abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55931043
Ow breekme de bek niet open. Ben het vandaag aan het regelen geweest. Ik wil ook betaald oud.verlof opnemen maar van diverse instanties krijg ik verschillende data door....
Zoals het er nu uitziet moet ik 14 mei weer gaan werken, maar eerst zien dan geloven.

IN het onderwijs krijg je 55% doorbetaald
pi_55931063
Ik ga na mijn verlof parttime werken. Maar ik moet eerst ontslag nemen voor de uren dat ik minder ga werken. En over mijn neiuwe uren wordt dan berekend op hoeveel uren verlof ik recht heb. Dat neem ik dan in 1 keer op.
pi_55931096
En wat piglet zegt. Als ik niet van te voren ontslag neem , moet ik daarna 'boete' betalen en dus teveelbetaald salaris terugbetalen.
  donderdag 10 januari 2008 @ 19:18:16 #29
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_55931311
hoi,
Ik heb een contract van 20 uur en moet eigelijk 2 om 3 werken maar neem om de week de derde dag ouderschapsverlof op en dat word dan uitgespreid over 2 jaar.Dus werk 2 jaar lang 2 dagen
  donderdag 10 januari 2008 @ 19:31:08 #30
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55931666
Wat raar amaranta, dat je eerst moet minderen en dan pas je verlof krijgt. Hier hoeft dat niet (jeugdzorg).

Dat terugbetalen kan inderdaad kloppen, dat is met meer kosten, zoals studiekosten ed. die je baas betaalt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_55931779
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:31 schreef PM-girl het volgende:
Wat raar amaranta, dat je eerst moet minderen en dan pas je verlof krijgt. Hier hoeft dat niet (jeugdzorg).

Dat terugbetalen kan inderdaad kloppen, dat is met meer kosten, zoals studiekosten ed. die je baas betaalt.
Nou ja ik krijg meteen verlof, alleen wordt het aantal uren dat ik verlof krijg berekend over mijn nieuwe werktijdfactor.
  donderdag 10 januari 2008 @ 19:38:48 #32
94046 PM-girl
pi_55931888
Dan heb je toch recht op minder verlof dan wanneer het over je oude uren gebaseerd zou zijn?
*
pi_55932247
klopt, maar tis niet anders
pi_55935356
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:51 schreef amaranta het volgende:
Is dat wel 'legaal' op die manier? Stom zeg.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55935405
Huh?! Realiseer me net dat jij ook in het onderwijs zit Amaranta (ik ook dus).
Wat raar! Ik neem ook ouderschapsverlof op, maar dat is gewoon over mijn oude aantal uren. Daarna kijk ik wel of ik evt wat minder wil gaan werken. Mijn directeur weet dat ook.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55935680
nee, bij mijn werkgever dus niet
en volgens de aob moet het ook deze manier, aldus mijncollega die daar werkt

vaststelling betrekkingsomvang
De omvang van het verlof wordt berekend op grond van de betrekkingsomvang op de dag voorafgaand aan de ingangsdatum van het verlof. Het verlof kan echter niet meer bedragen dan zou gelden op grond van de betrekkingsomvang 12 maanden voorafgaand aan de ingangsdatum van het verlof. Het bevoegd gezag heeft de mogelijkheid op dit laatste punt anders te beslissen en dus toch rekening te houden met de grotere betrekkingsomvang.

wijziging betrekkingsomvang tijdens verlof
Indien de omvang van de betrekking gedurende ouderschapsverlofperiode wijzigt, wordt de aanspraak op verlof opnieuw vastgesteld, rekening houdend met de mate waarin de omvang van de betrekking is gewijzigd en de tijd die sinds het opnemen van het verlof is verstreken.
pi_55936183
Ik werk in de gezondheidszorg en krijg niets doorbetaald van ouderschapsverlof.
Ik neem op dit moment wel 2 uur per week ouderschapsverlof op. Omdat ik 2 dagen per week wil werken en het minimale contract 18 uur is bij ons heb ik mijn contract om laten zetten naar 18 uur en dan 2 uur ouderschapsverlof per week. Ik neem het meteen van 2 kinderen (voordat de jongste kwam werkte ik 3 dagen en hoefde ik dus geen ouderschapsverlof te nemen) en heb recht op 4 jaar en 3 maanden ouderschapsverlof. Komt heel mooi uit, als de jongste een beetje gewend is op school ga ik weer meer uren werken.
pi_55936553
goed geregeld karin
pi_55943600
Dat klinkt zeker ideaal Karin!

