Zij heeft heel vaak aangegeven waar de schoen knelde. Ik heb daar nooit genoeg mee gedaan. Echter, er zijn nog meer dingen waar ik geen invloed op heb, dus zelfs als ik wel genoeg gedaan zou hebben, dan nog zouden er volgens haar dingen zijn die aan haarzelf liggen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:28 schreef hambon het volgende:
Waarschijnlijk heeft zijn nooit duidelijk gecommuniceerd wat er eventueel aan mankeerde, anders had je daar wel aan gewerkt merk ik zo. Ik ken dat wel, heb altijd gezegd dat m'n ex moest praten als iets niets aan mij beviel en niet achteraf met dingen komen en/of met modder gooien. Nu, helaas is de werkelijkheid anders.
Maar moet jij jezelf veranderen om in haar pas te lopen? Ben je dan jezelf nog? Denk daar ook over na!! Succes!
Ja, ik weet dat ik hier altijd postte -in R&P, niet in deze topicreeks-. Overigens wel leuk om te zien dat er mensen zijn die zich dergelijke posts kunnen herinneren. Ik weet ook wel dat ik mezelf niet te veel kwalijk moet nemen, maar ik word hoe dan ook al gek. Ik weet ook wel dat ik over een half jaar misschien iets beter kan relativeren, maar feit blijft dat er gewoon wel dingen zijn waar ik op gewezen ben, waar ik dus te weinig mee heb gedaan. Feit blijft ook dat ik van d'r hou.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:11 schreef kanna het volgende:
Achteraf kijken wat je beter had kunnen doen is nu logisch, maar later zul je misschien blij zijn dat je het toch niet hebt gedaan. Je moet je niet te veel kwalijk nemen, want dan maak je jezelf gek.
Je hebt hier in vorige topics ook wel eens gereageerd op anderen (als ik me niet vergis) en de dingen die je daar posten waren op zich waar en hulpzaam. Lees ze voor mijn part zelf eens door en volg je eigen adviezen op.
Ik herken het totaal. Je weet het allemaal wel en als het om anderen gaat kun je best wel behulpzaam zijn, maar hier gaat het plotseling om jezelf en dan geldt er niks meer van die verstandelijke analyses. Want je hart overstemt alle redelijkheid.quote:
Ja, mijn hart overstemt niet alleen alle redelijkheid, maar ook alle andere dingen. Ik voel me leeg, dood, alleen. Te beseffen dat ik datgene kwijt ben wat ik het liefste had schuift alles aan de kant, alleen dat voel ik nog maar. Ik ontplof direct als iemand me ook maar in het kleinste iets dwars ligt. Ik rij veel te hard, en ik ben mezelf gewoon niet meer.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 21:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik herken het totaal. Je weet het allemaal wel en als het om anderen gaat kun je best wel behulpzaam zijn, maar hier gaat het plotseling om jezelf en dan geldt er niks meer van die verstandelijke analyses. Want je hart overstemt alle redelijkheid.
Ik kwam er vandaag achter dat ik ruim 8 maanden geleden precies heb beschreven wat me is overkomen. Ik noemde het toen een '2 minuten gevoel'. Dat het dus wel erg leuk was allemaal, maar dat ik steeds rondliep met het idee dat elke seconde van onze relatie de laatste kon zijn. Ik schrok er echt van hoe accuraat ik toen al wist wat er eigenlijk aan de hand was. Maar toen hij plotseling weer riep dat het 'uit' moest zijn, was het alsof ik werd geraakt met een baksteen. Mijn eigen juiste analyse van de breekbaarheid van onze relatie had ik gewoon voor het gemak maar genegeerd. Het kwam niet uit, want ik wilde hem en ik wil hem nog steeds.
Ja ik heb ook nauwelijks het idee dat ik nog leef. Maar ik realiseer me ook wel dat wat ik doe niet gezond is voor mezelf. Overigens lijkt het mij heel normaal dat je je één week nadat het uit is dat dan je rouwproces niet over is. Je mag natuurlijk best verdrietig zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, mijn hart overstemt niet alleen alle redelijkheid, maar ook alle andere dingen. Ik voel me leeg, dood, alleen. Te beseffen dat ik datgene kwijt ben wat ik het liefste had schuift alles aan de kant, alleen dat voel ik nog maar. Ik ontplof direct als iemand me ook maar in het kleinste iets dwars ligt. Ik rij veel te hard, en ik ben mezelf gewoon niet meer.
