Beste mensen,
ik ben nieuw hier maar dat is verder niet echt relevant voor dit bericht

. Anyway ik moet even iets kwijt.
Ik heb een vriendin (als in 'vriendschap') en ze werkt me heel erg op de zenuwen. Om heel eerlijk te zijn heb ik geen behoefte meer aan deze vrienschap, maar het probleem is dat ze zich heel erg vastklampt aan mij omdat ze zelf best eenzaam is en ik vind dit zielig. Ik ben een van de weinige van wie zij denkt dat ze altijd terecht kan. Maar het enige wat ze doet is zeuren, klagen en negatief doen over van alles en nog wat en ik overdrijf niet. Ik heb geprobeerd afstand te nemen want ik trek het gewoon niet meer. Maar telkens weet ze zich weer te wringen in mijn leven en alles wat ik doe. Het probleem van mij is dat ik ook geen 'nee' kan zeggen. Ik durf ook nauwelijks nog te vertellen aan haar wat ik ga doen komend weekend bv, omdat ze zichzelf dan gewoon uitnodigd. Ze doet dat op zo'n manier zodat ik dus weer geen 'nee' kan zeggen. En nu wil ik graag gaan sporten, en dat heb ik haar verteld. En tadaa, nu gaat ze dus mee terwijl ik juist zo blij was dat ik eindelijk een sport heb gevonden die van 'mij' was zeg maar. Klinkt misschien stom, maar het irriteert mij.
Maar nu, wat moet ik doen? Ik wil haar niet kwetsen, maar ze maakt me gewoon helemaal gek! Heeft iemand misschien tips????