Vraag voor de dames die dus al ervaring hebben, ik ben een beetje grof aan het schatten wat het financieel zou betekenen. In mijn situatie ga ik er van uit dat ik van 36 uur naar 24 uur ga, maar dat ik eerst in plaats van 24 uur 16 uur ga werken en dus 1 dag ouderschapsverlof opneem. Die ene dag krijg ik 50% betaald. Kan ik er dan zo'n beetje van uit gaan dat ik netto ongeveer voor 20 uur uitbetaald krijg (dus 2 dagen van 8 uur en een halve dag van 4 uur is 20 uur)?
pi_55943800
Bij ons is het niet toegestaan minder dan 32 uur te gaan werken.
Ik werk er nu 40 en mijn idee was in eerste instantie om na de geboorte nog maar 24 uur te gaan werken (al dan niet door opname van ouderschapsverlof )maar dat feest gaat helaas niet door.

Dus nu neem ik dan eerst ouderschapsverlof op over de 40 uur en daarna laat ik mijn contract verlagen naar 32 uur.

En peterfan, heb dan geen ervaring maar denk dat je berekening goed zit..
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 januari 2008 @ 09:43:16 #41
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55944004
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:51 schreef amaranta het volgende:
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo vreemd hoor... Het is toch een flinke kostenpost voor een werkgever. En eerlijk gezegd zou ik het juist vreemd vinden als je eerst over je oude uren ouderschapsverlof zou krijgen en dan aansluitend aan dat ouderschapsverlof minder zou gaan werken. Maar goed, dat is natuurlijk vanuit werkgeversperspectief bekeken

Daarbij... je hebt het geluk dat je iets betaald krijgt, hele volksstammen hebben alleen maar recht op onbetaald ouderschapsverlof
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:06:50 #42
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55944382
ben ook erg blij sjeen, zeker dat ik betaaold krijg! maar ik lang genieten van eva
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:20:43 #43
94046 PM-girl
pi_55944631
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 09:43 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo vreemd hoor... Het is toch een flinke kostenpost voor een werkgever. En eerlijk gezegd zou ik het juist vreemd vinden als je eerst over je oude uren ouderschapsverlof zou krijgen en dan aansluitend aan dat ouderschapsverlof minder zou gaan werken. Maar goed, dat is natuurlijk vanuit werkgeversperspectief bekeken
Zeker vanuit de werkgever is het goed te snappen. Ik dacht alleen dat dit soort dingen vastgelegd waren. Maar dat is dus niet zo, begrijp ik.
*
pi_55944636
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 21:54 schreef amaranta het volgende:
nee, bij mijn werkgever dus niet
en volgens de aob moet het ook deze manier, aldus mijncollega die daar werkt

vaststelling betrekkingsomvang
De omvang van het verlof wordt berekend op grond van de betrekkingsomvang op de dag voorafgaand aan de ingangsdatum van het verlof. Het verlof kan echter niet meer bedragen dan zou gelden op grond van de betrekkingsomvang 12 maanden voorafgaand aan de ingangsdatum van het verlof. Het bevoegd gezag heeft de mogelijkheid op dit laatste punt anders te beslissen en dus toch rekening te houden met de grotere betrekkingsomvang.

wijziging betrekkingsomvang tijdens verlof
Indien de omvang van de betrekking gedurende ouderschapsverlofperiode wijzigt, wordt de aanspraak op verlof opnieuw vastgesteld, rekening houdend met de mate waarin de omvang van de betrekking is gewijzigd en de tijd die sinds het opnemen van het verlof is verstreken.
Zoals ik het hier lees is het toch echt van belang hoe groot je contract is op het moment dat je het ouderschapsverlof hebt, en 12 maanden ervoor. Niet hoe groot je contract is 1 dag na je ouderschapsverlof.
Er wordt in je quote namelijk alleen gekeken naar voor ingang, en tijdens van het ouderschapsverlof.
Dus waar halen ze de mogelijkheid vandaan om je achteraf nog te "beboeten" (zou best kunnen hoor, het is toch een afspraak die meer biedt dan het wettelijke minimum van 0 euro, dus beperking in percentage of aantal wel betaalde uren staat los van het aantal uren vrij waar je wettelijk recht op hebt)?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:25:27 #45
94046 PM-girl
pi_55944738
Wat ik me bedacht, kun je niet even de bond bellen, ter info.
Ik heb dat ook wel eens gedaan, gewoon om te horen of het 'mocht' wat de werkgever wilde doen.

(kan een topic niet en in OUD en in WGR staan?)
*
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 januari 2008 @ 10:26:23 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55944759
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 10:20 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Zeker vanuit de werkgever is het goed te snappen. Ik dacht alleen dat dit soort dingen vastgelegd waren. Maar dat is dus niet zo, begrijp ik.
Het is ook vastgelegd Bij wet en CAO, dus het kan voor iedereen hier anders zijn... Ik viel toen Isa geboren werd onder de CAO voor Vaste Medewerkers Uitzend, daar had ik recht op het wettelijk onbetaald ouderschapsverlof. Nu val ik niet meer onder een CAO, maar omdat er dus een wettelijk recht bestaat, zou ik nog steeds onbetaald ouderschapsverlof mogen opnemen sinds ik een jaar in dienst ben bij deze werkgever. Maar goed, onbetaald... Nehhh, doe we maar niet he
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:27:17 #47
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_55944772
Ik wil komend voorjaar 1 dag in de week ouderschapsverlof opnemen. Ik werk nu 24 uur en ik wil 3 maanden 16 uur gaan werken.
Vanaf mei gaat F naar school en ze hebben het op school zo snugger geregeld, dat ze iedere maandag vrij is tot de zomervakantie, en de rest van de dagen alleen de ochtenden gaat .
Ik kan dat met opvang niet regelen. Ik neem de maandag dan ouderschapsverlof op. En dan ook maar meteen door in de zomervakantie .

Wel moet ik het nog regelen op mijn werk, maar als ik het op tijd aangeef mogen ze het toch niet weigeren.

Ik krijg van mijn werkgever niks van het ouderschapsverlof vergoed, maar ik spaar wel in de levensloopregeling hiervoor.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_55944797
Wat betreft bezoldiging voor overheidspersoneel (die hebben eigen wetgeving):
quote:
10. De ambtenaar is verplicht tot terugbetaling van de bezoldiging over de genoten verlofuren wanneer hem tijdens de verlofperiode of binnen een jaar na afloop van het verlof ontslag wordt verleend op aanvraag dan wel niet op aanvraag op grond van aan de ambtenaar te wijten feiten of omstandigheden. Ontslag op aanvraag gevolgd door een overgang binnen een maand naar een andere functie binnen de rijksdienst wordt niet als ontslag beschouwd. Het bevoegd gezag kan de ambtenaar ontheffen van de in de eerste volzin bedoelde verplichting indien er bijzondere omstandigheden zijn die dat naar het oordeel van het bevoegd gezag rechtvaardigen
uit : Algemeen Rijksambtenarenreglement (geldend op: 11-01-2008) , Artikel 33g lid 10
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:43:41 #49
94046 PM-girl
pi_55945127
Dan vind ik het wel vreemd dat voor 2 mensen uit het onderwijs verschillende regels gelden. Zelfde cao, maar waarschijnlijk verschillende interpretaties en manieren van omgang van de leidinggevende.
*
  vrijdag 11 januari 2008 @ 12:29:54 #50
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_55947786
Amaranta, ik lees het net zo als frederik hoor

Ik val onder de CAO Universiteiten. Ik ben in februari 2006 begonnen met ouderschapsverlof, 4 van de 28 uur die ik werkte tot eind oktober 2007 (13 x 28 uur). Ik kreeg nog 75% doorbetaald, maar inderdaad ook met de regel dat als ik binnen een jaar ontslag neem, ik het terug moet betalen. Vanaf eind oktober is mijn contract omgezet naar 24 uur. Per 1 januari 2007 is de doorbetaling trouwens 62,5% geworden, maar omdat ik al in 2006 was gestart, had ik daar geen last van

En om op Bla's vragen terug te komen: mijn werkgever deed niet moeilijk en ik had al geen lease-auto.

Overig is het bij ons (P&O-er hier ) wel eens voorgekomen dat ouderschapsverlof niet zoals de werknemer voorstelde, is goedgekeurd, omdat het bedrijfsbelang zwaarder woog. Maar daar is goed overleg over geweest en op een andere manier opgelost.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')