abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:43:56 #271
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55907121
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:34 schreef SHE het volgende:
KIM!

Ik heb vannacht over je meisje gedroomd. Ze wilde naar een feestje met Dennis en Eus en wij verboden haar dat !
Mijn god...

Anyway; waar hangt BE uit? Zijn de wolken nog roze of worden ze al grijs?
.

En terecht. Mijn kind gaat mooi niet uit totdat ze 18 is .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_55908167
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:10 schreef Randa_v het volgende:
Was wel erg overdreven hoeveel buisjes er werden afgenomen, heb ik nog niet eerder gehad 5 buisjes.

Ik zit standaard op 14. Geloof me, 5 is niets!
pi_55909823
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:22 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ik zit standaard op 14. Geloof me, 5 is niets!
, en dan vond ik dit al veel. Meestal is twee genoeg als ik moet prikken.
pi_55910266
14 buisjes Hou je dan nog wel iets voor jezelf over?

Hier zijn de harde buiken weer volop terug, ook met een beurs gevoel aan m`n baarmoedermond
Had vanavond zelfs een echte wee er tussendoor Het was er maar 1 en daarna was het klaar, maar heb voor de zekerheid wel alle telefoonnummers bij de telefoon gelegd.
Saartje is hier ook de laatste dagen beduidend rustiger dan anders. Nog wel gedraai en gewroet maar ook meer rustige periodes tussendoor, ipv dag en nacht gehups en gestuiter.
Volgende week weer vk, mag nu al om de 2 weken
Saartje
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:41:04 #275
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55910692
Ik klikte even op je tellertje, maar je bent gewoon al dik 33 weken Maneki!
Jee, wat ga je hard

Rustig aan doen dus maar weer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55910812
Ja ik schrik er zelf ook wel eens van Nog amper 4 weken dan mag ik al thuis bevallen
Van mij mag het wel eigenlijk, ben wel klaar met zwanger zijn en wil m`n babietje zo graag
Saartje
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:48:54 #277
3011 E.T.
pi_55910933
Kan me goed voorstellen dat je het zat bent..
Tijd om weer aan herstel van je eigen lijf te gaan werken volgens mij.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55911070
Zo is het ook, ik moet zeggen dat ik me beter voel dan ik ooit had durven dromen, maar het wordt wel gewoon steeds zwaarder nu. Ik ben bang dat als ik wel de 40 weken volmaak, m`n lijf echt een zware dreun krijgt en het herstel langer duurt. Och ja, we hadden er op gerekend dus het zou niet onverwacht zijn maar als het niet hoeft dan liever niet natuurlijk
Saartje
  donderdag 10 januari 2008 @ 08:10:55 #279
156412 hestria
erg gastvrij
pi_55915668
gisteren weer naar de verlos geweest, was wel bijzonder beide oma's waren bij ons en zijn meegeweest en kregen toevallig de verlos die miesje gehaalt heeft, dus dat vonden de oma's extra leuk. Verder was alles heel mooi in orde, bloeddruk was 100/60, en beeb ligt idd helemaal vast al.

De verlos begon over strippen met 40?? weken vanwege miesje die net op 42 weken geboren is en mijn bekken. Wel wat raar wand ik dacht dat ze pas stripten vanaf 41 weken en als de baarmoedermond er klaar voor was? nou ja we zien het wel, hoop in ieder geval dat het niet nodig is en ik gewoon lekker de 18 de beval, maar goed waarschijnlijk zal ook deze wel blijven zitten tot 42 weken.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_55915750
Allemaal van die dames die 'op het einde lopen' en het helemaal zat zijn
We staan zelf juist aan de andere kant; ook gisteren naar de gyn geweest voor zo'n nekplooimeting en wat bloed, maar na wat rekenen bleek dat we net 3 dagen buiten de vergoede tijd lopen, waardoor we zelf e150 moeten betalen.
Wel, da's best een hoop geld. Na wat beraadslagen, waarin we ook meenamen wat we met een eventueel resultaat zouden doen, heeft ze een echo gemaakt van onze Kees en daarop was duidelijk te zien dat de nekplooi wel goed zat (is idd. goed te zien) Ze kon dan ook heel overtuigd vertellen dat het kindje geen Down syndroom heeft.

Afijn, eerst sliep Kees nog, maar na een minuutje of zo merkte je dat'ie wakker werd en steeds drukker begon te worden. Armpjes, beentjes, ed. zijn goed te zien. Hij had z'n beentjes netjes gekruist en de vingertjes waren zelfs al te zien!!
Ook konden we zien dat er vloeistof in de maag en de blaas zit, dat is natuurlijk ok heel goed. Met z'n 6cm groeit'ie precies zoals het hoort, dus alles is geweldig.
De gyn had nu genoeg tijd (omdat de test niet helemaal werd gedaan), waardoor we lekker lang naar de capriolen van Kees konden kijken. Man man, wat was die druk bezig! Draaien, schoppen, slaan, met z'n koppie bewegen en z'n rug strekken en buigen. En natuurlijk overdwars gaan liggen, waardoor het even lastig was om hem goed te bekijken (nu al eigenwijs!!)
De gyn vroeg of er nog aangeboren afwijkingen in de familie voorkomen, maar behalve die eigenwijsheid hebben we gelukkig niks. Dus 31 jan. weer terug voor de reguliere controle (dit was dus een extra controle)

edit: Dat rekenen ging ergens fout; er staat in de papieren 'in de 16e week', terwijl er wordt gerekend op de 1e dag van de 16e week, dus als je 16 weken bent. En op basis van de voorlaatste meting waren er al 2 dagen afgegaan, waardoor we plotseling 9 dagen eerder zitten.
pi_55915963
Ja nou leuk joh, lekker lachen. hahahaha
Saartje
pi_55916083
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 08:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn excuses - kwam misschien wat te enthousiast over... Niet zo snel negatief reageren hoor, zo bedoel ik het niet
daarnaast heb ik ook maar met een half oog gelezen, omdat het topic nogal snel gaat
  donderdag 10 januari 2008 @ 09:03:27 #283
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55916168
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 08:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
. .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 10 januari 2008 @ 09:13:47 #284
3011 E.T.
pi_55916288
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 08:20 schreef Bright het volgende: Ze kon dan ook heel overtuigd vertellen dat het kindje geen Down syndroom heeft.
Ik zou spontaan mijn vraagtekens zetten bij de persoon die dit zegt nav een echo aangezien dit alleen dmv een vlokkentest/vruchtwaterpunctie te zien is.

Zelfs een complete combinatietest blijft nog altijd een kansberekening en kan nooit iets uitsluiten.

Verder kan ik me de reactie van Maneki wel erg goed voorstellen
pi_55916454
Gisteravond leuk feestje gehad, oom van vriendlief werd gister 50 en kreeg gister een suprise party bij het wokrestaurant.

En natuurlijk ook veel vragen rondom de beeb, m'n schoonvader die ff bij me kwam staan van, alles goed met die kleine? Leuk dat ie dat zelf komt vragen ipv dat soort dingen aan schoonmama over te laten

Ik vond alleen de rit een hel, zowel heen als terug werd ik behoorlijk wagenziek bij het afremmen/langzaam rijden. Ik voelde het echt vanuit m'n buik opkomen, werd wagenziek van het gewieg in m'n buik zeg maar omdat alles niet meer zo zit zoals voorheen. Op de heenweg 1 keer de deur moeten open gooien (gelukkig niet gespuugd maar wel alle randverschijnselen). Iemand daar ook last van juist wagenziek worden als je zwanger bent?
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  donderdag 10 januari 2008 @ 09:28:18 #286
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55916511
Fijn dat alle echo's en controles bij iedereen goed zijn gegaan!

Hier is Leeloo buitengewoon actief en ze/hij trapt echt steeds harder. Ik wil zo graag dat Knut het kan voelen dus ze/hij moet maar even fiks doorgroeien. Ben trouwens helemaal niet meer zenuwachtig voor de echo, misschien wel omdat Leeloo zo'n stuiterbal is op het moment zeg.
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 09:29:16 #287
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_55916527
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 08:20 schreef Bright het volgende:
We spreken jou nog wel over 24 weken. Eens kijken hoe mevrouw Bright er dan tegenover staat
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 10 januari 2008 @ 09:30:07 #288
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55916541
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:24 schreef Llewella het volgende:
Gisteravond leuk feestje gehad, oom van vriendlief werd gister 50 en kreeg gister een suprise party bij het wokrestaurant.

En natuurlijk ook veel vragen rondom de beeb, m'n schoonvader die ff bij me kwam staan van, alles goed met die kleine? Leuk dat ie dat zelf komt vragen ipv dat soort dingen aan schoonmama over te laten

Ik vond alleen de rit een hel, zowel heen als terug werd ik behoorlijk wagenziek bij het afremmen/langzaam rijden. Ik voelde het echt vanuit m'n buik opkomen, werd wagenziek van het gewieg in m'n buik zeg maar omdat alles niet meer zo zit zoals voorheen. Op de heenweg 1 keer de deur moeten open gooien (gelukkig niet gespuugd maar wel alle randverschijnselen). Iemand daar ook last van juist wagenziek worden als je zwanger bent?
Ik ben al JAREN niet meer wagenziek, eigenlijk sinds mijn rijbewijs, maar sinds ik zwanger ben word ik heel snel misselijk in de auto. Ik vraag Knut regelmatig de bochten rustiger te nemen en doe dan een raampje over omdat ik bang ben dat ik moet overgeven. Wordt de laatste tijd wat minder. Komt mij dus heel erg bekend voor!
  donderdag 10 januari 2008 @ 09:50:28 #289
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_55916849
*schuift gezellig aan bij de dames die het zat zijn*
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_55917078
* Ik zit nog geen week thuis.... En ik verveel me nu al! Ik ben echt zo blij dat ik tot 36 weken heb gewerkt.. Anders vlieg ik dus echt tegen het plafond.

Gelukkig komt mijn moeder straks lekker langs...

Gisteravond had ik wel wat last van gespannen buik , en vanmorgen ook nog een beetje. Ook wat krampjes onder in mn buik... Is dat het bekende voorwerk? Ik vind het nog niet echt lijken... Ik wil gewoon te graag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55917100
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:24 schreef Llewella het volgende:
Iemand daar ook last van juist wagenziek worden als je zwanger bent?
Jepz, hier ook sinds ik zwanger ben...de laatste week gelukkig iets minder..maar nog steeds als ik als bijrijder in de auto zit dat ik misselijk word door de bochten en het afremmen en optrekken..ochja, zolang dat alles is ben ik helemaal blij
pi_55917190
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:29 schreef Macka66 het volgende:

[..]

We spreken jou nog wel over 24 weken. Eens kijken hoe mevrouw Bright er dan tegenover staat
Kunnen we ook eens lachen over opgezwollen enkels, schoenen die niet meer passen, brandend maagzuur en allerlei 'fijne' klachten En oh oh oh wat is het toch warm in juli en al helemaal als je een dikke buik met je mee moet slepen *grijnst gemeen* (heb ook hardop moeten lachen om de reactie van Maneko )

Hestria: sommige VK's zijn wat enthousiaster over strippen dan anderen. Hij kan met 40 weken kijken of je baarmoedermond verweekt is en als dat al wel het geval is dan zou hij het kunnen proberen met strippen. Maar als de boel dan nog potdicht zit kan hij toch ook echt niks beginnen lijkt mij en is het toch nog afwachten. Daarnaast is strippen natuurlijk geen garantie maar dat weet je zelf ook wel

Ik begin het afwachten inmiddels ook wel zat te worden. Al is het niet zo erg als bij Tomas geloof ik..ergens had ik er al rekening mee gehouden dat het allemaal ook wat langer kan duren en zo lang duurt het nou ook weer niet. Nadeel is wel weer dat ik bij de zwangerschap van Tomas verder weg durfde te gaan omdat ik nooit rekening had gehouden met een spoedbevalling. En nu speelt het wel mee dat het misschien wel eens heel snel kan gaan, dus dan durf ik toch echt niet ver weg.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_55917199
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:13 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik zou spontaan mijn vraagtekens zetten bij de persoon die dit zegt nav een echo aangezien dit alleen dmv een vlokkentest/vruchtwaterpunctie te zien is.

Zelfs een complete combinatietest blijft nog altijd een kansberekening en kan nooit iets uitsluiten.

Uiteraard is het een kwestie van kans, maar door leeftijd is er een verhoogde kans. Deze kans blijkt vaak al uit de echo. Aangezien dat nu niet uit de echo blijkt, is de kans niet veel hoger dan 'gebruikelijk'. Natuurlijk is er geen kans van 0%
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:29 schreef Macka66 het volgende:
[..]
We hopen dat het dan net zoals bij Elise gaat

MamaBright is nu ook al regelmatig misselijk, meestal vanaf 's middags rond 4 uur en dan vaak nog totdat ze weer in bed ligt.
* neemt zich voor voorzichtiger te rijden als mamaBright in de auto zit
pi_55917339
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 08:20 schreef Bright het volgende:
We staan zelf juist aan de andere kant; ook gisteren naar de gyn geweest voor zo'n nekplooimeting en wat bloed, maar na wat rekenen bleek dat we net 3 dagen buiten de vergoede tijd lopen, waardoor we zelf e150 moeten betalen.
Wel, da's best een hoop geld. Na wat beraadslagen, waarin we ook meenamen wat we met een eventueel resultaat zouden doen, heeft ze een echo gemaakt van onze Kees en daarop was duidelijk te zien dat de nekplooi wel goed zat (is idd. goed te zien) Ze kon dan ook heel overtuigd vertellen dat het kindje geen Down syndroom heeft.

Afijn, eerst sliep Kees nog, maar na een minuutje of zo merkte je dat'ie wakker werd en steeds drukker begon te worden. Armpjes, beentjes, ed. zijn goed te zien. Hij had z'n beentjes netjes gekruist en de vingertjes waren zelfs al te zien!!
Ook konden we zien dat er vloeistof in de maag en de blaas zit, dat is natuurlijk ok heel goed. Met z'n 6cm groeit'ie precies zoals het hoort, dus alles is geweldig.
De gyn had nu genoeg tijd (omdat de test niet helemaal werd gedaan), waardoor we lekker lang naar de capriolen van Kees konden kijken. Man man, wat was die druk bezig! Draaien, schoppen, slaan, met z'n koppie bewegen en z'n rug strekken en buigen. En natuurlijk overdwars gaan liggen, waardoor het even lastig was om hem goed te bekijken (nu al eigenwijs!!)
De gyn vroeg of er nog aangeboren afwijkingen in de familie voorkomen, maar behalve die eigenwijsheid hebben we gelukkig niks. Dus 31 jan. weer terug voor de reguliere controle (dit was dus een extra controle)

edit: Dat rekenen ging ergens fout; er staat in de papieren 'in de 16e week', terwijl er wordt gerekend op de 1e dag van de 16e week, dus als je 16 weken bent. En op basis van de voorlaatste meting waren er al 2 dagen afgegaan, waardoor we plotseling 9 dagen eerder zitten.
Bright, wat leuk weer wat te horen van je! En wat heerlijk dat je Kees zo goed hebt kunnen zien!
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_55917450
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:18 schreef --Eveliene-- het volgende:

[..]

Bright, wat leuk weer wat te horen van je! En wat heerlijk dat je Kees zo goed hebt kunnen zien!
Dank je! En als ik de foto ff scan (vanavond of morgen wellicht) dan kunnen jullie 'm ook zien
  donderdag 10 januari 2008 @ 10:26:52 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55917520
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:13 schreef E.T. het volgende:

[..]

En ik dacht eigenlijk dat de nekplooimeting juist met 12 weken moet gebeuren omdat er daarvoor en daarna niet heel veel zinnigs meer over te zeggen is. Ik dacht dat dat vrij nauw luisterde dus ik vraag me af of het met 16 weken dan nog wel kan.
Ik ging juist met 8 weken voor het eerst naar de vk ivm die evt. triple test die echt rond die periode gedaan moest worden.

Hier trouwens ook sneller misselijk in de auto. Het is wel beter geworden later in de zwangerschap, mss omdat er dan meer vulling in de buik is ipv alleen dat klotsende water.
pi_55917521
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:23 schreef Bright het volgende:

[..]

Dank je! En als ik de foto ff scan (vanavond of morgen wellicht) dan kunnen jullie 'm ook zien
Mama van Floris, Leonore en ?
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:06:59 #298
3011 E.T.
pi_55918314
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En ik dacht eigenlijk dat de nekplooimeting juist met 12 weken moet gebeuren omdat er daarvoor en daarna niet heel veel zinnigs meer over te zeggen is. Ik dacht dat dat vrij nauw luisterde dus ik vraag me af of het met 16 weken dan nog wel kan.
Ik ging juist met 8 weken voor het eerst naar de vk ivm die evt. triple test die echt rond die periode gedaan moest worden.

Hier trouwens ook sneller misselijk in de auto. Het is wel beter geworden later in de zwangerschap, mss omdat er dan meer vulling in de buik is ipv alleen dat klotsende water.
Daar had ik overheen gelezen, maar idd.. het moet voor 14wk omdat bij 14wk het vocht in de nekplooi verdwijnt
quote:
De nekplooi- of nuchal translucency meting is een echoscopisch onderzoek dat uitsluitend in de periode van 11 weken tot 13 weken en 6 dagen van de zwangerschap uitgevoerd kan worden en waarbij de dikte van het laagje vocht in het nekgebied van de baby (de nekplooi) wordt gemeten. Iedere baby heeft enig vocht in het nekgebied, echter bij babies met het Downsyndroom is dit vaak toegenomen. Dit vocht verdwijnt altijd weer na de 14e week.
bron
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:29:07 #299
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55918792
bright ben blij dat alles in orde blijkt...

Hier ook last van wagenziekte.. alhoewel we geen auto hebben maar de busritten doen me ook geen goed

voor de LLM

liefs lunastar
pi_55919432
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 11:29 schreef lunastar het volgende:
bright ben blij dat alles in orde blijkt...

Hier ook last van wagenziekte.. alhoewel we geen auto hebben maar de busritten doen me ook geen goed

voor de LLM

liefs lunastar
bij mij mocht de buschauffeur blij zijn dat ik een zakje bij me had toen ik zwanger was van de eerste.
ik ben normaal heel snel wagenziek maar als ik zelf rij niet.
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')