Je hebt te lang voor haar voeten gelegen. Daardoor heeft ze alle respect voor je verloren en neukt ze nu waarschijnlijk een echte vent. Vrouwen willen een echte man die weet wat hij wil, geen jammerend watje.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zij heeft heel vaak aangegeven waar de schoen knelde. Ik heb daar nooit genoeg mee gedaan. Echter, er zijn nog meer dingen waar ik geen invloed op heb, dus zelfs als ik wel genoeg gedaan zou hebben, dan nog zouden er volgens haar dingen zijn die aan haarzelf liggen.
Nee ik moet mezelf niet veranderen, het zijn gewoon dingen die ik wel of niet deed terwijl dat gemakkelijk wel had gekund. Ik was dus gewoon een hufter. Echter, die dingen waren niet de hoofdreden volgens mij, als ik het goed begrepen heb. We hadden geen slechte relatie, helemaal niet zelfs, maar ik had gewoon...dingen anders, beter moeten doen.
Misschien heeft het niet volledig aan mij gelegen, maar toch zeker wel gedeeltelijk. Ik moet dus nu zien te leven met de wetenschap dat ik nooit zal weten of de relatie, als ik alles beter had gedaan, nu nog had bestaan.
Het is godverdomme kut. Ik was op tijd thuis, en ik had het gisteren en vandaag zwaar, dus ik ging slapen, maar kheb over dr gedroomd net, dus ik voel me nog steeds kut. Dan krijg ik weer de behoefte om contact met d'r op te nemen, maar dat heeft allemaal geen zin. Ik krijg dr dr niet mee terug, integendeel. Ik weet wel dat mensen zeggen dat het minder wordt en daar ga ik ook wel vanuit, maar daar heb ik nu niets aan. Zij is constant in mijn gedachten, ze is het eerste waar ik aan denk als ik wakker word.
Mja, het is gewoon grote dikke kut allemaal. En dan heb je ook nog mensen die zeggen 'op naar de volgende'. Ik kan niet 'op naar de volgende'. Mijn gevoel, mijn hart ligt bij haar. Ik heb geen knop die ik kan omzetten, ik heb totaal geen behoefte aan 'de volgende'. We praten over gevoel, dat kan ik niet 'uitzetten'.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 09:31 schreef CoolGuy het volgende:
Toch blijft de twijfel aan me knagen dat het nu, als ik dingen gewoon beter had gedaan, het misschien nu nog aan was.
.
Spijt achteraf is eigenlijk altijd te laat nietwaarquote:Op maandag 14 januari 2008 23:49 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
laat het een les zijn voor de volgende relatie, spijt achteraf is te laat....de tijd terug draaien kan helaas niet...was het maar waar , sterkte kerel
if i could turn back the hands of time....(R.Kelly)
Natuurlijk kom je er uiteindelijk overheen. Dat heeft alleen tijd nodig, en dat is nou net datgene waar ik geen zin in heb. Dat duurt me te lang, die pijn moet nu over zijn. Rationeel gedacht weet ik natuurlijk wel hoe het werkt, maar je gevoel, je hele lichaam en verstand schreeuwt van 'dit kan niet, dit mag niet, ik wil terug wat ik had, hoe het was'. Dat gaat ooit over, alleen wanneer...tja, daar heb je weinig invloed op.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:46 schreef BillyBeflap het volgende:
verhaal
Als jij had gezegd dat hij kon oprotten, zou hij zich minder schuldig gevoeld hebben om toch maar bij je te blijven. Hij wilde je natuurlijk deels ook niet kwijt. Zolang hij het gevoel had ongebonden te zijn, wilde hij wel bij je blijven.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:54 schreef HiZ het volgende:Mijn ex presteerde het om tegen me te zeggen dat als ik in het eerste gesprek nadat hij zei dat hij het uit wilde maken had gezegd dat hij kon oprotten, dat hij dan zijn fout wel had ingezien en was teruggekomen. Mijn fout was dus dat ik overstuur was omdat hij het uit wilde maken.
Ach het maakt ook helemaal niks uit. Hij is bang voor de toekomst en heeft z'n voorzorgsmaatregelen al genomen. Zeg maar dat hij het uit heeft gemaakt omdat hij bang was dat ik dat anders later zou doen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:19 schreef Tarot het volgende:
[..]
Als jij had gezegd dat hij kon oprotten, zou hij zich minder schuldig gevoeld hebben om toch maar bij je te blijven. Hij wilde je natuurlijk deels ook niet kwijt. Zolang hij het gevoel had ongebonden te zijn, wilde hij wel bij je blijven.
quoted for truthquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:21 schreef restartlife het volgende:
Liefde is mooiste en irritanste wat ik heb meegemaakt in me leven.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:10 schreef CoolGuy het volgende:
Mja, ik heb ook een terugval vandaag. Ik werd vanmorgen wakker en toen wist ik al genoeg. Godver...klotekutgevoel.
Beter kan ik het volgens mij niet verwoordenquote:Op woensdag 23 januari 2008 09:44 schreef vliegtuigje het volgende:
Hoe erg het nu ook voelt, het gaat weg. Misschien niet helemaal, maar het wordt draaglijk.
Met mij gaat het ondertussen een stuk beter weerHet is niet zo dat ik niet iedere dag aan hem haar denk, dat blijft denk ik totdat ik weer tot over m'n oren verliefd word. Hij Zij blijft voorlopig ook gewoon de perfecte man vrouw in mijn ogen.
<<knip>>
Ik ben er nog niet uit.
mwa sinds ik weer happy ben met mezelf heb ik in elk geval weinig reden tot postenquote:Op maandag 28 januari 2008 01:00 schreef DreamArea het volgende:
Weinig mensen met een dipje hier? Dat is opzich positief dan.
Geen dipje, ik praat inmiddels over een depressie. De momenten waarop ik mij het minst slecht voel zijn de momenten waarop ik het meest ontken dat dit echt kan zijn.quote:Op maandag 28 januari 2008 01:00 schreef DreamArea het volgende:
Weinig mensen met een dipje hier? Dat is opzich positief dan.
dan heb ik een vraag voor je, waarom doe je het niet?quote:Op maandag 28 januari 2008 01:42 schreef DreamArea het volgende:
Dat gevoel heb ik ook een beetje, misschien zou ik wat egoïstischer moeten worden.
Bevalt het, die slachtofferrol?quote:Op maandag 28 januari 2008 01:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Geen dipje, ik praat inmiddels over een depressie. De momenten waarop ik mij het minst slecht voel zijn de momenten waarop ik het meest ontken dat dit echt kan zijn.
Nee, ik denk niet dat dat helpt. Het leidt af in de zin van dat je niet aan je ex denkt, omdat ze 'vervangen' is door iemand anders, maar wat je dan doet is al je gevoelens van liefde projecteren op die nieuwe persoon, terwijl die heel ander is. Daar kom je gauw genoeg achter, waarna het weer uit gaat. De zogenaamde 'reboundrelatie'. Die pijn, etc etc, daar moet je toch doorheen. Je gaat er niet aan ontkomen, helaas.quote:Op zondag 10 februari 2008 18:52 schreef slozzo het volgende:
Mijn ex is al gauw nadat het stuk liep bij een ander ingetrokken.. Ik ben 3 jaar met haar geweest. Ik heb zelf in de tussentijd maar 2 scharrels gehad wat nergens op uitdraaide en het is nu bijna 10 maanden uit met mijn ex.
Heb het er wel een paar maanden moeilijk mee gehad, dat is nu niet meer zo, al spookt ze natuurlijk nog weleens door mijn gedachte.
Ik vraag me af met wat voor gevoel ze aan me denkt. Dat kom ik nooit te weten natuurlijk.
Maar ik bedacht me ook; kan je iemand, waarmee je zo'n tijd bent samen geweest, nou echt veel makkelijker vergeten als je meteen een ander hebt? Zou het veel uitmaken? Dat vraag ik me wel af. Misschien weten jullie een antwoord?
Hoort erbij kerel, hebben we allemaal een keer meegemaakt. Huilen hoort er ook bij, sterkte met de tijd komt alles goed.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat dat helpt. Het leidt af in de zin van dat je niet aan je ex denkt, omdat ze 'vervangen' is door iemand anders, maar wat je dan doet is al je gevoelens van liefde projecteren op die nieuwe persoon, terwijl die heel ander is. Daar kom je gauw genoeg achter, waarna het weer uit gaat. De zogenaamde 'reboundrelatie'. Die pijn, etc etc, daar moet je toch doorheen. Je gaat er niet aan ontkomen, helaas.
Het ging bij mij vanavond ineens ook weer kut. Ik ging naar de McDrive, en toen bedacht ik me ineens dat de laatste x dat ik daar was, met haar was. Dat we dan samen daar in de auto zaten, te lachen en te eten. Mja, toen was mn honger over, alles weg geflikkerd. Komt er op die kutradio dat nummer van Is Ook Schitterend - Hoofd Onder Water.
Ja toen was het einde oefening. Ik brak, hele weg naar huis gehuild. Teringzooi allemaal. Ik blijf me maar vasthouden aan de gedachte dat het straks een keer beter gaat, en dat moment komt vanzelf dichterbij.
Is ook waar..maar ik heb pas de laatste 2 maanden weer fatsoenlijk contact....de resterende 10 maanden heb ik haar nauwelijks tot niet gesproken...en dan gaat ze ook niet uit mijn hoofd...quote:Op maandag 11 februari 2008 17:45 schreef slozzo het volgende:
In het begin, als het net uit is heb je ook vast niet zoveel behoefte aan een ander nee... Niet als je nog teveel van je ex houd. Volgens bekenden van haar had ze het er nogal moeilijk mee toen het uit was. Maarja, om dan meteen met iemand anders te gaan.. Er komen langzamerhand steeds vragen in me op..
En lakai: als je je ex zo vaak ziet, dan kom je er helemaal niet makkelijk overheen denk ik.. Ook al roep je net zo hard dat het je niks meer doet, het zal zeker blijven steken. Nu hoor je dat ze een nieuwe vriend heb en dat is weer een klap.
Natuurlijk komen dat soort dingen in je op. Dat heb ik ook gehad en soms nog steeds. Maar het is net hoe je er mee omgaat. Je moet weten dat zij het niet waard is, want er loopt nog zoveel moois..quote:Op maandag 11 februari 2008 18:25 schreef Lakai het volgende:
[..]
Is ook waar..maar ik heb pas de laatste 2 maanden weer fatsoenlijk contact....de resterende 10 maanden heb ik haar nauwelijks tot niet gesproken...en dan gaat ze ook niet uit mijn hoofd...
het is echt een ware obsessie geworden...
bij alles wat ik goed heb gedaan komt er ooit wel de gedachte boven dat ik het ooit nog ana haar kan vertellen of laten zien...
me nieuwe kleren die ik koop, met liedjes die ik leer op de gitaar...zelfs met nesquick drinken (we hadden samen een nesquickverslaving)
ze heeft ook ooit gezegd dat ze die sportdouchegellen lekker vond ruiken...
dus iedere keer als ik in de douche sta denk ik daaraan...
dat is zo klote...
Ik betwijfel dus serieus of ik ooit nog iemand vind die haar overtreft....quote:Op maandag 11 februari 2008 20:43 schreef slozzo het volgende:
[..]
Natuurlijk komen dat soort dingen in je op. Dat heb ik ook gehad en soms nog steeds. Maar het is net hoe je er mee omgaat. Je moet weten dat zij het niet waard is, want er loopt nog zoveel moois..
Probeer dan realistisch te denken. Een obsessie is niet realistisch meer! Je houd jezelf alleen voor de gek.
Dan maar geen contact meer, je ziet zelf dat je valse hoop krijgt op deze manier.
Ja maar wat jij doet is niet 'gewoon praten'. Jij wíl jezelf voor de gek houden. Kijk ik praat ook met mijn ex, simpelweg omdat we geen ruzie hebben. Ik weet dat het voorbij is, het komt ook niet meer goed. Einde verhaal. Maar wij hebben geen probleem met elkaar, wij weten alleen niet zo goed hoe we op elkaar moeten reageren, maar het is dan ook nog niet zo lang uit, 1,5 maand pas.quote:Op maandag 11 februari 2008 21:45 schreef Lakai het volgende:
[..]
Ik betwijfel dus serieus of ik ooit nog iemand vind die haar overtreft....
En ik heb dus 8 maanden bijna niet met haar gepraat, maar toen voelde ik mij ook kut...
Ik heb ook wel heel erg getwijfeld of ik nu wel met haar zou gaan dansen...quote:Op dinsdag 12 februari 2008 09:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar wat jij doet is niet 'gewoon praten'. Jij wíl jezelf voor de gek houden. Kijk ik praat ook met mijn ex, simpelweg omdat we geen ruzie hebben. Ik weet dat het voorbij is, het komt ook niet meer goed. Einde verhaal. Maar wij hebben geen probleem met elkaar, wij weten alleen niet zo goed hoe we op elkaar moeten reageren, maar het is dan ook nog niet zo lang uit, 1,5 maand pas.
Jij voelt je al 10 maanden of wat was het kut. Nu kan ik me dat voorstellen dat je je nog steeds kut voelt, immers, ik heb dit al eerder mee gemaakt, en je kunt je echt heel lang klote voelen, maar wat je tegelijkertijd ook moet realiseren is dat het leven wel verder gaat.
Jij gaat met je ex dansen etc. Dat geeft bij mij een beetje aan dat jouw acties er op gericht zijn om bij haar in de buurt te zijn, en dat is niet iets 'wat zo gaat', maar dat is een bewuste keuze die jij zelf maakt omdat je dat wil. Daarmee maak je het jezelf moeilijk. Ik gok zo dat jij graag wil blijven hangen in dat zelfmedelijden, omdat het alternatief, 'verder gaan' veel lastiger is. Jij WIL je ex niet loslaten, dat is wat anders dan niet kunnen.
Begrijp me goed, ik weet hoe je je voelt. Ik wil haar ook niet loslaten, maar ik moet wel. Mijn relatie is ook voorbij, en ik heb het er verschrikkelijk moeilijk mee, maar ik weet ook dat de wereld door draait, al lijkt dat niet zo from where I'm coming from. Rationeel gezien is het wel zo. Ik moet nu niet ineens dingen gaan doen waarbij ik haar tegenkom, dat zou nergens op slaan.
Het lijkt heel erg op de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, en ergens is dat ook wel zo natuurlijk, maar ik heb wel het idee dat jij en ik er toch anders in staan.Overigens, no offence hoor, ik probeer je niet de grond in te boren
![]()
Het lijkt me gewoon niet handig om nu de confrontatie met d'r op te zoeken, en dat is wat jij doet, omdat je je daar op de korte termijn beter bij voelt. Op de lange termijn heb je daar echter niets aan. Je krijgt daar hoop door, zij zegt dat ze een nieuwe vriend heeft en jij voelt je kut. Dat heb je jezelf aangedaan, want je wist dat het uit is natuurlijk.![]()
Maar toch, sterkte ermee. Welcome to a world of pain
Ik denk dat jij niet eerlijk bent, maar dat moet je zelf weten.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:33 schreef Lakai het volgende:
[..]
Ik heb ook wel heel erg getwijfeld of ik nu wel met haar zou gaan dansen...
Maar ik ben ermee akkoord gegaan, en dat is omdat ik het leuk vind...ik heb ook tegen mezelf gezegd niks te ondernemen met haar...Maar dan zijn we bij elkaar en we kunnen het echt zò goed met elkaar vinden....dat ik haast niet geloof dat er voor haar niks meer in zit...
Nou ik wist wel dat ik nog wat voor haar voelde...en ik heb altijd de optie open gehouden om weer voor der te gaan ja...maar ik dacht wel...als zij dat niet duidelijk laat merken, ga ik er ook geen moeite voor doen...quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet eerlijk bent, maar dat moet je zelf weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |