nieuws!
ik ben nu niet alleen meer pissig op de huisbaas, hij is nu ook boos op mij!
Meneer was dus blijkbaar vrijdag of vandaag in huis geweest om de kachel te repareren. goed nieuws an sich.. maar ik had alle deuren op slot gedaan aangezien ik dit weekend weg was.
Probleem voor meneer, hij kon nergens heen.
Hij bellen (ja, dan kan hij wel wat regelen...)
Huisbaas: hoe haal ik het in m'n hoofd de deuren op slot te doen als hij de kachel kwam repareren!
Timbob: ik heb duidelijk aangegeven vantevoren te willen weten wanneer er iemand komt, dan doe ik de deuren open
HB: maar de deuren mogen niet op slot! Ik ga de kosten op jou verhalen (hij had blijkbaar mensen mee)
TB: als er niemand in huis is doe ik de deuren op slot uit veiligheid, als er iemand inbreekt door een deur of raam kan hij meteen door het hele huis.
HB: oh, de veiligheid, Nou dan hoop ik dat ze dit weekend je voordeur intrappen
TB: ....

enfin, maandag komt meneer opnieuw met z'n klusjesmensen langs.
-----
paar dagen terug kreeg ik een brief met een rekening voor rioolheffing en afvalstoffen belasting van de gemeente. In mijn contract staat dat de huisbaas dit moet betalen.
Ik hem bellen.
(hij was toen nog niet boos)
eerst natuurlijk vragen naar de kachel, maar die zou nu ECHT binnenkort gemaakt worden.
over die rekening.. tja, je zit nu natuurlijk wel in je eentje daar, en je hebt niet echt de moeite gedaan mensen te zoeken voor de kamers...

wederom.
Dus ik vertellen dat ik zelfs al mensen had voor de kamers, dat hij dat wist en dat ik had verteld dat je gewoon geen kamers kan verhuren als er geen kachel in zit.
ja ja.. nou, die rekening komt wel, we regelen eerst de kachel wel....
sjonge.
nare vent is het.