ja met zielige plaatjes lossen we medische problemen wel op.quote:
Doe niet zo naief manquote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:27 schreef zoalshetis het volgende:
in wat voor wereld leven wij? dat mensen trots zijn op hun succes, behaald met geweld en intimidatie?
ik kan er met de pet niet bij dat juist sch dit een goede zaak vindt.
als iets je tegenstaat in nederland gaan we naar de rechter.
Och, dat medische broodje aap verhaal weer. Ben je echt zo dom?????????quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja met zielige plaatjes lossen we medische problemen wel op.
laat mij lekker. dat geeft hoop tot leven.quote:
Nee hoor. Ik zal nooit de noodzaak van deze martelingen inzien. Die is er namelijk niet. Waarom zou je mensen niet mogen martelen en dieren wel?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:24 schreef zoalshetis het volgende:
sch, ik vraag me overigens af in hoeverre het dierenmishadeling is als zo'n diertje zich heeft gegeven voor de wetenschap, inplaats van jouw bord.
is toch nobel. misschien dat als je later toch nog aids/kanker of iets anders potentieel dodelijks krijgt, je de noodzaak er wel van inziet.
ja ze hebben konijnen gebruikt om een rode kleur verf te maken die prima op huizen pakt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Och, dat medische broodje aap verhaal weer. Ben je echt zo dom?????????
Wat een misdrijf is wordt bepaald door de wet. Welnu, het is geen misdrijf kan ik je vertellen. En ik vind het uittesten van cosmetica op dieren ook niet erg koosjer, maar het testen van medicijnen zie ik toch liever op dieren gebeuren dan op mensen. En daar is echt geen alternatief voor. In jouw mooie wereld zullen de testen op arme Afrikanen uitgevoerd gaan worden (want die medicijnen moeten toch getest worden). Dan toch liever op dieren, ik geef namelijk meer om arme Afrikanen dan om dieren. Jij denkt daar blijkbaar anders over.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is wel misdaad en er is geen enkele rechtvaardigingsgrond voor het martelen van dieren. Bullshit dus, want nogal eens uit het oog wordt verloren door onze gewetenloze vijanden.
Zoveel heb je niet op met het leven, als ik dit topic lees, behalve je eigen dan.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
laat mij lekker. dat geeft hoop tot leven.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Zoveel heb je niet op met het leven, als ik dit topic lees, behalve je eigen dan.
Meen je dit serieus? Jij denkt dat er geen alternatief is?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat een misdrijf is wordt bepaald door de wet. Welnu, het is geen misdrijf kan ik je vertellen. En ik vind het uittesten van cosmetica op dieren ook niet erg koosjer, maar het testen van medicijnen zie ik toch liever op dieren gebeuren dan op mensen. En daar is echt geen alternatief voor. In jouw mooie wereld zullen de testen op arme Afrikanen uitgevoerd gaan worden (want die medicijnen moeten toch getest worden). Dan toch liever op dieren, ik geef namelijk meer om arme Afrikanen dan om dieren. Jij denkt daar blijkbaar anders over.
dat zag ikquote:
quote:Steeds meer voedselproeven op dieren
Niet alleen in Engeland, maar ook in Nederland vinden steeds meer proeven op dieren plaats voor voedsel. In Nederland is er een stijging van ruim 360% te zien.
Onlangs werd in Engeland geconstateerd dat voor het maken en testen van gezonde, verantwoorde voeding ruim 300 procent meer dierenproeven worden uitgevoerd. Maar ook in Nederland zien we de laatste jaren een stijging van ruim 350 procent als het gaat om dierproeven voor voedseltesten. “Een zorgelijke ontwikkeling.”, aldus Marja Zuidgeest van de vereniging Proefdiervrij. “Verantwoorde voeding is pas echt verantwoord als hier geen dieren voor opgeofferd worden.”
In 2006 is in Nederland het aantal dierproeven voor voedsel enorm gestegen. In dit jaar werden 7.828 dieren gebruikt, tegenover 2.147 in het jaar daarvoor.
Dit blijkt uit de cijfers uit 'Zo doende 2006', het jaarverslag over proefdieren en dierproeven van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA). Bij deze testen werden niet alleen muizen en ratten gebruikt, maar ook cavia’s, konijnen en varkens.
Voedingsadditieven
De stijging in Engeland wordt met name verklaard door een toename aan onderzoek naar vervangende middelen voor suiker en voedingssupplementen. Er is geen reden om aan te nemen dat in Nederland hiervoor een andere reden geldt.“Al die nieuwe gezonde voedingsproducten zijn wel leuk en fancy, maar het is een beetje sneu dat daar altijd maar weer proefdieren voor worden opgeofferd. Wij vinden het tijd voor proefdiervrije technieken, vooral als het gaat om voedsel. Je kunt ook gezond eten door gewoon verse groenten en fruit te kopen.”, aldus Zuidgeest.
Pijnlijke testen
De Zodoende geeft geen inzicht in de aard van de proeven in Nederland. Waarschijnlijk zijn de testen vergelijkbaar met die in Engeland. Zo kregen knaagdieren aan de Universiteit van Glasgow frambozensap toegediend, waarop de dieren werden gedood zodat kon worden gezien waar dat sap in de hersenen, lever en nieren was opgeslagen. In Nederland is er het zogenaamde ‘snackvarken’ bleek uit een persbericht. Dit dier heeft katheters in cruciale bloedvaten en reageert net zo beroerd op ongezonde voeding als mensen.
Nee, ik draag geen warm hart toe aan mensen die dieren martelen, dat had je toch wel door?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:31 schreef Re het volgende:
[..]
dat zag ik
maar SCH, mijn eerste vraag in dit topic heb je nog niet beantwoord... draag jij een warm hart toe aan de mensen die softenon op de markt hebben gebracht? Die waren immers niet zo nauw met de regeltjes qua dierproeven ...
uhmm die mensen die softenon op de markt brachten waren wat dierproeven vergeten, maar die geschiedenis ken je wel toch?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik draag geen warm hart toe aan mensen die dieren martelen, dat had je toch wel door?![]()
Jij wel?
fijn voor je dat jij bepaald hebt dat een misdaad isquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is wel misdaad en er is geen enkele rechtvaardigingsgrond voor het martelen van dieren. Bullshit dus, want nogal eens uit het oog wordt verloren door onze gewetenloze vijanden.
Ik WEET dat er geen alternatief is (althans nu nog niet). Het is namelijk verdomd moeilijk om theoretisch de inwerking van medicijnen op een levend wezen te voorspellen (zelfs als een medicijn al 'uitgetest' is gaat het nog wel eens fout...), zeg maar gerust onmogelijk. En dat kan iedere arts/apotheker/medisch bioloog je vertellen, toch wel mensen met kennis van zaken...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Meen je dit serieus? Jij denkt dat er geen alternatief is?
Waaom lezen mensen zich niet eens een beetje in voordat ze een grote bek in een topic als dit gaan hebben
Onzin. Dat weet je best.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik WEET dat er geen alternatief is (althans nu nog niet). Het is namelijk verdomd moeilijk om theoretisch de inwerking van medicijnen op een levend wezen te voorspellen (zelfs als een medicijn al 'uitgetest' is gaat het nog wel eens fout...), zeg maar gerust onmogelijk. En dat kan iedere arts/apotheker/medisch bioloog je vertellen, toch wel mensen met kennis van zaken...
Nou nee hoor. Of ik moet liegende familieleden hebben. Alhoewel ik dan altijd nog kan zeggen ich habe es nicht gewusstquote:
nou er zijn al aardig wat verbeteringen en veranderingen in het veld hoor, cellijnen, gekweekte organen etc die als vervanging van proefdieren fungeren. een LD50 bepaling ging vroegen met behulp van muizen, dat is ook wel verleden tijd.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik WEET dat er geen alternatief is (althans nu nog niet). Het is namelijk verdomd moeilijk om theoretisch de inwerking van medicijnen op een levend wezen te voorspellen (zelfs als een medicijn al 'uitgetest' is gaat het nog wel eens fout...), zeg maar gerust onmogelijk. En dat kan iedere arts/apotheker/medisch bioloog je vertellen, toch wel mensen met kennis van zaken...
je mag best tegen dierproeven zijn vind ik, daar is niets mis mee, maar laat die mensen dat op een normale manier uitdragen en niet opdringen aan anderen...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:41 schreef JohnDope het volgende:
Alleen onmensen zijn tegen dierproeven.
Je kan niet tegen dierproeven zijn, dat is onmogelijk. Alleen mensen met een psychische dwangmatige stoornis zijn tegen dierproeven.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:43 schreef Re het volgende:
[..]
je mag best tegen dierproeven zijn vind ik, daar is niets mis mee, maar laat die mensen dat op een normale manier uitdragen en niet opdringen aan anderen...
Voor vrijwel alle proeven zijn er alternatieven, heel veel proeven die vroeger gebruikt werden hoeven niet meer omdat men er achter komt, dat je oogvocht ook kan namaken en dus niet de ogen van levende konijnen hoeft te vergiftigen. Vertellen die familieleden je dat niet?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Of ik moet liegende familieleden hebben. Alhoewel ik dan altijd nog kan zeggen ich habe es nicht gewusst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |