quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 15:08 schreef sobotta het volgende:ik ben benieuwd hoe het er af uit gaat zien. Ik vind het wel leuk (hoewel ik het toch ook niet in mijn huis heb) maar is het niet wat donker? Of zijn de daadwerkelijke kleuren wat lichter? Wordt het een beetje een gothic kamer of wat voor stijl heb je in je hoofd?
Je kunt ook behang laten printen naar eigen ontwerp, misschien is dat wat voor je? Ik zou zelf nogal opzien tegen het schilderwerk (en afplakken en het niet meteen te verwijderen dus lelijke randen... enz). Maar ik kan de site van een bedrijf waar je zelf je behangontwerp kan laten printen helaas nergens meer vinden
Misschien is dit ook iets ter inspiratie:
http://www.ontwerpwerk.nl/behang_birds
Bedankt voor de link, ik zal de afbeeldingen bij mijn vogelcollectie voegen
Ik wilde inderdaad vrij donkere kamers hebben omdat ik dat wel prettig vind. In beide kamers bestaat een van de muren voor 90% uit ramen en ik heb vrij uitzicht, er komt dus nog heel veel licht binnen. Ik heb helemaal niets met gothic, de ontwerpen bestaan uit gecombineerde stijlen. de figuren in de woonkamer op het blauwe deel zijn jugendstil figuren, het patroon aan de onderkant is oorspronkelijk Japans en de meubels zijn Amsterdamse School. In de slaapkamer wilde ik het meer Romeins laten lijken. De voorbeelden zijn inderdaad iets donkerder dat het uiteindelijk moet worden, ik denk dat het komt omdat photoshop plaatjes iets anders laat zien dan Windows (de roodbruine panelen moeten bijvoorbeeld wat feller rood worden, en de zwarte panelen worden meer antraciet). Het lijkt ook allemaal heel druk op de afbeeldingen maar je moet je voorstellen dat het uitgerekt wordt over een muur van meer dan 4 meter lang.
Ik denk dat behang laten printen niet zo geschikt is voor wat ik in m'n hoofd heb, ik wil vermijden dat het lijkt alsof er stickers op de muur geplakt zitten, ik zal daar later op terugkomen met een voorbeeld. Het is bij elkaar vrij veel werk maar waarschijnlijk niet zoveel als je zou denken, ontwerpen en afmeten kost waarschijnlijk de helft van de tijd.
Maargoed, hier zijn nog wat foto's:
Ik ben helaas vergeten om tussen het schilderen van de verschillende kleuren door foto's te maken, de achtergrond is uiteindelijk zo geworden:
![]()
M'n eettafel en dekenkist (die als salontafel moet gaan dienen) zijn omgetoverd tot een werkplek
![]()
Je kan hier zien dat de kleur niet zo vreselijk donker is geworden. De eettafel wil ik schuren en in verschillende kleuren beitsen, hier moet ik alleen nog een ontwerp voor maken.
![]()
Het zenuwcentrum van dichtbij