Bron: Dlisted.comquote:Channel 4 in the UK did a documentary on women and these fake baby dolls called "Reborns." The dolls looks like human babies down the littlest details. They breathe, burp, cry, shit and piss like real babies. Some even have beating heartbeats. The documentary follows several women that are really into these dolls, because they don't have time for real babies.
One of the women, Sue, said she's spent almost $30,000 on these dolls. She even buys it clothes and takes it to the park and shit. She even fills a bottle with fabric softener, because it looks like milk. She says the babies satisfy her maternal instincts without commitment. Sue has 9 of them and is expecting another. She said, “I don’t see any of my girls as real babies. I know they’re dolls. I’munder no illusion but it’s just where I haven’t got children I guess there is still that female instinct in me.”
You know if a fake baby that fake shits and fake eats and fake cries fills some kind of void....who am I to judge? You won't see me with one of those though. I'd rather carry around a Tamagotchi than carry around a fake baby. I can just imagine one day you're feeding that fake baby fabric softener and then all of a sudden it grabs your arm and says "It's time to play mommy." Hell no.
Nou, die Sue wilde nooit kinderen, ze wil wel perfecte baby's die niets vies maken en er altijd mooi uitzien. Die pop uit Amerika had een imperfectie op het hoofdje en hoewel ze er al van was gaan houden, stuurde ze haar toch resoluut terug.quote:Op zondag 6 januari 2008 12:50 schreef Dementor het volgende:
Vreemd, heel vreemd.
Is adoptie dan geen optie?
quote:Op zondag 6 januari 2008 13:04 schreef cinnamongirl het volgende:
Kleine Harry: 'It's just a doll, you numbnut'.
Ik zal later vandaag even die hele docu gaan bekijken. Nu eerst Project Catwalk GBquote:Op zondag 6 januari 2008 13:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Die scene is grappig, maar tegelijk ook ontzéttend tragisch...
Dit is geen spelen. Een volwassen vent met een speelgoedtrein vind ik niks mis mee. Maar vrouwen die een pop gebruiken als echte baby is niet helemaal oké imo.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:27 schreef soylent het volgende:
Volwassenen zouden meer moeten (durven) 'spelen', volgens mij zouden ze dan een stuk gelukkiger zijn. Approved en ik wens ze veel plezier ermee.
Waarom niet?quote:Op zondag 6 januari 2008 15:31 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dit is geen spelen. Een volwassen vent met een speelgoedtrein vind ik niks mis mee. Maar vrouwen die een pop gebruiken als echte baby is niet helemaal oké imo.
Inderdaad, dit is geen "doen alsof" meer aangezien het duidelijk is dat sommige vrouwen het beeld dat "het maar spel is" kwijtraken. Essentieel aan "play" is is dat je weet dat het "doen alsof is", dat is hier bij lang niet alle vrouwen het geval. (Ze weten het ergens natuurlijk wel, maar die link zijn ze al lang kwijt.) Kinderen kunnen heel erg opgaan in hun spel en echt "prinses" of "politieagent" zijn, maar meestal stappen ze ook zo weer uit die rol buiten het speelveld, dat is hier totaal niet 'im frage'!quote:Op zondag 6 januari 2008 15:31 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dit is geen spelen. Een volwassen vent met een speelgoedtrein vind ik niks mis mee. Maar vrouwen die een pop gebruiken als echte baby is niet helemaal oké imo.
Leg eens uit wat je daarmee bedoelt. Dat het niet 'normaal' is lijkt me logisch, als je kijkt naar de definitie van normaal: dit soort poppenhouden doet bijna niemand dus het is niet normaal. Maar is het ook slecht? En waarom is het slecht?quote:Op zondag 6 januari 2008 15:31 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Voor vrouwen is zo'n reborn gewoon een kans om zich goed te voelen door te zorgen voor iets waar vrouwen een natuurlijk aangeboren instinct voor hebben. Biologisch gezien volkomen normaal.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:39 schreef Kings het volgende:
Ik had die documentaire ook net gekeken voordat ik dit topic zag.
Maar het punt wat ik heel wrang vond, is dat dat vrouwtje die fake harry op ging halen en
vervolgens in een kinderzitje in de auto zette... Dan weet je al dat het niet goed zit...
Een normale pop leg je gewoon naast je neer in de auto, of doe je in een doos, maar
het punt dat je het al in een echt kinderzitje gaat zetten met veiligheidsriemen.....
Dan is er eigenlijk al iets mis met je....Dan is het geen pop meer voor je, maar een echte baby.
En dat is het probleem een beetje. Die vrouw met die enorme verzameling in dat babykamertje
ging er geloof ik nog wel goed mee om. Die wilde ze echt verzamelen, van klein naar groot,
alle soorten en maten.
Maar dat je het echt als vervanging van een kleinkind doet... of dat je er mee over straat
gaat lopen in een wandelwagen.... das echt ziek...
Een baby die niet poep, piest, kotst, huilt?quote:Op zondag 6 januari 2008 15:36 schreef Detroit het volgende:
Zou dit niet iets zijn om tienermoeders op het goede pad te houden?
Dus jij vindt baby's stelen en buien opensnijden spelen?!quote:Op zondag 6 januari 2008 15:37 schreef Insania het volgende:
[..]
Waarom niet?
Sommige vrouwen stelen kinderen uit ziekenhuizen (of doen daar pogingen toe).
Sommige vrouwen snijden ongeboren kinderen uit de buik van zwangere vrouwen (of doen daar pogingen toe).
Ik zie ze liever met Reborns spelen dan.
Lekker laten gaan, misschien zijn die dames in kwestie wel compleet gestoord, sure, maar beter zo'n pop dan een echte baby dan in mijn ogen.
Ik vind ze trouwens super mooi gemaakt.
Neen, maar ik heb liever dat ze spelen met een pop, dan anderen kwaad doen, of die gedachten soms hebben (danwel krijgen).quote:Op zondag 6 januari 2008 18:25 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dus jij vindt baby's stelen en buien opensnijden spelen?!
Mijn definitie van spelen is onschuldig. Als jij met je nepbaby doet alsof het een echt kind is, incl wandelwagen, flessenwarmer vind ik dat verontrustend. Tuurlijk kán het onschuldig zijn maar wie zegt dat ze hier niet in door gaan slaan en god weet wat er dan gebeurt. Het zijn geen kinderen met een eindeloze fantasie. Kinderen die prinsesje spelen weten dat ze een verkleedjurk hebben en dat het niet echt is. En hoewel ik 1 vrouw in de docu steeds hoorde zeggen dat ze weet dat het een pop is betwijfel ik of dat wel echt doordringt met al die hormonen. Haar man mocht ze niet eens 'pop' noemen.
Inderdaad, dat stuk van oma vond ik ook vrij ziek, maar ze doet er verder niemand kwaad mee.quote:Op zondag 6 januari 2008 18:47 schreef heaven7 het volgende:
*verhaal*
Daar dacht ik ook al aan....er zijn heel veel websites waar je levensechte baby- peuter- en kleuterpoppen kunt bestellen. Het feit dat ze er net echt uitzien is natuurlijk aantrekkelijk voor sommige pedofielen.quote:Op zondag 6 januari 2008 19:08 schreef Insania het volgende:
Enne, ik mag toch hopen dat zo'n pop simpelweg niet geschikt is voor penetratie. Heb je een neefje of nichtje met een babyborn? Kijk eens naar die anatomie. Knappe man die daar enge/vieze dingen mee kan!
Hoezo volwassen mannen?quote:Op maandag 7 januari 2008 11:49 schreef RM-rf het volgende:
Ik zie niet in wat er 'verkeerd' zou zijn aan het gedrag van die mensen..
natuurlijk het is een bepaalde vlucht voor de werkelijkheid, maar dat is toch heel erg normaal?
heel veel mensen kennen dat, volwassen mannen die graag computergames spelen, of zo'n miniatuur treinbaan hebben en daarin helemaal opgaan hebben dat ook..
Zolang ze verder niemand schade aandoen en een zeker contact met de realiteit blijven behouden, is er absoluut niks mis mee.
Niet alle fokkers gamen of spelen met model treinenquote:Op maandag 7 januari 2008 11:54 schreef Logician het volgende:
Eigenlijk is Fok! dus ook heel eng en sick dus?
als je dat soort dingen 'realistisch' vind, twijfel ik eerder aan je ogen ...quote:Op maandag 7 januari 2008 13:25 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Niet alle fokkers gamen of spelen met model treinen![]()
Maar ik vind die baby's eigenlijk een beetje 'te' echt lijken. Een beetje griezelig en dat er dan ook nog mensen zijn die ze als echte baby's behandelen![]()
Deze bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Niet echt realistisch, een baby met zulk haarquote:Op maandag 7 januari 2008 13:25 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Niet alle fokkers gamen of spelen met model treinen![]()
Maar ik vind die baby's eigenlijk een beetje 'te' echt lijken. Een beetje griezelig en dat er dan ook nog mensen zijn die ze als echte baby's behandelen![]()
Deze bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
uiteraard, als je zelf geen kind kan krijgen, dan importeer je er gewoon een...quote:Op zondag 6 januari 2008 12:50 schreef Dementor het volgende:
Vreemd, heel vreemd.
Hoezo, je kan toch beter een echte baby hebben dan een pop die je als echte baby behandelt?quote:Op maandag 7 januari 2008 23:34 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
uiteraard, als je zelf geen kind kan krijgen, dan importeer je er gewoon een...![]()
mensen die om een of andere reden niet geschikt zijn (ik bedoel niet dat ze geen kinderen krijgen, maar meer dat ze psychisch niet in orde zijn) kunnen beter een pop hebben dan een echte baby......quote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hoezo, je kan toch beter een echte baby hebben dan een pop die je als echte baby behandelt?
Als je zo graag een kind wil dat je uit pure wanhoop over gaat op zoiets als een reborn wat uiterst sneu is waarom niet?quote:Op maandag 7 januari 2008 23:34 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
uiteraard, als je zelf geen kind kan krijgen, dan importeer je er gewoon een...![]()
Wat een onzin. Mensen die nu op de een of andere manier niet in staat zijn de verantwoordelijkheid over een kind te dragen, wordt op deze vrij onschuldige manier een alternatief gegeven. Nee, ik zou er ook niet mee gaan lopen, maar de ophef snap ik niet zo, ze lijken er gelukkig mee, ieder z'n hobby. Het is wat mij betreft en beetje hetzelfde als de eerder aangehaalde computerspelletjes en treinbanen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hoezo, je kan toch beter een echte baby hebben dan een pop die je als echte baby behandelt?
ad interim is ook interim, dus ja!quote:Op zondag 6 januari 2008 12:50 schreef Dementor het volgende:
Vreemd, heel vreemd.
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:22 schreef Laton het volgende:
Ik vind het vooral heel treurig, lijkt wel op schijnzwangerschap bij dieren met honden die levenloze objecten gaan verzorgen.
Ik krijg vooral de indruk dat dit een vorm van gemis of verlies moet compenseren op een wat mij betreft ongezonde manier.
Lees jij in OUD???quote:Op zondag 6 januari 2008 13:23 schreef dawg het volgende:
Nouja, als ik soms de verhalen over OUD moet geloven,
Nee.quote:
Eens, het was eigenlijk een heel verdrietige docu vond ik. Die vrouw met haar kleinzoon, die kon gewoon niet omgaan met het feit dat haar familie zo ver weg is gaan wonen, een soort Empty nest syndrome. Triest hoor.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:22 schreef Laton het volgende:
Ik vind het vooral heel treurig, lijkt wel op schijnzwangerschap bij dieren met honden die levenloze objecten gaan verzorgen.
Ik krijg vooral de indruk dat dit een vorm van gemis of verlies moet compenseren op een wat mij betreft ongezonde manier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |