abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52108572
Heya, na lang de droom te koesteren om te gaan reizen ga ik vanaf september met een vriend van me minimaal 7 maanden door Europa reizen. Het huis en het werk zijn al opgezegd.
We hebben samen een camper gekocht: een VW LT2800 uit 1980
deze dus:

We hebben er enkele kleine dingen aan bewerkt. Zo hebben we (met toestemming) een strip van Fokke & Sukke voorop geschilderd. Tevens hebben we een grote hoorn geinstalleerd (118 decibel)

Ons idee is om de volgende route af te leggen:

heb ff ander kaartje toegevoegd. uiteindelijke plan is de groene lijn waarbij we in griekenland niet met de boot oversteken maar door Kroatie gaan rijden.

Eerst naar de oosteuropese landen daarna de zuid europese en dan weer langzaam naar het noorden toe, met daarbij nog de optie om na 1 april door te reizen naar scandinavie. Maar dat ligt vooral aan het geld haha.

Behalve de hoofdsteden hebben we besloten dat we de volgende dingen sowieso willen zien:
- oerbossen Polen
- Tjernobyl reactor (gereserveerde dagtour)
- ijsgrotten Slowakije
- oerbossen Griekenland

Ons plan is om zoveel mogelijk de grote wegen (snelweg) te vermijden. Daarbij willen we zo veel mogelijk in contact komen met locals.

Wat ik wel van mensen zou willen weten of ze nog goede tips hebben: Zowel voor de reis zelf als voor de landen/steden die we aan willen doen. ZIjn er nog leuke plaatsen/ gebieden die we zeker moeten zien tijdens onze tocht?

[ Bericht 9% gewijzigd door student_van_het_leven op 05-08-2007 22:32:17 ]
Ik weiger iets over mijzelf te vertellen, je vraagt het maar mooi zelf
pi_52108628
Gefeliciteerd! Ontzettend gaaf man! Tof te zien dat er nog mensen zijn die hun droom leven

Ikzelf ben een groot liefhebber van de Bohemen Dus ik zou zeggen kijk daar eens.
  Moderator zondag 5 augustus 2007 @ 00:06:41 #3
45833 crew  Fogel
pi_52108850
In Scandinavie beginnen ipv eindigen is misschien een plan... kan je tenmiste bepalen dat je maximaal X op wil maken en dan nog voldoende geld overhouden voor de rest van europa. Voor een week in Noorwegen kan je vast 2 maanden in Polen zijn...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_52109295
En in scandinavië zitten de vrouwtjes
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52114387
Leuk idee en we horen er graag meer van

Maar... je plaatje met de route doet het niet, waarschijnlijk photobucket even instellen dat iedereen je album mag zien.
pi_52114419
Vraag eens of Fok jullie een beetje kan sponseren in ruil voor updates van de reis. Misschien leuk materiaal voor de weblog ofzo!
pi_52128135
Heb ff ander kaartje toegevoegd. uiteindelijke plan is de groene lijn waarbij we in griekenland niet met de boot oversteken maar door oa Kroatie gaan rijden tot Italie, dan naar beneden afzakken naar de Vesuvius en dan weer omhoog via de andere kant van Italie. We maken dus een extra lus

Zal proberen om dit topic ter zijner tijd ook steeds te upgraden. En ook wat foto's te plaatsen van de reis e.d.

[ Bericht 19% gewijzigd door student_van_het_leven op 05-08-2007 22:26:52 ]
pi_52128643
Wat vet zeg!! Jullie gaan zoveel meemaken!! Veel plezier, ik zal dit topic zeker blijven volgen
pi_52129054
Neem een goede auto-repair verzekering/service... (eigen voorzorg maatregelen zoals gereedschap/olie/koelvloeistof/sleepkabel/hesjes/gevarendriehoek/banden opvuller is geen overbodige luxe) succes!!
pi_52129156
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:35 schreef KcA het volgende:
Neem een goede auto-repair verzekering/service... (eigen voorzorg maatregelen zoals gereedschap/olie/koelvloeistof/sleepkabel/hesjes/gevarendriehoek/banden opvuller is geen overbodige luxe) succes!!
ALles qua verzekeringen hebben we geod afgedekt. Tevens hebben we al een redelijke voorraad aan "verplicht"spullen om zelf reperaties uit te kunnen voeren
pi_52162183
Erg leuk plan....ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Nu veel plezier met jullie voorbereidingen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:08:04 #12
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52162245
tvp, cool mên.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:12:47 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52162347
Ik wil mee
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:13:49 #14
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_52162370
Ik ben zó jaloers....hier zit ik dan in mijn stoffige kantoortje uit te kijken over een druilerige parkeerplaats....de zoveelste dag....hetzelfde als de vorige en alle dagen die nog moeten komen

damn wat wou ik graag met je ruilen!

ik hoop echt op een beetje reisverslag, ff af en toe een inetcafeetje op proberen te zoeken hoor!!
keep us posted you lucky bastards!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_52162613
Je slaat Ierland over
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:54:02 #16
187474 iruub
It is never too late to learn
pi_52165175
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 23:57 schreef student_van_het_leven het volgende:
Heya, na lang de droom te koesteren om te gaan reizen ga ik vanaf september met een vriend van me minimaal 7 maanden door Europa reizen. Het huis en het werk zijn al opgezegd.
We hebben samen een camper gekocht: een VW LT2800 uit 1980
deze dus:
[afbeelding]
Hey! dat is de ijscowagen die m'n Pa in de jaren 60-70 had!
"A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
pi_52168019
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:54 schreef iruub het volgende:

[..]

Hey! dat is de ijscowagen die m'n Pa in de jaren 60-70 had!
das knap, want deze komt uit 1980
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:42:46 #18
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_52168396
klein vraagje, puur uit nieuwsgierigheid...heb je gespaard voor deze reis? want hoe wil je 7 maanden lang in je onderhoud voorzien? je hebt je werk opgezegd, heb je dan nu een WW? want die krijg je toch alleen maar wanneer je ontslagen bent? en dan nog, als je een WW hebt heb je een sollicitatieplicht...lijkt me wat lastig vanuit het buitenland om aan al die verplichtingen te voldoen. En moet je bij een gewone uitkering ook niet elke maand een briefje inleveren ofzo?
Nederland is nu eenmaal een land vol van idiote regeltjes, het lijkt me praktisch onmogelijk om zomaar 7 maanden de hort op te gaan zonder dat er 1 of andere instantie begint te janken over iets.

mijn zus is een jaar met een camper op stap geweest en die moest af en toe terug naar Nederland om dingen te regelen...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_52179070
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:42 schreef Puckzzz het volgende:
klein vraagje, puur uit nieuwsgierigheid...heb je gespaard voor deze reis? want hoe wil je 7 maanden lang in je onderhoud voorzien? je hebt je werk opgezegd, heb je dan nu een WW? want die krijg je toch alleen maar wanneer je ontslagen bent? en dan nog, als je een WW hebt heb je een sollicitatieplicht...lijkt me wat lastig vanuit het buitenland om aan al die verplichtingen te voldoen. En moet je bij een gewone uitkering ook niet elke maand een briefje inleveren ofzo?
Nederland is nu eenmaal een land vol van idiote regeltjes, het lijkt me praktisch onmogelijk om zomaar 7 maanden de hort op te gaan zonder dat er 1 of andere instantie begint te janken over iets.

mijn zus is een jaar met een camper op stap geweest en die moest af en toe terug naar Nederland om dingen te regelen...
Ik heb inderdaad gespaard. Of het genoeg is, is een tweede maar dat terzijde
Dit geld is ook het enige wat ik heb, als het op is heb ik gewoon niets meer. Werk is inderdaad opgezegd (maar ben nog tot 2 dagen van te voren werkzaam) net als mijn huis. Heb ook geen ww (geen belang bij en geen recht op) of een uitkering. Mijn reis is een luxereis, waarvoor ik dus ook zelf verantwoordelijk ben voor de financien en dus (in tegenstelling tot veel andere mensen) geen geld van de overheid wil trekken.. In mijn optiek lukt het zeker wel om zomaar zeven maanden weg te gaan. Het enige wat ik maandelijk moet betalen is mijn ziektekostenverzekering. Als adres heb ik mij bij mijn ouders ingeschreven, aangezien je in de GBA moet staan om een verzekering te mogen hebben. Ook heb ik een speciale reisverzekering afgesloten waarbij ik maximaal 2 jaar achtereen weg mag zijn (normaal is 90 dagen).

Ik ben erg benieuwd welke dingen jouw zus dan allemaal moest regelen.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:34:53 #20
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_52189565
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:50 schreef student_van_het_leven het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad gespaard. Of het genoeg is, is een tweede maar dat terzijde
Dit geld is ook het enige wat ik heb, als het op is heb ik gewoon niets meer. Werk is inderdaad opgezegd (maar ben nog tot 2 dagen van te voren werkzaam) net als mijn huis. Heb ook geen ww (geen belang bij en geen recht op) of een uitkering. Mijn reis is een luxereis, waarvoor ik dus ook zelf verantwoordelijk ben voor de financien en dus (in tegenstelling tot veel andere mensen) geen geld van de overheid wil trekken.. In mijn optiek lukt het zeker wel om zomaar zeven maanden weg te gaan. Het enige wat ik maandelijk moet betalen is mijn ziektekostenverzekering. Als adres heb ik mij bij mijn ouders ingeschreven, aangezien je in de GBA moet staan om een verzekering te mogen hebben. Ook heb ik een speciale reisverzekering afgesloten waarbij ik maximaal 2 jaar achtereen weg mag zijn (normaal is 90 dagen).

Ik ben erg benieuwd welke dingen jouw zus dan allemaal moest regelen.
je hebt er goed over nagedacht...respect voor de manier waarop je dit gaat doen

mijn zus is arbeidsongeschikt (reuma) en heeft dus een aow (wao?? ik haal die altijd door elkaar ) ten tijde van haar reis begonnen ze in Nederland net met al die herkeuringen enzo. vandaar dat ze terug moest komen.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:02:39 #21
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_52190204
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:34 schreef Puckzzz het volgende:

mijn zus is arbeidsongeschikt (reuma) en heeft dus een aow (wao?? ik haal die altijd door elkaar ) ten tijde van haar reis begonnen ze in Nederland net met al die herkeuringen enzo. vandaar dat ze terug moest komen.
Offtopic, maar logisch. Als je door Europa kan reizen met je reuma dan kun je ook gewoon werken voor je geld.
Helemaal terecht dus, al die herkeuringen, mijn beeld is weer bevestigd.

Ontopic. Gaaf man, zo'n camperreis. Wat heb je moeten regelen of moet je nog regelen om in Tsjernobyl te kunnen kijken ?
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_52190252
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:01:46 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_52195651
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:02 schreef Pikkebaas het volgende:

Ontopic. Gaaf man, zo'n camperreis. Wat heb je moeten regelen of moet je nog regelen om in Tsjernobyl te kunnen kijken ?
Via internet ben ik er achter gekomen dat er vanuit Nederland een bureau is die o.a. dagexcursies aanbiedt naar Tsjernobyl. Ik heb contact met ze gezocht en zij regelen dat wij daar naar toe mogen.
Officieel is het hele gebied nog verboden toegang. Van tevoren moet je op een lijst staan met je paspoortnummer e.d.

Worden in Kiev opgehaald met een busje, krijgen een Engels sprekende gids en een geigenteller mee. De groep is max 16 personen (goed overzichtelijk). Na uitleg en controle ga je van max. 100m afstand naar de reactor, naar het rode woud, de dichtsbijzijnde spookstad (inclusief bezoek aan de beroemde kermis) en enkele musea. Erg interessant lijkt me. kost alleen wel 185 euro pp
pi_52195674
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:34 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

je hebt er goed over nagedacht...respect voor de manier waarop je dit gaat doen

Ah dat verklaart. Daar heb ik gelukkig geen last van. ben zover ik weet nog kerngezond.
  Moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 13:58:11 #25
45833 crew  Fogel
pi_52196717
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:02 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Offtopic, maar logisch. Als je door Europa kan reizen met je reuma dan kun je ook gewoon werken voor je geld.
Helemaal terecht dus, al die herkeuringen, mijn beeld is weer bevestigd.
Idem! En ben weer erg blij dat ik in Nederland geen belasting betaal om dit soort fraude te steunen... (het gebeurt hier vast ook wel, maar het is en blijft gewoon fraude)

Ontopic: als je besluit om naar Noorwegen te gaan rijden, krijgen jullie van mij een biertje in Trondheim!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')