Aderlating.quote:Nelisse laat interland schieten
Geschreven op dinsdag, 25 maart om 08:38
Robin Nelisse is de grote afwezige bij de WK-kwalificatie-interland tussen de Nederlandse Antillen en Nicaragua, zo meldt De Telegraaf. De aanvaller van FC Utrecht is in Nederland achtergebleven omdat hij op het punt staat voor het eerst vader te worden.
In de eerste wedstrijd in Nicaragua op weg naar het WK 2010 in Zuid-Afrika nam Nelisse de enige treffer voor zijn rekening. De ploeg van Leen Looyen plaatst zich voor de volgende ronde, waarin dan Haïti de tegenstander wordt, bij minimaal een gelijkspel.
Looyen kiest waarschijlijk voor Brutil Hosé, ex-Ajax en inmiddels actief voor hoofdklasser Haaglandia, als vervanger van Nelisse. Het duel wordt gespeeld op donderdagmorgen 01:00 uur Nederlandse tijd.
Enig nadeel van de thuiswedstrijd is volgens Looyen dat er op kunstgras wordt gespeeld. "We beschikken niet over echte grasvelden. Dat is in het voordeel van Nicaragua. Die spelers zijn net zaalvoetballers en zijn al twee weken in training op Aruba."
Dat dacht ik ook ja, toen ie naar ons kwam. Daarna wist ik wel beterquote:Op dinsdag 25 maart 2008 09:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dacht dat Leitoe wel een aardige voetballer was...
Klopt, Jongsma scoorde.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:29 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, toen ie naar ons kwam. Daarna wist ik wel beter.
En Nelisse had toch helemaal niet gescoord. Jongsma van Zwolle was het toch?
God, hear who's talking.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:42 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik niet, wat voor volk krijg je dan in de stadions
ik zou er niet tussen gaan lopenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:36 schreef knnth het volgende:
Normaal volk? Criminaliteit onder Antillianen mag dan hoog zijn, in groepen rellen zie je lang niet zo vaak als bij, zeg, Marokkanen.
Ach, het past wel in het rijtje Nederland - Quick Boys of Nederland - Suri Profs. Maar als serieuze oefeninterland...quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:54 schreef methodmich het volgende:
Hopelijk organiseren ze dat nog eens. Moet kunnen met Looyen als bondscoach.
Hoop dat ze vanavond winnen, blijft toch leuk om een beetje te volgen zo.
misschien gek, maar ik denk dat Frankrijk of Engeland dan ook nog heel wat overzeese partijtjes mag gaan voetballenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:41 schreef TLC het volgende:
Ik vind het maar gek dat Nederland nooit eens vriendschappelijk speelt tegen de Nederlandse Antillen
Jazeker, de uitslag is 2-0. Ned Ant was dik sterker dan Nicaragua, het aantal gevaarlijke schoten op doel is pakweg 10 vs 3 (waarvan 1 door de blunder van de keeper waar al over is geschreven). Ned Ant had ook nog een bal op de lat, en een afgekeurde goal. Ned Ant speelde in een wit shirt met blauwe accenten, en de broek was..oranjequote:
Bron: http://www.gelderlander.n(...)n-volgende-ronde.ecequote:Smeekes zet Antillen in volgende ronde
WILLEMSTAD - Zijn contract wordt niet verlengd. Orlando Smeekes mag weg bij Go Ahead Eagles. De aanvaller doet er verstandig aan een dvd-tje te maken van zijn optreden tegen Nicaragua. Even bij alle eredivisieclubs in de bus gooien en de aanbiedingen stromen binnen.
Aan de hand van de weergaloze aanvaller plaatste de nationale voetbalploeg van de Nederlandse Antillen zich woensdagavond op Curaçao via een 2-0 zege voor de volgende ronde in van de WK kwalificatiestrijd.
Bijna had Smeekes het duel trouwens niet overleefd. De aanvaller toverde bij tien overgebleven Zuid-Amerikanen (een kwartier na rust kreeg Sanchez rood) het schuim op de lippen, door vlak voor tijd op de bal te gaan zitten. De provocatie werd ‘beloond’ met een enorme kegel, maar Smeekes gaf geen krimp. Een minuut voor tijd haalde Leen Looyen hem naar de kant. Terwijl de wedstrijd nog aan de gang was liep de aanvaller alvast zijn ereronde. Op de volgepakte tribunes van het Ergilio Hato Stadion ging zevenduizend Antillianen helemaal uit hun dak.
,,Een zaalvoetbalactie. Maar dan op wereldniveau”, klonk Smeekes niet echt bescheiden. ,,Het gebeurde spontaan. Toen ik wilde opstaan, kreeg ik een enorme schop. Daarna bleven ze tegen me schelden. Deed me niks. Daar reageer ik niet op. Zuid Amerikanen, hè. Maar deze waren niet echt goed. Ze stonden ook een beetje dom te verdedigen. Het is dat wij niet echt scherp waren. Anders wordt het gewoon 5-0.”
Terwijl Smeekes zijn rondje liep, deed Bito er nog een schepje bovenop door als een jongleur met twee voeten op de bal te gaan staan. De tot op het bod vernederde Zuid Amerikanen haalde de bijl nog maar eens te voorschijn, waarna de scheidsrechter uit Suriname vlot een einde aan de ongelijke strijd maakte. De 2-0 zege (doelpunten Tyron Loran voor rust en een benutte strafschop van Zimmerman tien minuten voor tijd) was dikverdiend.
,,Voetbal volgens de Hollandse School”, zei Looyen die besloten had om gewoon met drie spitsen te spelen. ,,Dat voetbal kennen ze hier niet. Daar hebben we ze geweldig mee verrast. Maar het duurde lang voordat we die 2-0 maakten. Toen dat gebeurde, heb ik daarna echt zitten te genieten. Van Smeekes, van Bito, vergeet Cijntje niet. Ik vond het heerlijk om naar te kijken. Al keur ik de acties van Bito en Smekes wel af. Als ik er als verdediger bij had gestaan, had ik ze ook een doodschop gegeven.”
Maar woensdagavond schreef zijn elftal wel een nieuw hoofdstuk van het avontuur dat een paar maanden geleden begon. In juni volgt de dubbel tegen Haïti. ,,Wil ik eerder naar Curaçao voor een trainingskampje van twee weken. Een keer per dag trainen en als we het financieel voor elkaar krijgen mogen de gezinnen van de spelers ook mee. Is het ook een beetje vakantie.”
quote:Op donderdag 27 maart 2008 09:17 schreef Fides het volgende:
Van deze 8 ploegen (die in de evt. poule van de Antillen zouden komen) zijjn denk ik dat Costa Rica en El Salvador het sterkste zijn, gevolgd door Haiti, Panama en de Antillen.
Haiti speelt met een handvol spelers uit de Spaanse en Franse en Amerikaanse lagere divisies, en ze hebben ook nog een spits van Brondby (Peguero Jean Philippe, al speelt hij nooit) maar die lijkt niet te worden opgeroepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |