ALles qua verzekeringen hebben we geod afgedekt. Tevens hebben we al een redelijke voorraad aan "verplicht"spullen om zelf reperaties uit te kunnen voerenquote:Op zondag 5 augustus 2007 22:35 schreef KcA het volgende:
Neem een goede auto-repair verzekering/service... (eigen voorzorg maatregelen zoals gereedschap/olie/koelvloeistof/sleepkabel/hesjes/gevarendriehoek/banden opvuller is geen overbodige luxe) succes!!
Hey! dat is de ijscowagen die m'n Pa in de jaren 60-70 had!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:57 schreef student_van_het_leven het volgende:
Heya, na lang de droom te koesteren om te gaan reizen ga ik vanaf september met een vriend van me minimaal 7 maanden door Europa reizen. Het huis en het werk zijn al opgezegd.
We hebben samen een camper gekocht: een VW LT2800 uit 1980
deze dus:
[afbeelding]
das knap, want deze komt uit 1980quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:54 schreef iruub het volgende:
[..]
Hey! dat is de ijscowagen die m'n Pa in de jaren 60-70 had!![]()
![]()
![]()
Ik heb inderdaad gespaard. Of het genoeg is, is een tweede maar dat terzijdequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 14:42 schreef Puckzzz het volgende:
klein vraagje, puur uit nieuwsgierigheid...heb je gespaard voor deze reis? want hoe wil je 7 maanden lang in je onderhoud voorzien? je hebt je werk opgezegd, heb je dan nu een WW? want die krijg je toch alleen maar wanneer je ontslagen bent? en dan nog, als je een WW hebt heb je een sollicitatieplicht...lijkt me wat lastig vanuit het buitenland om aan al die verplichtingen te voldoen. En moet je bij een gewone uitkering ook niet elke maand een briefje inleveren ofzo?
Nederland is nu eenmaal een land vol van idiote regeltjes, het lijkt me praktisch onmogelijk om zomaar 7 maanden de hort op te gaan zonder dat er 1 of andere instantie begint te janken over iets.
mijn zus is een jaar met een camper op stap geweest en die moest af en toe terug naar Nederland om dingen te regelen...
je hebt er goed over nagedacht...respect voor de manier waarop je dit gaat doenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:50 schreef student_van_het_leven het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad gespaard. Of het genoeg is, is een tweede maar dat terzijde![]()
Dit geld is ook het enige wat ik heb, als het op is heb ik gewoon niets meer. Werk is inderdaad opgezegd (maar ben nog tot 2 dagen van te voren werkzaam) net als mijn huis. Heb ook geen ww (geen belang bij en geen recht op) of een uitkering. Mijn reis is een luxereis, waarvoor ik dus ook zelf verantwoordelijk ben voor de financien en dus (in tegenstelling tot veel andere mensen) geen geld van de overheid wil trekken.. In mijn optiek lukt het zeker wel om zomaar zeven maanden weg te gaan. Het enige wat ik maandelijk moet betalen is mijn ziektekostenverzekering. Als adres heb ik mij bij mijn ouders ingeschreven, aangezien je in de GBA moet staan om een verzekering te mogen hebben. Ook heb ik een speciale reisverzekering afgesloten waarbij ik maximaal 2 jaar achtereen weg mag zijn (normaal is 90 dagen).
Ik ben erg benieuwd welke dingen jouw zus dan allemaal moest regelen.
Offtopic, maar logisch. Als je door Europa kan reizen met je reuma dan kun je ook gewoon werken voor je geld.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:34 schreef Puckzzz het volgende:
mijn zus is arbeidsongeschikt (reuma) en heeft dus een aow (wao?? ik haal die altijd door elkaar) ten tijde van haar reis begonnen ze in Nederland net met al die herkeuringen enzo. vandaar dat ze terug moest komen.
Via internet ben ik er achter gekomen dat er vanuit Nederland een bureau is die o.a. dagexcursies aanbiedt naar Tsjernobyl. Ik heb contact met ze gezocht en zij regelen dat wij daar naar toe mogen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:02 schreef Pikkebaas het volgende:
Ontopic. Gaaf man, zo'n camperreis. Wat heb je moeten regelen of moet je nog regelen om in Tsjernobyl te kunnen kijken ?
Ah dat verklaart. Daar heb ik gelukkig geen last van. ben zover ik weet nog kerngezond.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:34 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
je hebt er goed over nagedacht...respect voor de manier waarop je dit gaat doen
mijn zus is arbeidsongeschikt (reuma) en heeft dus een aow (wao?? ik haal die altijd door elkaar) ten tijde van haar reis begonnen ze in Nederland net met al die herkeuringen enzo. vandaar dat ze terug moest komen.
Idem! En ben weer erg blij dat ik in Nederland geen belasting betaal om dit soort fraude te steunen... (het gebeurt hier vast ook wel, maar het is en blijft gewoon fraude)quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:02 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Offtopic, maar logisch. Als je door Europa kan reizen met je reuma dan kun je ook gewoon werken voor je geld.
Helemaal terecht dus, al die herkeuringen, mijn beeld is weer bevestigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |