abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66213844
Ik had vorige nacht een lucide droom, en in tegenstelling tot de meeste lucide dromen die ik heb was deze lucide droom redelijk positief. waarschijnlijk omdat ik me er deze keer bewust van was dat ik lucide aan het dromen was en er zo dus ook meer invloed op had. Maar altijd als ik lucide droom dan wordt ik benaderd door het ''kwaad'' om het zo maar te noemen. Maar deze keer werd ik niet angstig van die duistere benadering sterker nog ik vechtte er tegen en zei NEE tegen het ''kwaad''

Maar altijd als ik een lucide droom gehad heb ben ik de gehele dag compleet gedachteloos, gederealiseerd, vervreemd van de wereld kortom gewoon heel erg bizar, vaag en vervreemd. hebben meer mensen daar last van na een lucide droom ?
pi_66215712
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:33 schreef Ascension het volgende:
Ik had vorige nacht een lucide droom, en in tegenstelling tot de meeste lucide dromen die ik heb was deze lucide droom redelijk positief. waarschijnlijk omdat ik me er deze keer bewust van was dat ik lucide aan het dromen was en er zo dus ook meer invloed op had. Maar altijd als ik lucide droom dan wordt ik benaderd door het ''kwaad'' om het zo maar te noemen. Maar deze keer werd ik niet angstig van die duistere benadering sterker nog ik vechtte er tegen en zei NEE tegen het ''kwaad''

Maar altijd als ik een lucide droom gehad heb ben ik de gehele dag compleet gedachteloos, gederealiseerd, vervreemd van de wereld kortom gewoon heel erg bizar, vaag en vervreemd. hebben meer mensen daar last van na een lucide droom ?
ik heb meestal een erg goed gevoel na een lucide droom. Alsof ik de wereld iets beter aankan.

vannacht trouwens ook lucide gedroomd. Ik droomde op een gegeven moment dat ik het weer kon beinvloeden. Toen trok ik als het ware een onweersbui binnen, en verergerde die heel erg, vlak voor hij toesloeg. Op dat moment stond ik onder een soort miniwervelwindje, die me omhoogzoog, waarna ik rustig weer nabeneden zweefde. Erg lekker gevoel. Maar daarna brak de bui los, en kwam het besef dat ik het toch beter niet had kunnen doen, en met behulp van m'n 'geweten' wist ik de storm weg te duwen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 4 juni 2009 @ 08:09:07 #103
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_69690292
Ga vanavond eens een film kijken over lucide dromen voordat ik ga slapen, mss droom ik wel over de film, en wordt lucide
Hier is een lijstje met films over (Lucide)Dromen, ff downloaden

http://www.world-of-lucid-dreaming.com/lucid-dreaming-movies.html
pi_69718042
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 08:09 schreef Darklight het volgende:
Ga vanavond eens een film kijken over lucide dromen voordat ik ga slapen, mss droom ik wel over de film, en wordt lucide
Hier is een lijstje met films over (Lucide)Dromen, ff downloaden

http://www.world-of-lucid-dreaming.com/lucid-dreaming-movies.html
Zitten een aantal films bij waar ik niet lucide over zou willen dromen..

Maar.. wel een paar goede films idd! Waking Life, Open Your Eyes (het origineel van Vanilla Sky!) en Paprika... vooral die laatste is heerlijk vaag
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:00:35 #105
8898 Darklight
pi_69718259
Waking Life ken ik al, wel mooi gemaakt
Paprika nog niet, ga ik zo ff kijken, mn downloads zijn klaar
pi_69720400
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:00 schreef Darklight het volgende:
Waking Life ken ik al, wel mooi gemaakt
Paprika nog niet, ga ik zo ff kijken, mn downloads zijn klaar
Enjoy the ride.. en.. don't miss the boat
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:14:11 #107
8898 Darklight
pi_69764325
Ik had vanmorgen een lucide droom!
Werd tegen 6uur wakker, ging ff FOk!ken , en viel toen weer in slaap. Droomde dat ik in de binnenstad van Enschede liep, samen met een oude collega. Maar de gebouwen waren heel erg klein, en de Oude Markt was echt reusachtig groot. Toen begon ik te beseffen dat ik droomde, ook omdat die collega allang niet meer in Enschede woont, maar op Aruba, en het dus vreemd was dat ik met haar daar liep.
Maar toen ik besefte dat ik dus moest dromen, werd ik gelijk wakker
pi_69991615
Ik ga altijd vliegen in mijn lucide dromen, heerlijk gevoel
  zaterdag 13 juni 2009 @ 00:42:43 #109
8898 Darklight
pi_69991678
Heb je vaak lucide dromen?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 01:00:22 #110
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69991956
ik had laatst een vliegdroom. ik had zo een mantel en had alles onder controle.
heerlijk
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_69993842
Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om daarin te oefenen maar ik doe het zeg maar vanzelf van jongs af aan al.. Vroeger net nadat ik in slaap was gevallen kwam ik in een klein kamertje met een heel erg groot beeldscherm (laten we zeggen 4 keer zo groot als ikzelf was) met állemaal kleine getekende plaatjes er op en dan kon ik er eentje uitkiezen en soms meerderen als ik verwarring had in het dagelijks leven en dan ging ik over die dingen dromen.

Nu gaat het gewoon vanzelf.. Ik val in slaap ik word 'wakker' in mn droom en meestal probeer ik het te laten voor wat het is omdat ik anders niet goed aan mijn nachtrust kom die ik heel erg nodig heb maar als er dingen zijn waar ik mee of ik heb zin om wat leuks 'mee te maken' dan ga er wel in mee en vermaak ik me ook helemaal prima..

Hoe ik het doe geen idee en hoe je het kunt oefenen ook niet.

Ik weet alleen 1 klein oefening wel, continu iets op je hand geschreven hebben de eerste letter van jenaam bijvoorbeeld en hier om he halfuur naar kijken en dit jezelf ook aanleren om te doen en op een gegeven moment als je slaapt dus dan ben je nog steeds gewend om dit te doen 'onbewust' en als je dan ziet dat die letter veranderd weet je dus dat je 'slaapt' en dan nog de kunst om dat je ook echt te beseffen. Mja dit is een best lastig iets volgens mij voor mij is het normaal maarja..

Succes ermee als je het eenmaal doorhebt dan is het wel vet en vooral handig,
  zaterdag 13 juni 2009 @ 07:57:29 #112
8898 Darklight
pi_69993998
Je kan het wel leren, staan wel tips online, en je kunt er ook boeken over kopen
Ik gebruik mijn telefoon als Lucid Dreaming Device , kijk/gebruik hem vaak per dag, dus check altijd of er niks veranderd kwa letters/cijfers

http://www.ld4all.com/nl/
http://www.lucidedromen.nl/

[ Bericht 17% gewijzigd door Darklight op 13-06-2009 08:13:05 ]
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:17:04 #113
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_70001262
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:54 schreef Urquhart het volgende:
Hoe realistisch zijn jullie lucide dromen? Als ik besef dat ik droom heb ik niet het idee dat ik echt in een andere wereld zit. Het is dan meer dat ik naar een soort film zit te kijken, waar ik op dat moment dus wel enige invloed heb.

Maar soms lees je weleens verhalen over lucide dromen, waarbij de dromer echt het idee heeft in een net zo realistische wereld te lopen als de echte wereld.
Bij mij is het fucking realistisch.

Daarom gaan mijn lucide dromen (aangezien ik door heb dat ik droom) vaak over het neuken met meiden of bruut geweld uitvoeren.

Freud, kom maar binnen

En ohja, bij mij komen de lucide dromen zo vaak voor dat ik nooit echt meer hoef te letten op de details in de droomwereld om het door te hebben.

Ook is het zo dat ik nu mijn bewustheidsniveau kan controleren, zodat ik niet meer wakker wordt omdat ik me te bewust wordt van de droom. Ik ga dan gewoon mijn bewustzijn op een lager pitje zetten in mijn droom.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:39:19 #114
8898 Darklight
pi_70001639
Schijnt net zo realistisch te zijn als de echte wereld, mss droom je nu wel
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:44:43 #115
8898 Darklight
  zaterdag 13 juni 2009 @ 17:38:37 #116
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_70005637
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:33 schreef Ascension het volgende:
Ik had vorige nacht een lucide droom, en in tegenstelling tot de meeste lucide dromen die ik heb was deze lucide droom redelijk positief. waarschijnlijk omdat ik me er deze keer bewust van was dat ik lucide aan het dromen was
Ik denk niet dat jij het principe van Lucide dromen snapt.
pi_70007371
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:44 schreef Darklight het volgende:
je kan ook alles doen wat je wilt
http://www.lucidipedia.com/misc/index.php?section=applications
Thnx voor de link! Wellicht dat ervaringen van anderen op het bijbehorende forum helpen mij ook wat lucider te maken
  zaterdag 13 juni 2009 @ 19:18:02 #118
8898 Darklight
pi_70007783
np
Ik wordt altijd vrij vroeg wakker, en lees dan ff wat over Lucide dromen voordat ik weer ga slapen

FOK! is nog niet down
pi_70007926
Ik had een paar weken geleden een lucide droom, helaas niet zo heel vaak. Maar ik droomde dat ik een demon was, heel hard kon rennen, heel hoog kon springen en heel sterk was. En ik kon een soort van 'orben' (net als in Charmed). Was wel gaaf dat ik dat ook kon voelen in m'n droom, hoe de grond onder m'n voeten verdween en weer terugkwam

Hebben jullie gevoel bij het lucide dromen?
  zondag 14 juni 2009 @ 23:07:09 #120
8898 Darklight
pi_70009613
Heeft er iemand ervaring met Melatonine? Krijg je ook heldere dromen van(althans, in het begin)
http://www.ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=760&postdays=0&postorder=asc&&start=0
pi_70011146
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:07 schreef Darklight het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Melatonine? Krijg je ook heldere dromen van(althans, in het begin)
http://www.ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=760&postdays=0&postorder=asc&&start=0
Euh nou ik heb laatst wel 1 keer zo'n nachtrust pil genomen waar melatonine inzat. Ik moet wel zeggen dat ik de dromen van die nacht goed kon onthouden, maar dat gaat de laatste tijd sowiezo wat makkelijker. Stoppen met smoken helpt goed
Maar in principe maak je melatonine toch zelf aan? Anders heb je schijnbaar slaapproblemen
  zondag 14 juni 2009 @ 23:46:50 #122
8898 Darklight
pi_70011569
Ja, wordt door je pijnappel klier aangemaakt
Heb geen slaapprolemen, wordt alleen vroeg wakker de laatste tijd, maar kan ook te maken hebben met het licht in mn kamer in deze tijd, en de vogels die ik om 5u al hoor
  maandag 15 juni 2009 @ 09:38:46 #123
8898 Darklight
pi_70017152
Heeft iemand ervaringen met deze cd?

Lucid dreaming is the ability to realize you are dreaming WHILE YOU ARE DREAMING!

Once you realize that you are within a dream, you are free to explore the dreaming realm and you are free to EXPERIENCE ANYTHING THAT YOUR HEART DESIRES.
You can literally LIVE OUT YOUR WILDEST FANTASIES with complete control and experience it to the fullest with your heightened dreaming senses. You can see, hear, feel, touch, even more intensely than in your waking world, yet it is a dream so you can fly, unlimited by physical constraints of space and time.

You can become free to EXPERIENCE ANYTHING YOUR HEART DESIRES.

http://www.brainwave-entr(...)reaming_Hypnosis.htm

edit - al iets gevonden, vanavond/nacht ff testen

Lucid Dreaming Binaural Beat Recording

From our experience, the Lucid Dreaming Binaural Beat Recording works extremely well when a person wakes from a deep sleep early, then listens to the recording while returning back to sleep. The user should attempt to fall back to sleep with the intentions of of being aware when you start dreaming again.

http://www.mininova.org/tor/1790984

[ Bericht 12% gewijzigd door Darklight op 15-06-2009 10:04:21 ]
pi_70047745
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:47 schreef Twiggy het volgende:
Ik droom regelmatig lucide, hoe ik het precies doe weet ik niet, ik heb het altijd al gekund volgens mij maar toen ik door kreeg wát ik precies kon ben ik het verder gaan ontwikkelen. Ik kan m'n dromen ook sturen en dat is erg gaaf. Vliegen of zwemmen door de lucht is erg cool.
Dat lijkt me zooooo cool Ik denk dat de meeste mensen die niet echt lucide kunnen dromen meestal wakker worden op zo'n moment (dat je net gaat vliegen of net heel erg geil wordt in je droom en je dan ook halfbewust bent dat je slaapt en dat dan nog geiler wilt proberen te maken ). (ja, sorry voor het voorbeeld )

Als je je beseft dat je droomt, zit je ook vaak meteen op het randje van wakker worden....en helaas worden niet-lucide dromende mensen dan vaak ook uiteindelijk wakker....zeker als je krampachtig probeert....(ik spreek tenminste uit mn eigen ervaring).

Wat ik ook wel eens heb, is dat ik best lekker lig en droom (ben dan halfwakker), maar ook bemerk dat ik naar de plee moet of erge dorst heb. Dan wil ik dus naar de Wc of wat drinken zo van 'nou ff aan mn behoeften voldoen dan kan ik weer nog lekkerder doorslapen' maarja zodra ik dat heb gedaan kom ik ECHt niet meer terug in die specifieke droom/ dat droommoment en wordt het nooit meer zo leuk

Ik heb trouwens als kind wel een keer 'in vervolg' gedroomd Had een nachtmerrie over enge piraten, ging naar mn ouders toe en die zeiden 'ga maar even lezen en dan verder slapen', en toen droomde ik daarna dat het goed afliep
  dinsdag 16 juni 2009 @ 08:28:03 #125
8898 Darklight
pi_70050099
Ik heb gister die Melatonine pillen gekocht, wel lekker door geslapen, maar had geen enkel effect op mn dromen
Is een potje met 500 pillen pure Melatonine (0,1gr per pilletje)
Kun je bij het Kruidvat kopen
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:24:23 #126
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70050938
Ik heb af en toe lucide dromen maar meestal als het te eng word herinner ik me dat ik droom en dan maak ik mezelf wakker ( joepie )
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:05:38 #127
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_70078761
Ik heb er laast bijna 1 gehad
pi_70101632
tvp
pi_70201214
Afgelopen zondag lichtelijk lucide een stukje gezweefd, nadat ik een auto als startmotor had gebruikt.. werd wel bizar wakker, hoe kun je hier het beste mee omgaan (ik doel dus op 'wakker worden na een lucide droom')?
pi_70209231
Ik ben vaak op zoek in mijn dromen. Op zoek naar kleuren en voorwerpen. Dan zoek ik en zoek ik en zoek ik en na lang zoeken vind ik nog niets. Na vele dromen van zoeken en niet vinden denk ik bij mezelf " Je moet toch ooit eens gaan vinden".

Dan vind ik wel eens een uitweg maar het valt maar vies tegen met de vinden. Vaak al te vaak lijkt het te zijn alsof ik gedumpt wordt in een scenario waar teveel gevraagd wordt van mij als droompersoon. Dan moet ik kiezen tussen 100 kleuren en 1000 deuren en vind dan maar eens de juiste weg.

Hectisch en chaotisch en vaak geen beginnen aan als er zoveel mogelijkheden zijn waar ik uit kan kiezen.

En dan de dromen waarbij er alleen maar een hoog gebouw is waar ik vanaf kan springen om vervolgens lucide te gaan vliegen. Zeldzaam maar oh zo prettig tijdens het dromen en bij het ontwaken.
Genieten is toegestaan!!!
pi_70500230
Ik heb een tijdje geprobeerd om Lucide te dromen.
Dus overdag een aantal vragen stellen.

Het is 1 keer gelukt, maar dan ook niet helemaal, ik kon niet bepalen wat ik wou doen.

Iemand tips om er actief mee bezig te zijn?
Zoals een droom opschrijven/opnemen ( audio) ?
I'm the definition of high.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 01:45:03 #132
8898 Darklight
pi_70502840
Veel over lezen, en dromen onthouden
Er is ook wel software te vinden die je kunt gebruiken, of audio cd's/mp3
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:13:11 #133
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70504996
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:03 schreef J.D. het volgende:
Ik heb een tijdje geprobeerd om Lucide te dromen.
Dus overdag een aantal vragen stellen.

Het is 1 keer gelukt, maar dan ook niet helemaal, ik kon niet bepalen wat ik wou doen.

Iemand tips om er actief mee bezig te zijn?
Zoals een droom opschrijven/opnemen ( audio) ?
Allereerst moet je je afvragen: waar droom ik het meest over? droom ik vaak dat ik thuis ben, of op reis, ed
Dan ga je je afvragen: welke onmogelijkheden komen vaak voor in m'n dromen? dat kan in het geval van een reis een raar verloop zijn, of in huis een boek niet kunnen lezen, of geen klok kunnen lezen

Dan ga je heel erg op dat soort dingen letten in het echte leven. steeds afvragen "kan dit wel?". en uiteindelijk zul je dit ook in een gewone droom doen, en vaak ben je er dan bewust van dat je droomt. Maar, bewustzijn van dromen is niet lucide dromen. En die laatste stap moet je oplossen door te willen. Te willen vliegen, bijvoorbeeld.

Zodra je bovenstaand op je eigen persoon hebt afgestemd, zul je vaker lucide kunnen dromen. Het is echter geen garantie
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:25:59 #134
8898 Darklight
pi_70506812
Reality Checks paar keer per dag zijn idd ook belangrijk, dat doe je dan op een gegeven moment ook in je droom
http://www.dreamviews.com/induction.php
pi_70569015
Bedankt both!

Ik ga eens wat dingen proberen, want het lijkt me een hele aparte ervaring, als je bewust bent, en kan doen wat je wilt.
Een soort ruimte crieert in je hoofd omdat je in je droom toch ff kan doen wat je wilt.
I'm the definition of high.
pi_70569174
Ik had laatst een vette! Stond op een hele mooie veranda aan de kust ergens en toen kreeg ik in ene zin om te gaan paardrijden kwamen er 2 witte paarden ging rijden eerst langs de kust en daarna zijn we de zee in gerend over de bodem geweest tussen dolfijnen en de meest prahctige vissen gezwommen sprongen omhoog de lucht en de wolken in heb de hele wereld gezien haha die was wel ff lekker! Wel heel moe volgende dag maarja kon uitslapen ..... uitslapen
pi_70569202
Hm, dit topic ga ik nog even verder volgen.

Niet heel lang geleden liep er nog een ander topic over lucide dromen, maar die ligt al weer een tijdje stil. Heb dit altijd al wel een interessant onderwerp gevonden.

Zelf droom ik tegenwoordig helaas nauwelijks nog lucide, maar wil het eigenlijk wel weer onder de knie krijgen. Jaren geleden heb ik een tijd gehad dat ik vrijwel elke nacht wel lucide droomde; geweldig eigenlijk, maar 't is een beetje verwaterd.
pi_70750904
Echt kak laatste tijd,

Heb het nou al 3 nachten gehad dat ik tijdens een droom geen controle meer krijg

Dan ben ik aan het dromen, dan realiseer ik me dat ik droom, en dan eis ik zelfs controle, en dan wordt ik of wakker of ik zink weer in een andere droom.

Heeft iemand daar een tip voor?
Lucidity4All
pi_70751685
Wellicht dat je op de site die Darklight al eens postte wat meer info kunt vinden: http://lucidipedia.com
Ik kan je namelijk wel tips geven, maar zelf heb ik nauwelijks ervaring met lucide worden
Zou wel afzien van dat 'eisen van de controle', lijkt me dat je beter mee kunt gaan in de flow van het bewust zijn dat je droomt. Wellicht kun je van daaruit meer controle nemen. Maar ik zou dus zeker ook de site checken
pi_70752871
Wakker dromen is een kwestie van in je wakende staat ankers creëren.

Dus je vraagt je continu af of je droomt, je herleest alles wat je ziet, je checkt je horloge altijd twee keer.

Dat is omdat het in een droom continu verandert.

Proberen op te stijgen en te vliegen is ok.
Ergens van af springen is niet ok.
(zelfs in je dromen kan je het als heel echt ervaren, dus opstijgen en vliegen prima, maar niet andersom)

Je kan rustig in een stoel gaan zitten en ademhalings oefeningen doen.
Voel bewust elk afzonderlijk onderdeel van je lichaam en laat het dan rusten.
(combineer dit met je ademhaling, 4seconden in, 2 rust, 4 uit 2 rust)

Nog geen energie oefeningen doen, leer eerst ontspannen.

Leer om ook ontspannen gewoon deel te nemen aan je normale leven.
Dus let op de spanning in je gezicht en je schouders.
(die zijn erg sneaky)

Chill.

Tot zover vandaag.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:08:21 #141
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_70753631
Ik moet zeggen dat ik mij volledig bewust ben van de droom.
Maar ik moet zeggen dat mijn droomveranderingswens nooit in één keer uitgevoerd wordt. Als ik bijvoorbeeld ( ) een mooie dame ga bevredigen, dan zie ik die nooit verschijnen. Maar zodra ik een hoek om loop in mijn droom staat ze daar in vol ornaat

dinsdag 7 juli 2009 @ 21:41:52 #142
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70759064
had laatst weer een leuke lucide droom. Moest van m'n ma ff wat halen. Goed, ik loop buiten, kijk naar het dak van een huis tegen over mij, en denk: goh, volgens mij kan ik daar opspringen. Om vervolgens van dak naar dak te springen. jammergenoeg werd ik vrij snel wakker, dus heb verder weinig kunnen uitproberen, maar het was echt ff een gevoel van totale vrijheid
Twitch.tv/bensel15
pi_70878802
Ik droom al een aantal maanden over een bepaald gebied die levensecht aanvoelt, donkergrijze rotsen, het ruizen van de oceaan, de wind die zacht waait en de warmte van de zon op je huid.
Ik bepaal in mijn droom zelf waar ik heen loop, wat ik doe, wat ik zeg.

Persoonlijk heb ik dat nooit getraind of iets, wel word ik de volgende dag altijd wakker en heb ik het gevoel dat ik heel veel gelopen heb en pas voor de eerste keer in m'n eigen kamer ben (ik herken de omgeving dus voor een halve dag niet meer, of het voelt heel vreemd)..

Dreams are weird shit. hehe
Pleite :)
pi_83139233
ff een schopje.

Ik had er vorige week maandag een. NL had gespeeld, ik was die middag aardig wappie. Ik ging dan ook vroeg slapen.

Soms als ik lig te slapen, hoor ik beneden de stemmen van mijn ouders nog wel is als ze hard praten, maar dan ben ik in soort van semi slaap, ik word niet helemaal wakker van de stemmen maar ik hoor ze wel.

Dit was afgelopen week ook het geval. Toen kwam de droom. Ik hoorde de stemmen van me ouders nog steeds in me droom, deze stopte, er kwam iemand naar boven gelopen, deed mijn deur open en leunde als het ware over me heen en keek me aan. Kon niet zien wie het was, hij deed ook vrij weinig behalve me aankijken. Ik kon me niet bewegen, hoeveel kracht ik ook zette, er gebeurde niks. Heb je wel is als je wakker wordt, dat je heel de nacht op je arm heb gelegen, en deze s'ochtends dan wil verplaatsen maar dat dat gewoon niet lukt? Zo voelde heel me lichaam, heel bizar.

Ik ga er niet op liegen, ik was verdomd bang. Maar toen dacht ik, ja flikker op, dit kan niet echt zijn, en toen besefte ik dat ik aan het dromen was!!! Ik was er volledig bewust van dat ik in een droomstaat was. Maar het was nog wel steeds die nachtmerrie dus ik dacht ik ga wakker worden want vind ik niks.

Ik heb bijna nooit dromen, en al helemaal geen nachtmerries. Ik vond het apart.

En dat was het.
Illuminated, Subtle & Aware
pi_83140982
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:56 schreef frank010 het volgende:
Ik kon me niet bewegen, hoeveel kracht ik ook zette, er gebeurde niks. Heb je wel is als je wakker wordt, dat je heel de nacht op je arm heb gelegen, en deze s'ochtends dan wil verplaatsen maar dat dat gewoon niet lukt? Zo voelde heel me lichaam, heel bizar.

Ik ga er niet op liegen, ik was verdomd bang. Maar toen dacht ik, ja flikker op, dit kan niet echt zijn, en toen besefte ik dat ik aan het dromen was!!!
Dat je 'wakker' bent maar je hele lichaam niet kunt bewegen is een bekend fenomeen ja, slaapverlamming is dat. Daarvan is ook bekend dat het soms gepaard gaat met hallucinaties, dus dat zal bij jou ook zo zijn geweest gok ik zo.

Beetje vervelend dus, maar op zich wel normaal.
pi_83146091
Lucide dromen is leuk. Alleen ik word dan vaak te snel wakker.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 15:48:43 #147
30560 2Mini
Official Logo
pi_83146657
Tis me nog steeds niet gelukt.. sinds het topic al open is
Camera 1... 1!
pi_83146892
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:48 schreef 2Mini het volgende:
Tis me nog steeds niet gelukt.. sinds het topic al open is
Lijkt mij ook best lastig om voor elkaar te krijgen als het je nog nooit zo maar gebeurd is.
Misschien dat niet iedereen zich bewust kan worden van zijn/haar dromen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:36:19 #149
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_83158293
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:56 schreef frank010 het volgende:
ff een schopje.

Ik had er vorige week maandag een. NL had gespeeld, ik was die middag aardig wappie. Ik ging dan ook vroeg slapen.

Soms als ik lig te slapen, hoor ik beneden de stemmen van mijn ouders nog wel is als ze hard praten, maar dan ben ik in soort van semi slaap, ik word niet helemaal wakker van de stemmen maar ik hoor ze wel.

Dit was afgelopen week ook het geval. Toen kwam de droom. Ik hoorde de stemmen van me ouders nog steeds in me droom, deze stopte, er kwam iemand naar boven gelopen, deed mijn deur open en leunde als het ware over me heen en keek me aan. Kon niet zien wie het was, hij deed ook vrij weinig behalve me aankijken. Ik kon me niet bewegen, hoeveel kracht ik ook zette, er gebeurde niks. Heb je wel is als je wakker wordt, dat je heel de nacht op je arm heb gelegen, en deze s'ochtends dan wil verplaatsen maar dat dat gewoon niet lukt? Zo voelde heel me lichaam, heel bizar.

Ik ga er niet op liegen, ik was verdomd bang. Maar toen dacht ik, ja flikker op, dit kan niet echt zijn, en toen besefte ik dat ik aan het dromen was!!! Ik was er volledig bewust van dat ik in een droomstaat was. Maar het was nog wel steeds die nachtmerrie dus ik dacht ik ga wakker worden want vind ik niks.

Ik heb bijna nooit dromen, en al helemaal geen nachtmerries. Ik vond het apart.

En dat was het.
Wat jij had was niet zozeer een geval van lucide dromen. Jij had slaapverlamming. Dat heb ik laatst ook nog DRIE dagen achter elkaar gehad (ik had toen in het weekend flink wat drugs gebruikt, was pinksteren).

Bij mij (en bij de meesten die slaapverlamming krijgen) gebeurde hetzelfde. Het voelt alsof je niet alleen bent én dat je wakker bent. Wat jij zelf al zegt, je bent helemaal niet wakker. Je bent namelijk aan het hallucineren.

Je hebt hetzelfde een klein beetje voordat je nét begint te dromen, als je bijvoorbeeld het gevoel hebt ergens van af te vallen en je uit reflex je been beweegt, terwijl je gewoon in je nest ligt.

Slaapverlamming kan heel angstig zijn, sterker nog, ik ken eigenlijk geen mensen met een positieve ervaring.
Je kan je inderdaad niet bewegen, terwijl er een duister figuur naar je zit te kijken.

Ik quote uit wikipedia ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming )
quote:
"De Incubus

Eén specifieke hallucinatie komt opmerkelijk vaak voor: het gevoel dat er een demonisch wezen op de borst zit die de persoon probeert te verstikken. Dit wordt ook wel het “Old Hag-syndroom” genoemd. Mogelijk is de legende van de Incubus voortgevloeid uit hallucinaties tijdens slaapverlamming. De Incubus was een mannelijke demon die ’s nachts op de borst van vrouwen kwam zitten, vaak om hen te verkrachten. De vrouwelijke variant van de Incubus is de Succubus. Men vindt de legende van de Incubus terug in verschillende culturen. Er zijn mensen die zeggen dat ze de demon hebben waargenomen en omschrijven hem als een grote kwaadaardige zwarte geest."
Nee, ik geloof ook niet in geesten en demonen. Maar het is toch merkwaardig dat mensen vaak hetzelfde waarnemen. Ik had dat de laatste paar keren ook, dat een zwarte waas voor mij staat terwijl je je niet kan bewegen. Ik ben benieuwd wat daar de psychologische verklaring voor kan zijn!
pi_83175922
Laatst droomde ik dat ik lucide droomde, waardoor ik na afloop niet wist of ik nou echt lucide gedroomd had of dat ik slechts gedroomd had lucide te hebben gedroomd. Dikke faal
pi_83179540
Na ff wat lezen denk ik ook dat het slaapverlamming was.

Gevoelsmatig

* Het zich volledig niet kunnen bewegen. Slechts de ogen kunnen bewogen worden. Zelfs de snelheid van de ademhaling is niet onder controle
* De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
* Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen

* Een druk/gewicht op de borst
* Een oncontroleerbaar gevoel van angst
* Het naar beneden vallen, omhoog getild worden of omrollen zonder dat dit daadwerkelijk gebeurt

Auditief

* Voetstappen
* Stemmen

* Kloppingen
* Gezoem, gerinkel, geruis, geschreeuw … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie door het lichaam heen

Tactiel

* Gevoel van aanraking
* Eventueel stekende pijnen in de rug, benen, armen
* gewrichtspijnen

Visueel

* De aanwezigheid van iemand waarnemen (vaak een zwarte schim, maar kan ook een gedetailleerd wezen zijn)
* Het opengaan van deuren e.d.

* Voorwerpen uit de droom waarnemen

En van de engelse wikipedia:

Possible causes
# Sleeping in a face upwards or supine position
# Irregular sleeping schedules; naps, sleeping in, sleep deprivation

# Increased stress
# Sudden environmental/lifestyle changes
# A lucid dream that immediately precedes the episode.
# Excessive consumption of alcohol coupled with lack of adequate sleep

Desalniettemin een vreemde ervaring.
Illuminated, Subtle & Aware
pi_83179954
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 08:32 schreef frank010 het volgende:
[b] * De aanwezigheid van iemand waarnemen (vaak een zwarte schim, maar kan ook een gedetailleerd wezen zijn)
Hier heb ik ook een aantal keer last van gehad. Alleen ik kon dan wel bewegen en draaide me om. Daarna keek ik weer, toen was de schim er nog steeds.
  woensdag 23 juni 2010 @ 18:25:37 #153
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_83203383
Ik had toen dus ook een keer gevoel van aanraking Dat was echt zo naar die drie dagen, ik kreeg toen namelijk ook vage "steken" in mijn brain als ik moe werd (dat was al rond 10 uur ofzo als ik tv zat te kijken). Dus ik verwachte gewoon al dat dat zou gebeuren

Ik had toen het gevoel dat handen mijn benen aan het aanraken waren, heel naar
pi_83206328
Ik herken echt heel veel bij mezelf van die wiki. Vanaf kinds af aan heb ik best wel controle over mn dromen. Bijvoorbeeld expres dromen over een bepaald onderwerp, of iets oefenen (handeling /presentatie oid) .

Best vaak denk ik ook wel eens in mn slaap "dit is geen leuke droom meer, even wat anders dromen" Heb dat eigenlijk altijd als heel normaal ervaren.
(ik bedoel...je weet toch dat t nacht is, en als er hele absurde dingen gebeuren... )
Naja ik heb vaak wel door dat ik droom. Ben ik misschien toch speciaal

Ik ben benieuwd wat ik kan nu ik weet dat dit lucide dromen is, ik ga me er eens bewust mee bezig houden
pi_83937939
Ik ben nooit een lucide dromer geweest, tot voor 2 jaar terug. Toen had ik een hele serie van lucide dromen, welke ik nu nog steeds zo af en toe heb. Ik heb wel het grote probleem dat ik inderdaad snel wakker word nadat ik erachter ben gekomen.

Ongeveer 2 maanden terug ben ik begonnen met proberen lucide dromen te induceren op de WILD manier. Dit is tot nu toe nog maar 1 keer gelukt (wel eng, als je plots je armen en benen niet meer kunt bewegen). Maar het is wel goed uitrustend als je dat probeert tussen 2 wekkersessies in (30 minuten uitstellen).

Ik heb dan ook de vraag aan meer ervaren WILD gebruikers hoe deze manier te verbeteren.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!
pi_83948456
slaapverlamming lijk ik ook wel een keertje te hebben meegemaakt.
Ik merkte dat ik tussen het slapen en wakker worden in zat en ik voelde dat iemand/iets op het randje van mijn bed ging zitten. Ik voelde zelfs het matras iets naar beneden veren. Het voelde echt als diegene naar mij bleef kijken, heel bizar, maar het voelde oh zo echt aan.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:45:27 #157
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_84010653
Ik heb meerdere malen Lucide gedroomd maar ga echt geen rare fratsen uithalen als wekkers zetten om het te bewerkstelligen.
.
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_84035009
Ook heb ik een paar keer gedroomd dat ik in een spiegel keek. Ik zag dat mijn spiegelbeeld andere gezichtsvormen aannam, dus toen wist ik dat ik droomde. Alleen toen ik dat besefte werd ik wakker.
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:34:48 #159
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_88174950
Ik ga het vanaf maar ff proberen lucide te dromen :P
voelt het ook echt ofzo?
U mad bro? U jelly?
pi_88175151
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:34 schreef Guitar93 het volgende:
Ik ga het vanaf maar ff proberen lucide te dromen :P
voelt het ook echt ofzo?
je bent je er gewoon bewust van dat je droomt.

Dus ja. Je bent als het ware wakker in je droom en kunt alles doen wat je wil.
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:46:57 #161
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_88175228
lijkt me best wel cool eigenlijk, kan ik oefenen voor mijn auto praktijk xD, lijkt mij dat het wel kan toch?
of leren vliegen voor mijn toekomstige studie? (piloten opleiding) :p

maar is het niet gevaarlijk? misschien denk je wakker bent maar je droomt lucide. dan ben je echt een gevaar denk ik.
U mad bro? U jelly?
pi_88176651
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:34 schreef Guitar93 het volgende:
voelt het ook echt ofzo?
Aangezien je je bewust bent van het feit dat je droomt, weet je dat het niet echt is. Dus in die zin voelt het niet echt, maar tegelijkertijd voelt het natuurlijk net zo echt aan als elke andere niet-lucide droom. :P

Beetje lastig uit te leggen eigenlijk.

quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:46 schreef Guitar93 het volgende:
maar is het niet gevaarlijk? misschien denk je wakker bent maar je droomt lucide. dan ben je echt een gevaar denk ik.
Waarom zou dat gevaarlijk zijn? Het zou pas gevaarlijk zijn als je denkt dat je lucide droomt maar je in feite gewoon wakker bent. :') Andersom kun je doet wat je wilt.
  zondag 31 oktober 2010 @ 16:41:16 #163
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_88176863
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 16:33 schreef Omniej het volgende:

[..]

Aangezien je je bewust bent van het feit dat je droomt, weet je dat het niet echt is. Dus in die zin voelt het niet echt, maar tegelijkertijd voelt het natuurlijk net zo echt aan als elke andere niet-lucide droom. :P

Beetje lastig uit te leggen eigenlijk.
[..]

Waarom zou dat gevaarlijk zijn? Het zou pas gevaarlijk zijn als je denkt dat je lucide droomt maar je in feite gewoon wakker bent. :') Andersom kun je doet wat je wilt.
Dat bedoelde ik ook zoiets:P
U mad bro? U jelly?
  Moderator zondag 31 oktober 2010 @ 19:47:14 #164
249559 crew  Lavenderr
pi_88183014
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:46 schreef Guitar93 het volgende:
lijkt me best wel cool eigenlijk, kan ik oefenen voor mijn auto praktijk xD, lijkt mij dat het wel kan toch?
of leren vliegen voor mijn toekomstige studie? (piloten opleiding) :p

Nee dat denk ik niet. Uiteindelijk lig je natuurlijk gewoon in je bed. Tenzij in het geval van een droom gecombineerd met slaapwandelen. Dan kán er sprake zijn van gevaar lijkt mij.
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:53:14 #165
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88183286
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef dolphinqueen het volgende:
Ook heb ik een paar keer gedroomd dat ik in een spiegel keek. Ik zag dat mijn spiegelbeeld andere gezichtsvormen aannam, dus toen wist ik dat ik droomde. Alleen toen ik dat besefte werd ik wakker. }:|
En dan is het de kunst om te blijven dromen :P Zeldzaam goed.
The truth was in here.
pi_88202862
Ik had een paar nachten geleden een lucide droom! En ik weet nog dat ik toen aan fok moest denken omdat ik er hier over gelezen had. Ja, fok komt nu zelfs terug in mijn dromen. :')

ik herinner me ook nog een droom van een paar jaar terug. Ik viel van een flatgebouw af, en ik dacht nog bij mezelf: nou ja, het is toch een droom, dus voordat ik de grond raak schiet ik toch wel wakker. Niks aan het handje dus. Knal ik evengoed dus op de grond neer, en word ERNA pas wakker. 8)7
  Moderator maandag 1 november 2010 @ 11:13:36 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_88203058
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 11:06 schreef Kroketvulling het volgende:
Ik had een paar nachten geleden een lucide droom! En ik weet nog dat ik toen aan fok moest denken omdat ik er hier over gelezen had. Ja, fok komt nu zelfs terug in mijn dromen. :')

ik herinner me ook nog een droom van een paar jaar terug. Ik viel van een flatgebouw af, en ik dacht nog bij mezelf: nou ja, het is toch een droom, dus voordat ik de grond raak schiet ik toch wel wakker. Niks aan het handje dus. Knal ik evengoed dus op de grond neer, en word ERNA pas wakker. 8)7
En voelde je ook echt pijn?
pi_88203144
Nee, ik voelde geen pijn. Wel ervaarde ik zo'n "plof"gevoel toen ik op de grond terechtkwam. Laatst kon ik trouwens iets in mijn droom proeven. En ik dacht, jezus, dit smaakt echt lekker! Ik dacht altijd dat dat niet kon, dingen proeven in je droom?
  Moderator maandag 1 november 2010 @ 11:19:19 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_88203237
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 11:16 schreef Kroketvulling het volgende:
Nee, ik voelde geen pijn. Wel ervaarde ik zo'n "plof"gevoel toen ik op de grond terechtkwam. Laatst kon ik trouwens iets in mijn droom proeven. En ik dacht, jezus, dit smaakt echt lekker! Ik dacht altijd dat dat niet kon, dingen proeven in je droom?
Dat heb ik ook weleens gehad, dat ik iets lekkers proefde, maar meestal word ik wakker net als ik het in mijn mond wil stoppen -O-
  maandag 1 november 2010 @ 12:00:44 #170
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88204432
Dat is ook wel het mooie van dromen.. je bent nooit aan het eten of drinken, altijd wel bezig met ' iets ' of aan het praten met iemand. Ook geen last van pijntjes, geen lichamelijke gevoelens.
The truth was in here.
pi_88205062
quote:
Op maandag 1 november 2010 12:00 schreef Bastard het volgende:
Dat is ook wel het mooie van dromen.. je bent nooit aan het eten of drinken, altijd wel bezig met ' iets ' of aan het praten met iemand. Ook geen last van pijntjes, geen lichamelijke gevoelens.
Ik heb weleens lichamelijke ongemakken ervaren hoor in mijn dromen. Laatst droomde ik dat iemand naast me kwam zitten, en mijn keel dichtkneep, en ik ervaarde echt een verstikkend gevoel. Of als je in het echt naar de wc moet, dan ga ik in mijn droom op zoek naar een wc, dan vind ik die, ga erop zitten, maar het helpt voor geen meter om het gevoel te "verlichten". }:|
  maandag 1 november 2010 @ 12:15:28 #172
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88205088
Oh ja naar de wc moeten ja :D Dat dan weer wel!
The truth was in here.
pi_88207174
Inception, die film, deed me ook wel wat denken aan lucide dromen.

Dat dan in combinatie met de matrix, waarin je echt álles kan doen.
  maandag 1 november 2010 @ 16:18:40 #174
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_88212975
:') Ik werd gisteren bewust dat ik lucide dromen op een best wel sadde manier :')

Ik zat in de WC ergens, en toen ik mijn handen wilde wassen zaten die meiden van Oh Oh Cherso zich naakt op te maken voor de spiegel :')

Toen dacht ik serieus: "Jezus, wtf is dít nou weer voor droom" :')

dus toen had ik daarna ook maar zoen chick geraakt :@
pi_88212986
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:18 schreef RickoKun het volgende:
:') Ik werd gisteren bewust dat ik lucide dromen op een best wel sadde manier :')

Ik zat in de WC ergens, en toen ik mijn handen wilde wassen zaten die meiden van Oh Oh Cherso zich naakt op te maken voor de spiegel :')

Toen dacht ik serieus: "Jezus, wtf is dít nou weer voor droom" :')

dus toen had ik daarna ook maar zoen chick geraakt :@
:')
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_88226870
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2008 23:50 schreef shady1983 het volgende:
Probeer eens het programma i-doser uit (www.i-doser.com).
Dit is een programma die je hersenen stimuleren, door middel van geluiden die afgespeeld moeten worden. Eén van de "doses" heet Lucid Dreams. Door deze vlak voor het slapen te luisteren schijn je een soortgelijk effect te krijgen. Heel bizar...
Die heb ik een jaartje geleden al geprobeerd, werkte bij mij niet echt.
Lambo of Rekt
pi_88243836
Lucide dromen lukt me steeds beter. Ik heb mezelf aangeleerd in mijn arm te knijpen als ik niet zeker weet of ik droom.

Vliegen in mijn dromen lukt me ook steeds vaker, hoewel het laatst dan wel weer heel gek was.
Ik stond op de overloop en kneep in mijn arm om te checken of ik echt droomde. Ik voelde niks, dus ik sprong op en ja hoor, ik bleef vlak onder het plafond hangen. Heerlijk gevoel :).
Ik vloog door het hele huis en klom uiteindelijk uit het dakraam, waarna ik naar de nok van het dak vloog. Toen ik daar stond was het eigenlijk mijn bedoeling om van daaruit de wijde wereld in te vliegen, maar ineens kreeg ik het benauwd en kwam de gedachte in me op dat ik misschien helemaal niet droomde, en dat als ik sprong, ik misschien te pletter zou vallen.
Dus toen toch maar door het dakraam terug naar binnen geklommen ;)
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:49:25 #178
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_88253296
na ik heb 1 keer gehad, (ik weet niet of het nou lucide is) ik vloog tussen gebouwen door, en in eens viel ik te pletter had geen controle meer ofzo en toen schrok ik wakker xD
U mad bro? U jelly?
pi_88262000
Het is magisch als het lukt, ik ben er een hele tijd mee bezig geweest maar daarna ook een hele tijd weer niet. Toevallig was ik vandeweek pre-lucide.
Lambo of Rekt
  donderdag 18 november 2010 @ 19:19:16 #180
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_88873728
Ik zat gisteravond in een lucide droom denk ik, ik wilde weten of het een normale droom was of een lucide droom was maar wist niet meer hoe ik het moest controleren, toen werd ik ineens wakker na lang nadenken.
I want to bla bla bla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')