abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83179540
Na ff wat lezen denk ik ook dat het slaapverlamming was.

Gevoelsmatig

* Het zich volledig niet kunnen bewegen. Slechts de ogen kunnen bewogen worden. Zelfs de snelheid van de ademhaling is niet onder controle
* De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
* Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen

* Een druk/gewicht op de borst
* Een oncontroleerbaar gevoel van angst
* Het naar beneden vallen, omhoog getild worden of omrollen zonder dat dit daadwerkelijk gebeurt

Auditief

* Voetstappen
* Stemmen

* Kloppingen
* Gezoem, gerinkel, geruis, geschreeuw … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie door het lichaam heen

Tactiel

* Gevoel van aanraking
* Eventueel stekende pijnen in de rug, benen, armen
* gewrichtspijnen

Visueel

* De aanwezigheid van iemand waarnemen (vaak een zwarte schim, maar kan ook een gedetailleerd wezen zijn)
* Het opengaan van deuren e.d.

* Voorwerpen uit de droom waarnemen

En van de engelse wikipedia:

Possible causes
# Sleeping in a face upwards or supine position
# Irregular sleeping schedules; naps, sleeping in, sleep deprivation

# Increased stress
# Sudden environmental/lifestyle changes
# A lucid dream that immediately precedes the episode.
# Excessive consumption of alcohol coupled with lack of adequate sleep

Desalniettemin een vreemde ervaring.
Illuminated, Subtle & Aware
pi_83179954
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 08:32 schreef frank010 het volgende:
[b] * De aanwezigheid van iemand waarnemen (vaak een zwarte schim, maar kan ook een gedetailleerd wezen zijn)
Hier heb ik ook een aantal keer last van gehad. Alleen ik kon dan wel bewegen en draaide me om. Daarna keek ik weer, toen was de schim er nog steeds.
  woensdag 23 juni 2010 @ 18:25:37 #153
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_83203383
Ik had toen dus ook een keer gevoel van aanraking Dat was echt zo naar die drie dagen, ik kreeg toen namelijk ook vage "steken" in mijn brain als ik moe werd (dat was al rond 10 uur ofzo als ik tv zat te kijken). Dus ik verwachte gewoon al dat dat zou gebeuren

Ik had toen het gevoel dat handen mijn benen aan het aanraken waren, heel naar
pi_83206328
Ik herken echt heel veel bij mezelf van die wiki. Vanaf kinds af aan heb ik best wel controle over mn dromen. Bijvoorbeeld expres dromen over een bepaald onderwerp, of iets oefenen (handeling /presentatie oid) .

Best vaak denk ik ook wel eens in mn slaap "dit is geen leuke droom meer, even wat anders dromen" Heb dat eigenlijk altijd als heel normaal ervaren.
(ik bedoel...je weet toch dat t nacht is, en als er hele absurde dingen gebeuren... )
Naja ik heb vaak wel door dat ik droom. Ben ik misschien toch speciaal

Ik ben benieuwd wat ik kan nu ik weet dat dit lucide dromen is, ik ga me er eens bewust mee bezig houden
pi_83937939
Ik ben nooit een lucide dromer geweest, tot voor 2 jaar terug. Toen had ik een hele serie van lucide dromen, welke ik nu nog steeds zo af en toe heb. Ik heb wel het grote probleem dat ik inderdaad snel wakker word nadat ik erachter ben gekomen.

Ongeveer 2 maanden terug ben ik begonnen met proberen lucide dromen te induceren op de WILD manier. Dit is tot nu toe nog maar 1 keer gelukt (wel eng, als je plots je armen en benen niet meer kunt bewegen). Maar het is wel goed uitrustend als je dat probeert tussen 2 wekkersessies in (30 minuten uitstellen).

Ik heb dan ook de vraag aan meer ervaren WILD gebruikers hoe deze manier te verbeteren.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!
pi_83948456
slaapverlamming lijk ik ook wel een keertje te hebben meegemaakt.
Ik merkte dat ik tussen het slapen en wakker worden in zat en ik voelde dat iemand/iets op het randje van mijn bed ging zitten. Ik voelde zelfs het matras iets naar beneden veren. Het voelde echt als diegene naar mij bleef kijken, heel bizar, maar het voelde oh zo echt aan.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:45:27 #157
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_84010653
Ik heb meerdere malen Lucide gedroomd maar ga echt geen rare fratsen uithalen als wekkers zetten om het te bewerkstelligen.
.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_84035009
Ook heb ik een paar keer gedroomd dat ik in een spiegel keek. Ik zag dat mijn spiegelbeeld andere gezichtsvormen aannam, dus toen wist ik dat ik droomde. Alleen toen ik dat besefte werd ik wakker.
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:34:48 #159
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_88174950
Ik ga het vanaf maar ff proberen lucide te dromen :P
voelt het ook echt ofzo?
U mad bro? U jelly?
pi_88175151
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:34 schreef Guitar93 het volgende:
Ik ga het vanaf maar ff proberen lucide te dromen :P
voelt het ook echt ofzo?
je bent je er gewoon bewust van dat je droomt.

Dus ja. Je bent als het ware wakker in je droom en kunt alles doen wat je wil.
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:46:57 #161
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_88175228
lijkt me best wel cool eigenlijk, kan ik oefenen voor mijn auto praktijk xD, lijkt mij dat het wel kan toch?
of leren vliegen voor mijn toekomstige studie? (piloten opleiding) :p

maar is het niet gevaarlijk? misschien denk je wakker bent maar je droomt lucide. dan ben je echt een gevaar denk ik.
U mad bro? U jelly?
pi_88176651
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:34 schreef Guitar93 het volgende:
voelt het ook echt ofzo?
Aangezien je je bewust bent van het feit dat je droomt, weet je dat het niet echt is. Dus in die zin voelt het niet echt, maar tegelijkertijd voelt het natuurlijk net zo echt aan als elke andere niet-lucide droom. :P

Beetje lastig uit te leggen eigenlijk.

quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:46 schreef Guitar93 het volgende:
maar is het niet gevaarlijk? misschien denk je wakker bent maar je droomt lucide. dan ben je echt een gevaar denk ik.
Waarom zou dat gevaarlijk zijn? Het zou pas gevaarlijk zijn als je denkt dat je lucide droomt maar je in feite gewoon wakker bent. :') Andersom kun je doet wat je wilt.
  zondag 31 oktober 2010 @ 16:41:16 #163
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_88176863
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 16:33 schreef Omniej het volgende:

[..]

Aangezien je je bewust bent van het feit dat je droomt, weet je dat het niet echt is. Dus in die zin voelt het niet echt, maar tegelijkertijd voelt het natuurlijk net zo echt aan als elke andere niet-lucide droom. :P

Beetje lastig uit te leggen eigenlijk.
[..]

Waarom zou dat gevaarlijk zijn? Het zou pas gevaarlijk zijn als je denkt dat je lucide droomt maar je in feite gewoon wakker bent. :') Andersom kun je doet wat je wilt.
Dat bedoelde ik ook zoiets:P
U mad bro? U jelly?
  Moderator zondag 31 oktober 2010 @ 19:47:14 #164
249559 crew  Lavenderr
pi_88183014
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:46 schreef Guitar93 het volgende:
lijkt me best wel cool eigenlijk, kan ik oefenen voor mijn auto praktijk xD, lijkt mij dat het wel kan toch?
of leren vliegen voor mijn toekomstige studie? (piloten opleiding) :p

Nee dat denk ik niet. Uiteindelijk lig je natuurlijk gewoon in je bed. Tenzij in het geval van een droom gecombineerd met slaapwandelen. Dan kán er sprake zijn van gevaar lijkt mij.
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:53:14 #165
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88183286
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef dolphinqueen het volgende:
Ook heb ik een paar keer gedroomd dat ik in een spiegel keek. Ik zag dat mijn spiegelbeeld andere gezichtsvormen aannam, dus toen wist ik dat ik droomde. Alleen toen ik dat besefte werd ik wakker. }:|
En dan is het de kunst om te blijven dromen :P Zeldzaam goed.
The truth was in here.
pi_88202862
Ik had een paar nachten geleden een lucide droom! En ik weet nog dat ik toen aan fok moest denken omdat ik er hier over gelezen had. Ja, fok komt nu zelfs terug in mijn dromen. :')

ik herinner me ook nog een droom van een paar jaar terug. Ik viel van een flatgebouw af, en ik dacht nog bij mezelf: nou ja, het is toch een droom, dus voordat ik de grond raak schiet ik toch wel wakker. Niks aan het handje dus. Knal ik evengoed dus op de grond neer, en word ERNA pas wakker. 8)7
  Moderator maandag 1 november 2010 @ 11:13:36 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_88203058
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 11:06 schreef Kroketvulling het volgende:
Ik had een paar nachten geleden een lucide droom! En ik weet nog dat ik toen aan fok moest denken omdat ik er hier over gelezen had. Ja, fok komt nu zelfs terug in mijn dromen. :')

ik herinner me ook nog een droom van een paar jaar terug. Ik viel van een flatgebouw af, en ik dacht nog bij mezelf: nou ja, het is toch een droom, dus voordat ik de grond raak schiet ik toch wel wakker. Niks aan het handje dus. Knal ik evengoed dus op de grond neer, en word ERNA pas wakker. 8)7
En voelde je ook echt pijn?
pi_88203144
Nee, ik voelde geen pijn. Wel ervaarde ik zo'n "plof"gevoel toen ik op de grond terechtkwam. Laatst kon ik trouwens iets in mijn droom proeven. En ik dacht, jezus, dit smaakt echt lekker! Ik dacht altijd dat dat niet kon, dingen proeven in je droom?
  Moderator maandag 1 november 2010 @ 11:19:19 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_88203237
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 11:16 schreef Kroketvulling het volgende:
Nee, ik voelde geen pijn. Wel ervaarde ik zo'n "plof"gevoel toen ik op de grond terechtkwam. Laatst kon ik trouwens iets in mijn droom proeven. En ik dacht, jezus, dit smaakt echt lekker! Ik dacht altijd dat dat niet kon, dingen proeven in je droom?
Dat heb ik ook weleens gehad, dat ik iets lekkers proefde, maar meestal word ik wakker net als ik het in mijn mond wil stoppen -O-
  maandag 1 november 2010 @ 12:00:44 #170
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88204432
Dat is ook wel het mooie van dromen.. je bent nooit aan het eten of drinken, altijd wel bezig met ' iets ' of aan het praten met iemand. Ook geen last van pijntjes, geen lichamelijke gevoelens.
The truth was in here.
pi_88205062
quote:
Op maandag 1 november 2010 12:00 schreef Bastard het volgende:
Dat is ook wel het mooie van dromen.. je bent nooit aan het eten of drinken, altijd wel bezig met ' iets ' of aan het praten met iemand. Ook geen last van pijntjes, geen lichamelijke gevoelens.
Ik heb weleens lichamelijke ongemakken ervaren hoor in mijn dromen. Laatst droomde ik dat iemand naast me kwam zitten, en mijn keel dichtkneep, en ik ervaarde echt een verstikkend gevoel. Of als je in het echt naar de wc moet, dan ga ik in mijn droom op zoek naar een wc, dan vind ik die, ga erop zitten, maar het helpt voor geen meter om het gevoel te "verlichten". }:|
  maandag 1 november 2010 @ 12:15:28 #172
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88205088
Oh ja naar de wc moeten ja :D Dat dan weer wel!
The truth was in here.
pi_88207174
Inception, die film, deed me ook wel wat denken aan lucide dromen.

Dat dan in combinatie met de matrix, waarin je echt álles kan doen.
  maandag 1 november 2010 @ 16:18:40 #174
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_88212975
:') Ik werd gisteren bewust dat ik lucide dromen op een best wel sadde manier :')

Ik zat in de WC ergens, en toen ik mijn handen wilde wassen zaten die meiden van Oh Oh Cherso zich naakt op te maken voor de spiegel :')

Toen dacht ik serieus: "Jezus, wtf is dít nou weer voor droom" :')

dus toen had ik daarna ook maar zoen chick geraakt :@
pi_88212986
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:18 schreef RickoKun het volgende:
:') Ik werd gisteren bewust dat ik lucide dromen op een best wel sadde manier :')

Ik zat in de WC ergens, en toen ik mijn handen wilde wassen zaten die meiden van Oh Oh Cherso zich naakt op te maken voor de spiegel :')

Toen dacht ik serieus: "Jezus, wtf is dít nou weer voor droom" :')

dus toen had ik daarna ook maar zoen chick geraakt :@
:')
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_88226870
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2008 23:50 schreef shady1983 het volgende:
Probeer eens het programma i-doser uit (www.i-doser.com).
Dit is een programma die je hersenen stimuleren, door middel van geluiden die afgespeeld moeten worden. Eén van de "doses" heet Lucid Dreams. Door deze vlak voor het slapen te luisteren schijn je een soortgelijk effect te krijgen. Heel bizar...
Die heb ik een jaartje geleden al geprobeerd, werkte bij mij niet echt.
Lambo of Rekt
pi_88243836
Lucide dromen lukt me steeds beter. Ik heb mezelf aangeleerd in mijn arm te knijpen als ik niet zeker weet of ik droom.

Vliegen in mijn dromen lukt me ook steeds vaker, hoewel het laatst dan wel weer heel gek was.
Ik stond op de overloop en kneep in mijn arm om te checken of ik echt droomde. Ik voelde niks, dus ik sprong op en ja hoor, ik bleef vlak onder het plafond hangen. Heerlijk gevoel :).
Ik vloog door het hele huis en klom uiteindelijk uit het dakraam, waarna ik naar de nok van het dak vloog. Toen ik daar stond was het eigenlijk mijn bedoeling om van daaruit de wijde wereld in te vliegen, maar ineens kreeg ik het benauwd en kwam de gedachte in me op dat ik misschien helemaal niet droomde, en dat als ik sprong, ik misschien te pletter zou vallen.
Dus toen toch maar door het dakraam terug naar binnen geklommen ;)
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:49:25 #178
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_88253296
na ik heb 1 keer gehad, (ik weet niet of het nou lucide is) ik vloog tussen gebouwen door, en in eens viel ik te pletter had geen controle meer ofzo en toen schrok ik wakker xD
U mad bro? U jelly?
pi_88262000
Het is magisch als het lukt, ik ben er een hele tijd mee bezig geweest maar daarna ook een hele tijd weer niet. Toevallig was ik vandeweek pre-lucide.
Lambo of Rekt
  donderdag 18 november 2010 @ 19:19:16 #180
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_88873728
Ik zat gisteravond in een lucide droom denk ik, ik wilde weten of het een normale droom was of een lucide droom was maar wist niet meer hoe ik het moest controleren, toen werd ik ineens wakker na lang nadenken.
I want to bla bla bla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')