abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55823129
Een LCD-tv kopen is natuurlijk erg leuk, vooral omdat ik op hetzelfde moment een 360 ga kopen en op mezelf ga

Daarom moet ik ook rekening houden met de inrichting! Ik heb gister besloten om een witte te nemen Heul wat anders dan zwart, maar wit is cooler

Nu heb ik dus een probleem: ik had altijd al een Samsung Full HD met 94cm op het oog, maar die is dus zwart. De witte, die ik dus graag wil hebben, is ook van Samsung. Alleen heeft deze HD ready maar wel een beelddiagonaal van 101 Voor de rest zijn de specificaties gelijk! De prijzen zijn vergelijkbaar

HD ready ziet er toch ook heel erg mooi uit? Voor mij is het al een flinke verbetering van wat ik nou heb (tv met een klassiek design zullen we maar zeggen) Of is het toch sterk aan te raden om voor een Full HD te gaan? Wat zouden jullie doen?
  zondag 6 januari 2008 @ 14:48:38 #2
167923 appelsjap
All the above
pi_55823264
Ik zou voor FullHD gaan, heb ik zelf ook.Want, Blu-Ray;s kijken op FullHD is toch echt een andere beleving.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_55823323
Ga voor Full-HD. Je gaat er denk ik spijt van krijgen, al helemaal omdat de stap DVD -> 1080p enorm is, en de stap DVD -> 720p eerder in de trant "iets beter" ligt.

Zorg er wel voor dat je een Xbox 360 met een HDMI aansluiting koopt, als je even googled weet je zeker dat je de goede Xbox 360 koopt. Dan kun je in de toekomst een HD-DVD speler aan je Xbox 360 hangen en op een zeer mooie kwaliteit HD-DVD's bekijken.
pi_55823339
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:51 schreef Geqxon het volgende:
Ga voor Full-HD. Je gaat er denk ik spijt van krijgen, al helemaal omdat de stap DVD -> 1080p enorm is, en de stap DVD -> 720p eerder in de trant "iets beter" ligt.

Zorg er wel voor dat je een Xbox 360 met een HDMI aansluiting koopt, als je even googled weet je zeker dat je de goede Xbox 360 koopt. Dan kun je in de toekomst een HD-DVD speler aan je Xbox 360 hangen en op een zeer mooie kwaliteit HD-DVD's bekijken.
Jaaaa. HD-DVD het verliezende formaat...
pi_55823377
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:51 schreef Dementor het volgende:

[..]

Jaaaa. HD-DVD het verliezende formaat...
Ik heb geen flauw idee wat op het moment aan het winnen is. Zelf ga ik overigens voor HD-DVD, al is het maar omdat ik een hekel aan de naam "Blu-ray" heb.
  zondag 6 januari 2008 @ 14:58:08 #6
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_55823444
heeft geen fuck met HD te maken maar wel met je keuze voor wit.
want als je het echt mooi wit wilt houden moet je gelijk een spullentje kopen die wit kunstof echt schoonmaakt en beschermt tegen zonlicht en stof wat intrekt anders word wit al heel snel grouw en lelijk.

maar idd als je het goed onderhoud is het wel strak.
Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_55823507
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:58 schreef Dwan het volgende:
heeft geen fuck met HD te maken maar wel met je keuze voor wit.
want als je het echt mooi wit wilt houden moet je gelijk een spullentje kopen die wit kunstof echt schoonmaakt en beschermt tegen zonlicht en stof wat intrekt anders word wit al heel snel grouw en lelijk.

maar idd als je het goed onderhoud is het wel strak.
*staart naar Macbook* .... klopt. Mijn keyboard is zes tinten geliger dan wanneer hij nieuw was.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:12:01 #9
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_55823683
http://tips-en-trucs.verdijk.info/schoonmaken/#toetsen

in een automatrialen zaak hebben ze ook vaak briljante middeltjes om alles weer mooi op te poetsen.
maar probeer het wel altijd eerst uit op een niet zichtbaar stukje voordat je fanatiek begint te poetsen......
Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_55823685
Ja, ik zou ook full-HD kopen idd... HD-ready is voor mensen die graag Full-HD willen maar het niet kunnen betalen en die niet begrijpen dat ze voor dat geld dan beter een goede gewone tv kunnen kopen... Als je HD gaat, doe het dan meteen goed en investeer in échte HD...
pi_55823848
Ik zit nog steeds erg te twijfelen. Stiekem hoopte ik dat jullie zouden zeggen dat het verschil niet enorm groot is. Maar is het verschil wel zo enorm groot? HD ready is toch ook al heel mooi?

Jammer dat de keuze van witte LCD schermen zo beperkt is
pi_55824054
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:19 schreef Logitik het volgende:
Ik zit nog steeds erg te twijfelen. Stiekem hoopte ik dat jullie zouden zeggen dat het verschil niet enorm groot is. Maar is het verschil wel zo enorm groot? HD ready is toch ook al heel mooi?

http://www.loewe.nl/
pi_55824088
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:19 schreef Logitik het volgende:

HD ready is gewoon geen HD... Een Ferrari-rode Opel blijft een Opel, ook al issie Ferrari-rood... Zoals ik al zei, als je geen Full-HD kan betalen, koop dan een goede niet-HD... de enige redenen om nu een HD-tv te kopen zijn;

1. Als je HD-DVD of Blu-Ray films gaat kijken...
2. Als je digitale tv neemt en dan de (4 of 5 momenteel) HD zenders wilt bekijken
3. Als je er een PS3 of X-box 360 op aan wil gaan sluiten.

Voorzover ik weet zijn die alledrie Full-HD en als je geen Full-HD scherm hebt kan je dus net zo goed helemaal geen HD scherm kopen want als je toch gaat downscalen is HD-Ready in principe net zo goed als een goede "ouderwetse" omdat, voorzover ik weet, alle HD-Ready schermen niet de beste kwaliteit zijn... HD-Ready is wat mij betreft een slechte marketingtruuk...

[ Bericht 5% gewijzigd door Tennessee op 06-01-2008 15:38:06 ]
pi_55824118
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:28 schreef Geqxon het volgende:

[..]

http://www.loewe.nl/
Mooi, maar erg duur
pi_55824129
TV uitzendingen zullen in 720p worden uitgezonden.
Tot dus ver de nuttige toepassing van 1080P
En niet iedereen koopt een hd-dvd of blue-ray speler.
Dus om direct te roepen dat HD-Ready geen HD is
  zondag 6 januari 2008 @ 15:35:08 #16
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_55824202
Wat een onzin hier allemaal HD-ready iets beter dan PAL? Ga toch weg! Het verschil tussen 720p en 1080p is echt veel kleiner. Bovendien zal 1080p nooit in de nabije toekomst via de tv worden weergeven en zal je dus toch op 720 moeten kijken. Alleen de HD discs maken er gebruik van op dit moment. Maar echt, ik geloof dat je het verschil pas ziet op 1,5m afstand ofzo.. Nou niet iets om je druk te maken. HD-Ready is gewoon superscherp!
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_55824237
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:35 schreef MrFl0ppY het volgende:
Wat een onzin hier allemaal HD-ready iets beter dan PAL? Ga toch weg! Het verschil tussen 720p en 1080p is echt veel kleiner. Bovendien zal 1080p nooit in de nabije toekomst via de tv worden weergeven en zal je dus toch op 720 moeten kijken. Alleen de HD discs maken er gebruik van op dit moment. Maar echt, ik geloof dat je het verschil pas ziet op 1,5m afstand ofzo.. Nou niet iets om je druk te maken. HD-Ready is gewoon superscherp!
Vind je? Ik kijk dagelijks zowel DVD, 720P en 1080P, en pas bij 1080P zit ik compleet in de film.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:37:47 #18
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_55824288
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:30 schreef Tennessee het volgende:

[..]

HD ready is gewoon geen HD... Een Ferrari-rode Opel blijft een Opel, ook al issie Ferrari-rood... Zoals ik al zei, als je geen Full-HD kan betalen, koop dan een goede niet-HD... de enige redenen om nu een HD-tv te kopen zijn;

1. Als je HD-DVD of Blu-Rau films gaat kijken...
2. Als je digitale tv neemt en dan de (4 of 5 momenteel) HD zenders wilt bekijken

Voorzover ik weet zijn die alledrie slechts 1 Full-HD en als je geen Full-HD scherm hebt kan je dus net zo goed helemaal geen HD scherm kopen want als je toch gaat downscalen is HD-Ready in principe net zo goed als een goede "ouderwetse" omdat, voorzover ik weet, alle HD-Ready schermen niet de beste kwaliteit zijn... HD-Ready is wat mij betreft een slechte marketingtruuk...
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_55824355
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:37 schreef MrFl0ppY het volgende:

...
X-Box 360 en PS3 zijn toch ook 1080? Van die HD-tv heb je inderdaad gelijk geloof ik...

Van casema.nl;
quote:
Normale TV-uitzendingen hebben 720 x 576 beeldlijnen, terwijl HDTV maar liefst 1920 x 1080 beeldlijnen heeft.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 6 januari 2008 @ 15:40:08 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_55824365
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:30 schreef Tennessee het volgende:

[..]

1. Als je HD-DVD of Blu-Ray films gaat kijken...

Voorzover ik weet zijn die alledrie Full-HD en als je geen Full-HD scherm hebt kan je dus net zo goed helemaal geen HD scherm kopen want als je toch gaat downscalen is HD-Ready in principe net zo goed als een goede "ouderwetse" omdat, voorzover ik weet, alle HD-Ready schermen niet de beste kwaliteit zijn... HD-Ready is wat mij betreft een slechte marketingtruuk...
Hoogste uitgezonden signaal is 1080i, dus geen p, dus geen FullHD.
Daarbij is i bagger en kan je beter naar 720P kijken.
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:51 schreef Geqxon het volgende:

Bullshit.
Je kan met een component/vga kabel ook FullHD spellen spelen en de HD-DVD uitbreiding er aan knopen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:40:21 #21
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_55824376
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:53 schreef Geqxon het volgende:

Ik heb geen flauw idee wat op het moment aan het winnen is. Zelf ga ik overigens voor HD-DVD, al is het maar omdat ik een hekel aan de naam "Blu-ray" heb.
Een hele goede reden

FullHD is ook leuker mocht je ooit een computer o.i.d. aan 't scherm hangen. Dan is 720p echt net te krap.

En het ziet er naar uit dat Blu-ray aan 't winnen is.
pi_55824440
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:40 schreef Netsplitter het volgende:
Bullshit.
Je kan met een component/vga kabel ook FullHD spellen spelen en de HD-DVD uitbreiding er aan knopen.
Op zich wel grappig hoe ik zelf duidelijk een verschil zie als ik mijn Full-HD scherm via VGA en DVI aansluit.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:43:22 #23
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_55824456
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:36 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Vind je? Ik kijk dagelijks zowel DVD, 720P en 1080P, en pas bij 1080P zit ik compleet in de film.
Dit is pas onzin. Dat betekent dus dat je voor 1080p nog nooit 'in' een film hebt gezeten Dat het beter is staat buiten kijf, maar zo geweldig is het verschil tussen 720p en 1080p ook niet. Als het verschil een paar honderd euro is kun je beter 1080p kopen. Maar als je een budget HD Ready TV voor een paar honderd euro koopt, wat zou je dan letten om die te kopen? Over een jaar of twee zijn de 1080p TV's de prijs de HD Ready TV's nu hebben en heb je - als je dat tegen die tijd wilt - dus een 720p EN een 1080p TV voor de prijs die je nu voor een goede 1080p TV neerlegt.

Voor de Xbox 360 hoef je voor veel spellen helaas nog niet voor 1080p te gaan, simpelweg omdat een aantal games last hebben van tearing op die hoge resoluties. Bij 720p is dat veel minder.
pi_55824467
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:40 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hoogste uitgezonden signaal is 1080i, dus geen p, dus geen FullHD.
Daarbij is i bagger en kan je beter naar 720P kijken.
Ja, interlaced dan, maar wel degelijk 1080 pixels!!!

Zeg jij dan dat een resolutie van 720p mooier is dan 1080 interlaced? ook al is de uitzending in 1080i?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 6 januari 2008 @ 15:46:55 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_55824538
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:43 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ja, interlaced dan, maar wel degelijk 1080 pixels!!!

Zeg jij dan dat een resolutie van 720p mooier is dan 1080 interlaced? ook al is de uitzending in 1080i?
Euh ja.
Omdat er met interlaced een veel onrustiger beeld ontstaat dan met Progressive.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')