met een laag IQ is het natuurlijk wel nog moeilijker om te relativeren en weerstand te bieden tegen de druk van leeftijdgenoten.
Wat ik meestal doe is de gesprekjes na het eten, begint met de koetjes en de kalfjes, "hoe was je dag" en van lieverlee stip ik dingen aan, elke keer een beetje.quote:Op maandag 3 maart 2008 00:14 schreef childintime het volgende:
Dat is ook niet makkelijk maar ach weet je, ik weet natuurlijk niet beter dan dit, ik heb er maar 1. Maar juist nu, in de pubertijd geeft dit best problemen. Als jong kind liep ze niet in 7 sloten tegelijk, maar aangezien ik haar toch steeds meer los moet gaan laten loop je tegen dit soort dingen aan.
Het ene moment is ze een "gewone puber" en het andere moment heeft ze gewoon wat meer ondersteuning en begeleiding nodig, hoewel ze dat natuurlijk op dat moment zelf helemaal niet inziet
Dat klinkt allemaal erg positief...... Toch???quote:Op dinsdag 18 maart 2008 07:07 schreef ayla1 het volgende:
Heeft onze puber haar profiel op school gekozen.
Ze wil de gezondheidszorg in en dus is het natuur en gezondheid geworden. Met wiskunde B, scheikunde en natuurkunde.
Ze zit nu nog in Havo 3 en doet het prima op school.
Vanaf aankomende zaterdag heeft ze een weekendbaantje als kamermeisje in het lokale hotel. Helemaal zelf geregeld. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 07:31 schreef ayla1 het volgende:
Ja hoor het is best een gemakkelijke puber tot nu toe, wij hebben geen klachen.
Even doorbijten.....quote:Op dinsdag 18 maart 2008 02:38 schreef cul_non_kul het volgende:
En tussentijds?
He wees blij! Hier bestaat de wereld uit de slaapkamer en af en toe de woonkamer als de tv aanstaat. Ja ook met het warme weer, moet je vooral binnen blijven zitten in je kamer en dan ook nog eens met je lange spijkerbroek aan.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:05 schreef vamperotica het volgende:
Doe mij maar een "opjebedligpuber" ipv een "dewereldontdekkenpuber"!!!
Pfff... 't mormeltje is nu 11 maar moeders moet er toch aan geloven geloof ik.... De wereld bestaat niet meer uit het rondje om het huis!
Ow nee..Hier MOET het naar buiten...ZWEMMEN....En wel NUquote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
He wees blij! Hier bestaat de wereld uit de slaapkamer en af en toe de woonkamer als de tv aanstaat. Ja ook met het warme weer, moet je vooral binnen blijven zitten in je kamer en dan ook nog eens met je lange spijkerbroek aan.
En dan vervolgens 's avonds klagen over hoofdpijn en duizelig!![]()
![]()
Oudste twee krijgen hier 2 euro 50 per week. Daar moet 2 euro van gespaard wroden voor kadootjes voor verjaardagen van klasgenootjes enzo en voor zaken die ze echt echt echt willen hebben (Ze zijn bezig voor een nintendo ds) en 50 cent mogen ze zo op maken... Wil Bo straks als ze nar de havo gaat een mobieltje geven voor dr verjaardag, maar vooral omdat ík dat "handig" vind...Zo kan ze even bellen als ze met riendinnen naar de stad wil, toch maar even bij Papa langs gaat, of een lekke band heeft (Of ik wil dat ze een boodschapje meeneemt!!!)quote:Op zondag 6 juli 2008 10:26 schreef Rimpelhond het volgende:
euhm.... 30 euro zakgeld is veel.
toestaan dat ze tot 1 uur smsen is érg euhm coulant?
VOlgens mij ben ik heel streng
en ik dacht nog wel dat ik zo weinig regels had.....
quote:Op zondag 6 juli 2008 10:44 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Oudste twee krijgen hier 2 euro 50 per week. Daar moet 2 euro van gespaard wroden voor kadootjes voor verjaardagen van klasgenootjes enzo en voor zaken die ze echt echt echt willen hebben (Ze zijn bezig voor een nintendo ds) en 50 cent mogen ze zo op maken... Wil Bo straks als ze nar de havo gaat een mobieltje geven voor dr verjaardag, maar vooral omdat ík dat "handig" vind...Zo kan ze even bellen als ze met riendinnen naar de stad wil, toch maar even bij Papa langs gaat, of een lekke band heeft (Of ik wil dat ze een boodschapje meeneemt!!!)
En die mobiel blijft gewoon beneden als ze 's avonds naar bed gaat!
Door de week gaan ze hier na goede tijden slechte tijden naar bed (bijna 12 en 10)quote:Op maandag 7 juli 2008 09:18 schreef Ticootje het volgende:
Priscil krijgt dus 30 euro per maand... Sparen??? Heeft ze nog nooit van gehoord.. Daar moet ze idd ook haar telefoon van betalen.
Zaterdag heeft ze vest nummer 4 aangeschaft. (Ja, weer een best, weer roze en weer met drukke figuren. En vooral aanhouden als het 30 graden is) Het is echt ongelofelijk, ze heeft zoveel mooie kleding! Als ik in haar kast kijk ligt er kleding van DKNY, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, mexx en ga maar door.... Het enige wat ik zie is een spijkerbroek met een vest....
Vorige week is ze op schoolkamp geweest, ze had het erg naar haar zin. Het was ook gelukkig goed weer. Vrijdag was ze helemaal gesloopt. Ze lag te slapen in de auto... (Gaan we nu naar huis??)
Even zomaar een vraagje: Hebben jullie pubers nog een bedtijd? En zo ja hoelaat is het tijd om naar bed te gaan? Ik vind 9 uur een mooie tijd voor een 13-jarige voor door de weeks. Zo heb ik ook nog wat aan de avond samen met mijn man even zonder kinderen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |