Nee, dat snap ik. Maar het lijkt me onnodig om naar de huisarts te gaan, want die stuurt me toch door voor een foto.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:21 schreef GateWayX het volgende:
Je loopt er al acht weken mee rond, dus dodelijk op de korte termijn zal 't niet zijn.![]()
Gewoon even langs de huisarts gaan.
Maar zo werkt dat. Het is niet de bedoeling dat je op eigen houtje het ziekenhuis binnenwandelt, tenzij het spoed is. Buiten dat gaat het altijd met een doorverwijzing.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Maar het lijkt me onnodig om naar de huisarts te gaan, want die stuurt me toch door voor een foto.
Het zit precies op de plek van het hart.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:22 schreef M4a1 het volgende:
meestal gebeurt zo'n verwijzing eerst via de huisarts afaik. Maar je moet wel weten dat gebroken ribben niet echt behandeld worden mits het nite bedreigend is voor je longen oid, ribben zijn niet te zetten/gipsen en genezen meestal vanzelf.
waar wil je dan heen? spoedeisende hulp? dat is het niet. en dat is het enige waar je binnen kan lopen in het ziekenhuis!quote:Op maandag 7 januari 2008 14:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Maar het lijkt me onnodig om naar de huisarts te gaan, want die stuurt me toch door voor een foto.
En het ziekenhuis stuurt je gewoon weer terug naar de huisarts.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het is over het algemeen genomen een goede maatstaaf dat als je na 8 weken nog niet in staat van ontbinding bent, dat je kwetsuur niet accuut is.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Een week of 8 geleden heb ik tijdens een voetbalwedstrijd een tik op mijn borst gehad. Het deed redelijk wat pijn, en na de wedstrijd voelde ik een bult op mijn rib. Ik heb er toen niets mee gedaan, want ik dacht dat het wel over zou gaan. Nu na 8 weken zit de bult er nog steeds. Als ik er aan zit dan is het wel wat gevoelig. Nu wil ik er voor de zekerheid toch maar even een foto van laten maken. Moet ik daarvoor eerst naar de huisarts? Of kan ik meteen contact opnemen met het ziekenhuis om een fotootje te laten schieten?
Pessimist..quote:Op maandag 7 januari 2008 15:49 schreef OldJeller het volgende:
Als zo'n rib een orgaan doorboort heb je wel een probleem.
Je kan inwendige bloedingen hebben en dat merk je niet altijd meteen, daar kan wel enige tijd over verstrijken.
Ik denk dat je na 8 weken toch echt wel uitgebloed bent hoor.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:49 schreef OldJeller het volgende:
Je kan inwendige bloedingen hebben en dat merk je niet altijd meteen, daar kan wel enige tijd over verstrijken.
Het is een mogelijkheid, nerd.quote:
Lijkt me sterk dat iemand al 8 weken met interne bloedingen rondloopt.quote:Op maandag 7 januari 2008 15:49 schreef OldJeller het volgende:
Wél?quote:Op maandag 7 januari 2008 15:52 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik denk dat je na 8 weken toch echt wel uitgebloed bent hoor.
Tjezus knuppelquote:Op maandag 7 januari 2008 15:55 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wél?
Is een inwendige bloeding dan altijd hetzelfde en verlies je altijd evenveel bloed? Denk je dat?![]()
![]()
En ik had het even over je opmerking van interne bloedingenquote:Ik had het over een gebroken rib in het algemeen, want waarschijnlijk heeft TS geen orgaanschade na inderdaad 8 weken. Uitgaande van de topictitel.
Ja, op een gegeven moment kan het ook herstellen, zodat we niet meer van een interne bloeding kunnen spreken, maar er was in beginsel wel sprake van. Of het herstellen, maar na contact met de gebroken rib weer gaan bloed. etcetera, etcetera. Er zijn genoeg scenario's mogelijk, het is niet altijd het één of het ander bij geneeskunde.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:12 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tjezus knuppel, hoe klein een interne bloeding ook is, als dat 8 weken door bloed, ben je echt wel uitgebloed hoor. Om 8 weken door te bloeden afgezien dat je na 8 weken wel het hoekje om bent, zal een interne bloeding idd wel van die mate zijn, dat het zich zelf niet herstelt.
Anders kan je ook niet meer spreken van een interne bloeding, waneer deze zich heeft herstelt...wel?
![]()
Ja, maar je weet niet waar je over praat.quote:[..]
En ik had het even over je opmerking van interne bloedingen
Ach hou toch op manquote:Op maandag 7 januari 2008 16:19 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, op een gegeven moment kan het ook herstellen, zodat we niet meer van een interne bloeding kunnen spreken, maar er was in beginsel wel sprake van. Of het herstellen, maar na contact met de gebroken rib weer gaan bloed. etcetera, etcetera. Er zijn genoeg scenario's mogelijk, het is niet altijd het één of het ander bij geneeskunde.
Niet zo oppervlakkig hč.
[..]
Daar reageerde ik gewoon op, omdat de TS zei dat het 8 weken geleden was en als hij na 8 weken een interne bloeding niet opmerkt (door lichaamlijke klachten of hoe dan ook) en dan nog recht op loopt, dat hij dan een klein medisch wonder is.quote:Je kan inwendige bloedingen hebben en dat merk je niet altijd meteen, daar kan wel enige tijd over verstrijken.
Ja dat zal het zijn.quote:Ja, maar je weet niet waar je over praat.
Gut, na het lezen van 'enige tijd' ging je in termen van weken, maanden of zelfs langer denken?quote:Op maandag 7 januari 2008 16:32 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ach hou toch op man, jij schreef dit:
[..]
Hahhah, gek!quote:Op maandag 7 januari 2008 21:02 schreef Farenji het volgende:
8 weken is wel heel erg lang. Aan de symptomen die je beschrijft te oordelen, lijkt het er heel erg sterk op dat je acute botvliestering hebt opgelopen. Dat is dodelijk en niet te behandelen. Rip aan de nabestaanden.
Je kan gewoon 8 weken rondlopen met een interne bloeding hoor. Een darmtumor veroorzaakt ook een interne bloeding. En dat kan soms jaren aanwezig zijn zonder enige klachten. Zijn genoeg compensatiemechanismen om de boel op peil te houden. Versterkte aanmaak in het beenmerg en het vasthouden van vocht bijvoorbeeld. Het enige symptoom kan een bloedarmoede zijn. Die vaak bij een algemene screening pas wordt opgemerkt.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:12 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tjezus knuppel, hoe klein een interne bloeding ook is, als dat 8 weken door bloed, ben je echt wel uitgebloed hoor. Om 8 weken door te bloeden afgezien dat je na 8 weken wel het hoekje om bent, zal een interne bloeding idd wel van die mate zijn, dat het zich zelf niet herstelt.
Anders kan je ook niet meer spreken van een interne bloeding, waneer deze zich heeft herstelt...wel?
![]()
[..]
En ik had het even over je opmerking van interne bloedingen
Dat heeft vrij weinig nut volgens mij. Tussen de eerste keer dat het gebeurde en de 2e keer zit een best lange periode.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:57 schreef Eelcotje84 het volgende:
Wat dacht je van: contactsporten voor 10 weken niet uitoefenen? Lijkt me hierbij een logische conclusie (?)
Vanmorgen een afspraak gemaakt. Ik kan helaas pas maandag terecht.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:14 schreef Eelcotje84 het volgende:
En al naar de huisarts geweest of blijf je zelf conclusies trekken?
Maar tussen de 2e en 3e keer niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat heeft vrij weinig nut volgens mij. Tussen de eerste keer dat het gebeurde en de 2e keer zit een best lange periode.
Dat idee had ik ook al. Maar het is vrij irritant als het zo vaak gebeurd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Maar tussen de 2e en 3e keer niet.
Succes bij de dokter. Ze kunnen toch eigenlijk niks voor je doen, tenzij de breuk een orgaan bedreigt.
Blijkt een zwak punt te zijn oid?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook al. Maar het is vrij irritant als het zo vaak gebeurd.
De eerste keer heb ik heel veel last gehad.Voor 4 maanden terug toen het gebeurde heb ik er een maand last van gehad. Draaien in bed deed pijn en ademen/hoesten. En nu valt het eigenlijk wel mee idd maar de dikke uitstekende bult zit er weer.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:41 schreef Enfermera het volgende:
Een risico van een gebroken rib is een klaplong, tenzij je dat wil lijkt het me handig om ff naar de huisarts te gaan. Is het niet ontzettend pijnlijk? Ik weet dat gekneusde ribben echt een hel zijn voor een paar weken, maar jij lijkt weinig last te hebben van een gebroken rib?
Ah oke, het leek milder in de OP.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 21:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
De eerste keer heb ik heel veel last gehad.Voor 4 maanden terug toen het gebeurde heb ik er een maand last van gehad. Draaien in bed deed pijn en ademen/hoesten. En nu valt het eigenlijk wel mee idd maar de dikke uitstekende bult zit er weer.
Oh? Huh.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Naar de dokter geweest. Die constateerde idd duidelijk een oude fractuur. Voor de zekerheid moest ik foto's laten maken maar nu blijkt uit de uitslag dat het geen oude fractuur en ook geen breuk is. Morgen word ik teruggebeld door de huisarts.
Geen breuk is idd positief maar het feit dat er een dikke bult zit die duidelijk vanaf de buitenkant zichtbaar is en gevoelig is, waarvan ze niet weten wat het is, vind ik minder prettig. Ik hoefde niet aan te geven waar de pijn zat want de huisarts had de plek duidelijk aangegeven op mijn lichaam met een stift.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:44 schreef loecje het volgende:
je huisarts heeft geen röntgen ogen en moet het op gevoel doen.
op de foto is een (oude)ribbreuk meestal duidelijk te zien. geen breuk is alleen maar positief toch?
heb je bij het maken van de foto aangegeven waar de pijn zat? dan weten ze precies waar de arts moet kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |