abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55946120
Hier de CTG echt prachtig en aan de ene kant ben ik er dolblij om dat het blijkbaar dus nog wel goed gaat in mijn buik en aan de andere kant bekruipt me steeds meer het gevoel dat ze het zo lang mogelijk gaan rekken. Ik weet niet wat dat is, maar zo voelt het
Ik ben al een aantal dagen idioot emotioneel dat ik echt niet weet waar ik allemaal emoties heb zitten en voel me ook echt al dagen eigenlijk gewoon slecht. Alles doet me pijn en slapen gaat slecht. Ik kijk echt uit naar maandag zodat ik in ieder geval weet wat het plan is.
pi_55946182
Tuurlijk gaan ze zo lang mogelijk rekken. Als die kleine het echt echt niet fijn heeft daar binnen grijpen ze wel in. Hoe langer hoe beter!!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55946247
Ik vind het trouwens wel heerlijk dat het zo lekker druk is in dit topic. Ik mis alleen wel heel erg de ervaringen van de net zwangeren, of zou me dat gewoon minder opvallen omdat ik zelf inmiddels in een andere situatie zit? Als ik terugdenk heb ik namelijk best een aantal verhalen voorbij zien komen.

Maneki, ik neem aan dat je inmiddels gebeld hebt, ik hoop dat het allemaal niets is en je bloeddruk prima in orde was. Voor mij was ie vanochtend zelfs aan de hoge kant, een onderdruk van 75 Zal wel te maken hebben met het verschil tussen links en rechts meten ofzo.

Tja, en alle zieken hier, dat is ook al zo vervelend, het kost zoveel energie enzo en juist in die laatste weken heb je dat niet echt over (heb ik het gevoel tenminste).

Oja, hier vanochtend nog terecht gewezen, want ik noemde iemand lactatiedeskundig en het was lactatiekundig Het schijnt geen probleem te zijn als mijn melk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten, want dan kon je gewoon bijvoeden, maar wel borstvoeding blijven geven voor de antistoffen
Ik ga dus nog maar een keer weer zoeken of ik ergens iets kan vinden over wat voor gevolgen mijn operatie zou kunnen hebben op mijn borstvoeding.

Baby is trouwens aangemeld voor het kinderdagverblijf. 2 Dagen en dan ook niet de dagen die we in eerste instantie aangevraagd hebben, maar het is in ieder geval iets en we komen nu met voorrang op de lijst voor de andere dagen. Zodra het kind geboren is zal ik ook maar vast de inschrijving voor de BSO gaan regelen ofzo
pi_55946339
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:28 schreef MeNicole het volgende:
Tuurlijk gaan ze zo lang mogelijk rekken. Als die kleine het echt echt niet fijn heeft daar binnen grijpen ze wel in. Hoe langer hoe beter!!!
Ja en ik vind dat onbegrijpelijk. Het kind is dus al drie weken niet tot nauwelijks gegroeid of zelfs afgevallen. Dan kan de CTG misschien goed zijn, maar echt goed heeft een kleine het dan binnen niet he? Daarnaast ben ik nu gewoon over die 37 weken heen en heeft rekken dus al geen specifieke doelen meer.
pi_55946508
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:35 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ja en ik vind dat onbegrijpelijk. Het kind is dus al drie weken niet tot nauwelijks gegroeid of zelfs afgevallen. Dan kan de CTG misschien goed zijn, maar echt goed heeft een kleine het dan binnen niet he? Daarnaast ben ik nu gewoon over die 37 weken heen en heeft rekken dus al geen specifieke doelen meer.
Maar hun denken niet zoals jij dat doet denk ik. Kijk ik snap je wel hoor. Nu zal hij/zij buiten je buik het waarschijnlijk beter doen dan dat het nu doet. Maar hun vinden het daar waarschijnlijk gewoon beter als ie lekker bij je zit nog!
Liefde
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:41:59 #81
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55946537
quote:

[..]

De echo's waren bij jou toch niet echt betrouwbaar te noemen door je losse buikwand? Dan weet je dus toch ook niet hoe het gewicht is en of de baby is afgevallen.

