Een kind een schop onder de hol geven omdat ze huilen vanwege een ruzie. En je noemt hem desondanks toch nog een "progressieve hippie"?quote:Op zondag 6 januari 2008 16:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Als de jongens huilend thuis kwamen omdat ze geslagen waren, dan kregen ze van mijn vader een jasje en een schop onder de hol. Ze mochten weer thuis komen als ze het 'recht gezet 'hadden.
Mijn moeder sloeg altijd 'dadelijk'.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:03 schreef texelonia het volgende:
Dat gillen dat ze niet moeten gillen, en slaan dat ze niet mogen slaan, is net zoiets als dat mijn vader vroeger als ie boos op me was en me een paar meppen had geven waarop ik in janken uitbarste, nog een paar meppen er achteraan gaf, omdat ik niet moest huilen. Sla me godverdomme dan niet, LUL!
Van mezelf kan ik zo gauw geen voorbeeld bedenken (maar die zijn er vast genoeg).
Hier heb ik echt om gelachen ... dat zeg ik dus ook vaak zat tegen mijn dochtertje(nu 4 jaar ) of ik zeg haar mag ik je twee klappen verkopen ? Dan vraagt zij waarom waarop ik dan zeg : dan geef jij mij 2 euro uit je spaarpotquote:Op zondag 6 januari 2008 20:52 schreef MUUS het volgende:
[..]
Verrek, hier heb ik overheen gelezen, maar dit doe ik precies hetzelfde!.
Nu ben ik één al sarcasme en Isabel herkent dat van een kilometer afstand en kan er dus hard dom lachen.
Maar als je een keer vergeet dat vriendinnetjes niet zo goed zijn in sarcasme herkennen is dat best lullig.
Vriendinnetje op bezoek, ik ga drinken boven brengen en terwijl ik de kamer weer uitloop zeg ik tegen Bel: "Zal ik jou eens he-le-maal in elkaar slaan?"
Dat vriendinnetje zo van:.
.
.
.
.
Dan krijg ik vanzelf wel mijn straf als Isabel daarna op fluistertoon tegen haar vriendinnetje zegt: "Nee joh, da's een geintje... mijn moeder is niet helemaal normaal, dat weet je toch." En dat ze dan daarna nog even met haar ogen naar de hemel draait terwijl ze zuchtend met haar hoofd schudt. (. )
quote:Op maandag 7 januari 2008 09:20 schreef texelonia het volgende:
Bij mijn ouders werkten onorthodoxe opvoedingsstijlen ook niet altijd trouwens.
Op vakantie in Frankrijk een keer was ik zo vervelend aan het doen achterin de auto. Ze hadden me al een paar keer gewaarschuwd maar ik bleef maar doorgaanEn toen was de maat vol dus mijn moeder zette de auto langs de kant van de weg en zette mij zo uit de auto
Vervolgens ging ze een klein stukje rijden om me echt bang te maken, en toen mocht ik weer instappen. Maar ik was zo boos, ik wilde niet meer in de auto
owjah ik was 2,5 ofzow
wat erg!quote:Op maandag 7 januari 2008 09:50 schreef Fuente het volgende:
[..]
![]()
Niet helemaal ontopic, maar wij zijn zo mijn zusje een keer vergeten. We waren met z'n 3-en vroeger, en m'n vader. We waren op weg naar Frankrijk, m'n zusje en ik moesten plassen. M'n broertje lag te slapen achterin. Dus toen ik klaar was, klom ik weer voorin, m'n vader dacht dat mijn zusje al achterin zat en rijdt zo weg, om er na 5 km achter te komen dat heel m'n zusje niet mee was
Hell yeah. Er is weinig wat mijn vader ons wilde verbieden. Eigenlijk mocht echt alles, als je maar niet stom deed, erom jankte of er spijt van had.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:26 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Een kind een schop onder de hol geven omdat ze huilen vanwege een ruzie. En je noemt hem desondanks toch nog een "progressieve hippie"?
quote:Op zondag 6 januari 2008 23:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb wel eens de neiging mijn moeders opvoedkundige tik met de bijbehorende frase "Dan weet je waarom je jankt" toe te passen af en toe. Ondanks dat ik me vreselijk geërgerd heb aan die uitspraak.
quote:Op zondag 6 januari 2008 10:57 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Weet je dat het veel makkelijker is om een beetje mooi weer te spelen en te doen alsof je alles perfect doet. Vind ik trouwens soms zo ergelijk aan [OUD] al die regeltjes die nagevolgd moeten worden en elkaar er op wijzen dat er 1 f*cking regeltje niet opgevolgd wordt. Dan denk ik: mensen leef, voel en vertrouw op je intuïtie!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |