abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55954562
Wow! Wat een verschil al zeg!
pi_55958375
Wederom een update:

Eindelijk ging de vloer erin, het maakte de kamer meteen een stuk bewoonbaarder

Ik zat er eerst over te denken om een houten (café)vloer te nemen maar dat vond ik eigenlijk te duur. Uiteindelijk kwam ik deze laminaattegels van Quickstep (type: Quadra - Trento) tegen en bedacht dat deze waarschijnlijk nog veel mooier zouden staan (ze lijken op natuursteentegels). Ik was van plan om in de slaapkamer iets anders te leggen maar ik heb vorige week de knoop doorgehakt en nog een lading van dezelfde tegels gekocht.

Voor degenen die zich afvragen wat dat rare ding in de hoek is op de laatste twee foto's; dat wordt hopelijk ooit mijn bank. Wat je op de foto ziet is alleen het onderstel, de zitting en de zijleuningen lagen in de andere kamer. Het was m'n bedoeling om de bank van de witte verf te ontdoen en uiteindelijk het hout te beitsen, dit ging alleen niet zo makkelijk als ik hoopte. De bank was op verschillende plaatsen beplakt met een laag fineer en dat was te zwak om mijn verfkrabber + brander te weerstaan. Nu ben ik bezig om al het fineer er af te slopen en dat is een geduldsklus, op sommige plekken zit er mooi hout onder, op sommige plekken niet, ik moet dus even kijken hoe ik dat kan oplossen. Ik heb de hoop nog niet opggeven.
pi_55960365
Uiteindelijk was ik op het punt aanbeland waar het leukere werk kon beginnen, ik zal even uitleggen wat ik van plan ben. Met veel hulp van mijn broer heb ik een ontwerp gemaak voor de muren in de woonkamer en de slaapkamer. De topictitel heb ik heel bewust gekozen, het is een behoorlijk ambitieus plan en het moet dus ook echt een paleis worden .

Ontwerp woonkamer

Opmerkingen:
Dit ontwerp is zo goed als af en het is de bedoeling dat het eindresultaat zo veel mogelijk hier op lijkt. De vogeltjes zijn de enige dingen waar ik nog niet tevreden over ben, ik wil er wel vogeltjes hebben maar dit figuurtje vind ik niet mooi genoeg (het zou nu net zo goed een eendenvoet kunnen zijn). Aangezien de gouden figuren pas als laatst moeten worden aangebracht kan ik op m'n gemak op zoek gaan naar een mooier vogelsilhouet. Als iemand een leuke afbeelding heeft dan ben ik zeer geinteresseerd. Ik heb de afbeelding van het ontwerp verkleind, hierdoor zijn een aantal details moeilijk te zien; de achtergrond kleur van de dado (onderste deel van de muur) lijkt erg bruin maar is in werkelijkheid roodbruin, de blauwe achtergrond is gewolkt en de figuren bovenaan zijn kameleons. Ik ben inmiddels al begonnen met het schilderen van deze muren, foto's volgen nog.

Ontwerp slaapkamer

Opmerkingen:
Dit ontwerp is nog niet helemaal af. In de rode en zwarte panelen moeten ook figuren komen, ik heb alleen nog niet besloten wat dat moet worden (ik sta open voor ideeen). Ook de planten onderin moeten veranderd worden, deze zijn er vlug even ingezet om een beeld te geven (het worden uiteindelijk wel planten en in dezelfde kleurl) en de donkere plek aan de rechterkant moet een deurpost voorstellen. Ik heb ook inmiddels besloten om de panelen iets breder te maken waardoor er maar 4 tot aan de deur passen, de banen ertussen heb ik een klein beetje breder gemaakt. Ik heb dit gedaan omdat het geheel dan iets robuuster wordt en dat past beter bij het ontwerp (in tegenstelling tot het ontwerp van de woonkamer, deze moet juist wat ranker en fragieler lijken, daarom zijn de panelen daar zo smal en lang).
pi_55960905
De vorige mevrouw artiestieke kunstenares bewoonster had ws. ook haar eigen paleisje.

Met deze muurschilderingen maak jij je eigen paleis.

What's the difference ? in taste ! not mine

Oh ja : de vloer vind ik (wel) mooi hoor !

[ Bericht 11% gewijzigd door AnneX op 11-01-2008 23:50:24 ]
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 12 januari 2008 @ 13:31:51 #30
95752 crew  Chell
Kluns
pi_55971768
Ik ben heeeeel benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Zo op het eerste gezicht is mijn reactie toch wel iets als OMG
pi_55972395
Uhhh..... bijzonder..... die.... uhhh.... wandversierselen...

Komt er ook een doodskist in de slaapkamer?
Grab it... box it... tape it... shove it up your ass...
pi_55973837
ik ben benieuwd hoe het er af uit gaat zien. Ik vind het wel leuk (hoewel ik het toch ook niet in mijn huis heb) maar is het niet wat donker? Of zijn de daadwerkelijke kleuren wat lichter? Wordt het een beetje een gothic kamer of wat voor stijl heb je in je hoofd?

Je kunt ook behang laten printen naar eigen ontwerp, misschien is dat wat voor je? Ik zou zelf nogal opzien tegen het schilderwerk (en afplakken en het niet meteen te verwijderen dus lelijke randen... enz). Maar ik kan de site van een bedrijf waar je zelf je behangontwerp kan laten printen helaas nergens meer vinden

Misschien is dit ook iets ter inspiratie:
http://www.ontwerpwerk.nl/behang_birds
jesus saves, i spend
  zaterdag 12 januari 2008 @ 18:13:20 #33
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55977370
Leuk topic, ik wil weten hoe het afloopt!
... ♥ ik mis je ♥
pi_55977848
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 15:08 schreef sobotta het volgende:
ik ben benieuwd hoe het er af uit gaat zien. Ik vind het wel leuk (hoewel ik het toch ook niet in mijn huis heb) maar is het niet wat donker? Of zijn de daadwerkelijke kleuren wat lichter? Wordt het een beetje een gothic kamer of wat voor stijl heb je in je hoofd?

Je kunt ook behang laten printen naar eigen ontwerp, misschien is dat wat voor je? Ik zou zelf nogal opzien tegen het schilderwerk (en afplakken en het niet meteen te verwijderen dus lelijke randen... enz). Maar ik kan de site van een bedrijf waar je zelf je behangontwerp kan laten printen helaas nergens meer vinden

Misschien is dit ook iets ter inspiratie:
http://www.ontwerpwerk.nl/behang_birds
Bedankt voor de link, ik zal de afbeeldingen bij mijn vogelcollectie voegen

Ik wilde inderdaad vrij donkere kamers hebben omdat ik dat wel prettig vind. In beide kamers bestaat een van de muren voor 90% uit ramen en ik heb vrij uitzicht, er komt dus nog heel veel licht binnen. Ik heb helemaal niets met gothic, de ontwerpen bestaan uit gecombineerde stijlen. de figuren in de woonkamer op het blauwe deel zijn jugendstil figuren, het patroon aan de onderkant is oorspronkelijk Japans en de meubels zijn Amsterdamse School. In de slaapkamer wilde ik het meer Romeins laten lijken. De voorbeelden zijn inderdaad iets donkerder dat het uiteindelijk moet worden, ik denk dat het komt omdat photoshop plaatjes iets anders laat zien dan Windows (de roodbruine panelen moeten bijvoorbeeld wat feller rood worden, en de zwarte panelen worden meer antraciet). Het lijkt ook allemaal heel druk op de afbeeldingen maar je moet je voorstellen dat het uitgerekt wordt over een muur van meer dan 4 meter lang.

Ik denk dat behang laten printen niet zo geschikt is voor wat ik in m'n hoofd heb, ik wil vermijden dat het lijkt alsof er stickers op de muur geplakt zitten, ik zal daar later op terugkomen met een voorbeeld. Het is bij elkaar vrij veel werk maar waarschijnlijk niet zoveel als je zou denken, ontwerpen en afmeten kost waarschijnlijk de helft van de tijd.

Maargoed, hier zijn nog wat foto's:

Ik ben helaas vergeten om tussen het schilderen van de verschillende kleuren door foto's te maken, de achtergrond is uiteindelijk zo geworden:

M'n eettafel en dekenkist (die als salontafel moet gaan dienen) zijn omgetoverd tot een werkplek

Je kan hier zien dat de kleur niet zo vreselijk donker is geworden. De eettafel wil ik schuren en in verschillende kleuren beitsen, hier moet ik alleen nog een ontwerp voor maken.

Het zenuwcentrum van dichtbij
pi_55980810
oh.. MIJN... GOD... Zo wit, vond ik het mooi.. toen kwam de vloer erin en dat maakte het nog een stuk mooier... en nu heb je er van die lelijke kleuren tegenaan gekwakt en ben je mijns inziens terug bij af. Alsjeblieft, trek dat behang eraf nu de lijm nog nat is.. Het is een ruimte met veel potentie, en je hebt alles mooi gedaan, maar de kleuren die je nu gebruikt, das gewoon een zonde die in de bijbel opgenomen moet worden.

Tja, aan de andere kant, is het wel jouw huisje, en als jij het mooi vindt moet je het lekker zo laten maar ik vond het net mooi strak worden.
pi_55981548
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:33 schreef illusions het volgende:
oh.. MIJN... GOD... Zo wit, vond ik het mooi.. toen kwam de vloer erin en dat maakte het nog een stuk mooier... en nu heb je er van die lelijke kleuren tegenaan gekwakt en ben je mijns inziens terug bij af. Alsjeblieft, trek dat behang eraf nu de lijm nog nat is.. Het is een ruimte met veel potentie, en je hebt alles mooi gedaan, maar de kleuren die je nu gebruikt, das gewoon een zonde die in de bijbel opgenomen moet worden.

Tja, aan de andere kant, is het wel jouw huisje, en als jij het mooi vindt moet je het lekker zo laten maar ik vond het net mooi strak worden.
lol . Ik ging er al van uit dat niet iedereen zoiets zou waarderen, mocht het uiteindelijke resultaat me niet bevallen dan kan ik gewoon de blokwitter pakken en de boel overschilderen (het is namelijk geen behang maar verf wat je ziet). Witten is nooit een optie geweest, toen de muren nog kaal waren vond ik het een vreselijk dooie boel, ik had het gevoel alsof ik op de noordpool verbleef. Maar als je dit al erg vind... ik heb nog een aantal zeer aparte lampen in de berging staan die uiteindelijk ook een plek moeten krijgen .
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:19:00 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55983902
Wat een werk!

En ik wilde gaan zeggen 'en wat een verbetering!'
Maar ik vind die donkere vloer eigenlijk al niet zo, en met het behang maak je het wel heel donker.

Ik denk wel dat alles bij elkaar straks een heel mooi geheel gaat geven met je meubels, helemaal 'af' enzo. En dat vind ik altijd wel mooi om te zien, ook al is het mijn smaak niet.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
pi_55984152
Verschrikkelijk! die muurschilderingen!
pi_55984564
Ik ben benieuwd naar het eind resultaat inclusief wat meer spulletjes op z'n plek.

Nu is het zeker niet iets wat mijn smaak is, maar mischien valt het eindresultaat nog onder de categorie 'interressant'.
pi_55987941
ik ben ook benieuwd. Het is ook niet mijn smaak eerlijk gezegd, maar het lijkt me een leuk project om te volgen!
jesus saves, i spend
  zondag 13 januari 2008 @ 01:02:25 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_55988367
Naja, ik heb het huis van de TS' zijn broer gezien, dat was wel okee (al zou ik zo een huis denk ik niet kopen).
Maar bij een tussendoor-flatje (er vanuit gaande dat je niet van plan bent 10 jaar of langer op 50m2 te wonen) vind ik dat je wel een groot risico neemt qua verkoopbaarheid met een dergelijke aankleding van je woning.

Heel erg veel scheelt het niet met de extreme keuzes die je maakt tov de vorige bewoonster van de flat .
Kijk, als je iets koopt waarvan je verwacht minimaal 20 jaar te blijven wonen kan je dergelijke grappen makkelijk permiteren. Bij een flatje van 50m2 waar je waarschijnlijk over een jaar of 5 met een betere baan en wellicht een leuke vriendin waarmee je samen gaat wonen.... Neem je een groot risico .

En kom op.... tegel-laminaat . Dat is echt nog vreselijker dan gewoon laminaat (jep, dat heb ik )... Brrrrrrr.... echt heel erg vind ik dat. Oogt erg kil en klinkt/voelt erg goedkoop. Niet echt een lekkere combi voor je woonkamer
pi_55988923
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:02 schreef bleiblei het volgende:
Naja, ik heb het huis van de TS' zijn broer gezien, dat was wel okee (al zou ik zo een huis denk ik niet kopen).
Maar bij een tussendoor-flatje (er vanuit gaande dat je niet van plan bent 10 jaar of langer op 50m2 te wonen) vind ik dat je wel een groot risico neemt qua verkoopbaarheid met een dergelijke aankleding van je woning.

Heel erg veel scheelt het niet met de extreme keuzes die je maakt tov de vorige bewoonster van de flat .
Kijk, als je iets koopt waarvan je verwacht minimaal 20 jaar te blijven wonen kan je dergelijke grappen makkelijk permiteren. Bij een flatje van 50m2 waar je waarschijnlijk over een jaar of 5 met een betere baan en wellicht een leuke vriendin waarmee je samen gaat wonen.... Neem je een groot risico .

En kom op.... tegel-laminaat . Dat is echt nog vreselijker dan gewoon laminaat (jep, dat heb ik )... Brrrrrrr.... echt heel erg vind ik dat. Oogt erg kil en klinkt/voelt erg goedkoop. Niet echt een lekkere combi voor je woonkamer
Ik ben helemaal niet bang voor de verkoopbaarheid, ik vind het belangrijker dat het eruit ziet zoals ik wil en voorlopig ga ik er nog niet weg. Trouwens, met een emmer witte (of paarse) verf is alles weer zoals het was dus het zal wel loslopen met dat risico.

Verder is de enige overeenkomst tussen mijn keuzes en die van de vorige bewoonster dat het allebei vrij extreem is, meer niet. Smaak is één ding maar wat je zegt over de kwaliteit van laminaattegels vind ik absolute onzin, maar ik zal die discussie voor een andere keer bewaren.

Als afsluiting voor vandaag zijn hier nog wat foto's:

Een sjabloon tekenen

En uitknippen
  zondag 13 januari 2008 @ 01:32:24 #43
36431 bleiblei
pi_55989016
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:28 schreef McNasty het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet bang voor de verkoopbaarheid, ik vind het belangrijker dat het eruit ziet zoals ik wil en voorlopig ga ik er nog niet weg. Trouwens, met een emmer witte (of paarse) verf is alles weer zoals het was dus het zal wel loslopen met dat risico.

Verder is de enige overeenkomst tussen mijn keuzes en die van de vorige bewoonster dat het allebei vrij extreem is, meer niet. Smaak is één ding maar wat je zegt over de kwaliteit van laminaattegels vind ik absolute onzin, maar ik zal die discussie voor een andere keer bewaren.

Als afsluiting voor vandaag zijn hier nog wat foto's:

Een sjabloon tekenen
[ afbeelding ]

En uitknippen
[ afbeelding ]
Naja, ik hoor graag je verkoopperikelen over een jaar of 3-4 .
Ik ben ook wel benieuwd naar je mening over laminaattegels .
pi_55990989
Ach, als hij alles gewoon netjes doet (keukenmuurtje, vloer, afwerking wand ed), kun je best een rare wand veroorloven. Zeker als je het binnen een dag weer over kunt verven met een neutralere kleur.
jesus saves, i spend
pi_55992282
ik ben echt heul benieuwd naar het eindresultaat.
het eerste ontwerp vind ik eigenlijk wel mooi met die kameleons enzo en die onderrand op het rood.
alleen die bomen en vogels vind ik er niet echt bij staan.
en qua kleur zou ik wel iets anders hebben gekozen.
maar ik denk dat het geheel wel mooi wordt.
de vloer vind ik ook mooi.
en wat ligt je "zenuwcentrum" er lekker geordend bij.
als ik aan t knutselen ben dan ligt alles overal hahaha.
en trek je niks aan van al het commentaar hoor, het moet jouw paleisje worden en niet dat van iemand anders.
en ik denk dat er heus nog wel mensen zijn die bijdraaien als ze het eindresultaat zien.
succes.
  zondag 13 januari 2008 @ 10:22:53 #46
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55992474
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:28 schreef McNasty het volgende:

[..]

Ik zou me idd ook geen zorgen maken om de verkoopbaarheid. Want hoe je het ook doet, de nieuwe bewoners zullen het toch overschilderen. Zelfs als ze de kleur mooi vinden gaan ze het nog wel met dezelfde kleur overschilderen

Het wordt hooguit wat moeilijk voor mensen die nergens doorheen kunnen kijken.
Maar dan schilder je tegen die tijd alles wit en het probleem is opgelost
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_55993763
Wat een onzin hier over de verkoopbaarheid van de woning! Wat maakt dat nou uit? Het gaat er toch om dat je er de aankomende tijd zelf lekker woont en het inricht en schildert zoals je zelf leuk vindt???? Mocht je dan over een paar jaar besluiten het te verkopen dan besteed je gewoon lekker een paar weekenden aan alles overschilderen...
Je gaat toch niet jaren lang in een huis wonen dat niet naar je smaak is omdat je het dan 'als je het ooit wil verkopen' makkelijker kan verkopen?

Ik ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat! Ik vind de kleuren die je gebruikt in ieder geval wel mooi (eindelijk niet een zogenaamd hippe appeltjesgroen geschilderde muur...) en ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met de motieven erop...
  zondag 13 januari 2008 @ 11:56:42 #48
36431 bleiblei
pi_55993800
quote:
Op zondag 13 januari 2008 10:22 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik zou me idd ook geen zorgen maken om de verkoopbaarheid. Want hoe je het ook doet, de nieuwe bewoners zullen het toch overschilderen. Zelfs als ze de kleur mooi vinden gaan ze het nog wel met dezelfde kleur overschilderen

Het wordt hooguit wat moeilijk voor mensen die nergens doorheen kunnen kijken.
Maar dan schilder je tegen die tijd alles wit en het probleem is opgelost
Laat dat laatste nu net het geval zijn voor 90% van de mensen die een nieuw huis zoeken .
De mensen die een huis kopen om zo min mogelijk er aan hoeven te doen schakel je in ieder geval bijna allemaal uit als potentiële kopers als je het met dergelijke muurschilderingen begint.
Maar goed, at the end moet iedereen het voor zichzelf beslissen. Ik zou het in ieder geval niet zo drastisch/heftig aanpakken met een tussenwoninkje.
  zondag 13 januari 2008 @ 12:33:45 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55994458
Verkoopbaarheid zou ik me pas druk over maken als je het wil verkopen.
Stel dat dat nou pas over 5 jaar is... dan gooi je er dan toch gewoon een bak latex overheen?

Ik zou iig wel willen wonen zoals dat ik dat fijn en mooi vind en daar niet nu al rekening mee gaan houden.
pi_55995156
Ik moet wel zeggen dat je als een sneltrein door je klussen heengaat, respect!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')