abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55820353
quote:
Channel 4 in the UK did a documentary on women and these fake baby dolls called "Reborns." The dolls looks like human babies down the littlest details. They breathe, burp, cry, shit and piss like real babies. Some even have beating heartbeats. The documentary follows several women that are really into these dolls, because they don't have time for real babies.

One of the women, Sue, said she's spent almost $30,000 on these dolls. She even buys it clothes and takes it to the park and shit. She even fills a bottle with fabric softener, because it looks like milk. She says the babies satisfy her maternal instincts without commitment. Sue has 9 of them and is expecting another. She said, “I don’t see any of my girls as real babies. I know they’re dolls. I’munder no illusion but it’s just where I haven’t got children I guess there is still that female instinct in me.”

You know if a fake baby that fake shits and fake eats and fake cries fills some kind of void....who am I to judge? You won't see me with one of those though. I'd rather carry around a Tamagotchi than carry around a fake baby. I can just imagine one day you're feeding that fake baby fabric softener and then all of a sudden it grabs your arm and says "It's time to play mommy." Hell no.
Bron: Dlisted.com

Er bestaan dus een soort 'real dolls' maar dan in baby-uitvoering. De poppen worden gemaakt door een jonge moeder die zelf 4 echte kinderen heeft. Op verzoek maakt ze de poppen helemaal naar de wens van de koper. Ze lijken tot in het kleinste details op pasgeboren babies, incl. huilen, lachen, sommigen hebben zelfs een hartslag en een ademhalingsmechanisme. Je kan het gewicht kiezen, en wijnvlekken en adertjes laten plaatsen naar je eigen wens. Het is ook mogelijk de pop naar iemands evenbeeld te laten maken.
In de UK zijn er al honderden vrouwen die er een of meer hebben.

Enkele 'Reborns':

Ik heb ademloos zitten kijken...de vrouwen in de documentaire hebben allemaal verschillende redenen voor de aanschaf van de poppen.
De één koopt zo'n pop en ziet hem als een pop die je kunt aankleden en verzorgen, en meer niet. Zo is er een vrouw die ze verzamelt, omdat ze ze mooi vindt. Maar de ander ziet het weer als een echt kind, als opvulling van een leegte, van een moederinstinct.

Vooral van het verhaal rond Christine en Harry gingen mijn nekharen recht overeind staan. Zij liet een pop maken naar het evenbeeld van haar kleinzoon ( ) die emigreerde.
Ook zie je een vrouw, Sue, die nooit kinderen heeft gekregen. Ze heeft 4 poppen, en in de docu is te zien hoe ze er eentje op gaat halen in Amerika en hoe ze er een fortuin aan spendeert. Haar redenatie: 'Het geld wordt goed besteed in plaats van verspild' ( )

Hun echtgenoten denken er verschillend over, maar wel overwegend negatief: de één is erdoor verafschuwd, de ander laat zijn vrouw maar begaan omdat het haar gelukkig maakt, en de ander vindt het sinister.

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Eigenlijk vind ik het volkomen gestoord.
Maar aan de andere kant: het kan toch geen kwaad? De vrouwen lijken verder ook niet van het padje af ofzo. Is het gewoon een hobby, of een afwijking?

De hele documentaire is in 5 delen op Youtube te zien.
De website van Reborn-poppen

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 06-01-2008 12:50:45 ]
pi_55820508
Vreemd, heel vreemd.
Is adoptie dan geen optie?
  zondag 6 januari 2008 @ 12:52:38 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55820555
Sick.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 6 januari 2008 @ 12:57:18 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55820675
Jee, ik krijg echt medelijden met die mensen!
  zondag 6 januari 2008 @ 12:59:37 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_55820745
Dacht eerst dat het opgezette baby's waren, dát zou pas sinister zijn.
Ach, anderen nemen een hond of kat om te vertroetelen. Of leggen een enorme verzameling knuffels of Biedermeier beeldjes aan. Ik zie er niet zoveel slechts in.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_55820884
weird... Nou ja, ze zeggen er zelf geen tijd voor te hebben voor echte koters. Dus ja, dan kunnen ze beter aan zulke poppen gaan idd. Dure hobby though
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_55820885
Vooral het einde is wrang: Christine showt de pop Harry aan haar 'echte' kleinzoon Harry, die in Nieuw Zeeland zit, via de webcam.
Kleine Harry (4 jaar oud ofzo): 'It's just a doll'.
Christine: 'No, it's a baby, baby Harry'.
Kleine Harry: 'It's just a doll, you numbnut'.
  zondag 6 januari 2008 @ 13:09:05 #9
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_55821014
Er zitten wel kunstwerkjes tussen zeg! Prachtig om te zien.
That's the way the cookie crumbles
pi_55821079
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:50 schreef Dementor het volgende:
Vreemd, heel vreemd.
Nou, die Sue wilde nooit kinderen, ze wil wel perfecte baby's die niets vies maken en er altijd mooi uitzien. Die pop uit Amerika had een imperfectie op het hoofdje en hoewel ze er al van was gaan houden, stuurde ze haar toch resoluut terug.

