goeienavond allemaal

beetje mindere dag vandaag. Veel werk, veel spoedklussen, uitzoekklussen en dingen die niet goed zijn gegaan. Met andere woorden, geirriteerde klanten die "toch niet geloven" wat je zegt. Dus dan maar op papier zetten en toezenden. Blech

En ook nog eens een langlopend conflict met onze voormalige verhuurders, over de borg/naheffing, en ik heb er echt geen zin meer in, wil dat het gewoon afgehandeld is. En daarbij gaat het niet eens om grote bedragen, maar om het principe. Ik twijfel tussen drie opties.
1) gewoon laten gaan, het kleine beetje geld nemen wat ze bereid zijn terug te betalen. Afschrijving mijnerzijds: 500 euro.
2) tegenbod cq correcte afrekening, geschatte kans: miniem. Mogelijke "afschrijving" (want we moeten wel iets nabetalen): 250 euro
3) stap naar de rechter. Kansen: redelijk, want we staan goeddeels juridisch in het gelijk. Eventuele afschrijving mijnerzijds: alsnog zo'n 200 euro.
Ik weet het nog niet. Vanavond maar met m'n vrouw bespreken wat we gaan doen, en de boel nog eens goed nalezen.