Daarbij, inleiden met 37 weken is echt geen pretje als het lichaam nog helemaal niet klaar is voor een evt. bevalling.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55946632
quote:

[..]

Maar misschien heeft de baby het binnen in je buik nog steeds wel beter dan het er buiten zou hebben. Vergeet niet dat het dan misschien wel sneller zou groeien maar dat er ook weer risico's zijn aan het eerder halen van een kind. Je hebt zo weinig aan een sneller groeiend kind als de organen de buitenwereld nog niet goed aankunnen. De vraag is dan dus of je kind buiten de baarmoeder wel beter zou groeien.
pi_55946672
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:41 schreef E.T. het volgende:

[..]

De echo's waren bij jou toch niet echt betrouwbaar te noemen door je losse buikwand? Dan weet je dus toch ook niet hoe het gewicht is en of de baby is afgevallen.

Daarbij, inleiden met 37 weken is echt geen pretje als het lichaam nog helemaal niet klaar is voor een evt. bevalling.
Dat hebben ze genoemd om een verklaring te geven voor de sterke afwijking ineens. Wat op zich wel weer raar is, want door verschillende mensen met verschillende apparaten kwam er de laatste keer dus wel hetzelfde uit, wat ihn mijn ogen aangeeft dat er dus wel degelijk nauwkeurig gemeten kan worden (plus, dan zou het al sinds het begin van de zwangerschap zo moeten zijn en tot en met de 20 weken was alles wel precies op te meten en daarna ook nog wel een groot gedeelte). Of het dus echt zo is of het enkel als handige smoes gebruikt wordt weet ik niet.

Volgens de laatste gegevens is de boel al verweekt en zou inleiden dus geen probleem moeten zijn. Het zal misschien niet prettig zijn, maar op deze manier nog weken doorlopen is ook niet prettig.
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:45 schreef owlet het volgende:

[..]

Maar misschien heeft de baby het binnen in je buik nog steeds wel beter dan het er buiten zou hebben. Vergeet niet dat het dan misschien wel sneller zou groeien maar dat er ook weer risico's zijn aan het eerder halen van een kind. Je hebt zo weinig aan een sneller groeiend kind als de organen de buitenwereld nog niet goed aankunnen. De vraag is dan dus of je kind buiten de baarmoeder wel beter zou groeien.
True, maar men geeft aan dat er met de organen niets aan de hand is.
pi_55946757
Ik snap je gevoelens goed Pruk...
Zoiets van... Als de baby maar geboren is... Kun je iig zien hoe het gaat.... Dan ben je niet afhankelijk van enkel apparaten en de buitenkant van je buik zeg maar... Maar als hij/zij het dan moeilijk met wat dan ook zou hebben zou het (waarschijnlijk) beter zichtbaar zijn ofzo...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55946907
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:50 schreef vamperotica het volgende:
Ik snap je gevoelens goed Pruk...
Zoiets van... Als de baby maar geboren is... Kun je iig zien hoe het gaat.... Dan ben je niet afhankelijk van enkel apparaten en de buitenkant van je buik zeg maar... Maar als hij/zij het dan moeilijk met wat dan ook zou hebben zou het (waarschijnlijk) beter zichtbaar zijn ofzo...
Ja, ook dat, en men kan dan een stuk makkelijker ingrijpen! Als er nu echt wat mis is, moet ik hoe dan ook eerst nog de bevalling door en een keizersnee zullen ze bij mij zo lang mogelijk uitstellen, omdat dat gewoon extra problemen oplevert bij de genezing door overhangend vel. Dus snel het kind halen als het echt moet, zit er ook niet in zonder problemen voor mij en dan is het kind al in de problemen.
Ach, en ik zal ongetwijfeld miepen, maar als ik dan een gynaecoloog hoor zeggen dat ie het zo knap vind dat ik ondanks al het gezeik in mijn zwangerschap nog steeds af en toe een lach op mijn gezicht kan toveren en dat ik het toch maar even voor elkaar gekregen heb om het kind nog zo lang binnen te houden, tegen zijn verwachtingen in, dan vind ik dat ik best mag miepen.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 12:00:29 #86
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55947069
Ik ben het wel met owlet eens. Groei is ook niet alles. Ik bedoel, ze weten toch niet precies wat er allemaal gebeurt in die placenta en zo, en wellicht gaat het nu dan vooral voor de verdere ontwikkeling van de organen. En dan vooral de longetjes lijkt me. Het lijkt me dat er niets beter is dan vruchtwater voor de verdere ontwikkeling daarvan En ja, hij is compleet en af en in principe rijp om geboren te worden, maar ik heb ergens gelezen/gehoord/begrepen dat het kind zelf de bevalling inzet als hij vindt dat zijn longen goed zijn.

Kortom, ik zou denken dat het ze vooral om de verdere ontwikkeling gaat.
En daarbij krijg je maandag een plan-de-campagne. Geeft ook rust. toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55948254
Ze stellen een keizersnede bij iedereen zo lang mogelijk uit. Als er rede is om een keizersnede te doen is er vooral rede om een vaginale bevallen NIET te doen. Het is echt niet zo dat iemand die een keizersnede makkelijker kan hebben dat zo maar eerder zal krijgen en ik kan me al helemaal niet voorstellen dat ze jou in een voor jou en het kind gevaarlijke situatie laten liggen omdat ze geen keizersnede willen.

Mijn beeld is misschien nu wat betroebeld door alles rondom Ayden en ik weet dat je leed niet met leed kan en mag vergelijken.
Maar ergens vind ik het heel raar dat je zo "miept" terwijl jij en je kind aan alle kanten in de gaten gehouden worden en je kindje nu veilig in je buik zit en over een paar weekjes hopelijk gezond en wel in zijn wiegje ligt. Dat er nu met de organen niets mis is wil toch niet zeggen dat je kind klaar is om geboren te worden? Sterker nog, mijn ervaring is dat kinderen die door omstandigheden rond de 37 weken geforceerd geboren worden vaak toch meer opstartproblemen hebben als het gaat om goed drinken, zichzelf warm houden, etc.
Die 40 weken zijn er niet voor niets.
pi_55948274
Wurpje: ook goedemorgen (middag inmiddels) hoe is het met jou nu?

Pruk: dat je melk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten? En dat was een lactatiekundige die zo'n reactie heeft gegeven? Dat moedermelk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten is nl. een fabeltje...

Ik kom me ook maar weer melden In de ochtend ben ik voornamelijk bezig met Tomas en het huishouden dus ik kruip pas achter de computer als hij zijn middagslaapje doet
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_55948386
Oh en wat betreft het rekken van een zwangerschap: ik ga er altijd maar vanuit dat ze in zo'n ZH ook wel weten wat het beste is om te doen op zo'n moment. En dat ze alles goed in de gaten houden zou mij ook wel een goed gevoel geven eigenlijk...
It's all up to you
pi_55948414
Vandaag weer op controle geweest bij de gyn en alles is in orde. Bloeddruk mooi, urine mooi, kindje doet het goed. Het loopt allemaal. Nog even mogen spieken op de echo, was wel komisch eigenlijk. De co-assistent mocht voelen hoe het kindje lag. Volgens haar was het nog niet ingedaald en lag het ruggetje rechts. De gyn zelf moest best een beetje lachen erom. Ik ook, want het kindje ligt al weken hetzelfde en ook al even ingedaald en vast. Maar de rechter kant is door de bewegende deeltje ook vrij hard dus zeer verraderlijk voor beginnelingen die moeten voelen. Mijn moeder was ook blij dat ze mee mocht spieken op de echo.
pi_55948527
Ik wilde mn verhaal eerts niet doen om bangmakerij te voorkomen, maar ik ken verschillende gevallen waarin de placenta niet goed meer werkte... Kindje deed het op CTG enzo prima maar na de geboorte bleek dat het toch angstvallig magertjes was... Al de reseves opgebruikt hadden en dat het toch niet echt veel langer in moeders buik had moeten blijven.... De artsen waren behoorlijk geschrokken... Ok, dit was na een voldragen zwangerschap (41 en nog wat) maar toch...
En wat dat gemiep betreft... Pruk heeft zelf ook van verschillende ( en volgens mij ook dezelfde artsen) verschillende diagnoses, verhalen te horen gekregen... De ene keer moest er in een ander ziekenhuis een echo of onderzoek gedaan worden omdat er met d egroei iets mis was, de andere keer was er niets aan de hand... Nou ben ik op het eind van mn 5e zwangerschap, maar ik zou daar toch behoorlijk onzeker en mieperig van worden

Nou word ik dat toch al van de hormonen, dus da's dubbelop!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55948563
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:48 schreef owlet het volgende:
Mijn beeld is misschien nu wat betroebeld door alles rondom Ayden en ik weet dat je leed niet met leed kan en mag vergelijken.
Maar ergens vind ik het heel raar dat je zo "miept" terwijl jij en je kind aan alle kanten in de gaten gehouden worden en je kindje nu veilig in je buik zit en over een paar weekjes hopelijk gezond en wel in zijn wiegje ligt.
Sorry, maar dit schiet me echt compleet in het verkeerde keelgat.
pi_55948652
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:49 schreef TearSong het volgende:
Wurpje: ook goedemorgen (middag inmiddels) hoe is het met jou nu?

Pruk: dat je melk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten? En dat was een lactatiekundige die zo'n reactie heeft gegeven? Dat moedermelk niet voldoende voedingsstoffen zou bevatten is nl. een fabeltje...

Ik kom me ook maar weer melden In de ochtend ben ik voornamelijk bezig met Tomas en het huishouden dus ik kruip pas achter de computer als hij zijn middagslaapje doet
Ik krijg voor mezelf al niet eens voldoende voedingsstoffen binnen, dus zo raar is de vraag dan toch niet dat ik me afvraag of ik dan wel voldoende door kan geven? Het was overigens een verpleegkundige die me aanraadde om juist contact te zoeken met de lactatiekundige en mijn internist omdat er zo weinig bekend is over dit gebeuren.
pi_55948659
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:00 schreef Pruk het volgende:

[..]

Sorry, maar dit schiet me echt compleet in het verkeerde keelgat.
Hier ben ik het wel een beetje met je eens. Dat wat er met Ayden is gebeurd heeft hier helemaal niks mee te maken. Iedereen is toch bezorgd om zijn eigen kindje.

Ik heb gisteren uren lopen klagen dat Mikael een keer ziek is en dat vond ik zo erg voor hem. Maar dat staat toch los van al het andere dat er gebeurd?
Liefde
pi_55948684
Dan zal ik er verder over ophouden want ik bedoel het niet zo kwaad maar het schoot mij ook in verkeerde keelgat Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt verder, naar je zin en met een gezond kind als resultaat.

edit: ik ga mijn eerdere post niet editten want dat maakt het helemaal onduidelijk.
Ik wilde echter helemaal geen directe link naar Ayden trekken maar ik wilde wel aangeven dat ik daardoor misschien wat emotioneler reageerde.
Ook zonder leed van wie dan ook vind ik het zelf, persoonlijk, vreemd om zo graag te willen dat je kind eerder geboren gaat worden.
van mij mag iedereen miepen en klagen, dat doe ik ook en daar ontkom je als moeder en helemaal als zwangere niet aan Maar al bewust hopen dat je kind te vroeg geboren gaat worden vind ik gewoon vreemd. Natuurlijk hebben artsen steeds andere dingen gezegd en natuurlijk is dat verwarrend en niet leuk. Maar dan nóg, zonder nou perse een discussie aan te willen zwengelen, snap ik het niet. Da's vast mijn manco

[ Bericht 62% gewijzigd door owlet op 11-01-2008 13:12:07 ]
  vrijdag 11 januari 2008 @ 13:06:06 #96
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55948749
Hee, gezellig hier weer!