En die Christine was al te oud voor kinderen, bovendien wilde ze een Hárry.
pi_55821128
ze zien er wel mooi uit.

Je ziet tegenwoordig in films/series toch ook wel eens dat een koppel eerst zo'n nepbaby moet verzorgen voordat ze klaar zijn voor een echte baby wist niet dat ze echt bestonden..
  zondag 6 januari 2008 @ 13:14:06 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_55821134
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:04 schreef cinnamongirl het volgende:
Kleine Harry: 'It's just a doll, you numbnut'.

Kleine Harry tells it like it is!
pi_55821184
Zieke shit
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_55821222
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die scene is grappig, maar tegelijk ook ontzéttend tragisch...
pi_55821326
Nouja, als ik soms de verhalen over OUD moet geloven, dan vind ik het niet verbazend dat er vrouwen zijn die zoiets willen. Als het gaat om vrouwen en kinderen, verliezen sommige vrouwen alle rationaliteit en redelijkheid.

Ik denk echter niet dat het echt kwaad kan, al zou ik al echtgenoot zijnde me toch eens achter de oren krabben, vooral als het obsessieve vormen begint aan te nemen.
  zondag 6 januari 2008 @ 13:25:48 #16
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_55821378
Wat n treurige lui. Alsof je een dode baby verzorgt
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 6 januari 2008 @ 13:26:42 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_55821402
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Die scene is grappig, maar tegelijk ook ontzéttend tragisch...
Ik zal later vandaag even die hele docu gaan bekijken. Nu eerst Project Catwalk GB .
  zondag 6 januari 2008 @ 13:27:15 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_55821413
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Kinderen en dronken mensen vertellen de waarheid.
[KNE]-Mod
  zondag 6 januari 2008 @ 13:52:14 #19
181126 MouzurX
Misschien?
pi_55821971
ik weet niet wat ik triester moet vinden .. vrouwen met reborns of mannen met een realdoll
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_55823321
Eng.
pi_55823714
Waarom ?
  zondag 6 januari 2008 @ 15:14:16 #22
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_55823726
Ze zien er wel erg knap gemaakt uit, maar wel creepy...
[KNE]-Mod
pi_55823818
Ze zien er zo mooi uit zeg. Ik zal nog naar de documentaire kijken.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_55823833
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:13 schreef Tristessa het volgende:
Waarom ?
Is dat een vraag aan mij?
pi_55823912
Volkomen gestoord.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:27:21 #26
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55824026
Volwassenen zouden meer moeten (durven) 'spelen', volgens mij zouden ze dan een stuk gelukkiger zijn. Approved en ik wens ze veel plezier ermee.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_55824086
Zieke lui
pi_55824128
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:27 schreef soylent het volgende:
Volwassenen zouden meer moeten (durven) 'spelen', volgens mij zouden ze dan een stuk gelukkiger zijn. Approved en ik wens ze veel plezier ermee.
Dit is geen spelen. Een volwassen vent met een speelgoedtrein vind ik niks mis mee. Maar vrouwen die een pop gebruiken als echte baby is niet helemaal oké imo.
pi_55824173
Die popen zie je toch wel eens voorbijkomen in films waarin tieners een baby moeten verzorgen. Of zijn dat andere?
Zo lang mensen er geen obsessie van maken is er niks mis mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door tijnbrein op 06-01-2008 15:34:25 (typofout) ]
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:36:52 #30
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_55824263
Zou dit niet iets zijn om tienermoeders op het goede pad te houden?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 6 januari 2008 @ 15:37:32 #31
133755 Insania
Wederom kritisch
pi_55824283
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:31 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dit is geen spelen. Een volwassen vent met een speelgoedtrein vind ik niks mis mee. Maar vrouwen die een pop gebruiken als echte baby is niet helemaal oké imo.
Waarom niet?

Sommige vrouwen stelen kinderen uit ziekenhuizen (of doen daar pogingen toe).
Sommige vrouwen snijden ongeboren kinderen uit de buik van zwangere vrouwen (of doen daar pogingen toe).
Ik zie ze liever met Reborns spelen dan.

Lekker laten gaan, misschien zijn die dames in kwestie wel compleet gestoord, sure, maar beter zo'n pop dan een echte baby dan in mijn ogen.

Ik vind ze trouwens super mooi gemaakt.
Dunkelheit
pi_55824354
Ik had die documentaire ook net gekeken voordat ik dit topic zag.
Maar het punt wat ik heel wrang vond, is dat dat vrouwtje die fake harry op ging halen en
vervolgens in een kinderzitje in de auto zette... Dan weet je al dat het niet goed zit...
Een normale pop leg je gewoon naast je neer in de auto, of doe je in een doos, maar
het punt dat je het al in een echt kinderzitje gaat zetten met veiligheidsriemen.....
Dan is er eigenlijk al iets mis met je....Dan is het geen pop meer voor je, maar een echte baby.

En dat is het probleem een beetje. Die vrouw met die enorme verzameling in dat babykamertje
ging er geloof ik nog wel goed mee om. Die wilde ze echt verzamelen, van klein naar groot,
alle soorten en maten.
Maar dat je het echt als vervanging van een kleinkind doet... of dat je er mee over straat
gaat lopen in een wandelwagen.... das echt ziek...
Find your prince, before you start kissing frogs
  zondag 6 januari 2008 @ 15:41:34 #33
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_55824404
quote:

[..]

Inderdaad, dit is geen "doen alsof" meer aangezien het duidelijk is dat sommige vrouwen het beeld dat "het maar spel is" kwijtraken. Essentieel aan "play" is is dat je weet dat het "doen alsof is", dat is hier bij lang niet alle vrouwen het geval. (Ze weten het ergens natuurlijk wel, maar die link zijn ze al lang kwijt.) Kinderen kunnen heel erg opgaan in hun spel en echt "prinses" of "politieagent" zijn, maar meestal stappen ze ook zo weer uit die rol buiten het speelveld, dat is hier totaal niet 'im frage'!
[KNE]-Mod
  zondag 6 januari 2008 @ 15:59:08 #34
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55824848
quote:

[..]

Leg eens uit wat je daarmee bedoelt. Dat het niet 'normaal' is lijkt me logisch, als je kijkt naar de definitie van normaal: dit soort poppenhouden doet bijna niemand dus het is niet normaal. Maar is het ook slecht? En waarom is het slecht?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_55825013
Hoe moeten die ongelukkige vrouwen anders die leegte opvullen? Jarenlange begeleiding geeft ze vooralsnog geen kind.

Het is luguber, maar wel begrijpelijk. En dus menselijk.
Ik zeg: laat maar begaan.
pi_55825148
Toen ik dit topic opende wist ik het verhaal niet
Ik keek naar dat plaatje, was dat ff schrikken, zo'n lelijk mormel
Bleek het een pop te zijn

[ Bericht 37% gewijzigd door Synthesist op 06-01-2008 16:22:18 ]
pi_55825386
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:39 schreef Kings het volgende:
Ik had die documentaire ook net gekeken voordat ik dit topic zag.
Maar het punt wat ik heel wrang vond, is dat dat vrouwtje die fake harry op ging halen en
vervolgens in een kinderzitje in de auto zette... Dan weet je al dat het niet goed zit...
Een normale pop leg je gewoon naast je neer in de auto, of doe je in een doos, maar
het punt dat je het al in een echt kinderzitje gaat zetten met veiligheidsriemen.....
Dan is er eigenlijk al iets mis met je....Dan is het geen pop meer voor je, maar een echte baby.

En dat is het probleem een beetje. Die vrouw met die enorme verzameling in dat babykamertje
ging er geloof ik nog wel goed mee om. Die wilde ze echt verzamelen, van klein naar groot,
alle soorten en maten.
Maar dat je het echt als vervanging van een kleinkind doet... of dat je er mee over straat
gaat lopen in een wandelwagen.... das echt ziek...
Voor vrouwen is zo'n reborn gewoon een kans om zich goed te voelen door te zorgen voor iets waar vrouwen een natuurlijk aangeboren instinct voor hebben. Biologisch gezien volkomen normaal.

Het in een kinderzitje zetten is deel van de beleving. Als de pop echt lijkt voor de buitenwereld moet er ook moreel correct mee worden omgegaan, althans in de beleving van deze vrouwen.

Je hebt ook mannen die realdolls (sekspoppen) aankleden, er mee aan de koffie zitten om er vervolgens romantische avonden mee te beleven. De vraag is, wat is zieker.

Seks met robots zal normaal worden in de toekomst, dat was laatst nog te lezen in de krant. Deze robotbabies zullen ook wel doorzetten.

Lekker doen waar je gelukkig van word toch...
pi_55825571
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:19 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Is dat een vraag aan mij?
Nee .
  zondag 6 januari 2008 @ 16:31:58 #39
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_55825615
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:36 schreef Detroit het volgende:
Zou dit niet iets zijn om tienermoeders op het goede pad te houden?
Een baby die niet poep, piest, kotst, huilt?
Die je in een hoek kan neerzetten als je effe weg wil?

Lijkt me echt afschrikwekkend.
pi_55828400
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:37 schreef Insania het volgende:

[..]

Waarom niet?

Sommige vrouwen stelen kinderen uit ziekenhuizen (of doen daar pogingen toe).
Sommige vrouwen snijden ongeboren kinderen uit de buik van zwangere vrouwen (of doen daar pogingen toe).
Ik zie ze liever met Reborns spelen dan.

Lekker laten gaan, misschien zijn die dames in kwestie wel compleet gestoord, sure, maar beter zo'n pop dan een echte baby dan in mijn ogen.

Ik vind ze trouwens super mooi gemaakt.
Dus jij vindt baby's stelen en buien opensnijden spelen?!

Mijn definitie van spelen is onschuldig. Als jij met je nepbaby doet alsof het een echt kind is, incl wandelwagen, flessenwarmer vind ik dat verontrustend. Tuurlijk kán het onschuldig zijn maar wie zegt dat ze hier niet in door gaan slaan en god weet wat er dan gebeurt. Het zijn geen kinderen met een eindeloze fantasie. Kinderen die prinsesje spelen weten dat ze een verkleedjurk hebben en dat het niet echt is. En hoewel ik 1 vrouw in de docu steeds hoorde zeggen dat ze weet dat het een pop is betwijfel ik of dat wel echt doordringt met al die hormonen. Haar man mocht ze niet eens 'pop' noemen.
  zondag 6 januari 2008 @ 18:28:37 #41
133755 Insania
Wederom kritisch
pi_55828465
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:25 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dus jij vindt baby's stelen en buien opensnijden spelen?!

Mijn definitie van spelen is onschuldig. Als jij met je nepbaby doet alsof het een echt kind is, incl wandelwagen, flessenwarmer vind ik dat verontrustend. Tuurlijk kán het onschuldig zijn maar wie zegt dat ze hier niet in door gaan slaan en god weet wat er dan gebeurt. Het zijn geen kinderen met een eindeloze fantasie. Kinderen die prinsesje spelen weten dat ze een verkleedjurk hebben en dat het niet echt is. En hoewel ik 1 vrouw in de docu steeds hoorde zeggen dat ze weet dat het een pop is betwijfel ik of dat wel echt doordringt met al die hormonen. Haar man mocht ze niet eens 'pop' noemen.
Neen, maar ik heb liever dat ze spelen met een pop, dan anderen kwaad doen, of die gedachten soms hebben (danwel krijgen).
Ze doen er verder niemand kwaad mee, ook volwassenen mogen van mijn hun portie fantasie hebben zo lang ze er niemand kwaad mee doen.

*edit*

En wat dan nog als deze vrouwen doorslaan. Gaan ze hun eigen pop vermoorden?
Dunkelheit
pi_55828866
Helaas weet je niet of ze door gaan slaan of niet en wat er dan gaat gebeuren als het wel gebeurt. Misschien verliezen ze de realiteit wel helemaal uit het oog? Pop of echte baby (van een ander) =gelijk.
Eerlijk gezegd vond ik die oudere vrouw al behoorlijk doorgeslagen door haar eigen kleinkind die ze niet meer zag te laten fabriceren toen het nog een baby was. Ik vind dat behoorlijk gestoord persoonlijk. Ik stel me dan voor dat ik een kindje heb van een jaar of 4 en ben verhuisd naar het buitenland zodat oma em nooit meer ziet. Mijn moeder laat dan zo'n pop produceren die het evenbeeld wordt van mijn kind toen het een baby was, geeft het dezelfde naam en gaat ermee door het dorp lopen incl wandelwagen alsof het haar echte kleinkind is... Dat is gewoon ziek imo.

Om de gore pedofielen die zich misschien wel aan zo'n pop vergrijpen maar even helemaal te vergeten. Ze kunnen uiteraard beter een pop nemen dan een echt kind maar misschien gaat het de andere kant wel op en stimuleert het juist extra

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2008 18:48:44 ]
  zondag 6 januari 2008 @ 19:08:05 #43
133755 Insania
Wederom kritisch
pi_55829313
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:47 schreef heaven7 het volgende:
*verhaal*
Inderdaad, dat stuk van oma vond ik ook vrij ziek, maar ze doet er verder niemand kwaad mee.
Ik kan me een paar redenen bedenken om zo'n pop te nemen (niet zo'n ademende versie, das gewoon eng )

Voorbeeld:

Vrouw is in verwachting, bevalt van een prachtig mooi kindje met tien vingertjes en tien teentjes, alleen zonder adem, dood geboren dus. Ik kan me voorstellen dat je dan een pop laat maken naar het evenbeeld van je kindje, bijvoorbeeld voor bij de as of als "constant reminder". Sommige mensen lopen met ketting met as, andere mensen zetten foto van overleden kindje neer, ik zou persoonlijk liever zo'n pop neerzetten. Hoeft niet te ademen, poepen of piesen (als je dat wilt kun je net zo goed een baby born nemen).

Of een alleenstaande vrouw die al zo veel via behandelingen pogingen heeft gedaan om zwanger te worden maar onvruchtbaar blijkt, en adoptie geen optie is door diverse redenen, die mag van mij best met zo'n pop gaan lopen kloten
Als zij daar gelukkig van worden, go for it.

Enne, ik mag toch hopen dat zo'n pop simpelweg niet geschikt is voor penetratie. Heb je een neefje of nichtje met een babyborn? Kijk eens naar die anatomie. Knappe man die daar enge/vieze dingen mee kan!
Dunkelheit
pi_55830045
Ik denk dat zo'n pop anders in elkaar zit dan een babyborn Maar het hoeft ook niet perse voor penetraties.

Ik denk dat er verschillende levels zijn hier. Een pop laten maken naar het evenbeeld van je overleden kind vind ik ook verontrustend, hoe kun je dan ooit accepteren dat je kind er niet meer is, daar ligt het toch? Alleen ademt het niet en doet het niets, nooit. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor het rouwproces.

Die vrouw die geen kinderen wilde want ze had geen zin in de stank en herrie had 4 of 5 van die poppen, want ze heeft, naar eigen zeggen, wel een moederinstinct. Dat vind ik dus ook niet stroken met elkaar, wel een moederinstinct maar niet de drang naar een kind. Als je dan gelukkig wordt van een pop kan ik het geen kinderdrang noemen.
pi_55830062
quote:
Op zondag 6 januari 2008 19:08 schreef Insania het volgende:

Enne, ik mag toch hopen dat zo'n pop simpelweg niet geschikt is voor penetratie. Heb je een neefje of nichtje met een babyborn? Kijk eens naar die anatomie. Knappe man die daar enge/vieze dingen mee kan!
Daar dacht ik ook al aan....er zijn heel veel websites waar je levensechte baby- peuter- en kleuterpoppen kunt bestellen. Het feit dat ze er net echt uitzien is natuurlijk aantrekkelijk voor sommige pedofielen.
Op de sites die ik vond, worden de poppen gelukkig niet als seksueel object aangeboden. Je kan dus geen custom-made gleufje bestellen o.i.d.
Maar goed; misschien bestaat het wel en is dit soort sites gewoon wat moeilijker te vinden..
pi_55842649
eng
  maandag 7 januari 2008 @ 11:30:19 #47
185631 Guncta
En un momento dado
pi_55843104
Op zich kunnen je er wel grappig streken mee uithalen. Mensen zien van een afstandje volgens mij echt niet het verschil tussen een echte baby en zo'n pop.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_55843540
Ik zie niet in wat er 'verkeerd' zou zijn aan het gedrag van die mensen..
natuurlijk het is een bepaalde vlucht voor de werkelijkheid, maar dat is toch heel erg normaal?

heel veel mensen kennen dat, volwassen mannen die graag computergames spelen, of zo'n miniatuur treinbaan hebben en daarin helemaal opgaan hebben dat ook..
Zolang ze verder niemand schade aandoen en een zeker contact met de realiteit blijven behouden, is er absoluut niks mis mee.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55843660
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:49 schreef RM-rf het volgende:
Ik zie niet in wat er 'verkeerd' zou zijn aan het gedrag van die mensen..
natuurlijk het is een bepaalde vlucht voor de werkelijkheid, maar dat is toch heel erg normaal?

heel veel mensen kennen dat, volwassen mannen die graag computergames spelen, of zo'n miniatuur treinbaan hebben en daarin helemaal opgaan hebben dat ook..
Zolang ze verder niemand schade aandoen en een zeker contact met de realiteit blijven behouden, is er absoluut niks mis mee.
Hoezo volwassen mannen?
pi_55843679
Eigenlijk is Fok! dus ook heel eng en sick dus?
pi_55845926
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:54 schreef Logician het volgende:
Eigenlijk is Fok! dus ook heel eng en sick dus?
Niet alle fokkers gamen of spelen met model treinen

Maar ik vind die baby's eigenlijk een beetje 'te' echt lijken. Een beetje griezelig en dat er dan ook nog mensen zijn die ze als echte baby's behandelen

Deze bijvoorbeeld:

Cool story, Hansel.
pi_55848748
Dit soort poppen houden als collectors item zou ik niet eens zo gek vinden, ik vind ze prachtig uitgevoerd.
pi_55848793
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:25 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Maar ik vind die baby's eigenlijk een beetje 'te' echt lijken. Een beetje griezelig en dat er dan ook nog mensen zijn die ze als echte baby's behandelen

Deze bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]
als je dat soort dingen 'realistisch' vind, twijfel ik eerder aan je ogen ...

Maar stel dat die dingen realistisch zijn... nou en?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55849037
Die zijn niet goed snik

Neem dan een echt kind ...
Lucidity4All
  maandag 7 januari 2008 @ 18:29:10 #55
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_55853734
je ken wel mensen goed op de stuipen jagen door zo'n ding in de trein laten liggen, (voordat iemand dichtbij kijkt is ie al flink geschrokken). Uit een auto laten vallen. etc.

en jah er zijn mensen die dingen verzamelen , dan lijkt me dit een best grappig duur object...
maar je doen alsof het je eigen kind is, lijkt me niet echt therapeutisch, want je verwerkt niks maar klampt je juist vast.
Maar er zijn veel ergere dingen in de wereld
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_55856757
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:25 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Deze bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]
Niet echt realistisch, een baby met zulk haar
pi_55862367
quote:
Vreemd, heel vreemd.
uiteraard, als je zelf geen kind kan krijgen, dan importeer je er gewoon een...
pi_55865358
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:34 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

[..]

Hoezo, je kan toch beter een echte baby hebben dan een pop die je als echte baby behandelt?
Cool story, Hansel.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:14:18 #59
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_55868384
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 08:12 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Hoezo, je kan toch beter een echte baby hebben dan een pop die je als echte baby behandelt?
mensen die om een of andere reden niet geschikt zijn (ik bedoel niet dat ze geen kinderen krijgen, maar meer dat ze psychisch niet in orde zijn) kunnen beter een pop hebben dan een echte baby......

zoals die vrouw in de documentaire die niet van viezigheid hield ofzow
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_55868461
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:34 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

[..]

Als je zo graag een kind wil dat je uit pure wanhoop over gaat op zoiets als een reborn wat uiterst sneu is waarom niet?
Adoptie is trouwens geen zaak van bestellen en afhalen daar gaan jaren overheen vol met procedures en onderzoeken.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:19:35 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55868495
TVP. Wat bizar!
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:25:53 #62
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_55868622
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 08:12 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Mensen die nu op de een of andere manier niet in staat zijn de verantwoordelijkheid over een kind te dragen, wordt op deze vrij onschuldige manier een alternatief gegeven. Nee, ik zou er ook niet mee gaan lopen, maar de ophef snap ik niet zo, ze lijken er gelukkig mee, ieder z'n hobby. Het is wat mij betreft en beetje hetzelfde als de eerder aangehaalde computerspelletjes en treinbanen.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_55879040
Freaky
Moet je in de winkel op die pop gaan slaan enzo, mensen flippen
pi_55881437
quote:
Vreemd, heel vreemd.
ad interim is ook interim, dus ja!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 21:46:13 #65
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55884094
Eng..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 22:17:42 #66
105098 lexine
"Het Kattenvrouwtje"
pi_55885008
Errug ziek; get a real life!
Het leven bestaat voor 10% uit wat je overkomt en voor 90% hoe je er mee omgaat.
pi_55885178
Ik vind het vooral heel treurig, lijkt wel op schijnzwangerschap bij dieren met honden die levenloze objecten gaan verzorgen.

Ik krijg vooral de indruk dat dit een vorm van gemis of verlies moet compenseren op een wat mij betreft ongezonde manier.
underground forever baby
  woensdag 9 januari 2008 @ 00:18:57 #68
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_55888512
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:22 schreef Laton het volgende:
Ik vind het vooral heel treurig, lijkt wel op schijnzwangerschap bij dieren met honden die levenloze objecten gaan verzorgen.

Ik krijg vooral de indruk dat dit een vorm van gemis of verlies moet compenseren op een wat mij betreft ongezonde manier.
Wat hij zegt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:45:39 #69
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55891469
Een Nederlandse speelgoedsite verkoopt ze als "Reallife poppen".

Voor zover ik weet zijn deze poppen van het merk Ashton Drake ontworpen om te verzamelen. Er zijn er trouwens ook een paar die kunnen "ademhalen".
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:02:57 #70
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55901432
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:23 schreef dawg het volgende:
Nouja, als ik soms de verhalen over OUD moet geloven,
Lees jij in OUD???

Oftewel, tvp om die docu eens te bekijken. Vind het vooralsnog wat ehm.... bijzonder, laat ik het daar maar op houden.
Die grote 'real dolls' snap ik ook niet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55902601
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:02 schreef Moonah het volgende:

[..]

Lees jij in OUD???
Nee.
Je ziet OUD staan in een ander topic, en je vliegt meteen op van je stoel? Je zit er te vaak volgens mij, Moonahtje.
pi_55913229
Heb die ducu gezien en die pics van die site bekeken. er zitten best mooie exemplaren tussen.
Maar dat mensen met kinderwagen en al met hun pop over straat gaan lopen vind ik erg ver gaan.
Maar als zij er gelukkig mee zijn, moeten ze dat lekker doen.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:00:03 #73
155616 Proximo
For god, king & country
pi_55983401
Edit: Over de grens

[ Bericht 92% gewijzigd door Inekris op 12-01-2008 22:54:29 ]
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_55984821
De laatste stuiptrekkingen van de psychopathische westerse samenleving.
  donderdag 17 januari 2008 @ 18:31:12 #75
202348 Susi
Temple of Love
pi_56109331
Jeetje.

Ik ben wel benieuwd of ze dat over een aantal jaar nog steeds zouden doen.
pi_56150344
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:22 schreef Laton het volgende:

Eens, het was eigenlijk een heel verdrietige docu vond ik. Die vrouw met haar kleinzoon, die kon gewoon niet omgaan met het feit dat haar familie zo ver weg is gaan wonen, een soort Empty nest syndrome. Triest hoor.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_56152247
Crap, wilde die docu gaan kijken, is ie van Youtube afgehaald....
Proud property of hollander172
pi_56152397
Ik zie het wel positief in. Zo kan je vrouw toch haar moederinstinct vervullen, zonder dat je voor lul zit in het restaurant of niet meer normaal op reis kan

Verder is niet veel enger dan een realdoll. De functie is alleen net iets anders (hoewel er wellicht een groep mensen is die een combi best gezellig zal vinden ) Mannen hebben Test Drive Unlimited en Realdolls, vrouwen Reborns. Allemaal nepdingen om wensen van mensen toch een beetje te vervullen.
pi_56319141
Die poppen zijn wel erg echt!

Als ze maar geen kut hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')