Ja zeg nou durf ik helemaal niet meer.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:17 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
![]()
Leeloo is gewoon braaf.
en pijn, je kent die spateltjes die ze op je tong duwen om je amandelen te kijken?
die 2 op elkaar en dan kapot bijten met je voortanden, zo'n pijn
Dat geldt ook voor als de kleine nog niet is ingedaald, toch?quote:Op maandag 7 januari 2008 12:27 schreef _evenstar_ het volgende:
oh maneki:
Advies: Als je baby dwars ligt aan het eind van de zwangerschap, dan moet je als je vliezen breken direct gaan liggen. Dit ter voorkoming van het uitzakken van de navelstreng.
Dus zelfs als je loopt te winkelen en je vliezen breken ga je midden in de winkel liggen en laat je een verloskundige bellen. Geen paniek…. Dit komt maar zeer zelden voor. Het breken van de vliezen gaat bij een dwarsligging gepaard met het verliezen van een flinke plons water, dus als je een druppeltje verliest zijn het meestal niet de vliezen die gebroken zijn.
meningen zijn er over verdeeld, in principe brengt het geen extra complicaties mee het draaien, en zeker als uit een echo blijkt dat er voldoende ruijmte/vruchtwater is zullen ze het voorstellen.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:24 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja zeg nou durf ik helemaal niet meer.
Trouwens, dat doen ze toch niet altijd of proberen ze het altijd voordat ze gaan denken aan een keizersnede? En je mag soms toch ook bevallen als ze niet helemaal goed liggen. Ik heb me daar nog helemaal niet in verdiept. Toch maar eens dat boek "Veilig bevallen" gaan bestellen.
quote:Op maandag 7 januari 2008 12:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor als de kleine nog niet is ingedaald, toch?
quote:Op maandag 7 januari 2008 12:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor als de kleine nog niet is ingedaald, toch?
OMG dat wordt permanent een rolstoel voor mij danquote:Op maandag 7 januari 2008 12:08 schreef _evenstar_ het volgende:
buiten die blauwe plek, ze hangen met 6 man aan je lijf, 2 om je bekken uit elkaar te rukken, een om de ctg in de gaten te houden, een om je benen plat te houden ( lees: die hangt boven op je benen) en 2 die met hun handen proberen het kindje te grijpen en op allerlei mogelijke manier je kind proberen te draaien door van alle kanten te duwen![]()
![]()
Dat schijnen percentielen te zijn? Bij P40 zijn er dus 40 kindjes die kleiner zijn en 60 groter en tussen de p5 en pweetikniethoehoogwantdaarzittenwetochnietindebuurt is er sprake van een klein of groot kind.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:44 schreef Tan het volgende:
@Pruk, weet niet of je dit leest, maar veel sterkte en ik vraag me af wat je bedoelt met p40 en p5?
Ja heel fijn, is toch wel een enorme opluchting... ik hoop dat ik de baby ook snel ga voelen!quote:Op maandag 7 januari 2008 14:40 schreef bixister het volgende:
fijn eveliene! (en je werd al gemist. zie speeltuinbank.).
Ik zie het net ja... Echt heel erg lief!!quote:Op maandag 7 januari 2008 17:46 schreef Brighteyes het volgende:
Spannend Tan!
Had je deze al gezien?
Het "we denken aan Tan topic"
Met 6 weken kan de gyneacoloog eigenlijk alleen iets zien dmv een inwendige echo.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:08 schreef OooLizaooO het volgende:
Tan heel erg veel succes morgen!![]()
Heb hier aardig wat moeten bijlezen! Na vakantie en even ziek zijn, zitten jullie al een slotje en 7 pagina's verder!![]()
Wel leuk dat er nog 2 prille zwangeren bijgekomen zijn!
Ik vroeg me juist af: je "aantal weken" die tel je toch door 2 weken voor de "vermoedelijke bevruchting" erbij te tellen hé? Dan ben ik nu ongeveer 6 weken. Volgende maandag bij de gynaecoloog. Kan die dan al iets zien eigenlijk?En wanneer kan je 't hartje horen?
![]()
Ik sta wel nog steeds niet in het lijstje *snif*, mag ik er alsjeblieft bij? Voor 4 september?
Wow! Dat klinkt wel heel heftig!!!quote:Op maandag 7 januari 2008 12:08 schreef _evenstar_ het volgende:
buiten die blauwe plek, ze hangen met 6 man aan je lijf, 2 om je bekken uit elkaar te rukken, een om de ctg in de gaten te houden, een om je benen plat te houden ( lees: die hangt boven op je benen) en 2 die met hun handen proberen het kindje te grijpen en op allerlei mogelijke manier je kind proberen te draaien door van alle kanten te duwen![]()
![]()
Ik had dus bij Tomas vooral spullen maat 50/56 maar de standaard rompertjes maat 50/56 zaten echt nog te groot. Broekjes slobberden en in de truitjes kon hij ook zwemmenquote:Op maandag 7 januari 2008 09:52 schreef k_i_m het volgende:
[..]
"Gewoon" maat 50. Dat schijnen de meeste kinderen toch wel even te passen.
k ben bijna 18 weken zwanger en lek voor het eerst melk. Ik denk dat per persoon heel erg verschilt. Schrok me wel rot trouwens, ik had gedacht dat dat pas op het eind van de zwangerschap zou komen.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:08 schreef Wurpje het volgende:
Tan!
Véél succes morgen!!!!
(oja en 5 weken zwanger en ik lek melkgaat dat nog over?
)
ik was bij de geboorte maar 2300 gram, drie dagen na de uitgerekende datum. En nu......ik heb het ruimschoots goedgemaakt!quote:Op maandag 7 januari 2008 21:04 schreef kozakken het volgende:
He, wat spannend is het ook voor Pruk zeg. Je wilt zo graag je kindje een goede start geven!
(trouwens.. ik blijk bij geboorte ook echt maar zo'n 2750 gram te zijn geweest en ook nog zwaar onder m'n geboortegewicht te zijn gezakt. 'and look at me now)
Er is dus nog hoop![]()
Wat een zelfkennisquote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:01 schreef wenneke1 het volgende:
En rustig aan oen is dus iets wat bij mij zelden of nooit gebeurt.
sterktequote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:40 schreef Pruk het volgende:
Ik ben weer thuis. Officieel ben ik nog steeds opgenomen, maar ik sta onder thuismonitoring. Waarschijnlijk is de placenta niet goed meer of ik geef echt te weinig voedingsstoffen door, maar voor aanstaande donderdag als ik 37 weken ben, willen ze niet ingrijpen (en daar ben ik eigenlijk wel blij om). Aanstaande maandag moet ik dus weer voor controle komen, dan gaan ze opnieuw een echo maken en een navelstrengdoorbloedingcontrole doen en dan gaan ze ook kijken of het mogelijk is om in te leiden.
Ik weet niet hoe groot ze de kleine nu schatten eigenlijk
Pff... Pruk tochquote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:40 schreef Pruk het volgende:
Ik ben weer thuis. Officieel ben ik nog steeds opgenomen, maar ik sta onder thuismonitoring. Waarschijnlijk is de placenta niet goed meer of ik geef echt te weinig voedingsstoffen door, maar voor aanstaande donderdag als ik 37 weken ben, willen ze niet ingrijpen (en daar ben ik eigenlijk wel blij om). Aanstaande maandag moet ik dus weer voor controle komen, dan gaan ze opnieuw een echo maken en een navelstrengdoorbloedingcontrole doen en dan gaan ze ook kijken of het mogelijk is om in te leiden.
Ik weet niet hoe groot ze de kleine nu schatten eigenlijk
Ja, dat vond ik ook wel prettig. Die paar dagen zouden het hem niet doen en het heeft simpelweg geen zin om eerder een groeiecho te maken, want dan valt er nauwelijks iets te vergelijken.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
Op zich toch niet echt negatief dat ze de baby nog even willen laten zitten. Bij Sanger toen hebben ze echt ingegrepen omdat het kindje echt niet genoeg kreeg in de buik. Hopelijk haal je iig as. maandag nog.
Ze...? Ze...!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:32 schreef k_i_m het volgende:
Kan een kind in 2 dagen zoveel groeien dat je er een beetje last van krijgt? Kortademig en het gevoel dat je naar voren kukelt enzo?. Het lijkt wel alsof ze klem zit, maar dat lijkt me sterk in zo'n korte tijd
.
Hihi, bij mij is de nesteldrang ook toegeslagen hoor. En ik ben echt NIET opruimerig, maar de keuken is zo goed als glanzend (Ben alleen nog de dingen van het gasstel goed aan het weken) en de wc is weer prachtig super mega schoon.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:01 schreef Ticootje het volgende:
Zo de gordijnen hangen weer. Dat ruikt echt lekker!
Ik ga zo maar de kattenmandjes door de was doen en de kattenkleedjes en het kussentje.
De badkamer doe ik straks ook nog maar even, in ieder geval de douchebak.
Het liefst zal ik deze week nog het grofvuil bellen, de tuin staat nog vol met rommel die nog weg moet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |