Ik heb werkelijk geen flauw idee momenteel.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:46 schreef Kadoc het volgende:
Aan welke vervolgopleiding dacht je?
Informatica heb je geen zak aan. De keuze AK/BI moet je laten afhangen van je interesses en toekomstplannen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:37 schreef CometW het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen flauw idee momenteel.
Is het waardig om Informatica te nemen i.p.v. Biologie? Het is 40 uur minder les, en een makkelijk vak is wel zo aantrekkelijk als je VWO gaat doen. Of is dat echt doodzonde?
biologie ook niet, zelfs niet voor een studie biologie.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:04 schreef hello_moto1992 het volgende:
Aardrijkskunde en informatica heb je volgens mij voor geen enkele vervolgopleiding nodig.
Valt best mee.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:09 schreef MaxC het volgende:
Voor Biologie is inderdaad N&T(zonder Biologie dus) of N&G vereist![]()
Wel vreemd eigenlijk
Ik heb geen idee wat informatica op een middelbare school betekend.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:37 schreef CometW het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen flauw idee momenteel.
Is het waardig om Informatica te nemen i.p.v. Biologie? Het is 40 uur minder les, en een makkelijk vak is wel zo aantrekkelijk als je VWO gaat doen. Of is dat echt doodzonde?
Aardrijkskunde vond ik voor het grootste deel wel interessant, maar dat kwam inderdaad ook door m'n docent.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:24 schreef borisz het volgende:
AK is saai en vervelend. Kan ook door de docent komen, maar ik vond er niks aan.
Bio ligt mij niet en heb ik ook niks ook over te vertellen.
Dat is ook heel erg subjectief. Wtf boeit mij het DNA nou weer?quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:37 schreef Repeat het volgende:
Aardrijkskunde is kansloos, wtf boeien verschillende grondsoorten mij?
Bio is handig, leerzaam. Heb je nog wat aan om wat dingetjes over DNA te weten enz
Heb je wat aan, algemene ontwikkeling. itt luie scholieren die informatica kiezen omdat ze te dom zijn om een CE te maken...quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:57 schreef Fetai het volgende:
[..]
Dat is ook heel erg subjectief. Wtf boeit mij het DNA nou weer?
Ik zou voor informatica gaan, omdat voor zo ver ik weet dit het enige vak is waar je geen CE in hoeft te doen.
Aardrijkskunde is zoveel breder, grondsoorten is maar een heel klein deel. Je leert van alles over de wereld. Waarom dingen op bepaalde plekken zijn, hoe dat is gekomen etc. Het is maar net wat je leuk vindt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:37 schreef Repeat het volgende:
Aardrijkskunde is kansloos, wtf boeien verschillende grondsoorten mij?
Bio is handig, leerzaam. Heb je nog wat aan om wat dingetjes over DNA te weten enz
Je hebt net zoveel aan aardrijkskunde als aan biologie. Omdat jij zo'n passie voor DNA hebt maakt het nog geen must voor je algmene ontwikkeling. Beta-gangsterquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:59 schreef Repeat het volgende:
[..]
Heb je wat aan, algemene ontwikkeling. itt luie scholieren die informatica kiezen omdat ze te dom zijn om een CE te maken...
Dan heb je toch al standaard Aardrijkskunde? Of is dat weer veranderd, of is dat alleen in de 4e klas? Weet nog dat toen ik E&M deed (heb ik in de 4e gedaan, daarna naar C&M overgestapt) dat ik zowel Ak als Gs had in de 4e en dat je daarna een van de twee moest kiezen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:11 schreef CometW het volgende:
EM
Lol wut?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:43 schreef CometW het volgende:
Informatica [..] valt later niet veel mee te behalen.
Nu is het verplicht ja (de oude fase). Ik heb nu ook AK. Maar mijn jaar is de laatste jaar met de oude fase (HAVO 5). HAVO 4 en VWO 4 van nu (welke VWO 5 volgend jaar is) hebben een nieuwe fase. Met allerlei andere vakken zoals WIskunde A,B,C en D. Daarin is AK niet meer verplicht.quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:16 schreef MeloD het volgende:
[..]
Dan heb je toch al standaard Aardrijkskunde? Of is dat weer veranderd, of is dat alleen in de 4e klas? Weet nog dat toen ik E&M deed (heb ik in de 4e gedaan, daarna naar C&M overgestapt) dat ik zowel Ak als Gs had in de 4e en dat je daarna een van de twee moest kiezen.
Ik zou overigens voor Biologie gaan, ik denk dat vak je het meest van pas zal komen bij verschillene studierichtingen later
hihi leuk die avatar!quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:39 schreef Fetai het volgende:
[..]
Je hebt net zoveel aan aardrijkskunde als aan biologie. Omdat jij zo'n passie voor DNA hebt maakt het nog geen must voor je algmene ontwikkeling. Beta-gangster [afbeelding]
Die heb ik ook, op filosofie na. Maar daar vind ik geen ruk aan.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:19 schreef -Strawberry- het volgende:
AK heb je eigenlijk vrij weinig aan wat toekomstige studies en banen betreft. Met Biologie kan je meer, maar volgensmij heb je dan ook bij veel dingen wel scheikunde nodig. Beide is trouwens kut met leren. Wat vreemd dat je die twee als keuzevakken hebt. Wat voorn profiel heb je dan?Edit: EM lees ik nu. Toch blijven het vreemde keuzevakken IMO.
Wij hebben als keuzevakken LO2, Beeldende Vorming, Filosofie en Informatica enzo..
quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:20 schreef Urquhart het volgende:
Ik had als E&M'er standaard Aardrijkskunde. Maar misschien dat ze dat alweer omgegooid hebben.
We hebben momenteel al zon massa mensen rondlopen met "talenten" op managementgebieden dat dit hele land omkomt in bureaucratie. Ik durf mijn hand evoor in het vuur te steken dat 99& van alle NG mensen EM kunnen en andersom niet. Dat ze gerund moeten worden is klinkklare onzin, mensen met technische wiskunde zijn bevoorbeeld beter in staat met financieele rekensommen om te gaan. Technisch denken geeft je een bepaalde manier van denken, die meer waard is dan de praatcultuur.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:54 schreef michielmetdepet het volgende:
Uhh, low-budget versie? Wat is dat nou voor een belachelijke onzin.
Over het algemeen zijn de mensen die de maatschappijprofielen gaan volgen (in ieder geval bij mij op school) charismatischer, beter in de communicatie en betrokken bij de maatschappij (volgen het nieuws meer etc.).
Wellicht zorgen de 'natuurprofielers' later voor meer belangrijke ontwikkelingen in de technische en medische wereld, maar vergeet niet dat deze wereld gerund moet worden door mensen die communicatief vaardig zijn en verstand hebben van onderhandelen/financiën/enzovoort.
Wat kortzichtig dus om over een low-budget versie te spreken, aangezien je bij de 'maatschappijprofielers' over het algemeen hebt te maken met andere talenten waarbij het technisch denken een minder grote rol speelt.
/Edit: over je keuze... Wanneer je niet direct weet of je iets wilt doen waarin aardrijkskunde of biologie een rol gaat spelen (want dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt), zou ik doen wat je het meest trekt. Beide is in dat gewoon extra algemene ontwikkeling en in mijn ogen is het een dan niet nuttiger dan het ander. Informatica zou ik niet aan beginnen, het onderwijs hierin is inderdaad vaak belabberd (bij mij ook) en mocht het later toch belangrijk worden dan heb je dan met een VWO-brein zo onder de knie.
Gelukkig heeft de eerste arrogante beta alweer het topic betreden. Het zou haast niet compleet zijn als zo'n dwaas niet zou posten in een topic zoals dit.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 08:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
We hebben momenteel al zon massa mensen rondlopen met "talenten" op managementgebieden dat dit hele land omkomt in bureaucratie. Ik durf mijn hand evoor in het vuur te steken dat 99& van alle NG mensen EM kunnen en andersom niet. Dat ze gerund moeten worden is klinkklare onzin, mensen met technische wiskunde zijn bevoorbeeld beter in staat met financieele rekensommen om te gaan. Technisch denken geeft je een bepaalde manier van denken, die meer waard is dan de praatcultuur.
Communicatief vaardig, charismatischer. Het is toch wel geestig hoor :p.
Dat dus.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:08 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de eerste arrogante beta alweer het topic betreden. Het zou haast niet compleet zijn als zo'n dwaas niet zou posten in een topic zoals dit.
![]()
![]()
![]()
![]()
Word een beetje moe van dit soort capsoneslijers.
je punt is??quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:55 schreef kless het volgende:
Je bedoeld natuurlijk ook dat M-kant mensen die ß-lui niet als nerd en of loser e.d. afschilderen. en dat de ß mensen zelfs iets goeds niet kunnen presenteren. en dat M-lui amper kunnen analyseren enzovoorts blablabla.
lekker generaliseren op karakterschetsen aan de hand van vakkeuze.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |