Jaaaa. HD-DVD het verliezende formaat...quote:Op zondag 6 januari 2008 14:51 schreef Geqxon het volgende:
Ga voor Full-HD. Je gaat er denk ik spijt van krijgen, al helemaal omdat de stap DVD -> 1080p enorm is, en de stap DVD -> 720p eerder in de trant "iets beter" ligt.
Zorg er wel voor dat je een Xbox 360 met een HDMI aansluiting koopt, als je even googled weet je zeker dat je de goede Xbox 360 koopt. Dan kun je in de toekomst een HD-DVD speler aan je Xbox 360 hangen en op een zeer mooie kwaliteit HD-DVD's bekijken.
Ik heb geen flauw idee wat op het moment aan het winnen is. Zelf ga ik overigens voor HD-DVD, al is het maar omdat ik een hekel aan de naam "Blu-ray" heb.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:51 schreef Dementor het volgende:
[..]
Jaaaa. HD-DVD het verliezende formaat...
*staart naar Macbook* .... klopt. Mijn keyboard is zes tinten geliger dan wanneer hij nieuw was.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:58 schreef Dwan het volgende:
heeft geen fuck met HD te maken maar wel met je keuze voor wit.
want als je het echt mooi wit wilt houden moet je gelijk een spullentje kopen die wit kunstof echt schoonmaakt en beschermt tegen zonlicht en stof wat intrekt anders word wit al heel snel grouw en lelijk.
maar idd als je het goed onderhoud is het wel strak.
http://www.loewe.nl/quote:Op zondag 6 januari 2008 15:19 schreef Logitik het volgende:
Ik zit nog steeds erg te twijfelen. Stiekem hoopte ik dat jullie zouden zeggen dat het verschil niet enorm groot is. Maar is het verschil wel zo enorm groot? HD ready is toch ook al heel mooi?
Jammer dat de keuze van witte LCD schermen zo beperkt is
HD ready is gewoon geen HD... Een Ferrari-rode Opel blijft een Opel, ook al issie Ferrari-rood... Zoals ik al zei, als je geen Full-HD kan betalen, koop dan een goede niet-HD... de enige redenen om nu een HD-tv te kopen zijn;quote:Op zondag 6 januari 2008 15:19 schreef Logitik het volgende:
Ik zit nog steeds erg te twijfelen. Stiekem hoopte ik dat jullie zouden zeggen dat het verschil niet enorm groot is. Maar is het verschil wel zo enorm groot? HD ready is toch ook al heel mooi?
Jammer dat de keuze van witte LCD schermen zo beperkt is
Vind je? Ik kijk dagelijks zowel DVD, 720P en 1080P, en pas bij 1080P zit ik compleet in de film.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:35 schreef MrFl0ppY het volgende:
Wat een onzin hier allemaal HD-ready iets beter dan PAL? Ga toch weg! Het verschil tussen 720p en 1080p is echt veel kleiner. Bovendien zal 1080p nooit in de nabije toekomst via de tv worden weergeven en zal je dus toch op 720 moeten kijken. Alleen de HD discs maken er gebruik van op dit moment. Maar echt, ik geloof dat je het verschil pas ziet op 1,5m afstand ofzo.. Nou niet iets om je druk te maken. HD-Ready is gewoon superscherp!
quote:Op zondag 6 januari 2008 15:30 schreef Tennessee het volgende:
[..]
HD ready is gewoon geen HD... Een Ferrari-rode Opel blijft een Opel, ook al issie Ferrari-rood... Zoals ik al zei, als je geen Full-HD kan betalen, koop dan een goede niet-HD... de enige redenen om nu een HD-tv te kopen zijn;
1. Als je HD-DVD of Blu-Rau films gaat kijken...
2. Als je digitale tv neemt en dan de (4 of 5 momenteel) HD zenders wilt bekijken
3. Als je er een PS3 of X-box 360 op aan wil gaan sluiten.
Voorzover ik weet zijn die alledrie slechts 1 Full-HD en als je geen Full-HD scherm hebt kan je dus net zo goed helemaal geen HD scherm kopen want als je toch gaat downscalen is HD-Ready in principe net zo goed als een goede "ouderwetse" omdat, voorzover ik weet, alle HD-Ready schermen niet de beste kwaliteit zijn... HD-Ready is wat mij betreft een slechte marketingtruuk...
X-Box 360 en PS3 zijn toch ook 1080? Van die HD-tv heb je inderdaad gelijk geloof ik...quote:
quote:Normale TV-uitzendingen hebben 720 x 576 beeldlijnen, terwijl HDTV maar liefst 1920 x 1080 beeldlijnen heeft.
Hoogste uitgezonden signaal is 1080i, dus geen p, dus geen FullHD.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:30 schreef Tennessee het volgende:
[..]
HD ready is gewoon geen HD... Een Ferrari-rode Opel blijft een Opel, ook al issie Ferrari-rood... Zoals ik al zei, als je geen Full-HD kan betalen, koop dan een goede niet-HD... de enige redenen om nu een HD-tv te kopen zijn;
1. Als je HD-DVD of Blu-Ray films gaat kijken...
2. Als je digitale tv neemt en dan de (4 of 5 momenteel) HD zenders wilt bekijken
3. Als je er een PS3 of X-box 360 op aan wil gaan sluiten.
Voorzover ik weet zijn die alledrie Full-HD en als je geen Full-HD scherm hebt kan je dus net zo goed helemaal geen HD scherm kopen want als je toch gaat downscalen is HD-Ready in principe net zo goed als een goede "ouderwetse" omdat, voorzover ik weet, alle HD-Ready schermen niet de beste kwaliteit zijn... HD-Ready is wat mij betreft een slechte marketingtruuk...
Bullshit.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:51 schreef Geqxon het volgende:
Ga voor Full-HD. Je gaat er denk ik spijt van krijgen, al helemaal omdat de stap DVD -> 1080p enorm is, en de stap DVD -> 720p eerder in de trant "iets beter" ligt.
Zorg er wel voor dat je een Xbox 360 met een HDMI aansluiting koopt, als je even googled weet je zeker dat je de goede Xbox 360 koopt. Dan kun je in de toekomst een HD-DVD speler aan je Xbox 360 hangen en op een zeer mooie kwaliteit HD-DVD's bekijken.
Een hele goede redenquote:Op zondag 6 januari 2008 14:53 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat op het moment aan het winnen is. Zelf ga ik overigens voor HD-DVD, al is het maar omdat ik een hekel aan de naam "Blu-ray" heb.
Op zich wel grappig hoe ik zelf duidelijk een verschil zie als ik mijn Full-HD scherm via VGA en DVI aansluit.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:40 schreef Netsplitter het volgende:
Bullshit.
Je kan met een component/vga kabel ook FullHD spellen spelen en de HD-DVD uitbreiding er aan knopen.
Dit is pas onzin. Dat betekent dus dat je voor 1080p nog nooit 'in' een film hebt gezetenquote:Op zondag 6 januari 2008 15:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Vind je? Ik kijk dagelijks zowel DVD, 720P en 1080P, en pas bij 1080P zit ik compleet in de film.
Ja, interlaced dan, maar wel degelijk 1080 pixels!!!quote:Op zondag 6 januari 2008 15:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoogste uitgezonden signaal is 1080i, dus geen p, dus geen FullHD.
Daarbij is i bagger en kan je beter naar 720P kijken.
Euh ja.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:43 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ja, interlaced dan, maar wel degelijk 1080 pixels!!!
Zeg jij dan dat een resolutie van 720p mooier is dan 1080 interlaced? ook al is de uitzending in 1080i?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |