abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2008 @ 18:58:56 #1
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55854525
Hallo,

Zolang als ik hier al woon heb ik hele kleine donker- / roestbruine schilfers in de waterleiding. Dit heeft al kranen om zeep geholpen. Die kranen kon je een stukje open draaien, en als je verder draaide stopte het water weer

Ook ben ik zeer regelmatig die sproeistukjes op het einde van de kraan aan het vervangen (ben de naam even kwijt). Om de 3 weken ofzo moet ik die er even afdraaien omdat nog maar de helft van het water er door komt door die schilfers.

De schilfers zijn flinterdun, en ongeveer 1mm2 groot. Iemand enig idee waar dit door kan komen?? Het huis, en dus ook de waterleidingen zijn van 1950.
Kan het zijn dat het water al vuil binnenkomt?? Of zal deze vervuiling pas inhuis ontstaan??
Bestaat er een soort van filter die ik net na de hoofdkraan kan installeren, en waarvan ik het filter dan ook makelijk kan reinigen??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 7 januari 2008 @ 19:12:59 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55854888
Roest?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55855445
misschien een oud huis met oude asbest leidingen?
Gewoon, omdat het kan.
pi_55856081
Kalk , kalk oxideert en wordt bruin na loop van tijd
  maandag 7 januari 2008 @ 20:29:49 #5
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55857023
Roest, tja, maar waar vandaan dan?? De waterleidingen zijn gewoon van koper, ook de oude..

Maar als het kalk is, wat is daar dan aan te doen??
pi_55857832
Je hebt waterleidingontkalkers die je vlak na je hoofdkraan op je waterleiding plaatst. Ik heb hier geen ervaring mee, maar volgens de productinformatie helpen deze de hardheid van het water aanzienlijk verlagen. Hebben andere mensen in de buurt hier ook last van?
pi_55858508
je kan met zuren gaan werken in je leiding , tijdje laten staan, dan met kokend water doorspoelen
pi_55863189
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:59 schreef Walter-Ego het volgende:
Je hebt waterleidingontkalkers die je vlak na je hoofdkraan op je waterleiding plaatst. Ik heb hier geen ervaring mee, maar volgens de productinformatie helpen deze de hardheid van het water aanzienlijk verlagen. Hebben andere mensen in de buurt hier ook last van?
Die magneten bedoel je?

Die verlagen de hardheid van het water niet, wat ze doen is de zout-ionen laden zodat ze zich niet kunnen bundelen/aantrekken en niet kunnen neerslaan op een ander materiaal zoals een waterkoker/kraan/ketel of ander apparaat wat heet wordt.

Het maakt het water dus niet minder hard of minder kalk-rijk, het zorgt er alleen voor dat de kalkdeeltjes blijven 'zweven' in het water en niet kunnen neerslaan. Echter is het rendament van zulke magneten wel sterk afhankelijk van de stroomsnelheid in het leidingnet, aangezien deze niet altijd contant is, zullen niet alle kalkdeeltjes geladen kunnen worden en zal er dus toch neerslag ontstaan, maar het helpt wel...iets.
Bram! Boterham!
pi_55864162
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 00:08 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Die magneten bedoel je?

Die verlagen de hardheid van het water niet, wat ze doen is de zout-ionen laden zodat ze zich niet kunnen bundelen/aantrekken en niet kunnen neerslaan op een ander materiaal zoals een waterkoker/kraan/ketel of ander apparaat wat heet wordt.

Het maakt het water dus niet minder hard of minder kalk-rijk, het zorgt er alleen voor dat de kalkdeeltjes blijven 'zweven' in het water en niet kunnen neerslaan. Echter is het rendament van zulke magneten wel sterk afhankelijk van de stroomsnelheid in het leidingnet, aangezien deze niet altijd contant is, zullen niet alle kalkdeeltjes geladen kunnen worden en zal er dus toch neerslag ontstaan, maar het helpt wel...iets.
heel rijtje magneten nemen dus

of een elektromagneet om je leiding wikkelen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 01:33:02 #10
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_55864291
Bel eens een loodgieter. Die kan je leidingen zo een keer doorspoelen en kijken waar het vandaan komt.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 07:38:55 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55865091
Zo een Brita filter bedoel je denk ik?

Heb je niet een aftapkraantje bij de hoofdkraan? Dan kun je kijken of het daar ook al is
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:20:34 #12
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55891084
Ik heb het bruine spul uit een kraan gehaald, en in een doosje gedaan.
Met dat doosje ben ik naar een bevriend loodgieter gegaagn, en die vroeg meteen of ik toevallig nog een oude geiser had.

Nu ja, die heb ik idd, ik weet niet hoe oud hij is, maar er staat nog een telefoonnummer op met 4 cijfers
Maar daar schijnt het kalk (want dat is het bruine spul) zich op te hopen.

Nu ja, ik ben blij ermee, want als alles volgens plan gaat kan in Maart/April de geiser met pensioen en komt er een combiketel
En als dan de leidingen even goed doorgespoeld worden dan zou het bruine spul verdwenen moeten zijn
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:36:07 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55891306
Zou wel mooi zijn AR
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')