Heeft die wedstrijd tegen de Kozakken Boys ons nog wat opgeleverd:

quote:
'Als Ajax me als verdediger wil hebben, ook met plezier hoor'
door Marry Bouman
09 jan 2008, 02:56 - WERKENDAM - Voor Samuel Scheimann (20) breekt er een spannende tijd aan. De speler van hoofdklasser Kozakken Boys is door Ajax uitgenodigd om stage te komen lopen.
"Ik heb geen idee wat me daar te wachten staat. Stel dat ik daar mag blijven... Dat is wel iets waar ik op zit te wachten", zegt de 20-jarige Rotterdammer.
Scheimann maakte in de bekerwedstrijd Kozakken Boys - Ajax grote indruk op de Amsterdammers. "Toen ging het heel goed. Dat hebben ze natuurlijk gezien en waarschijnlijk heb ik daar de stage ook gedeeltelijk aan te danken." De linkspoot is vooral benieuwd hoe het zo dadelijk tussen al die mannen bij Ajax draait. "Ze zullen willen zien hoe mijn niveau is. En ik wil ook graag zien hoe ver ik zelf ben. " In de bekerwedstrijd tegen Ajax viel vooral de manier waarop hij vanuit de achterste linie telkens opkwam en veel gevaar stichtte op. " Ik speel eigenlijk het liefst links op het middenveld. Maar als ze me als back willen hebben, ook met alle plezier hoor." Een paar maanden terug kreeg Scheimann, die zowel de Nederlandse als de Israëlische nationaliteit bezit, ook van RKC Waalwijk een verzoek. Kozakken Boys antwoordde negatief. De Speler was daarover flink teleurgesteld. " Bij Kozakken Boys vonden ze dat verzoek niet serieus. Ajax heeft het nu serieuzer aangepakt. Ze hebben eerst de club gebeld. Daarna heb ik schriftelijk de uitnodiging ontvangen. Kozakken Boys vindt dat als een club als Ajax belt, ze dan geen nee kunnen zeggen. Als je daarop nee zegt, jaag je natuurlijk een speler in het harnas."
De stage zal in de laatste week van januari zijn. "Ik zie wel hoe het gaat verlopen. Als het niets wordt, vervul ik gewoon mijn taken bij Kozakken Boys. Het zou wel een droom zijn die dan uitkomt."
De droom om nog eens in zijn geboorteland Israël te gaan voetballen, is voorlopig weg. "Ik ga rechten studeren. Israël vergeet ik daardoor even", zegt Scheimann, die begin vorig seizoen bijna bij Hapoel Haifa speelde. Door de oorlogsdreiging zette hij daar echter zelf een streep door, waarna hij bij Kozakken Boys belandde.
Scheimann voetbalde vanaf de F'jes tot aan de B-junioren bij Feyenoord. Bij de Rotterdammers vertrok hij uiteindelijk om naar NAC Breda te gaan. Daar nam hij afscheid vanwege zijn Israëlische avontuur. Die droom spatte dus uiteen. Bij Kozakken Boys ontwikkelde hij zich goed. Zijn spel vertoont veel gelijkenissen met Giovanni van Bronckhorst. "Hij is mijn grote voorbeeld. Ik had bij de F'jes van Feyenoord dezelfde trainer als Van Bronckhorst toen hij zo oud was."
Urby kan wel inpakken nu natuurlijk.