abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55827414
Ben afgelopen week nog eens langs geweest bij de mediamarkt, en kijkshop, en bij de kijkshop viel mij het assortiment bloeddrukmeters mij op.

Aangezien hoge bloeddruk in de familie zit, zou ik graag een goede bloeddrukmeter willen hebben. Alleen er is zo veel assortiment, en verschil in prijzen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

http://www.kijkshop.nl/pr(...)eid/bloeddrukmeters/

Welke (goedkope) bloeddruk meter kunnen jullie mij aanraden?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 6 januari 2008 @ 17:45:09 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_55827459
Geen.
Die dingen schijnen niet betrouwbaar te zijn.
Zit een aardige afwijking op tegen over de doktersversie.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_55827492
Mijn vader had er 2! die probeerde hij tegelijk op 2 verschillende armen.

Er kwam een TOTAAL verschillende uitslag uit beiden
pi_55827555
Maargoed, bij mijn huisarts testen kan ook niet, want dan is de bloeddruk sowiso hoger, omdat ik altijd zenuwachtig ben.
pi_55827556
Even dit lezen.
  zondag 6 januari 2008 @ 17:49:26 #6
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_55827569
Zoals hierboven al gezegd zijn de (meeste) niet-profesionele bloeddrukmeters totaal niet te vertrouwen. Het beste kan je bij je dokter om advies vragen en een goede professionele draagbare bloeddrukmeter aanschaffen (wel duur dan) of regelmatig naar de huisarts gaan om de bloeddruk even op te meten. Een bloeddruk is niet in 1 week totaal anders, dus regelmatig testen bij de huisarts lijkt mij best te doen, en zo hou je het ook goed in de gaten...

edit: huisarts-idee dus niet mogelijk door zenuwen... Ik zou dan iig wel investeren in een goede bloeddrukmeter, ook al is die wat duurder. Anders hou je je zelf alleen maar voor de gek met een meter voor een paar tientjes
Of niet soms?
  zondag 6 januari 2008 @ 18:47:10 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55828855
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:46 schreef erikkll het volgende:

Dat kan ook helemaal niet!!! Je kan maar op 1 arm tegelijk meten natuurlijk.....
De ijking maakt niet veel uit, als je zo'n goedkope een keertje meeneemt naar je huisarts, en daar achter elkaar meet weet je de nauwkeurigheid.
censuur :O
pi_55837544
Op het werk hebben we eentje waarvan de manchet op de "ouderwetse" manier om de arm gaat.
Een Omron M5-1

Die schijnen nauwkeuriger te zijndan de pols bloeddrukmeters.

Thuis heb ik een zeer nauwkeurige kwikbloeddrukmeter (ik moet alleen nog effe een stethoscoop regelen)
...
pi_55838204
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:46 schreef erikkll het volgende:

Dat kan normaal zijn dus dat zegt helemaal niets.
pi_55838233
T.S.,

Je moet een Omron nemen. Dat zijn de beste. Zoals de hier bovengenoemde M5-1.
Verder moet je altijd een armmanchet nemen en nooit een polsmeter. Een polsmeter meet altijd een hogere bloeddruk dan in werkelijkheid het geval is.
pi_55838318
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:22 schreef Garbageman het volgende:
Op het werk hebben we eentje waarvan de manchet op de "ouderwetse" manier om de arm gaat.
Een Omron M5-1
[ afbeelding ]

Die schijnen nauwkeuriger te zijndan de pols bloeddrukmeters.

Thuis heb ik een zeer nauwkeurige kwikbloeddrukmeter (ik moet alleen nog effe een stethoscoop regelen)
[ afbeelding ]
eentje kopen? Heb thuis nog een littman classic II S.E. liggen, een enkele keer gebruikt
You dream it, I live it.
pi_55838750
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:58 schreef DDM het volgende:
T.S.,

Je moet een Omron nemen. Dat zijn de beste. Zoals de hier bovengenoemde M5-1.
Verder moet je altijd een armmanchet nemen en nooit een polsmeter. Een polsmeter meet altijd een hogere bloeddruk dan in werkelijkheid het geval is.
Het belangrijkste lijkt mij toch dat je sterke fluctuaties kunt meten? Dat kan met een polsmeter ook, als je maar weet dat je die metingen verder niet te serieus moet nemen. (Of de afwijking to.v. die van de huisarts uitzoeken.)
There is no love sincerer than the love of food.
pi_55847876
quote:
Op maandag 7 januari 2008 01:44 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het belangrijkste lijkt mij toch dat je sterke fluctuaties kunt meten? Dat kan met een polsmeter ook, als je maar weet dat je die metingen verder niet te serieus moet nemen. (Of de afwijking to.v. die van de huisarts uitzoeken.)
Er hoeft natuurlijk geen sprake te zijn van sterke fluctuaties. En als die er wel zijn is dat natuurlijk logisch dat het beter is dat deze wel worden gemeten. Maar dat doet een Omron ook. En de metingen van een Omron kan je wel degelijk serieus nemen. Verder zijn polsmeters niet goed. In het hele medische circuit wordt de bloeddruk aan de bovenarm bepaald. Dat is natuurlijk niet voor niets. Het gegeven normale vs hoge bloeddruk is afhankelijk van de waarde aan de bovenarm en niet aan de pols. Hoe verder van het hart gemeten wordt, des de hoger de gemeten bloeddruk. Je vergelijkt dan appels met peren.
pi_55849060
Ik ben al aardig op zoek geweest, maar ik zie weinig bloeddrukmeetrs die betrouwbaar zijn onder de ¤40.
Iemand een tip voor mij voor een goede bloeddrukmeter van onder de ¤30-40?

http://www.kijkshop.nl/pr(...)oeddrukmeter-bpm100/
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 9 januari 2008 @ 20:36:33 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_55906860
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:22 schreef F04 het volgende:
Ik ben al aardig op zoek geweest, maar ik zie weinig bloeddrukmeetrs die betrouwbaar zijn onder de ¤40.
Iemand een tip voor mij voor een goede bloeddrukmeter van onder de ¤30-40?

http://www.kijkshop.nl/pr(...)oeddrukmeter-bpm100/
Gast, wat zegt iedereen nou hier?
Wanneer je eigenwijs gaat zitten doen, waarom vraag je het dan
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_55950655
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Gast, wat zegt iedereen nou hier?
Wanneer je eigenwijs gaat zitten doen, waarom vraag je het dan
Omdat ik geen high-end bloeddrukmeter kan betalen.
pi_55955288
Ik had een tijd geleden zo'n Omron meter gekocht. Ik kreeg er veel te hoge waardes mee, terwijl ik de instructies nauwkeurig opvolgde, ik schrok me te pletter. Een paar keer herhaald, zelfde verhaal. Afspraak bij de huisarts gemaakt en de bloeddruk daar na laten meten op een kwikbloeddrukmeter: 120/80 (normale waarden dus). Ik raak zo'n thuismeter dus niet meer aan en laat mijn bloeddruk wel bij de huisarts meten.
pi_55955936
de enige betrouwbare bloeddrukmeters in nederland zijn van Microlife, door de Hartstichting goedgekeurd. Zeer betrouwbaar en door artsen aanbevolen. Kijk eens op www.truehealthshop.nl

I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 23:17:07 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55962862
Ik wil er ook wel een hebben. De laatste keer dat ik me er in heb verdiept, kwam ik erachter dat zo'n ding in ieder geval niet wordt vergoed. Erg jammer. Ik heb echt geen zin om er veel geld aan uit te geven. En een gemiste kans van de gezondheidszorg: nu ga ik naar de huisarts om mijn bloeddruk te laten meten. Ik weet niet hoeveel een consult kost maar het is op den duur vast duurder dan zo'n meter...
pi_55963413
Klopt... de microlife meters beginnen toch zo'n beetje bij 90 euro. Maarja, dan heb je wel een goeie die levenslang meegaat. Het is een investering, maar als je beseft hoe belangrijk het is om een goed beeld van je bloeddruk te hebben is het die kleine investering toch wel waard....
  vrijdag 11 januari 2008 @ 23:43:50 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55963534
Ik weet als geen ander hoe belangrijk het is. Ik weet sinds 2 jaar dat ik een hoge bloeddruk heb (hele leven al gehad ws.) en er is al permanente schade aan mijn nierfilters. Nu neem ik elke dag een pil. Aangezien ik dat jammer vind (ik ben nog jong) wil ik eigenlijk gaan experimenteren met bv. een halve pil, visoliecapsules etc (ook op aanraden internist), en dan het effect monitoren. Maar ben tot dusver te laks geweest met de aanschaf.
pi_55968161
Gewoon doen dan De BP A100+ is nu in de aanbieding bij True Health shop, en dat is een van de beste modellen kwam ik achter toen ik zelf op zoek was.... Betrouwbaar, snel, waarschuwt voor hartslag-onregelmatigheden, ideaal ding!
pi_55970265
Ik denk dat ik maar eens vanmiddag een kijkje neem in de kijkshop.
pi_55971221
ik denk niet dat je daar goedgekeurde bloeddrukmeters zult vinden
pi_55972178
Neem eentje die BHS certified is. Sommige producten van merken als Omron, A&D en Microlife voldoen daaraan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')