Dat kan ook helemaal niet!!! Je kan maar op 1 arm tegelijk meten natuurlijk.....quote:Op zondag 6 januari 2008 17:46 schreef erikkll het volgende:
Mijn vader had er 2! die probeerde hij tegelijk op 2 verschillende armen.
Er kwam een TOTAAL verschillende uitslag uit beiden
Dat kan normaal zijn dus dat zegt helemaal niets.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:46 schreef erikkll het volgende:
Mijn vader had er 2! die probeerde hij tegelijk op 2 verschillende armen.
Er kwam een TOTAAL verschillende uitslag uit beiden
eentje kopen? Heb thuis nog een littman classic II S.E. liggen, een enkele keer gebruiktquote:Op maandag 7 januari 2008 00:22 schreef Garbageman het volgende:
Op het werk hebben we eentje waarvan de manchet op de "ouderwetse" manier om de arm gaat.
Een Omron M5-1
[ afbeelding ]
Die schijnen nauwkeuriger te zijndan de pols bloeddrukmeters.
Thuis heb ik een zeer nauwkeurige kwikbloeddrukmeter(ik moet alleen nog effe een stethoscoop regelen)
[ afbeelding ]
Het belangrijkste lijkt mij toch dat je sterke fluctuaties kunt meten? Dat kan met een polsmeter ook, als je maar weet dat je die metingen verder niet te serieus moet nemen. (Of de afwijking to.v. die van de huisarts uitzoeken.)quote:Op maandag 7 januari 2008 00:58 schreef DDM het volgende:
T.S.,
Je moet een Omron nemen. Dat zijn de beste. Zoals de hier bovengenoemde M5-1.
Verder moet je altijd een armmanchet nemen en nooit een polsmeter. Een polsmeter meet altijd een hogere bloeddruk dan in werkelijkheid het geval is.
Er hoeft natuurlijk geen sprake te zijn van sterke fluctuaties. En als die er wel zijn is dat natuurlijk logisch dat het beter is dat deze wel worden gemeten. Maar dat doet een Omron ook. En de metingen van een Omron kan je wel degelijk serieus nemen. Verder zijn polsmeters niet goed. In het hele medische circuit wordt de bloeddruk aan de bovenarm bepaald. Dat is natuurlijk niet voor niets. Het gegeven normale vs hoge bloeddruk is afhankelijk van de waarde aan de bovenarm en niet aan de pols. Hoe verder van het hart gemeten wordt, des de hoger de gemeten bloeddruk. Je vergelijkt dan appels met peren.quote:Op maandag 7 januari 2008 01:44 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het belangrijkste lijkt mij toch dat je sterke fluctuaties kunt meten? Dat kan met een polsmeter ook, als je maar weet dat je die metingen verder niet te serieus moet nemen. (Of de afwijking to.v. die van de huisarts uitzoeken.)
Gast, wat zegt iedereen nou hier?quote:Op maandag 7 januari 2008 15:22 schreef F04 het volgende:
Ik ben al aardig op zoek geweest, maar ik zie weinig bloeddrukmeetrs die betrouwbaar zijn onder de ¤40.
Iemand een tip voor mij voor een goede bloeddrukmeter van onder de ¤30-40?
http://www.kijkshop.nl/pr(...)oeddrukmeter-bpm100/
Omdat ik geen high-end bloeddrukmeter kan betalen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gast, wat zegt iedereen nou hier?
Wanneer je eigenwijs gaat zitten doen, waarom vraag je het dan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |