abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55901415
Aangezien ik nu al een stuk of 5 standaard strand- uitgaansvakanties in de welbekende Llorets, Chersonisossen en Zonnestranden gehad heb en ik in de zomer een leaseauto heb waarmee ik in heel europa onbeperkt kilometers mag maken (brandstof ook vergoed ) wil ik eens met de auto wat leuke plaatsen aandoen. Ik ga in ieder geval met een vriend van me (zijn allebei begin 20) en waarschijnlijk gaan er nog 2 mensen met een andere auto mee.

Plan is om Belgie, Frankrijk, Spanje en misschien nog wel wat, nog niet echt gepland, aan te doen. Dan bij de leuke plaatsen een paar dagen overnachten in een hostel/pensionnetje ofzo en daarna weer verder. Lijkt me wel leuk omdat je op deze manier wat meer van het land ziet ipv alleen het strand en de discotheken. en je ook wat meer vrijheid hebt om heen te gaan waar je wilt. Uiteraard willen we wel uitgaan, maar niet iedere dag.

Ik ben erg benieuwd of mensen hier ook wel eens wel eens zoiets gedaan hebben. Zo ja, welke plaatsen hebben jullie aangedaan en hoe dit is bevallen, qua overnachtingsmogelijkheden en ook qua uitgaan en andere dingen die er te doen zijn?. Thnx!

[ Bericht 0% gewijzigd door jap85 op 09-01-2008 17:09:42 ]
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:07:26 #2
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_55901509
TVP!!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  Moderator woensdag 9 januari 2008 @ 17:14:17 #3
45833 crew  Fogel
pi_55901630
Misschien kan je hier wat tips vinden voor een route: 7 maanden Europa met een camper
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_55901661
In Frankrijk is het mooi om de Route Napoleon eens te rijden. Urenlang rijplezier over bochtige bergwegen. Je kan eens gaan kijken in Andorra.

In principe heeft elk land wel iets moois.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_55901672
frankrijk is niet echt leuk als je jong bent.
duitsland is wel vet, goed uitgaan, 't is groot, veel te zien, dan kun je nog naar polen, zwitserland, italie, tjechie, etc.
spanje en frankrijk zou ik bewaren voor als je 50+ bent.

overnachten kan bij hostels, er zijn er een miljoen, je zoekt op internet, belt ze effe of je kunt pitten en het kost niet veel. daar ontmoet je meteen allerlei mensen uit andere landen en dat is ook tof.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:33:17 #6
85962 ioko
I Appear Missing
pi_55902036
Wil je tips over de richting, of ga je zeker naar frankrijk en spanje?

Spanje moet je zeker naar Zarautz (surfspot aan zee in het noorden) gaan en in de Pyreneen naar Canfranc (met een groot spookstation). Daarnaast zijn Barcelona en Madrid natuurlijk leuk en Valladolid is een studentenstad boven Madrid waar het ook erg mooi is.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_55902111
Wat wil je precies?
Een stedentrip en dan de grote, bruisende steden bezoeken.. een paar dagen rondkijken en daarna op naar de volgende grote stad?
Of wil je cultuur, belangrijke oudheden, geschiedenis e.d. zien?

[ Bericht 0% gewijzigd door OldJeller op 09-01-2008 17:46:01 ]
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:37:22 #8
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_55902134
Kijk ook eens in de kant van Duitsland, Oostenrijk Tjechie enzo. Beginnen in Berlijn, dan door naar Tjechie (praag), evt Oostenrijk (Wenen) en dan wat strand pakken in Kroatie. Terug misschien via Munchen (erg leuke stad)
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:44:26 #9
85962 ioko
I Appear Missing
pi_55902280
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:37 schreef Richie_Rich het volgende:
Kijk ook eens in de kant van Duitsland, Oostenrijk Tjechie enzo. Beginnen in Berlijn, dan door naar Tjechie (praag), evt Oostenrijk (Wenen) en dan wat strand pakken in Kroatie. Terug misschien via Munchen (erg leuke stad)
Ik zou Tsjechie, Slowakije en Hongarije daarnaast aanraden. Denk aan Praag, Boedapest en Wenen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_55902309
Lijkt me ook tof om te doen met vrienden, jammer dat een busje zo 500e per week kost
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:46:59 #11
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_55903719
Ik zou heel hard door Frankrijk rijden, en gelijk in Spanje beginnen
Bovenste kustgedeelte van Spanje is vreselijk, dan zit je alsnog in Lloret de Mar Barcelona is uiteraard wel heel erg mooi. Costa Azahar is daarentegen wel erg mooi! Grof gezegd het gedeelte kust tussen Tarragona en Valencia. En dan niet alleen het kustgedeelte, maar ook landinwaarts met plaatsen als Tortosa is het best leuk. En als je dan in Valencia bent en er nog zin in hebt, kun je mooi vanuit daar landinwaarts Andalusie intrekken, beetje door de Sierra Nevada cruisen enzo

Maar zoals eerder al gevraagd: is die richting al vastomlijnd? Oost Europa is ook erg leuk om te berijden, en sowieso een stuk voordeliger. En je hebt in ieder geval écht wat anders
pi_55906100
Bedankt voor de reacties

Inderdaad ook wel een idee om richting het oosten te gaan, route is dan ook nog zeker niet vastgelegd maar omdat een paar andere vrienden misschien in spanje zouden zitten wilden we daar misschien langs, maar das geen verplichting ofzo.

Maar via Duitsland richting het voormalig oostblok spreekt me ook zeker aan, inderdaad Tjechie, Oostenrijk, Kroatie etc. Over Polen heb ik dan weer wat mindere verhalen gehoord, zal misschien ook wel voor enkele andere oostbloklanden gelden, met betrekking tot de veiligheid, geen zin in auto inbraken enzo. Maarja die kans loop je overal natuurlijk.

Doel van de vakantie is eigenlijk een beetje een combinatie van mooie plekken (steden, historische bezienswaardigheden ben ik ook wel in geinteresseerd maar deze zullen ook meestal in steden te zien zijn) bezoeken en uitgaan en ook wat relaxen op het strand. Ook het rijden zelf moet een beetje leuk zijn, zoweiso leuk om door het buitenland te rijden vind ik, al besef ik ook wel dat we ook wel grote stukken minder interessante snelweg moeten afleggen . Oja we willen ongeveer 3-4 weken gaan.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:03:26 #13
282507 Lysdexie
Vieze gek! Vieze gluurder!
pi_94219070
Schaamteloos grote kick. Ben van plan om dit te doen met 2 vrienden, zelfde verhaal als TS.

Alleen moeten wij een auto huren, alleen weten we niet precies wat voor soort auto. We willen ongeveer 1 á 2 week gaan, en hebben een voorkeur voor bestemmingen in Oost Europa.

Iemand die dit eerder heeft gedaan, of tips heeft?
pi_94244834
ik ga deze zomer met 6 vrienden ook op tour door europa. Auto gehuurd bij Bert Jonk. 9 persoons bus, mercedes vito, 3 weken, nog geen ¤1500, onbeperkt aantal kilometers.

Bestemming: zuid-europa.
  maandag 21 maart 2011 @ 10:59:54 #15
3485 kavorka
lure of the animal
pi_94412046
In 2008 een aantal steden in oost-europa/balkan bezocht met de auto. Budapest, Sarajevo en Mostar zou ik je zeker aanraden.

Zie http://mvleeuwen.wordpress.com/balkan-%C2%B408/
animal magnetism sexual attractive state
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')