Ik moet zo óf een test, óf bloed laten prikken om mijn stollingstijd te bepalen. En ik moet helemaal alleen. Ik hoop dat ik geen zusters neersla .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_55948810
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:59 schreef vamperotica het volgende:
Ik wilde mn verhaal eerts niet doen om bangmakerij te voorkomen, maar ik ken verschillende gevallen waarin de placenta niet goed meer werkte... Kindje deed het op CTG enzo prima maar na de geboorte bleek dat het toch angstvallig magertjes was... Al de reseves opgebruikt hadden en dat het toch niet echt veel langer in moeders buik had moeten blijven.... De artsen waren behoorlijk geschrokken... Ok, dit was na een voldragen zwangerschap (41 en nog wat) maar toch...
Dat werd bij mij na 42 wkn en 2 dagen ook gezegd. Tomas was wel lang maar echt vrij mager (heeft toch echt lang genoeg gezeten ) Na de bevalling schrokken ze ook van hoe 'uitgeleefd' de placenta wel niet was. Hij kon zichzelf dan ook niet goed op temp. houden enzo. Blijkbaar is daar toch weinig over te zeggen van te voren ...
It's all up to you
  † In Memoriam † vrijdag 11 januari 2008 @ 13:12:58 #98
43556 miss_dynastie
pi_55948941
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:48 schreef owlet het volgende:
Maar ergens vind ik het heel raar dat je zo "miept" terwijl jij en je kind aan alle kanten in de gaten gehouden worden en je kindje nu veilig in je buik zit en over een paar weekjes hopelijk gezond en wel in zijn wiegje ligt.
En als dat nou is waar je over twijfelt? Mag je dan wel 'miepen'? Ik weet dat het Pruks' grootste angst is dat haar baby juist niet veilig zit bij haar binnen. Dat ze het vertrouwen in haar lijf daarin een beetje heeft verloren na alles wat er gebeurd is en alle paniek die er gemaakt is. Ik vind dat niet zo gek.
pi_55948953
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:03 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel een beetje met je eens. Dat wat er met Ayden is gebeurd heeft hier helemaal niks mee te maken. Iedereen is toch bezorgd om zijn eigen kindje.

Ik heb gisteren uren lopen klagen dat Mikael een keer ziek is en dat vond ik zo erg voor hem. Maar dat staat toch los van al het andere dat er gebeurd?
Nou, dat dus. Ik ben gewoon doodsbang dat er straks iets mis blijkt te zijn. Dat ik dan maandenlang kloterig geleefd heb en maar liefst drie dagen heb kunnen genieten van een zwangerschap en er dan niet wat moois aan overhoud. Dat ik ondanks dat ik zo vaak heb aangegeven bij het ziekenhuis dat men niet moest vergeten dat mijn lichaam anders in elkaar zit, men telkens zei "ach het maakt niet uit", om er op een later tijdstip achter te komen dat het wel degelijk uitmaakte en er dan snel ingegrepen moet worden, net zoals toen met mijn eerste opname in het ziekenhuis. En dat is iets wat niet alleen nu na Ayden speelt, dat is iets wat al de hele zwangerschap doorspeelt. De constante vraag of het uberhaupt wel mogelijk is om een kindje gezond ter wereld te brengen met mijn achtergrond. Of mijn lichaam het uberhaupt aan zou kunnen. Ik durf niet eens mijn arts te vragen of hij nog steeds hetzelfde antwoord kan geven op de vraag of het veilig is voor mij en het kind of niet. Of het achteraf niet verstandiger was geweest om de zwangerschap niet door te zetten omdat er teveel risico's aan verbonden zitten.
pi_55949065
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 13:03 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ik krijg voor mezelf al niet eens voldoende voedingsstoffen binnen, dus zo raar is de vraag dan toch niet dat ik me afvraag of ik dan wel voldoende door kan geven? Het was overigens een verpleegkundige die me aanraadde om juist contact te zoeken met de lactatiekundige en mijn internist omdat er zo weinig bekend is over dit gebeuren.
De voedingsstoffen die je binnen krijgt zullen dan in eerste instantie naar de melk voor je kindje gaan. Maar ik vroeg me dus af of het idd. een lactatiekundige was die dat gezegd had over het bijvoeden of dat dan van de verpleegkundige kwam. Het klonk nl. niet echt als iets wat ik van een lactatiekundige zou verwachten. Maar misschien is het in jouw situatie wel anders..geen idee.
It's all up to you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')